Чи можна все чути за допомогою вух. Турбота про слух.

Про матеріал
Данна розробка розрахована на учнів першого класу. Тема уроку розкриває як турбуватися про слух людини.
Перегляд файлу

11.10.2024

Я досліджую світ 1 клас

Урок 18

Тема : «Чи можна все чути за допомогою вух. Турбота про слух

 

Мета : формувати вміння учнів досліджувати свій організм; вдосконалювати розуміння, що всі звуки, голоси, шуми діти чують вухами; розвивати фонематичний слух, уважність; виховувати бажання берегти слух, дотримувати правил гігієни. організму;

 

Обладнання: малюнки вуха, таблиці мови жестів, аудіоматеріал до гри, куб «Блума»,ноутбук.

 

Тип уроку: урок формування вмінь та навичок.

                                                  Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організаційний момент                                                                                                      1) Привітання   

Пролунав дзвінок

Починається урок

Щоб почути у кінці

Що учні в першім класі-просто молодці.   

2.Актуалізація опорних знань

1)   Гра «Упізнай за звуком»

Обладнання: вода та 2 чашки, папір, 2 ложки, 2 чашки із зерном, барабан.

 — Діти, Чарівниця-Осінь  приготувала  для вас сюрприз, але його необхідно почути. Учні заплющують очі, а учитель за ширмою переливає воду із чашки в чашку, шелестить папером, б’є ложкою по ложці, б’є в барабан. Діти повинні назвати, що це за звуки. Вони також визначають, чим вони чують ці звуки.

 3. Повідомлення теми та мети уроку

— Який орган чуття допоміг вам упізнати мої дії?

 — Сьогодні ми дізнаємося, чи можна все чути за допомогою вух .

  ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Вивчення нового матеріалу  

Проблемне запитання

  •          Як ви думаєте, чи все можна почути за допомогою вух? Чому?

-Як ви вважаєте, більшість аварій трапляється на дорогах саме через те, що водії не все чують? Чи коли неуважні? Не дотримуються правил дорожнього руху, ігнорують їх виконання.

    1). Робота за підручником (с. 42).

Робота за малюнками

— Розгляньте малюнки. Коли важко почути? (Ми прислухаємося до шепоту, перебуваючи далеко від джерела звуку.)

— Наведіть свої приклади, коли вам чи іншим людям доводилося погано чути. Ознайомлення з приладами-помічниками

— Які прилади допомагають краще почути? (Учні розглядають малюнки в підручнику та прилади, що демонструє учитель.)

— У яких приладах є парна кількість елементів?

 Висновок. Фонендоскоп, динамік і слуховий апарат допомагають краще розпізнати звуки, що важко розпізнати за допомогою вух .  

2). Гра “ Чиї це звуки?”( Учитель вмикає учням звуки звірів, діти разом відгадують їх)

3).  Розповідь учителя.

— Слабкий слух у дитини — це погано. Але ця хвороба зовсім не є вироком. Головне — вчасно звернутися до лікаря-сурдолога і разом з ним вибрати вид допомоги, що підходить дитині. Для того щоб у дитини з порушенням слуху розвинулося повне, багате мовлення, необхідно забезпечити можливість налаштовуватися на всі звуки, які чує людина. Зробити це можна за допомогою сучасних слухових апаратів, що розширюють діапазон чутних звуків і здебільшого дають змогу дітям зі слабким слухом чути майже все. Однак у деяких дітей настільки втрачений слух, що навіть слухові апарати не можуть їм допомогти.

4). Робота за підручником (рубрика «Чи знаєте ви...»). Учитель зачитує повідомлення рубрики. Ознайомлює учнів із поняттям «мова жестів»

5). Гра-руханка : «Орел, слон, мавпа».

Орієнтовний час: 3-10 хвилин.

Хід гри: Діти стають колом. У центрі знаходиться ведучий. Він вказує на будь-якого учасника з кола та промовляє «орел», «слон» або «мавпа».

Для відтворення однієї фігури потрібно три учня. Ведучий вказує на певного школяра, промовляючи «орел». Дитина, на яку вказали, має зобразити дзьоб, а її сусіди – крила.

Якщо ведучий промовив «мавпа», то учасник, на якого він показав, має почати кривлятися, а його сусіди – зобразити руки, які чухають боки уявної «мавпи».

Якщо ведучий промовив «слон», учасник, на якого він показав, має зобразити хобот, а його сусіди з обох боків – великі вуха.

2.Тренувальні вправи:

Дослід «Чую — не чую»

Ведучий стає за спиною дитини на відстані 2–3 м, вимовляє різні слова, причому кожне наступне слово потрібно вимовляти тихіше. Спочатку закрити ватяним тампоном одне вухо дитини. Повторити дослід. Потім закрити ватяним тампоном обидва вуха дитини. Повторити дослід. Після цього попросити дитину розповісти про свої відчуття, щоб вона пояснила, коли було чути добре, коли гірше, коли взагалі не було нічого чути і чому.

(У досліді беруть участь кілька дітей, роблять висновок.)

Висновок. Спочатку слова було чути добре. Коли по черзі закривали вуха, чути було гірше. Коли були закриті обидва вуха, не чути нічого.

Гра «Упіймай звук»

Учитель називає різні слова й просить дітей плескати в долоні, якщо вони почують заданий звук. (Гра розвиває фонематичний слух та увагу дітей).

  1. Творчі вправи:

— Оберіть правильні (+) і неправильні (–) відповіді:

-Яким буде слух, залежить тільки від самої людини.

-Шкідливо ходити в холодну пору року без шапки.

-Потрібно слухати гучну музику.

-У разі погіршення слуху слід звернутися до лікаря.

-Людина, яка погано чує, може спілкуватися з іншими за допомогою мови жестів.

-Людина чує тільки голосні звуки.

Вправа «Зарядка для вух»

— Щоб наші вушка були здоровими, потрібно робити для них зарядку.

1. Потерти шкіру за вушними раковинами до лінії шийних лімфовузлів (3 р.).

2. Пощипати вушні раковини у напрямку згори вниз (3 р.).

3. Відтягнути вниз мочку вуха (5–6 р.).

4. Вставити мізинець у вухо і вібрувати ним (10–20 с) у кожному вусі.

5. Потерти вушні раковини.

6. Злегка поплескати по вушках (7 р.).

 ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.

РЕФЛЕКСІЯ

1)Технологія « Куб Блума» -шість типів запитань.

Перше питання(просте). Що ми дізналися про наш орган слуху?

Друге питання (уточнювальне). Чи можна все чути за допомогою вух?

Третє питання (пояснювальне). Чому потрібно піклуватися про слух?

Четверте питання (творче). Що потрібно робити для поліпшення слуху?

П’яте питання (оцінювальне). Чи корисною є інформація, почута на уроці? Шосте питання (практичне). Яку допомогу ти можеш запропонувати людині, яка погано чує?

2)Вправа «Прощання» Учні по черзі продовжують фразу: «Слух потрібно берегти, тому що...»

docx
Додано
9 жовтня
Переглядів
107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку