Урок-гра на тему: "Додавання раціональних чисел"

Про матеріал

Математика - це точна наука. Для того, щоб урізноманітнити свої уроки, зацікавити учнів предметом, періодично проводжу уроки у вигляді гри.Під час таких уроків учні не тільки закріплюють свої знання з математики, а виховується самостійність, відповідальність перед товаришами в команді.

Перегляд файлу

 

ТЕМА:Додавання раціональних чисел.

МЕТА: Систематизувати та узагальнити знання учнів з теми: «Додавання раціональних чисел».

 Розвивати логічне мислення, кмітливість, уміння аналізувати, робити висновки.

 Виховувати самостійність, відповідальність перед товаришами, інтерес до математики, культуру математичного мовлення та записів.

 

ТИП УРОКУ:   розв’язання вправ

ОБЛАДНАННЯ:  роздавальний матеріал

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ: 

ХІД  УРОКУ:

I. Організаційний момент.

На попередніх уроках ми навчалися додавати раціональні числа. Сьогодні ми вдосконалюємо навички додавання.

Урок пройде у вигляді гри.

Клас поділиться на чотири команди, кожна вибере собі капітана.

 

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

«Усна лічба» Обчислити значення, відповіді розставити в порядку зростання. Прочитати вираз.

  1. -3+5 = 2                                                 7) -11 + (-2) = -13
  2. -4 +1 = -3                                               8) 0 + (-9) = -9
  3. 8 + (-2) = 6                                             9) -45 +(-15) = -60
  4. -10 + 10 =0                                            10) 63 + (-60) = 3
  5. -3,1 + 1,1 = -2                                        11) -18 + 8 = -10
  6. 11 + (-6) = 5                                           12) -9 + (-2) = -11

                                                                          13)  -15 + 0 = -15

 

у

к

р

а

ї

н

а

-

є

д

и

н

а

-60

-15

-13

-11

-10

-9

-3

-2

0

2

3

5

6

 

Молодці!

І раунд. «Знання теорії»

По два питання для кожної команди.

Капітани тягнуть картки з питаннями.

1 картка:

  1. Як називаються числа, які використовуються для лічби предметів?
  2. Що називають координатною прямою?

2 картка.

  1. Які числа називаються цілими?
  2. Що таке модуль числа?

3 картка.

  1. Як додати два від’ємних числа?
  2. Сформулювати переставну властивість додавання.

4 картка.

  1. Як додати два числа з різними знаками?
  2. Чому дорівнює модуль від’ємного числа?

 

За кожну правильну відповідь команда отримує по одному балу.

 

ІІІ. Застосування знань, умінь та навичок.

 

ІІ раунд. «Конкурс капітанів»

 

Капітан повинен уміти знайти найкоротший шлях, найраціональніший спосіб розв’язання любого завдання. Тому пропонується розв’язати одне із завдань кожному капітану.

 

1 команда.

Знайти значення суми а+в, якщо а = -3,279,      в = 124,5

 

 2 команда.

Знайти значення суми а+в, якщо а = -34,78,       в = 0,056

 

3 команда.

Знайти значення суми а+в, якщо а = -134,57,     в = 78,9

 

4 команда.

Знайти значення суми а+в, якщо а = -334,56,      в = 24,5

 

ІІІ раунд. «Мозковий штурм»

 

Кожна команда отримує картки із завданням, на розв’язання яких відведено 5 хвилин. Учні працюють в групах. Як тільки команда отримала відповідь, капітан називає ім’я того, хто буде відповідати та розв’язувати завдання біля дошки. Члени інших команд мають право коментувати розв’язання, робити зауваження, доповнювати.

 

Завдання для 1 команди.

  1. Знайти значення виразу:
  1. 203,7 + (-3,76) + (-6,83) +2,83 + 1,76 = 197,7
  2. 78 + (-67) + (-76) +22 = -43

 

Завдання для 2 команди.

  1. Знайти значення виразу:
  1. 2,81+4,42 + 103,7 + (-0,81) + (-110,7) = -0,58
  2. 55 + (-67,2) + (-52,8) +58 = -7

 

Завдання для 3 команди.

  1. Знайти значення виразу:
  1. 80,4+ (-3,39) +1,88 + (-6,88) + 2,44 = 74,45
  2. -109 +34 +(-76) + 25 = -126

 

Завдання для 4 команди.

  1. Знайти значення виразу:
  1. -1,32 +2,41 + 3,77 + (-4,68) +0,59 = 0,77
  2. -80 + 36 +66 + (-34) = -12

 

 

ІV раунд. «Естафета».

 Виходять по одному гравцю з команди. Виконують завдання коло дошки. Інші учні виконують ці завдання в зошитах.

Виправляти помилки та оцінювати виконання завдань виходять капітани команд.

№1

Спростити вираз:   1) 55 + а + (-45)             2) -4,56 + в + (-6,74)

№2

Спростити вираз:   1) 48 + х + (-68)             2) -87,2 + (-23,6) +у

№3

Спростити вираз:   1) -48 + а + (-59)            2) 506 +в + (-1078)

№4

Спростити вираз:    1) -1,9 + х + 3,24           2) -7,1 +у + (-5,24)

 

 

 

VІ. Підсумки уроку.

Чи сподобався вам урок? Який раунд вам сподобався найбільше?

Домашнє завдання

Повторити правила додавання раціональних чисел. Скласти по 10 прикладів на додавання раціональних чисел.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кузьменко Антоніна Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
23 липня 2018
Переглядів
1087
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку