25 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити вивчення математики цікавим і веселим

Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами і числами

Про матеріал
Розрізнення часових форм дієслова. Наведення прикладів часових форм дієслова. Визначення часу дієслова в реченні, тексті. Добирання часових форм дієслова до даного. Змінювання дієслів за часами. Змінювання дієслів за числами.
Перегляд файлу

Конспект уроку української мови 4 клас

 

Тема уроку. Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами і числами

 

Ключові компетентності ( загальнопізнавальні цілі) :

  • Поглибити знання учнів про часові форми дієслова;
  • Вчити змінювати дієслова за часами і числами;
  • Розвивати звязне мовлення;
  • Збагачувати словниковий запас учнів;
  • Виховувати шанобливе ставлення до природи.

 

Предметні компетентності ( конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати) :

 Початковий рівень:

  • Розрізняє дієслова різних часових форм.

Середній рівень:

  • наводить приклади часових форм дієслів;
  • визначає час дієслова в реченні, тексті;
  • добирає до даного дієслова форми дієслів.

Достатній  рівень:

  • змінює дієслова за часами;
  • змінює дієслова за числами;
  • групує дієслова за часами.

Високий рівень:

  • складає звязне висловлення за ілюстрацією з використанням дієслів;
  • бере участь в обговоренні письмових робіт.

План уроку

  1. Розрізнення часових форм дієслова ( додаток 1)

 

  1. Наведення прикладів часових форм дієслова ( додаток 2)

 

 

  1. Визначення часу дієслова в реченні, тексті ( додаток 3 )

 

  1. Добирання часових форм дієслова до даного ( додаток 4 )

 

 

  1. Змінювання дієслів за часами ( додаток 5)

 

  1. Змінювання дієслів за числами ( додаток 6)

 

 

  1. Групування дієслів за часами ( додаток 7)

 

  1. Складання і записування письмового висловлювання за ілюстрацією» Рання весна» з використанням різних часових форм дієслів ( додаток 8)

 

  1. Презентація учнівських творів ( за бажанням) та їх взаємооцінювання

 

  1. Підведення підсумків уроку

 

Додаток 1

Розрізніть часову форму кожного дієслова за допомогою сигнальних карток

Гра « Визнач час»

Матеріал для гри « Визнач час»:

  • малюю, танцюватиму, веселилось, ховаюсь, світило, виблискую, буду дружити, писав, подорожував.

Додаток 2

Наведіть приклади часових форм дієслів до слів:

Співати –

Йти –

Бачити –

Гра « Мікрофон» ( оголосіть у мікрофон утворені дієслова)

Додаток 3

Прочитайте текст. Випишіть дієслова і визначте їх час.

 

Наші предки ліпили посуд руками і випалювали на вогнищі. Уже в ті далекі часи люди прикрашали його простими малюнками.

Зараз гончарі роблять із глини горщики, миски, глечики. Вони передають свій досвід молодлму поколінню. Молодь продовжить цю цікаву і потрібну справу.

     Додаток 4

Доберіть за зразком до поданих дієслів всі можливі часові форми.

Неозначена ф.                   Мин. час                      теп. час                 майб. час             

Розповідати                       розповідав                      розповідає           розповідатиме

Розказувати

Говорити

Повідомляти

    Додаток 5

Змініть  підкреслені дієслова за часами, щоб текст був записаний у теперішньму часі

Соняшник

Зійшло сонце. Пробудилися пташечки, злетів жайворонок у небо. Прокинувся соняшник. Струсив з пелюсток росу. Повернув голівку до сонечка.

Додаток 6

Вибірковий диктант ( виписати дієслова, поставити їх у формі однини)

Матовим сріблом біліють дахи на будинках. Ідуть грибники лісом. За дубами переливаються сонячні промінці, пташки в ліщині виспівують. Небо ясне, степ, як море, трави зеленіють, маки червоніють, колоски жовтіють.

Додаток 7

Запишіть подані дієслова у три колонки

Теперішній час

Минулий час

Майбутній час

Малюю, спатиму, сміюсь, стояло, писав, виблискую,говорила, лежало, мирилось,читаю, співаю, подорожуватиму, танцюватиму, буду прибирати, ховаюсь, дзюркотів, розповідатиму, буду дружити

Додаток 8

Складіть і запишіть письмове висловлювання за картиною  художника Кари Віталія Дмитровича « Рання весна» з використанням різних часових форм дієслів.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Максунова Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
773
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку