Фінансова грамотність. Ціна, кількість, вартість товару як трійка взаємопов’язаних величин.

Про матеріал

Матеріал допоможе вчителю провести урок з курсу "Фінансова грамотність". Учні навчаться розрараховувати бюджет літнього відпочинку. Дізнаються яким чином можна економити сімейний бюджет

Перегляд файлу

Фінансова грамотність

Тема: Ціна, кількість, вартість товару як трійка взаємопов’язаних величин. (Ціна, кількість і вартість товару як взаємозв’язані величини в економіці і в математиці).

Мета:  ознайомити учнів з основними математичними поняттями: ціна, кількість, вартість, їх зв’язком; розрахувати бюджет літнього відпочинку на основі застосування розглянутих математичних понять; пояснити важливіть розуміння ціни на різні групи товарів на основі казок.

Обладнання: презентація до уроку.

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Робота над казкою.

 Була в однієї матері дочка. Шила вона якось на ганку і загубила голку.

 Злякалася дочка, що матінка лаятися стане, взяла гривню і пішла до

чаклуна, щоб той допоміг їй голку знайти.

 Чаклун рубль взяв і сказав: "Візьми сито і просій крізь нього землю

з того місця, де шила ".

 Побігла дочка швидше додому і зробила, як чаклун велів. Голка знайшлася.

 Увечері похвалилася вона матінці, а та каже:

- Та це ж голка, донечко, дві копійки коштує. На гривню можна було купу

голок купити. Порахуй, скільки ми втратили, і більше так не роби.

100 – 2 = 98

 Іншим разом пішла дочка корову пасти, та й заснула на лузі. Прокинулась, корови ніде немає. Стала вона бігати, шукати. Бачить, на коні вершник скаче і питає його:

- Чи не бачили ви, дядьку, корову мою білу з коричневим вухом?

- Бачив, - відповідає вершник, - вона до чужого стада прибилася, яке

пастухи ведуть в місто продавати. Та тільки вони вже пішли, тобі не наздогнати.

- Дядьку, ви на коні, доженете їх, приведіть мою корову, - просить

дівчинка.

- Якщо заплатиш мені гривню, так і бути, приведу тобі корову, - каже вершник.

- Який хитрий, - відповідає дівчинка, - за гривню, я багато корів куплю.

 Вершник знизав плечима і поскакав.

 Увечері дівчинка розповіла матінці, як вона мудро вчинила, а матінка каже:

- Корова, донечко, тридцять гривень коштує, ось і порахуй, скільки ми

втратили.

Бесіда за змістом прослуханого.

- Чому дівчинка потрапила у таку ситуацію? (Вона не знала цін на товар)

- Як ви думаєте, чому так сталося? (Дівчинка ніколи не ходила за покупками мама не довіряла їй робити покупки)

- Чи траплялося вам ходити самостійно за покупками в магазин?

- Що ви переважно купуєте?

- Які поради дають вам батьки, відправляючи вас в магазин?

Батьківські поради:

- Бути уважними.

- Перераховувати здачу.

- Не купувати непотрібні речі.

2. Давайте пригадаємо основні поняття сьогоднішнього заняття

Річ призначена для обміну (купівлі-продажу)… товар.

Вартість одиниці товару - .. ціна.

Той, хто щось купує.  (покупець)

Особа, що безпосередньо контактує з покупцями і здійснює продаж товару. (Продавець)

Товар, який не є придатним для використання або споживання. (Неякісний товар)

- Що потрібно робити. Щоб не придбати неякісний товар?

1. Оглядати товар перед покупкою.

2. Звертати увагу на темін придатності.

3. Не поспішати.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні ми будемо говорити про ціну, кількість і вартість як трійку взаємоповязаних компонентів. У повсякденному житті людина щодня використовує ці терміни у практиці, оскільки ходить за покупками досить часто, особливо в продуктові магазини.

IV. Робота над темою уроку.

1.Робота над казкою про Ціну, Кількість і Вартість.

В одному магазині після того, як останній покупець зачинив двері,
зав’язалася суперечка між трьома рідними сестрами: Ціною, Кількістю
і Вартістю.

- Я важливіша від вас! - кричала Ціна. - Про мене частіше запитують.
Мене завжди шукають на цінниках. І я номер один. Я - це гроші, які
платять за один товар.

- Та скільки там тих грошей! - втрутилася Вартість. - Люди часто
купують декілька товарів. Я - це гроші, які платять за декілька товарів
або за всю покупку. А це значно більше, ніж якась там ціна.

Кількість намагалася їх помирити. Вона знала підхід до кожної із
сестер. Кількість підходила до Ціни з множенням і до них зразу ж підбігала
Вартість.

Ціна х Кількість = Вартість.

А до Вартості приходила з діленням, тоді мирилася Ціна.

