ЧИСЛО 10. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ

Про матеріал
Виявити рівень знань дітей з математики за вивченими темами; закріпити вміння дітей рахувати в межах від 1 до 10; вправляти у порівнянні двох груп предметів та встановлені рівності між ними; закріпити вміння розрізняти геометричні фігури за їх властивостями та назвою: круг, квадрат, трикутник; порівняння смужок за довжиною та шириною; закріпити назву кольорів і вміння визначати на дотик з якого матеріалу виготовлений предмет; виховувати увагу, самостійність, витримку, уважність та взаємодопомогу.
Перегляд файлу

1

 

Тема: «Число 10. Геометричні фігури»

Мета: Виявити рівень знань дітей з математики за вивченими темами; закріпити вміння дітей рахувати в межах від 1 до 10; вправляти у порівнянні двох груп предметів та встановлені рівності між ними; закріпити вміння розрізняти геометричні фігури за їх властивостями та назвою: круг, квадрат, трикутник; порівняння смужок за довжиною та шириною; закріпити назву кольорів і вміння визначати на дотик з якого матеріалу виготовлений предмет; виховувати увагу, самостійність, витримку, уважність та взаємодопомогу.

Матеріал: демонстраційний: Набір цифр від 1 до 10, геометричні фігури, умовні міри, предметні картки.

Роздавальний матеріал: картки з цифрами, дві смужки для викладання предметних карток, різні за довжиною та шириною смужки, геометричні фігури, предметні картинки.

Хід заняття

I. Організаційний момент

1. Привітання

Вихователь: Добрий день, шановні діти!

                      Вправо - вліво поверніться,

                      Одне одному всміхніться

                      А дню ясному вклоніться.

Вихователь: Свій день завжди починайте з усмішки, і тоді у вас буде все гаразд, бо від неї всім стане тепліше. Даруйте всім свої посмішки і нехай всі посміхаються вам.

- Діти, а зараз у нас заняття з математики.

2. Мотиваційний момент

Вихователь: Діти, подивіться хто до нас завітав у гості, але щоб дізнатися хто до нас завітав потрібно розгадати загадку.

Я працюю поважно,

Все літо літаю У поле,

до гаю, Збираю медок

Із різних квіток.

Кого не злюблю,

Того жалом колю. (Бджілка)

Вихователь: Так, правильно це Бджілка.

- Діти, а як ви думаєте, чому Бджілка завітала до нас на заняття? (Відповіді дітей)

- Вона не вміє рахувати, і дуже хоче навчитися рахувати. А так як наша група «Бджілка» і ми скоро йдемо до школи, то ми вміємо рахувати, так це? (Відповіді дітей)

- Тож давайте пограємо з Бджілкою і навчимо її рахувати.

II. Основна частина

1. Гра «Веселі задачі»

мета: розвивати у дітей логічне мислення

- Скільки вух у трьох мишей?

- Скільки лап у двох ведмежат?

- Горіло 7 свічок. 2 свічки погасили. Скільки свічок залишилося?

- Банан розрізали на чотири частини. Скільки зробили розрізів?

- Мама купила дітям три шарфики і шість рукавиць. Скільки дітей у мами?

Вихователь: які ви, молодці діти.

2. Гра « Оплески»

Дитина має плеснути в долоні стільки разів, скільки предметів знаходиться на дошці.

Вихователь: Я вам зараз буду вішати ілюстрації, а ви мені будете плескати в долоні скільки предметів знаходиться на дошці.

3. Гра «Цікаві завдання»

Робота з смужками на повторення порядкової лічби від 1 до 10.

Вихователь: Діти на ваших столах дві смужки. На верхню смужку викладіть десять горішків, а на нижню дев’ять шишок.

- Чого більше і на скільки ? (Відповідають діти).

- Як зробити, щоб їх кількість стала рівною? (Відповідь дітей).

- Так, додати одна шишка.

Робота на одній смужці.

А тепер, замініть на смужці один горішок і знайдіть цифру якою позначаться кількість предметів на смужці.

Діти знаходять цифру один.

Це один, чи одиниця,

Дуже тонка, наче спиця.

- Додайте ще один горішок. Скільки їх стало? (Два горішки).

- Знайдіть цифру два, яка позначає кількість предметів на смужці.

Діти: Це наступна цифра двійка,

          В неї шия, наче лійка.

          Ще й хвостом своїм виляє,

          Наче землю підмітає.

- Додайте до двох горішків ще однин і так само знайдіть цифру яка позначить кількість предметів на смужці. Скільки їх стало? (Три).

- Ось і трійка виступає,

- Таємницю розкриває:

- Глянь на подив дітвори

- З двох карлючок вийде «три».

Додаванням по одному предмету викладаємо на смужці десять горішків.

Кожну наступну дію вихователь супроводжує запитанням:

- Скільки горішків стало на смужці?

- Діти відповідають на запитання з декламуванням віршів про кожну цифру.

Цифра 4

Гострий лікоть у четвірки,

Як зачепить буде дірка.

Цифра 5

Дуже любить танцювать

На папері цифра «п’ять».

Вправо руку простягнула,

Вліво ніжку повернула.

Цифра 6

Цифра шість немов замок

Знизу круг, вгорі – гачок.

Цифра 7

Цифра сім, як кочерга

В неї, бач одна нога.

Цифра 8

Цифра вісім - два кільця,

Без початку, без кінця.

Цифра 9

Цифра дев’ять, чи дев’ятка –

Наче в цирку акробатка,

Сторчака перевернеться

Зразу на шість обернеться.

Цифра 10

Нуль у світі значить мало,

Та як поруч одиниця,

То десятка з них вже стане.

4. Фізкультхвилинка

Хто ж там, хто вже так втомився?

І наліво нахилився?

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультхвилинку починати.

Руки в гору, руки вниз,

На сусіда подивись,

І зроби чотири кроки,

Руки в гору підніміть,

І спокійно опустіть,

Всі дихайте, не дихайте,

Все чудово, все в порядку,

руки в гору, руки вниз,

Встаньте прямо нахиліться,

І весело посміхніться.

5. Гра «Весела лічба»

Під кущем, уздовж ріки

Оселилися жуки:

Син і донька, батько й мати,

Спробуй всіх порахувати.

Скільки всього жуків? (чотири)

У Наталки – лялька Оля,

Плюшевій ведмедик – в Колі,

Котик – у Марійки,

Мотрійка – у Надійки.

Коник – у Андрійка

Скільки іграшок разом?

Скільки іграшок у дітей разом (п’ять).

6. Гра «Жучки - Сонечки»

- Діти, до нас в групу прилетіли друзі Бджілки Жучки – Сонечки в яких на крильцях яких є крапочки.

Вони вилетіли із своїх будинків за нектаром, і не можуть їх знайти. Давайте допоможемо їм знайти квіточки. Кількість крапочок на крилах жуків різна. Вона відповідає номеру квіточки. Залежно від кількості крапочок знаходимо квіточку з відповідним номером (цифрою).  

Діти виконують завдання.

- А тепер, я вам пропоную зробити квіточку для нашої гості, використовуючи геометричні фігури,у кожного з вас квіточки вийдуть різні. Які геометричні фігури використали для квітки?  (круг, квадрат, трикутник).

- Жучки - Сонечки ходять один до одного в гості, але доріжки що ведуть до їх будинків різної довжини та ширини (порівняння способом прикладання). - - До якого Жучка - Сонечка найкоротша доріжка?

III. Підсумок заняття

Вихователь: Діти ви сьогодні були молодці, ви допомогли Бджілці, і тепер вона вміє рахувати.

- Чи сподобалось вам сьогоднішнє заняття?

- Що ми сьогодні робили на занятті?

- Які завдання ми сьогодні виконували?

- Які завдання вам сподобалися найбільше?

- Як ви вважаєте чи допомогли ми Бджілці?

 

docx
Додано
3 квітня 2019
Переглядів
4617
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку