25 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити вивчення математики цікавим і веселим

Тип уроку: узагальнення знань "Змінювання іменників за числами"

Про матеріал
Клас: 4 Тема: Змінювання іменників за числами. Мета: вдосконалювати вміння учнів визначати рід і число іменників, змінювати іменники за числами; розвивати мовлення школярів; виховувати інтерес до вивчення мови.
Перегляд файлу

Дата: 24.10.18

Школа: гімназія «Гранд» 

Клас: 4-Б

Тема: Змінювання іменників за числами.

Мета:  вдосконалювати вміння учнів визначати рід і число іменників, змінювати іменники за числами; розвивати мовлення школярів; виховувати інтерес до вивчення мови.

Тип уроку: узагальнення знань.

                                                                  Хід уроку

І. Організаційний момент.

—Добрий день. Сьогодні урок української мови проведу у вас я. Мене звати Світлана Юріївна. А з вами я познайомлюсь в ході уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Вправа 108.

Вам потрібно було списати вправу і визначити рід іменників, що підкресленні.

Зараз назвіть мені, будь ласка, підкреслені слова і їх рід, який ви визначили. (м’яч – ч.р., м’ячик- ч.р., теніс- ч.р., дзиҐа – ж.р., ведмежатко, курчатко, пташеня – с.р., труба – ж.р., барабан – ч.р., автомобіль –ч.р., кран –ч.р., машина – ж.р.)

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.

-Сьогодні ми здійснимо цікаву подорож, пригадаємо, що ми знаємо про іменник, навчимося змінювати іменники за числами, правильно вживати у мовленні.

IV.Корекція, контроль та актуалізація опорних знань.

-А зараз відкрийте свої зошити запишіть 24 жовтня, класна робота.

 Каліграфічна хвилинка                                                                                                                                                                     

-Відгадайте загадку, та скажіть мені з якої букви починається відгадка.

І солодкі, і кисленькі,

І довгасті, і кругленькі

До вподоби ви мені,

Соковиті та смачні.

Знають добре малюки:

Мова йде про…( ягідки)

-І з якої букви починається це слово?( Я )

-Буква Я є велика і маленька. Давайте згадаємо, як пишеться ця буква.  Запишіть до кінця рядка велику і малу літеру Яя.

-А тепер запишіть слово-відгадку до кінця рядочка. ( Ягідки Ягідки Ягідки)

-Давайте складемо речення з цим словом і запишемо красиво, каліграфічно на дошці. ( Мама купила мені солодкі ягідки.)

А знайдіть у цьому реченні іменники.

На яке питання відповідає слово хто?

Це що істота чи неістота?

Словниковий диктант

-А зараз я буду читати слова, а ви запишете їх через кому, перше слово з великої букви.

 Здоров’я, буряк, м’ята, кухня, країна, м’ясо, бур’ян, свято, рюкзак, подвір’я.

Діти, а на яке правило ми тільки що записали слова?

V.Сприймання та первісне усвідомлення знань.

— Діти, а давайте пригадаємо, яке число може мати іменник? (однину і множину)

А хто пам’ятає з третього класу які іменники вживаються в однині(ті, що означають один предмет) Наведіть приклад.

—А як іменники вживаються в множині( ті, що означають два і більше предметів) наведіть приклад

—Погляньте на дошку, тут зображено іменники в однині, а вам потрібно поставити їх в множину.

Зошит, м’яч, машина, яблуня, будинок, кошик.

—А тепер завдання навпаки

Герої, гори, пустелі, вулики, слова, коні.

Робота з підручником

— Давайте прочитаємо вправу 109, с.53

(Один читає а інші слідкують) вправа 109, с.53

— Нам потрібно з вами виписати іменники, які вжиті в множині.

— Що цікавого дізналися з тексту?

— Ви звернули увагу на слова, які виділені,  поясніть їх правопис.

— Тепер запишемо звуко-буквенний аналіз цих слів.

Фізкультхвилинка

(Діти виконують рухи за прикладом вчителя.)

Я малюю зайчика для вас —

Раз! {Роблять колові рухи руками над головою)

Це у нього, бачте, голова —

Два! {Руки кладуть на голову)

Це у нього вуха до гори —

Три! {Підніміть руки вгору, до вух)

Це стирчить у нього хвостик сірий —

Чотири! {Повертають тулуб праворуч, ліворуч)

Це очиці весело горять —

П'ять! {Прикладаютьруки до очей «біноклем»)

Ротик, зубки — хай морквинку їсть —

Шість! {Наслідують жування моркви зайцем)

Шубка тепла, хутряна на нім —

Сім! {Погладжують руки, боки, плечі, нагинаються)

Ніжки довгі, щоб гасав він лісом, —

Вісім! {Підскакують на місці)

В лісі разом будемо гулять —

Дев'ять! {Садять дерева, притрушують ямки)

І хай сонце сяє з піднебесся —

Десять! {Піднімаються на носках, руки вгору)

VI. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

Самостійна робота

Вправа 110, с.53-54

—Вам потрібно прочитати вправу 110 і списати текст, розкриваючи дужки. Змініть число за змістом і укажіть рід виділених іменників.

—А який буває рід? (ч.р., ж.р., с.р.)

Робота біля дошки

— Прочитайте, розкриваючи дужки. Змініть число іменників за змістом.

Україна — це тихі (вода)______ і ясні (зоря)_ , зелені (сад)_ і білі (хата)____________________ , лани золотої (пшениця)______. Україна — розкішний вінок з рути і (барвінок) .__________________

Скороти речення

Учитель промовляє речення — діти усвідомлюють його, потім він повторює речення ще раз — учні за­пам'ятовують. Після цього вчитель пропонує учням-скоротити речення послідовно, довільно, але збері­гаючи його основний зміст. Виконуючи ці вправи, учні готуються до переказу текстів.

- Оля читає маленькій сестричці цікаву книжку.

- Оля читає маленькій сестричці книжку.

- Оля читає маленькій сестричці..

- Оля читає сестричці.

- Оля читає.

- Біля річки ростуть високі верби.

- Біля річки ростуть верби.

- Ростуть верби.

    Завершує роботу запитання: що змінилося, коли речення скоротили?

Далі ця вправа проводиться як гра. Скорочувати речення можна послідовно або одразу на ту кількість слів, яку встановлюють гравці. Найскладніший варіант гри — зробити речення якомога коротшим, але так, щоб воно залишалося зрозумілим.

- Восени часто йдуть заливні дощі.

- Вранці Степанко їв рисову кашу.

VII.ПІДСУМОК УРОКУ

— Які числа мають іменники?

— Коли іменники вживаються в однині? А коли в множині?

VIIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 Вправа 112, с.54

—Вам потрібно буде вдома написати текст-розповідь «Корисні овочі». Але використовуйте в тексті іменники в однині й множині.

 

 

Конспект перевірили і до уроку допустили:

 

Вчитель                ____________________      Караченцева Г.І.

 

Методист             ____________________      Котелевська Л.Д.

docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
7 лютого 2019
Переглядів
235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку