Читання. Позакласне читання. Світ добрих сердець. Сонячні вітрила, с.75-84.

Про матеріал
Знайомимося та аналізуємо зміст творів розділу, відповідаємо на запитання. Робимо висновки, чому навчають тексти. Виховуємо в собі добре серце.М. Мучинський «Горіх і Каштан», Українська казка «Насмішливе слово». Зірка Мензатюк «Казочка про поганий настрій», М. Пономаренко «Корова, яка мріяла стати білою». Домашнє завдання :с.75-84, прочитати, виконати завдання після розділу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Позакласне читання Світ добрих сердець

Номер слайду 2

М. Мучинський «Горіх і Каштан»На краю лісу росли горіх і каштан. Одного ранку проснувся горіх, дивиться - каштан увесь білий. - Звідки в тебе така гарна одіж? - радіючи за нього, запитав горіх. - Це цвіт, - гордо відповів каштан. – В тебе такого не буде. Горіх зітхнув. - О-о! Який чудовий в каштана цвіт!То діти завітали до лісу і милувались каштаном. На горіха ніхто й не глянув. Як каштан відцвів, горіх зацвів. Його цвіт був дуже скромний. Каштан глянув і відвернувся: «Аж соромно рости поряд. Що подумають, коли дізнаються про те, що він мій друг?»Пройшов час... На обох деревах з’явились зелені плоди. Згодом на горіх почали сідати птахи і клювати їх. Ті зривались з гілок, падали на землю. Каштан сміявся:- Дивись! Моїх не чіпають. Бояться.

Номер слайду 3

Подивився горіх, а вони обсипані зеленими колючками. Дійсно страшно. Глянув на свої, а ті гладесенькі, беззахисні. Зітхнув бідолаха та мовчки порадів за друга. Прийшла осінь. Почали плоди обпадати. Зелена шкурка на них лопалась. Нападало їх так багато, що землю вкрили. Глянув каштан вниз, і каже з погордою: - Ось ці гарні - мої, а ті всі решту - твої. Горіх і собі глянув… А там серед гладеньких рудих каштанів валялись зморщені горіхи. Зітхнув горіх і промовчав. - Ой! Які гарні каштанчики! – раптом почули. Це знову були діти. Вони похапцем збирали каштани. - Ох, ці діти! – промовив хтось поряд. - Збирайте горіхи, в них такі смачні зернятка.

Номер слайду 4

Глянули дерева, а ж то дорослі надійшли.- Ой! Правда! Я так люблю горішки! - вигукнув хтось з дітей.- І я! І я! – загукала малеча. Вони висипали каштани і почали набивати кишені горіхами. Через хвилю на землі валялись лиш нікому не потрібні каштани.- Тату! А що ж буде з ними? - запитав хтось.- Та, напевне, дикі свині з’їдять. Жаль стало горіху каштана. Хотів підбадьорити його, та той знову відвернувся. Тепер від сорому…

Номер слайду 5

Робота над змістом казки М. Мучинського «Горіх і Каштан»Які дерева росли на краю лісу?Чим пишався Каштан навесні?Чи заздрив Горіх своєму другові?Плодами якого дерева ласували діти восени?Чому Горіхові стало жаль Каштана?Чому засоромився Каштан?Відомо, що каштани не ростуть у лісі. Чому автор посадив їх поруч?

Номер слайду 6

Насмішливе слово. Давно це діялось. Якось побачив один чоловік в лісі огрядного оленя. І довго він любувався красою оленя. Аж той запримітив чоловіка і зрадів, бо вже віддавна збирався поспитати когось про свою красу. Олень наблизився до чоловіка, став перед ним в та й питає:- «Чи гарний я?» — «Якби не куций!» — відповів чоловік, поглянувши на оленячий хвіст

Номер слайду 7

Олень затремтів з розпачу і каже: «Зроби мені сокирою рану між рогами». Та й пригнув голову до чоловіка. Той вагався, але вкінці цюкнув топором рогатого, а в тій же хвилі вдарила кров фонтаном, аж до половини високих дерев. «Дякую тобі за прислугу,— каже зранений.— За рік прийди на те саме місце, щось тобі цікавого покажу і скажу». Та й за цим словом дременув у хащі, лишаючи широкий слід крові за собою.

Номер слайду 8

Минув рік. Прийшов чоловік на те саме місце, де мав зустрітися з оленем.. Незабаром прибіг олень та й, поклонився знайомому, каже: «Подивися, чи рана від твоєї сокири загоїлась». І схилив голову. Тремтячи, оглянув чоловік зранене місце та й каже: «Загоїлась і лиш маленький рубець по собі лишила».— «Бачиш,— промовив, зітхаючи, олень,— рана від топора за рік заросла, але рана, що мені в серці зробило твоє насмішливе слово, не загоїться ніколи».

Номер слайду 9

Робота над змістом казки «Насмішливе слово»Ким милувався чоловік?Про що запитав у чоловіка олень?Що відповів чоловік?Про що попрохав олень чоловіка?Що відбулося під час зустрічі чоловіка з оленем через рік?Чому так говорять «Насмішливе слово ранить гостріше від ножа?

Номер слайду 10

Робота над змістом «Казочки про поганий настрій»Чому в Олесі був поганий настрій?Хто радів дощовій погоді? Чому?Кого зустріла Олеся в саду?Чому дівчинка вагалася, добираючи кошеняті ім’я?Як Олеся потурбувалася про кошеня?Чому настрій дівчинки змінився?Пригадай і розкажи історію, коли добра спава допомогла тобі покращити настрій?

Номер слайду 11

Робота над змістом казки «Корова, яка мріяла стати білою»Чому корова Чорнушка соромилася своєї масті?Які «білі парашутики» побачила Чорнушка на початку зими?Чому пух був холодний-холоднісінький?Хто розповів Чорнушці, що білий пух – це сніг?Про яке хутро мріяла Чорнушка?Чому корова так довго не хотіла повертатися у хлів?Яку мудру пораду висловив кіт Сажотрус? Що він мав на увазі?

Номер слайду 12

Домашнє завдання «Сонячні вітрила», прочитати, с.75-84, виконати завдання на с.83-84

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
26 серпня
Переглядів
93
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку