Числівник як частина мови

Про матеріал
Урок-презентація для здобувачів освіти 6 класу з теми "Числівник як частина мови" сприяє поглибленому удосконаленню відомостей із даної теми, розвиває здібності правильно використовувати відмінкові форми кількісних і порядкових числівників, допомагає розвивати практичні уміння вживати числівники в усному й писемному мовленні. Форми й методи роботи залучають до співпраці, спонукають визначати критерії на шляху до знань. Узагальнення вивченого проводиться аналітичним методом за схемою, щоб визначити найкращого мовознавця на уроці.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Числівник як частина мови. 6 клас. Урок-практикум Учителя-методиста. Новоолексіївського ЗЗСО №2 Генічеської міської ради, Херсонської області. Тарасенко Неоніли Іванівни

Номер слайду 2

Мета: поглибити й удосконалити відомості з даної теми, формувати навички визначати морфологічні ознаки числівників та їх синтаксичну роль, розвивати здібності правильно використовувати відмінкові форми кількісних та порядкових чисел, виробляти практичні вміння вживати числівники в усному й писемному мовленні, сприяти вихованню в учнів зацікавленості до пізнання. Тип уроку: Урок-практикум. Обладнання: Мультимедійна дошка з ілюстративним та дидактичним матеріалами, опорний конспект, підручник. Методи: Робота в групах, в парах, «перевір себе»,«ланцюжок», «лінгвістичний двобій», складання «сенкану». Епіграф: Єдиний шлях до знань – це діяльність. Б. Шоу

Номер слайду 3

І. Організаційний момент1. Прочитайте й прокоментуйте висловлювання Б. Шоу2. «Асоціативний ряд». Визначте кроки діяльності, які ведуть до знань і запишіть.Єдиний шлях до знань – це діяльність. Б. Шоу

Номер слайду 4

І. Організаційний момент3. Виразне читання вірша О. Перебийноса «Рідна мова». Які рядки виражають ідею? Обговорення? Рідна мово, росту я крізь тебе, Крізь родовища дум і краси. Я курганом стою серед степу На кордоні сльози і роси. Я прошитий травою густою, Я промитий Дніпром до кісток. Рідна мово, без тебе ніхто я, Мов відірваний вітром листок.

Номер слайду 5

ІІ. Сприйняття навчальної діяльності.1. «Лінгвістичний двобій». Робота в групах. Завдання для першої групи: Що називається числівником?Що відомо про кількісні числівники?Якими числами можуть виражатися кількісні числівники?Синтаксична роль кількісних числівників?Будова кількісних числівників?Чим кількісні відрізняються від порядкових числівників?Чи є слова сотня, половина, чверть, десяток числівниками? Як відмінюються числівника нуль, мільйон, мільярд?Чи можуть відмінюватися числівникові слова пів, півтора, півтораста, мало, чимало?

Номер слайду 6

ІІ. Сприйняття навчальної діяльності.1. «Лінгвістичний двобій». Робота в групах. Завдання для другої групи: Чим відрізняється числівник від іменника?Що відомо про порядкові числівники?Як відмінюються порядкові числівники?Який порядковий числівник відмінюється як прикметник м'якої групи?Синтаксична роль порядкових числівників. Чим відрізняється порядковий від кількісного числівника?Як відмінюються складені порядкові числівники?Як пишуться складні порядкові числівники на -десятий, -сотий, -тисячний?Як відмінюються години і дати в українській мові?

Номер слайду 7

ІІІ. Практична діяльність.

Номер слайду 8

ІІІ. Практична діяльність.1. Читання мовчки (тест подається м\д. На екрані карта України).  Погляньмо на карту України. Територію її надвоє розділяє своїми водами могутній Дніпро -третя після Волги й Дунаю річка Європи. Серед його 847 приток є такі великі річки, як Березина й Прип'ять, Сож і Десна та ін. Довжина Дніпра – головної річки України – 2285 км., а площа басейну – 503000 кв. км. Протікаючи на території України 1200 км., Дніпро є центральною водною магістраллю, водуякої споживають багато міст і сіл. Віками мріяли люди підкорити силу Дніпра. Практичне використання його могутніх вод почалося в 1932 р., коли стала до ладу Дніпровська ГЕС… (З кн.. «Цікава географія»)

Номер слайду 9

ІІІ. Практична діяльність. Тести1. Як називається могутня ріка, що розділяє територію України надвоє?а)Дунай б)Дон в)Дніпро2. Яке місце в Європі за величиною займає Дніпро?а)3 б)2 в)13. Скільки приток має Дніпро?а)120 б)847 в)7004. Яка притока Дніпра найбільша?а)Прип'ять б)Інгулець в)Дністер5. Яка довжина головної річки України?а)2285 км. б)2000 км. в)2100 км.6. Яка довжина Дніпра в межах України?а)1200 км. б)1205 км. в)1050 км.7. Про що мріяли люди здавна?а)підкорити Дніпро б)застосовувати тільки в господарчих цілях в)використовувати для створення туристичних баз8. У якому році почалося практичне використання Дніпра?а)1932 б)1934 в)19309. Що було побудовано на Дніпрі в 1932 році?а)будинки для відпочинку б)ГЕС в)дамбу10. Які за розрядом числівники використані в тексті?а)кількісні б)порядкові в)неозначено-кількісні11. Якого стилю текст?а)науковий б)художній в)публіцистичний12. Якого типу мовлення текст?а)розповідь б)роздум в)опис

Номер слайду 10

ІІІ. Практична діяльність.2. Розминка «Пригоди слова»3. Робота в парах. «Перевір себе». Знайдіть «зайве» 1. сімкасемеросімдесятсімсотсімнадцять2. сотнядесятьчвертьдесятокполовина3. вдругевдвоєнадвоєдвійковдвох4. обоєобидвадвадвоєдвічі5. п'ятіркап'ятьп'ятийп'ятероп'ятсот

Номер слайду 11

ІІІ. Практична діяльність.4. «Пошук істини» («ланцюжком»). Прочитайте прислів'я, визначте розряд числівників, їх синтаксичну роль у реченні. Семеро одного не ждуть. У нього сім п'ятниць на тиждень. П'ять днів нічого не робить, а шостий відпочиваєВ одне вухо влізе, а в друге вилізе. Працювати до сьомого поту. Однією рукою в долоні не заплещеш 

Номер слайду 12

ІІІ. Практична діяльність.5. Практична розминка. Розкрийте дужки, зважаючи на закінчення іменників. Два(апельсин), два(раз), півтори(година), чотири(тиждень), три(місяць), півтора(день),три(озеро), три(вагон), два(син), три(професор), чотири(вогник).?

Номер слайду 13

ІІІ. Практична діяльність.6. Перекласти українською мовою, порівняти й пояснити правопис числівників. На двух деревьях, семью детьми, двадцатью шестью копейками, шестистами сорока девятью учениками, восьмистами семидесятью игрушками, четыре, одиннадцать, пятьсот, миллион, седьмой, оба, обе, миллиард, две седьмых, полтораста, семьдесят.?

Номер слайду 14

ІІІ. Практична діяльність.7. Конкурс «Ерудит». Розгадай ребус. Г1а, пі2л, ві3ло, у3мання, пер6, мі100, пі100лет, 100янка, 100п. Розгадай кросворд «Сходинки», записуючи частину слова цифрами.

Номер слайду 15

ІІІ. Практична діяльність.8. Культура мовлення. Говори правильно близько п'яти грамівдвома словамиіншим разомз одного(іншого) боку7 метрів за секундунаписав 3 рядкипів на другубільше половини

Номер слайду 16

ІІІ. Практична діяльність.9. «Займи позицію». Поставити кількісні числівники 95, 370,80 у давальному, орудному та місцевому відмінках, пояснити правилами, вказати на паралельні форми. 10. Творча хвилина. Скласти посвяту числівнику в формі «сенкану».

Номер слайду 17

ІV. Узагальнення матеріалу1. За опорною схемою підвести підсумок вивченого з теми про числівник. Аналітичним методом визначити кращого учня і нагородити значком «Кращий мовознавець».

Номер слайду 18

V. Підсумок уроку. Рефлексія. Чи вдалося досягнути мети?Чи цікаво було співпрацювати?Який етап уроку був найцікавіший?Чи задоволені власною роботою?Де можна використати набуті знання?

Номер слайду 19

VІ. Домашнє завдання. Написати твір-роздум «Числівник у повсякденному житті»Скласти контрольні питання до теми. Виконати вправу на вибір з даної теми

pptx
Додано
21 червня 2021
Переглядів
533
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку