Додавання і віднімання трицифрових чисел.

Про матеріал
  • продовжити формувати вміння учнів виконувати додавання і віднімання трицифрових чисел; поповнити знання учнів про числа;
  • розвивати самостійність, логічне мислення, математичне мовлення, увагу, пам'ять;
  • виховувати інтерес до навчання.
Перегляд файлу

                                Урок – проект  в 3 класі

 

Тема:  Додавання і віднімання трицифрових чисел.

Мета: продовжити формувати вміння учнів виконувати додавання і віднімання

          трицифрових чисел; поповнити знання учнів про числа; розвивати

          самостійність, логічне мислення, математичне мовлення, увагу, пам'ять;

          виховувати інтерес до навчання.

Обладнання: кросворди, опорна схема – компоненти, І.Депман «У світі чисел»,

                          енциклопедії.

 

                                   Хід уроку.

І   Організаційний момент

Поверніться один до одного, посміхніться.

  • Над якою темою ми працювали на попередніх уроках?
  • А яким би ви хотіли побачити сьогоднішній урок?
  • А чого ви очікуєте на сьогоднішньому уроці?
  • А чи потрібно нам вивчати цю тему?
  • А чому її треба вивчати?

ІІ   Оголошення теми, мети уроку.

Тема нашого сьогоднішнього уроку «Додавання і віднімання трицифрових чисел». На сьогоднішньому уроці ви повинні:

Знати:  алгоритм додавання і віднімання трицифрових чисел.

Уміти:  виконувати додавання і віднімання трицифрових чисел;

             розв’язувати задачі і рівняння;

             працювати самостійно.

      План роботи

  1. Знайомство з темою.
  2. Презентація груп.
  3. Хвилинка – цікавинка.
  4. Логічна хвилинка
  5. Висновок.

Готові. Починаємо.

1 Гра  «Закінчи речення»

  • Ми працюємо над темою … .
  • Трицифрові числа – це числа, які складаються …
  • Трицифрові числа можна … .
  • Додавання і віднімання є … .
  • Щоб знайти невідомий доданок … .
  • Щоб знайти невідоме зменшуване … .
  • Щоб знайти невідомий від’ємник … .
  • Коли говоримо на ˃ виконуємо … .
  • Коли говоримо на ˂ виконуємо … .

2  Презентація груп.

Домашнім завданням вам було об’єднатися в дві групи. Одній групі скласти і презентувати кросворди, а іншій задачі, рівняння. Обом групам потрібно було найти матеріал про цифри та числа.

  • Яка група починає?

Група  «Кмітливці»

Нашій групі потрібно було скласти і презентувати кросворди.

  • Що потрібно для того, щоб краще навчатися, мати хороші знання?

Ми дізнаємося, коли розгадаємо кросворд.

а)  1  Результат при додаванні.

     2  Буває числовим і буквеним.

     3  Що отримує учень за відповідь?

     4  Міра маси.

     5  На ній пишуть крейдою.

                               

 

 

  • Яке слово прочитали?

б) 1 Наступне число числа 499.

    2 Найбільше число другого десятка.

    3 Попереднє число числа 701.

    4 Число яке складається з 9сотень.

    5 446 - 416 =

  1.            П’яте число в натуральному ряді.

                                     

                    

 

 

Помічниками нашого сьогоднішнього уроку будуть «увага і пам'ять».

Група «Пізнайки».

Нашій групі потрібно було скласти і презентувати задачі, рівняння.

F:\Доценко\51401.jpgГотуючись до уроку «Я і Україна» багато читали, багато взнали, взнали, що на території України най-, най-. І виходячи з цього склали задачі.

1 Довжина річки Дністер на території України 705км, а довжина Дніпра – 981км. На скільки кілометрів довжина Дніпра більша за довжину річки Дністер?

  1. F:\Доценко\7242162eev.jpg981 – 705 = 276(км)

F:\Доценко\36654182.jpg        2 Джуринський водоспад падає з висоти 16м (Тернопільщина). Водоспад Анхель (Південна Америка) на 963м вище, а водоспад Вікторія (Африка) – на 116м нижче, ніж водоспад Анхель. З якої висоти падає водоспад Вікторія?

  1. 16 + 963 = 979(м) – Анхель
  2. 979 – 116 = 863(м) – Вікторія

Водоспад Анхель знаходиться у лісах Венесуели (Південна Америка). Відкрив його льотчик Джиммі Анхел у 1933році.

F:\Доценко\stalnaya_televizionnaya_bashnya_minska_ona_mojet_bit0.jpgВодоспад Вікторія першим побачив мандрівник Девід Лівінгстон. Він назвав його на честь англійської королеви Вікторії.

3 Найвища архітектурна споруда в Україні – телевізійна вежа. Висота її – 385м. умовна точка центру Європи знаходиться в Карпатах на висоті 750м. що вище і на скільки?

  1. 750 – 385 = 365(м)

F:\Доценко\01_crp.JPG4 У Мелітопольському районі створено державний історико – археологічний заповідник «Кам’яні могили», який охоплює 456га степу, а Державний заповідник «Великі і Малі Кучугури» розташований на 30 островах Каховського водосховища на території 345га і 60га – суходолу. Яка загальна площа заповідників?

  1. 456 + 345 = 801(га)
  2. 801 + 60 = 861(га)

5 Рівняння:  265 +а = 697       982 – х = 315

ІІІ  Хвилинка – цікавинка.

1   Минали довгі роки. Змінювалось життя людини. Поступово зростали людські знання, а з ними і потреба вміти лічити й міряти. Ми вже знаємо, що першим способом «запису» чисел були зарубки на палиці. І ось 5 тисяч років тому майже одночасно в різних країнах  - Вавілоні, Єгипті, Китаї виник новий спосіб запису чисел. Люди додумались до того, що числа можна записувати не просто зарубками – одиницями, а за розрядами: окремо одиниці, окремо десятки, окремо сотні. Це було дуже важливим відкриттям. ( І.Депман «У світі чисел» ст.11 )

2   Давні египтяни так само, як і ми зараз, лічили десятками. Але спеціальні значки – цифри були в них тільки для розрядів: одиниць, десятків, сотень, тисяч.

3    У давньому Вавілоні лічили не десятками, а шістдесятками. Число 60 мало в них таке саме призначення, як у нас 10. Наприклад, вавилонський вчений уявляв собі число 137 так: 2 шістдесятки плюс 17 одиниць дорівнює 137.

4   Дуже цікава система лічби була в народу майя в Середній Америці (там де зараз держави Мексіка і Гватемала). Майя лічили двадцятками – в них була двадцяткова система лічби. Числа від 1 до  20 позначались крапками і рисочками.

.      ..           ….         ___        _.__        _..__       і так далі. 

1     2       3       4             5            6            7

Якщо під числом було намальоване значок, схожий на око, це значило, що число треба збільшити у 20 разів. Виходили вже не одиниці, а двадцятки – другий розряд.

5   Китайці так само як і єгиптяни, користувались десятковою системою лічби. Якщо праворуч від цифри стоїть значок «10» - цифру треба помножити на 10. Виходять уже десятки, другий розряд.

 

ІV Робота в парах за підручником.

«Кмітливі» - №693                                       «Пізнайки» - №695 (1-3)

І – 405

ІІ - ?, на 165 ˂

ІІІ - ?, на 120 ˂

V Логічна хвилинка.

3** + *3* = 628          *7* + **9 = 894         **8 + *2* = 439

VІ  Висновок.

  • Чи відбувалася у нас на уроці навчальна діяльність?
  • Що взяли для себе нового?
  • Чого навчилися на уроці?
  • Що найбільше вам сподобалося на уроці?

VІІ Домашнє завдання: ст. 105 №696  №695 (3,4)

 

docx
Додано
3 березня 2018
Переглядів
1725
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку