Чергування [у]-[в], [і]-[й]. 5 клас

Про матеріал
Мета уроку: дати п’ятикласникам поняття про чергування у-в, і-й, навчити їх правильно вживати ці чергування в усному та писемному мовленні, обґрунтовувати свій вибір; формувати орфоепічні навички, розвивати фонематичний слух, увагу; виховувати почуття прекрасного.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тридцяте січня. Класна робота. Чергування [у]-[в], [і]-[й]

Номер слайду 2

Мета уроку: дати п’ятикласникам поняття про чергування у-в, і-й, навчити їх правильно вживати ці чергування в усному та писемному мовленні, обґрунтовувати свій вибір; формувати орфоепічні навички, розвивати фонематичний слух, увагу; виховувати почуття прекрасного.

Номер слайду 3

На конкурсі краси мов у Парижі в 1934 році українська мова посіла 3 місце після французької та персицької за такими критеріями, як фонетика, лексика, фразеологія та структура речень. А за мелодійністю українська мова зайняла 2 місце, а перше - отримала італійська.«Мозковий штурм». Чому, на вашу думку нашу  мову вважають  мелодійною? 

Номер слайду 4

Милозвучність української мови. Милозвучність — властивість мовлення, що полягає в плавності, виразності, відсутності складних для вимови сполук слів. Для української мови характерним є гармонійне співвідношення голосних і приголосних звуків. Нагромадження приголосних можна уникнути, доречно використовуючи чергування звуків [у] — [в], [і] — [й].

Номер слайду 5

Робота з підручником

Номер слайду 6

Робота з підручником

Номер слайду 7

Вправа 1 Спишіть сполучення слів, розкриваючи дужки. Відпочили (у,в) аквапарку, вихід (у,в) місто, купався (у,в)літку, читав (у,в)літку, зникли (у,в) лісі, знає (у,в)се, знав (у,в)се, вода (у, в) Світязі, запис (у,в) альбомі.

Номер слайду 8

Лінгвістична гра   «Редактор». Доберіть  з дужок  прийменник  або сполучник. Поясніть свій вибір.   За науку – цілуй батька (і,й) матір (у,в) руку.   Хліб (і, й) сонце найцінніше (в, у) світі.     Не підливай масла (у,в) вогонь.                                             (В, у) пісні наша доля.          Яка пшениця, така (і,й) паляниця.      (В, у) вікнах яскраві вогні.                                                                          

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Попереджувальний диктант. Пояснити випадки чергування у-в та і-й. Над широким Дніпрому промінні блакитьі висока, і тиха могила. В тій могилі співецьнезабутній лежить,що народу віддав свої сили,що народу віддавсвоє серце й пісні,свої мрії про зорі досвітні. А навколо ланивдалині, вдалинірозлетілись, як птиці блакитні.

Номер слайду 11

Інтерактивна  вправа  «Мікрофон».      На  уроці  я навчився  (навчилася)

Номер слайду 12

Домашнє завдання. Вивчити правила параграф 29 Виконати вправу за посиланням https://learningapps.org/view5627364

Номер слайду 13

Дякую за урок!

Номер слайду 14

Використані джерела Підручник для 5 класу з української мови, Олександр Заболотний, Віктор Заболотний.

pptx
Додано
30 січня
Переглядів
219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку