Урок – проект в 3 класі
Тема: Додавання і віднімання трицифрових чисел.
Мета: продовжити формувати вміння учнів виконувати додавання і віднімання
трицифрових чисел; поповнити знання учнів про числа; розвивати
самостійність, логічне мислення, математичне мовлення, увагу, пам'ять;
виховувати інтерес до навчання.
Обладнання: кросворди, опорна схема – компоненти, І.Депман «У світі чисел»,
енциклопедії.
Хід уроку.
І Організаційний момент
Поверніться один до одного, посміхніться.
ІІ Оголошення теми, мети уроку.
Тема нашого сьогоднішнього уроку «Додавання і віднімання трицифрових чисел». На сьогоднішньому уроці ви повинні:
Знати: алгоритм додавання і віднімання трицифрових чисел.
Уміти: виконувати додавання і віднімання трицифрових чисел;
розв’язувати задачі і рівняння;
працювати самостійно.
План роботи
Готові. Починаємо.
1 Гра «Закінчи речення»
2 Презентація груп.
Домашнім завданням вам було об’єднатися в дві групи. Одній групі скласти і презентувати кросворди, а іншій задачі, рівняння. Обом групам потрібно було найти матеріал про цифри та числа.
Група «Кмітливці»
Нашій групі потрібно було скласти і презентувати кросворди.
Ми дізнаємося, коли розгадаємо кросворд.
а) 1 Результат при додаванні.
2 Буває числовим і буквеним.
3 Що отримує учень за відповідь?
4 Міра маси.
5 На ній пишуть крейдою.
б) 1 Наступне число числа 499.
2 Найбільше число другого десятка.
3 Попереднє число числа 701.
4 Число яке складається з 9сотень.
5 446 - 416 =
Помічниками нашого сьогоднішнього уроку будуть «увага і пам'ять».
Група «Пізнайки».
Нашій групі потрібно було скласти і презентувати задачі, рівняння.
Готуючись до уроку «Я і Україна» багато читали, багато взнали, взнали, що на території України най-, най-. І виходячи з цього склали задачі.
1 Довжина річки Дністер на території України 705км, а довжина Дніпра – 981км. На скільки кілометрів довжина Дніпра більша за довжину річки Дністер?
2 Джуринський водоспад падає з висоти 16м (Тернопільщина). Водоспад Анхель (Південна Америка) на 963м вище, а водоспад Вікторія (Африка) – на 116м нижче, ніж водоспад Анхель. З якої висоти падає водоспад Вікторія?
Водоспад Анхель знаходиться у лісах Венесуели (Південна Америка). Відкрив його льотчик Джиммі Анхел у 1933році.
Водоспад Вікторія першим побачив мандрівник Девід Лівінгстон. Він назвав його на честь англійської королеви Вікторії.
3 Найвища архітектурна споруда в Україні – телевізійна вежа. Висота її – 385м. умовна точка центру Європи знаходиться в Карпатах на висоті 750м. що вище і на скільки?
4 У Мелітопольському районі створено державний історико – археологічний заповідник «Кам’яні могили», який охоплює 456га степу, а Державний заповідник «Великі і Малі Кучугури» розташований на 30 островах Каховського водосховища на території 345га і 60га – суходолу. Яка загальна площа заповідників?
5 Рівняння: 265 +а = 697 982 – х = 315
ІІІ Хвилинка – цікавинка.
1 Минали довгі роки. Змінювалось життя людини. Поступово зростали людські знання, а з ними і потреба вміти лічити й міряти. Ми вже знаємо, що першим способом «запису» чисел були зарубки на палиці. І ось 5 тисяч років тому майже одночасно в різних країнах - Вавілоні, Єгипті, Китаї виник новий спосіб запису чисел. Люди додумались до того, що числа можна записувати не просто зарубками – одиницями, а за розрядами: окремо одиниці, окремо десятки, окремо сотні. Це було дуже важливим відкриттям. ( І.Депман «У світі чисел» ст.11 )
2 Давні египтяни так само, як і ми зараз, лічили десятками. Але спеціальні значки – цифри були в них тільки для розрядів: одиниць, десятків, сотень, тисяч.
3 У давньому Вавілоні лічили не десятками, а шістдесятками. Число 60 мало в них таке саме призначення, як у нас 10. Наприклад, вавилонський вчений уявляв собі число 137 так: 2 шістдесятки плюс 17 одиниць дорівнює 137.
4 Дуже цікава система лічби була в народу майя в Середній Америці (там де зараз держави Мексіка і Гватемала). Майя лічили двадцятками – в них була двадцяткова система лічби. Числа від 1 до 20 позначались крапками і рисочками.
. .. … …. ___ _.__ _..__ і так далі.
1 2 3 4 5 6 7
Якщо під числом було намальоване значок, схожий на око, це значило, що число треба збільшити у 20 разів. Виходили вже не одиниці, а двадцятки – другий розряд.
5 Китайці так само як і єгиптяни, користувались десятковою системою лічби. Якщо праворуч від цифри стоїть значок «10» - цифру треба помножити на 10. Виходять уже десятки, другий розряд.
ІV Робота в парах за підручником.
«Кмітливі» - №693 «Пізнайки» - №695 (1-3)
І – 405
ІІ - ?, на 165 ˂
ІІІ - ?, на 120 ˂
V Логічна хвилинка.
3** + *3* = 628 *7* + **9 = 894 **8 + *2* = 439
VІ Висновок.
VІІ Домашнє завдання: ст. 105 №696 №695 (3,4)