Нове освітнє середовище....яке воно? Це позитивні емоції, мотивації цікавості, зручність як для вчителя так і для учнів, ігрові практики та проектні підходи. вчитель - адаптивний, вільний, вмотивований, високваліфікований!
23. Тема тижня. Ігровий фольклор.
Тема дня. Подарувати радість усім у класі – це ж так просто….. Вчимося, граючись у народні ігри «Козенята», «Зелена ріпка», «Гречаники».
Лічба в межах 20. Попереднє та наступне числа. Додавання і віднімання виду: 13 + 1, 15 – 1. Правила користування громадським транспортом.
Створення засобами кольору (на елементарному рівні) певного за характером виразного образу.
Інтегруються предмети: математика, основи здоров’я, образотворче мистецтво.
Мета тематичного дня:
спостережливість, допитливість;
Очікувані результати
Після проведення тематичного дня першокласники:
Для вчителя:
Обладнання: підручник з математики ( автор: М.В.Богданович, Г.П.Лишенко), зошит з математики ІІ частина ( автор: М.В.Богданович, Г.П.Лишенко), підручник з основ здоров’я ( автор: І.Д.Бех), зошит – практикум з основ здоров’я ( автор: І.Д.Бех); підручник з образотворчого мистецтва ( автор: С.К.Трач), художні техніки та матеріали: живопис ( папір, фарби, пензлі,палітра, баночка для води, гумка, простий олівець, альбом; картки із зображенням трьох облич: веселого, нейтрального, спокійного; «чарівна» подушка, конверт зеленого кольору, зображення красуні Зими ( фото або картинка), корзинка, вирізані сніжинки, таблиці основ здоров’я про правила поведінки у транспорті, малюнки Євгенії Гапчинської, пелюстки трьох кольорів для кожного учня: зелені, жовті, червоні; ґудзики трьох кольорів: червоні, зелені, жовті, нитка, голка.
Зміст занять протягом дня:
ІІ частина: вправа – енергізатор «Дякую за чудові малюнки, контроль, корекція, закріплення знань з математики, вивчення нового матеріалу з математики, народна гра «Зелена ріпка», розвиток критичного мислення «Огляд галереї», загадки від наших друзів з мультфільму «Смішарики», обговорення правил поведінки в транспорті, питання від нашого друга з мультфільму «Смішарики» - Лося, завдання від нашого друга з мультфільму «Смішарики» - Ворона, моделювання ситуації, подорож у країну кольорів,вправа з елементами мистецтва;
ІІІ частина: розвиток і закріплення математичних знань, рефлексія діяльності учнів – вправа «Барвиста квітка», гра «Ввічливо-неввічливо», народна гра «Гречаники», рефлексія змісту навчального матеріалу з основ здоров’я «Незакінчені речення», практичні вправи з образотворчого мистецтва, презентація учнівських робіт).
Хід занять протягом дня
І. Етап орієнтації та мотивації
1.Створення сприятливої атмосфери (1 хв.)
У день такий зимовий
зустрілися ми знову.
Бажаю всім творчості
І гарного здоров’я!
Рефлексія настрою та емоційного стану
Вправа «Смайлики» ( Мета: проаналізувати емоційний стан учнів на початку дня, налаштувати учнів на роботу).
Учитель показує учням картки із зображенням трьох облич: веселого, нейтрального, спокійного. Учням пропонується вибрати зображення, яке відповідає їхньому настрою.
2. Мотивація ( 5 хв.)
Гра «Чарівна подушка»
Інструкція. Усі сідають у коло. Учитель повідомляє, що є чарівна подушка, яку покладено в центрі кола, і кожний учень по черзі ( або хто бажає), сидячи на ній, повинен розповісти про свої очікування від тематичного дня та про бажання, які виникають із цього приводу.
ІІ. Етап цілепокладання
1 заняття
(Придивляємося, прислухаємося, відчуваємо, бережемо, розповідаємо).
Завдання від красуні Зими ( читає вчитель або учень)
Наш зимовий щоденник
Коли сходить сонце, снігові замети рожеві. Це сонце забарвлює їх своїм промінням.
Сонце підіймається вище й вище, небо стає сильніше, а сніг – сліпучо білий. Глянеш на степ - і бачиш на білому килимі маленьку пташку. А он зайчик побіг полем.
Сонечко схилилось до заходу. Сніг стає синюватий, мов небо відбивається в блискучому дзеркалі. А в затінку він аж фіолетовий.
Ось і зайшло сонце. Запалало небо на заході - завтра буде вітер. Відблиск вечірньої заграви ліг на снігові замети. Ніби їх сонце облило багряними барвами. Гасне заграва - і багряний відблиск на снігу згасає. Мерехтять зорі. Сніг сіріє. Пташка ховається в гнізді. Зайчик сидить під кущем.
Василь Сухомлинський
Діти, взявшись за руки і співаючи, йдуть по колу:
А в довгій лозі
Да пасли дівки кози.
А дівчата-козенята
Поламали ноженята.
Аби кізка не скакала,
То б і ніжку не зламала,
А то кізка поскакала,
Собі ніжку ізламала.
Ведуча дає команду: «Пострибали!» Діти опускають руки і стрибають один за одним на одній нозі якомога довше. Виграє той, хто протримається найдовше.
8. Продуктивна праця дітей на уроці,створення творчої композиції за змістом прочитаного твору В.Сухомлинського ( 10 хв.)
- Повторити техніку безпеки на уроках образотворчого мистецтва, організація робочого місця (стор. 4 підручника з образотворчого
мистецтва)
- Створити за допомогою фарб «кольорову панораму снігу» ( абстракція) у альбомі ( Вчитель повільно читає текст, а учні малюють, як змінюється колір снігу).
2 заняття
9. Вправа – енергізатор «Дякую за чудові малюнки» ( 1 хв.) ( Малюнки сохнуть на підвіконні).
10. Контроль, корекція, закріплення знань з математики ( 3 хв.) Виконання завдання 1,2, 3 на с. 48 зошита з друкованою основою.
11. Опрацювання нового матеріалу з математики ( 5 хв.)
- Виконання завдання 1 на с. 97 підручника.
- Виконання завдання 2 на с. 97 підручника.
- Пояснення прийому додавання і віднімання одиниці за допомогою малюнка (завдання 3 на с. 97 підручника).
14 + 1 (за числом 14 іде число 15).
17 – 1 (числу 17 передує число 16).
12. Гра « Зелена ріпка» ( 2 хв.)
Діти беруться за руки, йдуть по колу, швидко промовляючи:
Діти завмирають на місці до тих пір, поки хтось не засміється. Тоді всі показують на нього і кажуть:
13. Розвиток критичного мислення. Вправа «Огляд галереї» ( 3 хв.)
Словникова робота
Галерея – спеціальне приміщення , художній музей, у якому розміщені для огляду твори мистецтва.
( Першокласники роздивляються «твори мистецтва» , поступово переходячи від одного до іншого, обговорюють їх та запам’ятовують враження від побаченого)
14. Загадки від наших друзів з мультфільму «Смішарики» ( 2 хв.)
Маленькі будиночки по місту біжать.
Хлопчики й дівчатка
У будиночках сидять.
(Трамвай)
Полотно, а не доріжка
Кінь біжить − стоніжка.
(Поїзд)
Будинок по вулиці йде
На роботу всіх везе
Не на курячих він ніжках.
Він в гумових чобітках.
(Автобус)
- Це − загадки про суспільний транспорт. А як називають людей, які користуються їм, їздять в ньому? (Пасажири).
15.
Обговорення. Правила поведінки в транспорті ( 3 хв.)
16. Питання від нашого друга з мультфільму «Смішарики» - Лося ( 1 хв.)
- Чи згодний ти з цими правилами?
- Які з них складніше виконувати? Чому?
17. Завдання від нашого друга з мультфільму «Смішарики» - Ворона( 3 хв.)
Розігруємо ситуації
1. На зупинці багато людей. Ти встанеш в чергу або проберешся вперед, щоб бути першим?
2. До дверей маршрутки майже одночасно з тобою підходить дівчинка. Пропустиш її вперед чи пройдеш сам? А як щодо мами? Її завжди треба пропускати вперед чи тільки іноді?
18. Моделювання ситуації проходу до виходу в переповненому транспорті. (Учні щільно розміщуються біля дверей класу) ( 2 хв.)
19. Подорож у країну Кольорів ( 10 хв.)
- Виражальні можливості кольору ( стор. 84-85 підручника з обр. мист.)
- Роздивіться та порівняйте кольори на початку та в кінці смужок.
ВЕСЕЛІ, ЯСКРАВІ ТЕМНІ, СУМНІ
Робить ясний день усе Радісним навколо, Тож його помічники — Барви веселкові. |
|
Кольори ховає ніч В темну щільну торбу. Тож і дружить, ясна річ, З нею фарба чорна...
|
|
20. Вправа з елементами мистецтва ( 2 хв.)
Тренінг – вправа на розвиток уваги під час зорового сприйняття
Вправа «Хамелеон» (Учням пропонується розглянути малюнки Євгенії Гапчинської й дати 3-5 оригінальних назв. Позитивно оцінюються відповіді з оригінальними й незвичайними назвами)
Перший сніг Я знаю, де ховаються солоні огірочки
Спитай у мене котра година Маленький Рембрандт
3 заняття
21. Розвиток і закріплення математичних знань ( 8 хв.)
- Виконання завдання 5 на с. 97 підручника.
- Розв’язання задачі на знаходження суми й оберненої до неї — на знаходження невідомого доданка.
- Самостійне складання задачі про іграшки.
- Виконання завдання 6 на с. 97 підручника.
Відповідь: Песик — 3 курчат, жабеня — 12 метеликів, мишка — 6 колосків, кошеня — 10 рибок
22. Рефлексія діяльності ( 3 хв.)
Вправа «Барвиста квітка» ( Мета: проаналізувати якість засвоєних знань з математики)- у цій вправі учням пропонується оцінити свою діяльність на уроці за допомогою пелюстки квітки ( зелений – усе зрозуміло, жовтий – є труднощі, червоний – багато незрозумілого). Пелюстки цих кольорів видаються учням до початку тематичного дня.
23. Гра «Ввічливо – неввічливо» ( 3 хв.)
Діти стають в коло. Ведучий називає ім´я дитини і ставить питання: «Поступитися в трамваї місцем?» Дитина відповідає, якщо це ввічливо, відповідає: «Ввічливо». Якщо це не ввічливо, відповідає: «Неввічливо».
І варіант гри
Приклади питань:
1. Привітатися при зустрічі?
2. Штовхатися й не вибачитися?
3. Допомогти підняти річ?
4. Узяти квиток в автобусі?
5. Не поступитися місцем в транспорті?
6. Вживати чарівні слова?
7. У салоні автобуса голосно розмовляти по мобільному телефону?
8. У транспорті ласувати морозивом, тістечками?
9. Виходячи, пропускати літніх людей, інвалідів?
ІІ варіант гри
Приклади сюжетних малюнків
- Підсумок гри від героїв мультфільму «Смішарики»
24. Гра « Гречаники» ( 3 хв.)
Діти діляться на дві групи, стають навпроти шеренгами і співають:
Гоп-чуки, гречки,
Чорні овечки,
А я гречки намелю
Гречаників напечу.
За другим разом, співаючи те ж саме, стрибають на правій нозі, тримаючись у цей час за ліву ногу попередньої дитини, в бік протилежної шеренги по колу, намагаючись вхопити останнього з протилежної команди за ногу. Перемагає та команда, якій вдалося зробити це першій.
25. Рефлексія змісту навчального матеріалу з основ здоров’я (3 хв.)
( Використовують для виявлення рівня усвідомлення змісту вивченого - правила користування громадським транспортом)
Вправа «Незакінчені речення» ( учні по колу висловлюється одним реченням)
26. Практичні вправи з образотворчого мистецтва ( 10 хв.)
- виконати затемнення кольору шляхом додавання до нього чорної фарби;
- створити кольорові образи «доброї» та «злої» плямок;
- створити за власним вибором килим для Доброго Чарівника або Злого Чаклуна (Беручись до роботи, учні міркують, які виражальні засоби живопису стануть їм у пригоді, які кольори сподобаються тому чи іншому чарівникові).
( Діти виконують образотворчу роботу під керівництвом учителя)
«Чарівні килими»
27. Презентація учнівських робіт ( 5 хв.)
Поради вчителю:
- основну увагу зосередьте на вмінні дитиною затемнювати кольори та створювати образ;
- якщо у дитини виникають труднощі, допоможіть їй.
ІV. Етап рефлексі йно - оцінюючий
Рефлексія настрою та емоційного стану ( Мета: проаналізувати емоційний стан наприкінці дня).
Вправа «Мої емоції» ( 2 хв.)
Із поданого переліку потрібно вибрати три слова, які відповідають вашому настрою в цю хвилину.
Слова для вправи: замріяність, співчуття, захоплення, спокій, переживання, радість, легенький смуток, журба, розчарування, світла печаль, умиротворення тощо.
Гра «Мокра собака» ( 2 хв.) (для дітей, які хочуть позбавитися негативних емоцій).
Практична робота «Намисто нашого уроку» ( 3 хв.)
Оцінювання своєї діяльності.
Матеріали: учні вранці принесли різнокольорові ґудзики ( червоні, зелені, жовті) ( ґудзики знаходяться у плетеній корзині).
Першокласники за допомогою кольору ґудзиків оцінюють свою діяльність упродовж тематичного дня.
Червоний ґудзик означає, що я працював з користю для себе, плідно.
Зелений – досить непогано.
Жовтий – погано.
Учитель пропонує нанизати ґудзики на довгу нитку. Намисто нашого уроку( діяльності) готово!
Діти з намистом роблять селфі!
Використані джерела