Математика - це точна наука. Для того, щоб урізноманітнити свої уроки, зацікавити учнів предметом, періодично проводжу уроки у вигляді гри.Під час таких уроків учні не тільки закріплюють свої знання з математики, а виховується самостійність, відповідальність перед товаришами в команді.
ТЕМА:Додавання раціональних чисел.
МЕТА: Систематизувати та узагальнити знання учнів з теми: «Додавання раціональних чисел».
Розвивати логічне мислення, кмітливість, уміння аналізувати, робити висновки.
Виховувати самостійність, відповідальність перед товаришами, інтерес до математики, культуру математичного мовлення та записів.
ТИП УРОКУ: розв’язання вправ
ОБЛАДНАННЯ: роздавальний матеріал
ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ:
ХІД УРОКУ:
I. Організаційний момент.
На попередніх уроках ми навчалися додавати раціональні числа. Сьогодні ми вдосконалюємо навички додавання.
Урок пройде у вигляді гри.
Клас поділиться на чотири команди, кожна вибере собі капітана.
II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
«Усна лічба» Обчислити значення, відповіді розставити в порядку зростання. Прочитати вираз.
13) -15 + 0 = -15
у |
к |
р |
а |
ї |
н |
а |
- |
є |
д |
и |
н |
а |
-60 |
-15 |
-13 |
-11 |
-10 |
-9 |
-3 |
-2 |
0 |
2 |
3 |
5 |
6 |
Молодці!
І раунд. «Знання теорії»
По два питання для кожної команди.
Капітани тягнуть картки з питаннями.
1 картка:
2 картка.
3 картка.
4 картка.
За кожну правильну відповідь команда отримує по одному балу.
ІІІ. Застосування знань, умінь та навичок.
ІІ раунд. «Конкурс капітанів»
Капітан повинен уміти знайти найкоротший шлях, найраціональніший спосіб розв’язання любого завдання. Тому пропонується розв’язати одне із завдань кожному капітану.
1 команда.
Знайти значення суми а+в, якщо а = -3,279, в = 124,5
2 команда.
Знайти значення суми а+в, якщо а = -34,78, в = 0,056
3 команда.
Знайти значення суми а+в, якщо а = -134,57, в = 78,9
4 команда.
Знайти значення суми а+в, якщо а = -334,56, в = 24,5
ІІІ раунд. «Мозковий штурм»
Кожна команда отримує картки із завданням, на розв’язання яких відведено 5 хвилин. Учні працюють в групах. Як тільки команда отримала відповідь, капітан називає ім’я того, хто буде відповідати та розв’язувати завдання біля дошки. Члени інших команд мають право коментувати розв’язання, робити зауваження, доповнювати.
Завдання для 1 команди.
Завдання для 2 команди.
Завдання для 3 команди.
Завдання для 4 команди.
ІV раунд. «Естафета».
Виходять по одному гравцю з команди. Виконують завдання коло дошки. Інші учні виконують ці завдання в зошитах.
Виправляти помилки та оцінювати виконання завдань виходять капітани команд.
№1
Спростити вираз: 1) 55 + а + (-45) 2) -4,56 + в + (-6,74)
№2
Спростити вираз: 1) 48 + х + (-68) 2) -87,2 + (-23,6) +у
№3
Спростити вираз: 1) -48 + а + (-59) 2) 506 +в + (-1078)
№4
Спростити вираз: 1) -1,9 + х + 3,24 2) -7,1 +у + (-5,24)
VІ. Підсумки уроку.
Чи сподобався вам урок? Який раунд вам сподобався найбільше?
Домашнє завдання
Повторити правила додавання раціональних чисел. Скласти по 10 прикладів на додавання раціональних чисел.