1
Тема: «Число 10. Геометричні фігури»
Мета: Виявити рівень знань дітей з математики за вивченими темами; закріпити вміння дітей рахувати в межах від 1 до 10; вправляти у порівнянні двох груп предметів та встановлені рівності між ними; закріпити вміння розрізняти геометричні фігури за їх властивостями та назвою: круг, квадрат, трикутник; порівняння смужок за довжиною та шириною; закріпити назву кольорів і вміння визначати на дотик з якого матеріалу виготовлений предмет; виховувати увагу, самостійність, витримку, уважність та взаємодопомогу.
Матеріал: демонстраційний: Набір цифр від 1 до 10, геометричні фігури, умовні міри, предметні картки.
Роздавальний матеріал: картки з цифрами, дві смужки для викладання предметних карток, різні за довжиною та шириною смужки, геометричні фігури, предметні картинки.
Хід заняття
I. Організаційний момент
1. Привітання
Вихователь: Добрий день, шановні діти!
Вправо - вліво поверніться,
Одне одному всміхніться
А дню ясному вклоніться.
Вихователь: Свій день завжди починайте з усмішки, і тоді у вас буде все гаразд, бо від неї всім стане тепліше. Даруйте всім свої посмішки і нехай всі посміхаються вам.
- Діти, а зараз у нас заняття з математики.
2. Мотиваційний момент
Вихователь: Діти, подивіться хто до нас завітав у гості, але щоб дізнатися хто до нас завітав потрібно розгадати загадку.
Я працюю поважно,
Все літо літаю У поле,
до гаю, Збираю медок
Із різних квіток.
Кого не злюблю,
Того жалом колю. (Бджілка)
Вихователь: Так, правильно це Бджілка.
- Діти, а як ви думаєте, чому Бджілка завітала до нас на заняття? (Відповіді дітей)
- Вона не вміє рахувати, і дуже хоче навчитися рахувати. А так як наша група «Бджілка» і ми скоро йдемо до школи, то ми вміємо рахувати, так це? (Відповіді дітей)
- Тож давайте пограємо з Бджілкою і навчимо її рахувати.
II. Основна частина
1. Гра «Веселі задачі»
мета: розвивати у дітей логічне мислення
- Скільки вух у трьох мишей?
- Скільки лап у двох ведмежат?
- Горіло 7 свічок. 2 свічки погасили. Скільки свічок залишилося?
- Банан розрізали на чотири частини. Скільки зробили розрізів?
- Мама купила дітям три шарфики і шість рукавиць. Скільки дітей у мами?
Вихователь: які ви, молодці діти.
2. Гра « Оплески»
Дитина має плеснути в долоні стільки разів, скільки предметів знаходиться на дошці.
Вихователь: Я вам зараз буду вішати ілюстрації, а ви мені будете плескати в долоні скільки предметів знаходиться на дошці.
3. Гра «Цікаві завдання»
Робота з смужками на повторення порядкової лічби від 1 до 10.
Вихователь: Діти на ваших столах дві смужки. На верхню смужку викладіть десять горішків, а на нижню дев’ять шишок.
- Чого більше і на скільки ? (Відповідають діти).
- Як зробити, щоб їх кількість стала рівною? (Відповідь дітей).
- Так, додати одна шишка.
Робота на одній смужці.
А тепер, замініть на смужці один горішок і знайдіть цифру якою позначаться кількість предметів на смужці.
Діти знаходять цифру один.
Це один, чи одиниця,
Дуже тонка, наче спиця.
- Додайте ще один горішок. Скільки їх стало? (Два горішки).
- Знайдіть цифру два, яка позначає кількість предметів на смужці.
Діти: Це наступна цифра двійка,
В неї шия, наче лійка.
Ще й хвостом своїм виляє,
Наче землю підмітає.
- Додайте до двох горішків ще однин і так само знайдіть цифру яка позначить кількість предметів на смужці. Скільки їх стало? (Три).
- Ось і трійка виступає,
- Таємницю розкриває:
- Глянь на подив дітвори
- З двох карлючок вийде «три».
Додаванням по одному предмету викладаємо на смужці десять горішків.
Кожну наступну дію вихователь супроводжує запитанням:
- Скільки горішків стало на смужці?
- Діти відповідають на запитання з декламуванням віршів про кожну цифру.
Цифра 4
Гострий лікоть у четвірки,
Як зачепить буде дірка.
Цифра 5
Дуже любить танцювать
На папері цифра «п’ять».
Вправо руку простягнула,
Вліво ніжку повернула.
Цифра 6
Цифра шість немов замок
Знизу круг, вгорі – гачок.
Цифра 7
Цифра сім, як кочерга
В неї, бач одна нога.
Цифра 8
Цифра вісім - два кільця,
Без початку, без кінця.
Цифра 9
Цифра дев’ять, чи дев’ятка –
Наче в цирку акробатка,
Сторчака перевернеться
Зразу на шість обернеться.
Цифра 10
Нуль у світі значить мало,
Та як поруч одиниця,
То десятка з них вже стане.
4. Фізкультхвилинка
Хто ж там, хто вже так втомився?
І наліво нахилився?
Треба дружно всім нам встати,
Фізкультхвилинку починати.
Руки в гору, руки вниз,
На сусіда подивись,
І зроби чотири кроки,
Руки в гору підніміть,
І спокійно опустіть,
Всі дихайте, не дихайте,
Все чудово, все в порядку,
руки в гору, руки вниз,
Встаньте прямо нахиліться,
І весело посміхніться.
5. Гра «Весела лічба»
Під кущем, уздовж ріки
Оселилися жуки:
Син і донька, батько й мати,
Спробуй всіх порахувати.
Скільки всього жуків? (чотири)
У Наталки – лялька Оля,
Плюшевій ведмедик – в Колі,
Котик – у Марійки,
Мотрійка – у Надійки.
Коник – у Андрійка
Скільки іграшок разом?
Скільки іграшок у дітей разом (п’ять).
6. Гра «Жучки - Сонечки»
- Діти, до нас в групу прилетіли друзі Бджілки Жучки – Сонечки в яких на крильцях яких є крапочки.
Вони вилетіли із своїх будинків за нектаром, і не можуть їх знайти. Давайте допоможемо їм знайти квіточки. Кількість крапочок на крилах жуків різна. Вона відповідає номеру квіточки. Залежно від кількості крапочок знаходимо квіточку з відповідним номером (цифрою).
Діти виконують завдання.
- А тепер, я вам пропоную зробити квіточку для нашої гості, використовуючи геометричні фігури,у кожного з вас квіточки вийдуть різні. Які геометричні фігури використали для квітки? (круг, квадрат, трикутник).
- Жучки - Сонечки ходять один до одного в гості, але доріжки що ведуть до їх будинків різної довжини та ширини (порівняння способом прикладання). - - До якого Жучка - Сонечка найкоротша доріжка?
III. Підсумок заняття
Вихователь: Діти ви сьогодні були молодці, ви допомогли Бджілці, і тепер вона вміє рахувати.
- Чи сподобалось вам сьогоднішнє заняття?
- Що ми сьогодні робили на занятті?
- Які завдання ми сьогодні виконували?
- Які завдання вам сподобалися найбільше?
- Як ви вважаєте чи допомогли ми Бджілці?