"Чи все ми помічаємо навколо нас?» Звичайні дроби

Про матеріал

Мета застосування кейс-технології на уроці:

не передача учням знань в готовому вигляді, а самостійне їх добування в ході дискусії. Дискусія провокується описом конкретної події, ситуації, що сталися в реальному житті. В ході дискусії та розв'язання проблеми діти набувають необхідний багаж знань, яким в подальшому вони зможуть скористатися.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Без знання дробу ніхто не може визнавати, що знає математику«Чи все ми помічаємо навколо нас?»Звичайні дроби. Кейс - урок у 3 класі вчитель: Воробйова Олена Миколаївна. КЗ « НСЗШ І – ІІ ступенів №17» 2017-2018н.р.

Номер слайду 2

Девіз нашого уроку: «Не махай на все рукою, не лінуйся, а учись, бо чому навчишся в школі – знадобиться ще колись»Без знання дробу ніхто не може визнавати, що знає математику

Номер слайду 3

Пам’ятка для учнів1. Будь уважним2. Міркуй,шукай, порівнюй, роби висновки, працюй 3. Шукай нові способи розв’язання проблем4. Самостійно встановлюй зв’язки невідомого з відомим5. Будь наполегливим і не бійся помилитися6. Експерементуй і виправляй невдалі спроби7. Будь упевненим у своїх здібностях. Без знання дробу ніхто не може визнавати, що знає математику

Номер слайду 4

Відомий німецький вчений Герман Мінковський ще у ХVІІ сторіччі писав«Цілі числа – першоджерело математики»

Номер слайду 5

Цілі числа

Номер слайду 6

Номер слайду 7

До наших часів збереглися стародавні документи з Єгипту, які підтверджують, що з дробами люди оперували ще 4000 років тому. Так відомо, що при виконанні обчислень стародавні єгиптяни застосовували лише так звані одиничні дроби – дроби з чисельником 1 і дріб 2/3

Номер слайду 8

У Стародавньому Китаї замість рисочки використовували крапку

Номер слайду 9

У Стародавній Русі дроби називали частками, а згодом ламаними числами. Окремі дроби мали спеціальні назви. Наприклад, - треть, - півтреть, - п’ятина, - десятина, тощо

Номер слайду 10

Першим європейським вченим, який почав використовувати та розповсюджувати сучасний запис дробу, був італійський купець та мандрівник Фібоначчі (Леонардо Пізанський) . У 1202 році він ввів слово «дроб»

Номер слайду 11

Історична довідка. Максим Плануд, відомий грецький монах, вчений-математик, в ХІІІ сторіччі ввів назви частин дробу «числівник» і «знаменник» . Запис дробів за допомогою риски став загальноприйнятим з ХVІ ст.

Номер слайду 12

До нашого часу у Лондоні зберігся папірус Ахмеса в якому містяться 84 задачі із життя. Спробуйте і ви вирішити одну з них:«Як розділити сім хлібин між вісьмома людьми порівну»

Номер слайду 13

Відповідь: Кожній людині треба дати по половині, четвертині та восьмушці хліба. Для цього потрібно:4 хлібини розділити навпіл, 2 – на чотири частини і тільки 1 – на 8 частин. В цілому потрібно зробити лише із 17 розрізів. Ось як задача Ахмеса вирішується на папірусі:

Номер слайду 14

Одну частку або кілька рівних часток від цілого числа називають дробом. Дробові числа записують за допомогою натуральних чисел та рисочки. Такі записи називають раціональними числами або правильними дробами . Число внизу під рисочкою вказує на скільки рівних частин ділили одиницю, або предмет, що приймається за одиницю. Його називають знаменником дробу. Число зверху, над рисочкою, показує, скільки таких частин узяли. Його називають чисельником дробу.

Номер слайду 15

3/8 – правильний дріб. Правильний дріб – це дріб у якому чисельник менший за знаменник. 8/8 та 11/8 – неправильний дріб Неправильний дріб – це дріб у якому чисельник більший за знаменник, або дорівнює йому

Номер слайду 16

«Найкращий спосіб вивчити що-небудь – це відкрити самому» Дьордь Пойа угорський, шведський і американський математик, який жив у ХІХ сторіччі  

Номер слайду 17

ЧИСЛІВНИК

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Саме слово «відсоток» походить від латинських слів pro centum, що буквально означає «зі сотні». Цікаво, що знак % стався, як припускають, завдяки помилці. У рукописах pro centum часто замінювали словом «cento» - сто і писали його скорочено - cto. У 1685 році в Парижі була надрукована книга по комерційній арифметиці, де помилково складач замість cto набрав

Номер слайду 22

Сота частина будь-якої величини називається відсотком. Він вказує на зменшення одиниці вимірювання у 100разів

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Дякую за урок!

Номер слайду 28

Сайт http://pedsovet.su/ Тут можно разместить пословицу к уроку. Вы можете использовать данное оформление для создания своих презентаций, но в работе нужно указать источник шаблона: Бектурганова Екатерина Юрьевна, учитель начальных классов,КГУ «Средняя школа №7» акимата города Усть-Каменогорска,Казахстан, ВКО

Номер слайду 29

Интернет-ресурсыhttp://fotoshops.org/uploads/taginator/Dec-2012/kalendar-fon-dlya-prezentacij.jpg - тетрадный лист в клетку Девочка и мальчик в верхней части слайда – взяты из векторного клипакта, как его получить, можно узнать тут «Small children in the vector»http://ec.l.thumbs.canstockphoto.com/canstock16404819.jpg - девочка для гиперссылкиhttp://us.cdn4.123rf.com/168nwm/yayayoy/yayayoy1207/yayayoy120700014/14596006-%D0%A1%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D1%8 B%D0%B5-%D0%BF%D0%B8%D1%81%D1%8 C%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D0%BE%D0%B9-%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D1%8 C%D1%87%D0%B8%D0%BA%D0%B0-%D0%B2-%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%8 C%D0%BD%D0%BE%D0%B9-%D1%82%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8.jpg – мальчик для гиперссылки. Тут можно разместить пословицу к уроку.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Алексеевна Татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Інші матеріали
НУШ
Додано
2 березня 2018
Переглядів
3226
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку