Тема. Читання і записування чотирицифрових чисел у межах 2000. Лічба тисячами до 10000. Розв'язування задач (підручник М.В.Богданович, Г.П.Лишенко, 4 клас).
Мета. Ознайомити учнів із записом чотирицифрових чисел у межах двох тисяч; навчити лічити тисячами до 10 тисяч; повторити ділення круглих чисел; формувати вміння розв'язувати задачі різними способами.
Тема. Читання і записування чотирицифрових чисел у межах 2000. Лічба тисячами до 10000. Розв’язування задач (підручник М.В.Богданович, Г.П.Лишенко, 4 клас).
Мета. Ознайомити учнів із записом чотирицифрових чисел у межах двох тисяч; навчити лічити тисячами до 10 тисяч; повторити ділення круглих чисел; формувати вміння розв'язувати задачі різними способами.
Обладнання. Нумераційна таблиця; картки для опитування; схеми задач.
Зміст уроку
І. Контроль, корекція і закріплення знань
1. Перевірка домашнього завдання.
Задача 165
Відповідь: у 4 рази більше вантажу перевезли автомобілем БелАЗ, ніж МАЗ; разом автомобілями МАЗ і БелАЗ перевезли 72 т вантажу.
Задача 166
К+К*3 (пас.) – було в автобусі;
К=12
12+12*3= 48(пас.) – було в автобусі.
Відповідь: в автобусі було (К+К*3) пасажирів; 48 пасажирів.
2. Завдання для опитування.
а) Записати цифрами числа: шістсот двадцять; вісім тисяч; тисяча
п'ять; шість тисяч шість; дві тисячі чотириста десять.
б) Записати число, яке містить:
2 тис, 7 сот., 5 дес. і 8 од.;
7 тис. і 9 од.;
5 тис, 7 сот., 4 дес. і 3 од.
в) Розкласти числа на розрядні доданки:
1624; 4650; 5050; 3304.
г) Записати кожну суму як одне число.
8000 + 500+ 30 + 6 4000 + 600 + 2
9000 + 900 5000 + 5
ґ) Записати "сусідів" чисел.
899; 3000; 600; 5999.
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
А) Виконання завдання 167,168
Б) Визначення числа десятків і сотень у трицифрових числах: 879, 467, 905, 679, 345.
Робота з таблицею.
7438 |
7000 од. + 400 од. + 30 од. + 8 од. 700 дес. + 40 дес. + 3 дес. + 8 од. 70 сот. + 4 сот. + 3 дес. + 8 од. |
Учні пояснюють різні форми запису числа 7438 і на основі їх аналізу роблять узагальнення: щоб дізнатися, скільки всього десятків, сотень у чотирицифровому числі, достатньо відкинути останню цифру (дві останні цифри) справа.
Раз-два — піднімається гора,
Три, чотири — це круті гірські схили,
П'ять, шість — це орли дивний танець завели,
Сім, вісім — це смерічки похилилися до річки,
Дев'ять, десять — це вода з водоспаду витіка.
ІІІ. Розвиток математичних знань.
(Результати обчислення: 19; 45; 180; 12.)
2. Розв’язання задач.
а) Задача № 171.
Учні з високим рівнем знань працюють самостійно. Решта — під керівництвом учителя. На дошці скорочений запис задачі.
— Що означають вирази:
36 : 3 36 : 3 ∙ 5 36 : 3 ∙ 5 - 36
— Який з них є розв'язанням задачі? Чому?
— Поставте запитання до задачі так, щоб вона розв'язувалася таким виразом
36 : 3 ∙ 5 + 36.
б) Задача № 172.
— Розв'яжіть задачі двома способами.
(Перший спосіб:1) 80 : 2 = 40 (cт.) — підремонтував один столяр за 5 днів;
2) 40 : 5 = 8 (cт.) — відремонтував один столяр за 1 день.
Другий спосіб: 1) 80 : 5 = 16 (cт.) — відремонтували два столяри за 1 день;
2) 16 : 2 = 8 (cт.) — відремонтував один столяр за 1 день.)
в) Усне виконання завдання № 173*.
3. Робота в зошит з друкованою основою.
4. Цікаві вправи.
• На скільки треба зменшити число 3827, щоб у розряді одиниць мати
цифру 2, у розряді десятків - цифру 1, у розряді сотень - цифру 3 і в
розряді тисяч - цифру 2?
(Розв'язання: потрібно дістати число 2312, віднявши від числа 3827деяке число. Таким числом є різниця 3827 - 2312 = 7575. Отже, дане число потрібно зменшити на 1515.)
• Радіус круга 5 см. Чи поміститься у цьому крузі відрізок завдовжки 8 см?
IV. Підсумок уроку.
— Назвіть числа від 1999 до 2010.
— Прочитайте числа: 2149; 3100; 5506; 7170.
V. Домашнє завдання.
№№ 174, 175 (с. 28).