"Читання і записування багатоцифрових чисел. Визначення числа десятків, сотень, тисяч, десятків тисяч. "

Про матеріал

Тип уроку: комбінований. Урок-подорож. План уроку поданий у вигляді карти подорожі. Транспорт - космічний корабель "Журавлик" (назва гурту). Презентація готується для допомоги розв'язувати задачі. На фізкультхвилинку використана музика Spase.

Перегляд файлу

Урок математики в 4 класі

Тема уроку: Читання і записування багатоцифрових чисел. Визначення числа десятків, сотень, тисяч, десятків тисяч. Задачі, що розвязуються за допомогою відношення.

Мета уроку:узагальнити правила знаходження числа повних десятків, сотень,     тисяч, десятків тисяч і сотень тисяч у багатоцифровихчислах;           

розвивати вміння розв’язувати задачіспособом відношення, навички усних обчислень, мислення, уміння працювати в групах, увагу; просторову уяву, розумову активність, пізнавальний інтерес, потребу в самоосвіті, обґрунтованість суджень.

  виховувати   культуру спілкування, взаємодопомогу.

Мета для учнів: Закріплювати уміння розв’язувати приклади вивчених типів, задачі на рух, повторити одиниці вимірювання довжини; повторити планети Сонячної системи; продовжити вчитися працювати в групах.

Тип уроку:комбінований.

Обладнання: нумераційна  таблиця, карта польоту, малюнок космічного корабля « Журавлик».

Карта подорожі – план уроку.

  1. Старт. (організація класу)
  2. Перевірка корабельного багажу. (перевірка домашнього завдання)
  3. Каліграфічна орбітна хвилинка. ( каліграфічна хвилинка)
  4. Математичний космічний диктант. (математичний диктант)
  5. Сигнали радіохвиль. (повіомлення теми уроку)
  6. Вивчення незвіданих світів. (вивчення нового матеріалу)
  7. Space. (фізкультхвилинка)
  8. Комп’ютерна обчислювальна станція. (розвиток математичних знань)
  9. Вищий інопланетний розум (робота над задачами)
  10. Фініш. (підсумеи уроку).

Хід уроку

 І. Організація класу

Дзвоник пролунав веселий,

Дружно всіх він кличе в клас.

Що ж цікаве на уроці пропоную я для вас?

  Дружба з такою точною і необхідною наукою, як математика, допоможе нам сьогодні здійснити космічний політ.

Щоб у космос літати, щоб до зірок дістати,

Треба нам гарно математику знати.

 ІІ. Мотивація начання

 - Для того щоб наша подорож була успішною, потрібен досвідчений  капітан космічного корабля .   (Вчитель).

 - Отже, на правах капітана космічного корабля, я ознайомлю вас з картою подорожі. Наш  космічний  корабель зупинятиметься на трьох великих  планетах: планета Обчислень, планета  Задачна , планета Геометрична.  Кінцева мета нашої подорожі -  планета  Успіхів. Ваша праця оцінюватиметься в космічному польоті  за допомогою ось таких зірочок.

 Але, щоб зайти до   космічного корабля, ви повинні каліграфічно написати рядочок цифри, яка вказує кількість планет   сонячної системи. Цим завданням  перевіряється не лише ваша каліграфія,  а й уважність на уроці. 

    Кожна група сьогодні – це екіпаж. На чому можна подорожувати в космос? (На ракеті) У вас на партах є геометричні фігури, з них треба створити ракети. Які геометричні фігури використали? (Трикутник, квадрат, чотирикутник)

 У кожного екіпажу є свій бортовий журнал. В ньому капітани будуть записувати результати вашої роботи. В кінці подорожі ці журнали ви здасте мені і я врахую результати при оцінюванні ваших навчальних досягнень.

 Математична розминка (проводиться методом «Блискавка».)

   Перед польотом перевіримо вашу готовність. Відповідає той, хто спіймав сферу.

 -Яку арифметичну дію виконуємо при знаходженні частки? (Ділення)

 -Яку арифметичну дію виконуємо при порівнянні чисел?(Віднімання)

 -Який знак треба поставити між числами при збільшенні чисел у кілька разів?

 (Множення)

 -Як знайти частину від числа? (Діленням)

 -Як називаються числа при множенні?

 Молодці,от тепер я бачу,ви готові до польоту.

Перевірка домашнього завдання.

Картки для індивідуального опитування. Впр. 240

Впр. 239 – на дошці – для додаткових запитань.

  • назвати результати обчислень виразів третього стовпчика (№ 237)
  • пояснити розвязання задачі 238.

Каліграфічна хвилинка.

10;100; 1000; 10000; 100000; 1000000.

Математичний диктант.

З кожного речення записати числа.

1. Зірки або зорі – це величезні розжарені кулі, які складаються із газів і світяться власним світлом. Білі та блакитні мають иемпературу поверхні 20 тисяч градусів.

2. Жості можуть мати температуру 578445 градусів.

3. Відстань між землею і місяцем 392 тис. градусів

4. У 1961 році вперше людина (Юрій Гагарін) полетілі у космос.

5. Температура Сонця на поверхні 6 тис. градусів.

6. Сонячний промінь сягає Замлі за 500 секунд.

Спосіб перевірки – зачитати числа від найменшого до найбільшого.

Актуалізація опорних знань.

  • По чому орієнтувалися, щоб поставити числа у порядку зростання? ( по кількості цифр, по найвищому розряду)

Повідомлення теми уроку.

Мотиваціявивчення теми.

Не можна залишати за бортом тих, хто ще не впевнений, або у кого є труднощі у читанні, записуванні багатоцифрових чисел, хто не дружить з нумераційною таблицею класів і розрядів.

Вивчення нового матеріалу.

  1. Підготовча вправа
  • Зі скількох десятків складається кожне з чисел 100; 1000; 10000; 100000?
  • Скільки цифр требавідкинути, щоб визначити число повних десятків? (одну)
  • Сотень? (дві)
  • Тисяч? (три)
  1. Вивчення правила. Висновок.
  2. Первинне закрвплення -  645338 – на дошці.
  3. Виконання вправи № 242 (усно)

Фізкультхвилинка.

Під музику Spase імітувати невагомість.

Розвиток математичних знань.

Вправа № 243 на дошці з поясненням.

Розвязування задач.

Слайд №1. Майстерня одержала замовлення виготовити 240 глобусів за 10 днів. Проте працівники виготовляли щодня на 2 глобуси менше, ніж потрібно. Скільки глобусів виготовила майстерня за 10 днів?

 

Підготовка до розвязування задач нового типу.

Слайд №2. 40 м шовку – 2 парашути
                       80 м             -  ?

 

 

  1. 40 : 2 = 20 (м) – на 1 парашут
  2. 80 : 20 = 4 (п.)

Відповідь: можна пошити 4 парашути.

Слайд № 3 40 м – 3 парашути
                       80 м - ?

  1. 80 : 40=2 (рази)
  2. 3 * 2=6 (п.)

Відповідь: можна пошити 6 парашутів

 

 3 кг рису за поживністю замінюють 4 кг гречки. Скільки потрібно кг рису, щоб замінити 120 кг гречки?

1) 120 : 4 = 30 ( разів)

2) 3 * 30 = 90 ( кг)

Групова робота

Підсумки уроку.

  • Як дізнатися, скільки всього десятків у числі?, сотень?, усього тисяч?

Оцінювання з коментуванням.

Д. з. На дошці – уточнити.

«Журавлик» прилетів додому.

З далекого краю,

 З далеких світів

 Журавлик на крилах

 Додому летів,

 Минав океани,

 Ліси і моря,

 Вдивлявсь крізь тумани:

 - Чия це земля,

 Чиї це долини,

 Чиї це луги,

 Чию це калину

 Гойдають вітри!

 Впізнав батьківщину:

 - Моя це земля,

 Моє тут гніздечко

 І мова моя.

Л. Пилип’юк

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
22 липня 2018
Переглядів
1987
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку