Тип уроку: комбінований. Урок-подорож. План уроку поданий у вигляді карти подорожі. Транспорт - космічний корабель "Журавлик" (назва гурту). Презентація готується для допомоги розв'язувати задачі. На фізкультхвилинку використана музика Spase.
Урок математики в 4 класі
Тема уроку: Читання і записування багатоцифрових чисел. Визначення числа десятків, сотень, тисяч, десятків тисяч. Задачі, що розв’язуються за допомогою відношення.
Мета уроку:узагальнити правила знаходження числа повних десятків, сотень, тисяч, десятків тисяч і сотень тисяч у багатоцифровихчислах;
розвивати вміння розв’язувати задачіспособом відношення, навички усних обчислень, мислення, уміння працювати в групах, увагу; просторову уяву, розумову активність, пізнавальний інтерес, потребу в самоосвіті, обґрунтованість суджень.
виховувати культуру спілкування, взаємодопомогу.
Мета для учнів: Закріплювати уміння розв’язувати приклади вивчених типів, задачі на рух, повторити одиниці вимірювання довжини; повторити планети Сонячної системи; продовжити вчитися працювати в групах.
Тип уроку:комбінований.
Обладнання: нумераційна таблиця, карта польоту, малюнок космічного корабля « Журавлик».
Карта подорожі – план уроку.
Хід уроку
І. Організація класу
Дзвоник пролунав веселий,
Дружно всіх він кличе в клас.
Що ж цікаве на уроці пропоную я для вас?
Дружба з такою точною і необхідною наукою, як математика, допоможе нам сьогодні здійснити космічний політ.
Щоб у космос літати, щоб до зірок дістати,
Треба нам гарно математику знати.
ІІ. Мотивація начання
- Для того щоб наша подорож була успішною, потрібен досвідчений капітан космічного корабля . (Вчитель).
- Отже, на правах капітана космічного корабля, я ознайомлю вас з картою подорожі. Наш космічний корабель зупинятиметься на трьох великих планетах: планета Обчислень, планета Задачна , планета Геометрична. Кінцева мета нашої подорожі - планета Успіхів. Ваша праця оцінюватиметься в космічному польоті за допомогою ось таких зірочок.
Але, щоб зайти до космічного корабля, ви повинні каліграфічно написати рядочок цифри, яка вказує кількість планет сонячної системи. Цим завданням перевіряється не лише ваша каліграфія, а й уважність на уроці.
Кожна група сьогодні – це екіпаж. На чому можна подорожувати в космос? (На ракеті) У вас на партах є геометричні фігури, з них треба створити ракети. Які геометричні фігури використали? (Трикутник, квадрат, чотирикутник)
У кожного екіпажу є свій бортовий журнал. В ньому капітани будуть записувати результати вашої роботи. В кінці подорожі ці журнали ви здасте мені і я врахую результати при оцінюванні ваших навчальних досягнень.
Математична розминка (проводиться методом «Блискавка».)
Перед польотом перевіримо вашу готовність. Відповідає той, хто спіймав сферу.
-Яку арифметичну дію виконуємо при знаходженні частки? (Ділення)
-Яку арифметичну дію виконуємо при порівнянні чисел?(Віднімання)
-Який знак треба поставити між числами при збільшенні чисел у кілька разів?
(Множення)
-Як знайти частину від числа? (Діленням)
-Як називаються числа при множенні?
Молодці,от тепер я бачу,ви готові до польоту.
Перевірка домашнього завдання.
Картки для індивідуального опитування. Впр. 240
Впр. 239 – на дошці – для додаткових запитань.
Каліграфічна хвилинка.
10;100; 1000; 10000; 100000; 1000000.
Математичний диктант.
З кожного речення записати числа.
1. Зірки або зорі – це величезні розжарені кулі, які складаються із газів і світяться власним світлом. Білі та блакитні мають иемпературу поверхні 20 тисяч градусів.
2. Жості можуть мати температуру 578445 градусів.
3. Відстань між землею і місяцем 392 тис. градусів
4. У 1961 році вперше людина (Юрій Гагарін) полетілі у космос.
5. Температура Сонця на поверхні 6 тис. градусів.
6. Сонячний промінь сягає Замлі за 500 секунд.
Спосіб перевірки – зачитати числа від найменшого до найбільшого.
Актуалізація опорних знань.
Повідомлення теми уроку.
Мотиваціявивчення теми.
Не можна залишати за бортом тих, хто ще не впевнений, або у кого є труднощі у читанні, записуванні багатоцифрових чисел, хто не дружить з нумераційною таблицею класів і розрядів.
Вивчення нового матеріалу.
Фізкультхвилинка.
Під музику Spase імітувати невагомість.
Розвиток математичних знань.
Вправа № 243 на дошці з поясненням.
Розв’язування задач.
Слайд №1. Майстерня одержала замовлення виготовити 240 глобусів за 10 днів. Проте працівники виготовляли щодня на 2 глобуси менше, ніж потрібно. Скільки глобусів виготовила майстерня за 10 днів?
Підготовка до розв’язування задач нового типу.
Слайд №2. 40 м шовку – 2 парашути
80 м - ?
Відповідь: можна пошити 4 парашути.
Слайд № 3 40 м – 3 парашути
80 м - ?
Відповідь: можна пошити 6 парашутів
3 кг рису за поживністю замінюють 4 кг гречки. Скільки потрібно кг рису, щоб замінити 120 кг гречки?
1) 120 : 4 = 30 ( разів)
2) 3 * 30 = 90 ( кг)
Групова робота
Підсумки уроку.
Оцінювання з коментуванням.
Д. з. На дошці – уточнити.
«Журавлик» прилетів додому.
З далекого краю,
З далеких світів
Журавлик на крилах
Додому летів,
Минав океани,
Ліси і моря,
Вдивлявсь крізь тумани:
- Чия це земля,
Чиї це долини,
Чиї це луги,
Чию це калину
Гойдають вітри!
Впізнав батьківщину:
- Моя це земля,
Моє тут гніздечко
І мова моя.
Л. Пилип’юк