Вартість : Кількість = Ціна.

А що буде, коли вартість поділити на ціну? То хто із сестер важливі-
ший? Як думаєте ви?

Отже, якщо Вартість : Ціна = Кількість

 

 

 

1. Заповнити таблицю.

 

Продукти харчування

Назва товару

Ціна

Кількість

Віртість

Булочка «Здоровя»

2 грн.

6

12 грн.

Молоко

18 грн.

2

32 грн.

Йогурт

8 грн.

5

40 грн.

Соломка

3 грн.

7

21 грн.

Шоколадка

15 грн.

3

45 грн.

Морозиво

9 грн.

4

36 грн.

 

Канцелярські товари

 

Назва товару

Ціна

Кількість

Віртість

Кулькова ручка

5 грн.

3

15 грн.

Простий олівець

4 грн.

2

8 грн.

Гумка

3 грн.

2

6 грн.

Блокнот

6 грн.

4

24 грн.

Ножиці

10 грн.

3

30 грн.

 

2.  Розв’язування задач.

Новорічний шоколадний Дід Мороз коштує 8 грн. Мама вирішила купити 7 таких солодощів. Скільки мама заплатила за всю покупку?

8 * 7 = 56 грн.

Відповідь: 56 грн. мама витратила на покупку.

Але раптом матуся побачила у магазині ще шоколадні новорічні кульки, якими можна прикрасити ялинку.  На всю покупку солодощів у мами було 100грн., але вона вже витратила 56 грн. на покупку Дідів Морозів. Скільки мама зможе купити шоколадних кульок, якщо ціна однієї кільки 4 грн.?

1) 100 – 56 = 44 (грн.) залишилось у мами після покупки Дідів Морозів.

 2) 44 : 4 = 11 (шт.)

Відповідь: 11 шоколадних кульок зможе купити мама.

3. Гра «Вітрина магазину».

Перед дітьми вітрина магазину із вказаними цінами на певні групи товарів. Знайти помилку у цінах.

V. Фізкультхвилинка.

VІ. Продовження роботи над темою уроку.

1.  Практичнее завдання.. Складання бюджету літнього пікнику.

На літній пікнік, орієнтовно на 8 – 10 осіб, потрібно взяти із собою:

  • М’ясо
  • Овочі
  • Напої
  • Хліб
  • Фрукти

Мяса потрібно 2 кг, ціна за 1 кг 130 грн.

Овочі:

  • Помідори – 2 кг по 10 грн. за 1 кг
  • Перець – 1 кг по 20 грн.
  • Кабачки – 2 кг по 6 грн. за кг
  • Баклажани – 1 кг по 15 грн.

Напої:

  • Вода – 10 грн. пляшка,потрібно 6
  • Сік – 20 грн. пакет, потрібно 3

Хліб: 3 буханки хліба по 10 грн. кожна

Фрукти:

  • Черешні – 2 кг по 30 грн. за 1 кг
  • Полуниця – 2 кг по 50 грн. за 1 кг
  • Абрикоси – 2 кг по 40 грн. за 1 кг

Обчислюємо:

Вартість мяса 130* 2= 260 грн.
130 + 130 = 260 грн.

Овочі:

  • Помідори – 10 * 2 = 20 грн.
  • Перець – 20 грн.
  • Кабачки – 6 * 2 = 12 грн.
  • Баклажани – 15 грн.

Вартість усіх овочів становить:

20 грн.+20 грн.+12 грн.+15 грн. = 67 грн.

Напої:

10 грн. * 6 = 60 грн.

20 грн.  * 3 = 60 грн.

Разом 60 + 60=120 грн.

Хліб:

10 грн. * 3 = 30 грн.

Фрукти:

30 * 2 = 60 грн.

50 * 2 = 100 грн.

40 * 2 = 80 грн.

60 + 100 + 80 = 240 грн.

Вартість літнього пікніку становить:

  • М’ясо – 260 грн.
  • Овочі – 67 грн.
  • Напої – 120 грн.
  • Хліб – 30 грн.
  • Фрукти – 240 грн.

Разом – 717 грн.

А ще можна докупити безліч смаколиків, якщо дозволяє бюджет – солодощі для дітей, запекти картопельку з салком, запекти рибу на грилі або зробит смачні грибочки, додати ще фруктів.

VІІ.  Підсумок уроку.

  • Для чого людини потрібно знати ціни товарів?
  • Як ми можемо економити свій бюджет?
  1. Купувати сезонні продукти.
  2. Слідкувати за акційними пропозиціями.
  3. Складати вдома список покупок, потрібних речей, щоб не купувати зайвого.
  4. Планувати витрати.
  5. Брати обмежену кількість грошей, йдучи в магазин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
23 липня 2018
Переглядів
4334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку