Читання і записування чотирицифрових чисел у межах 2000.

Про матеріал

Тема. Читання і записування чотирицифрових чисел у межах 2000. Лічба тисячами до 10000. Розв'язування задач (підручник М.В.Богданович, Г.П.Лишенко, 4 клас).

Мета. Ознайомити учнів із записом чотирицифрових чисел у межах двох тисяч; навчити лічити тисячами до 10 тисяч; повторити ділення круглих чисел; формувати вміння розв'язувати задачі різними способами.

Перегляд файлу

Тема. Читання і записування чотирицифрових чисел у межах 2000. Лічба тисячами до 10000. Розв’язування задач (підручник М.В.Богданович, Г.П.Лишенко, 4 клас).

Мета. Ознайомити учнів із записом чотирицифрових чисел у межах двох тисяч; навчити лічити тисячами до 10 тисяч; повторити ділення круглих чисел; формувати вміння розв'язувати задачі різними способами.

Обладнання. Нумераційна таблиця; картки для опитування; схеми задач.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція і закріплення знань

1. Перевірка домашнього завдання.

Задача 165

  •                   У скільки разів більше вантажу перевезено автомобілем БелАз, ніж МАЗ?
  •                   Скільки разом вантажу за один рей перевезли автомобілі МАЗ та БелАЗ?
  1.               9+54=63(т) – перевезли БелАз;
  2.               63:9=7(р.) – у стільки разів більше перевезли БелАз;
  3.               63+9=72 (т) – разом Маз і БелАЗ перевезли.

Відповідь: у 4 рази більше вантажу перевезли автомобілем БелАЗ, ніж МАЗ; разом автомобілями МАЗ і БелАЗ перевезли 72 т вантажу.

 Задача 166

  •                   Зачитайте вираз для розв’язання задачі.

К+К*3 (пас.) – було в автобусі;

К=12

12+12*3= 48(пас.) – було в автобусі.

Відповідь: в автобусі було (К+К*3) пасажирів; 48 пасажирів.

2. Завдання для опитування.

а)    Записати цифрами числа: шістсот двадцять; вісім тисяч; тисяча
п'ять; шість тисяч шість; дві тисячі чотириста десять.

б) Записати число, яке містить:

2 тис, 7 сот., 5 дес. і 8 од.;

7 тис. і 9 од.;

5 тис, 7 сот., 4 дес. і 3 од.

в) Розкласти числа на розрядні доданки:

1624;      4650;       5050;       3304.

г)    Записати кожну суму як одне число.

8000 + 500+ 30 + 6 4000 + 600 + 2

9000 + 900 5000 + 5

ґ)   Записати "сусідів" чисел.

 

899;       3000;       600;      5999.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1.               Підготовчі вправи

А) Виконання завдання 167,168

Б) Визначення числа десятків і сотень у трицифрових числах: 879, 467, 905, 679, 345.

  1.               Пояснення.

Робота з таблицею.

 

            7438

7000 од. + 400 од. + 30 од. + 8 од.

700 дес. + 40 дес. + 3 дес. + 8 од.

70 сот. + 4 сот. + 3 дес. + 8 од.

      Учні пояснюють різні форми запису числа 7438 і на основі їх аналізу роблять узагальнення: щоб дізнатися, скільки всього десятків, сотень у чотирицифровому числі, достатньо відкинути останню цифру (дві остан­ні цифри) справа.

  1.               Усне розв’язування задачі 169
  2.               Фізкультхвилинка.

Раз-два — піднімається гора,

Три, чотири — це круті гірські схили,

П'ять, шість — це орли дивний танець завели,

Сім, вісім — це смерічки похилилися до річки,

Дев'ять, десять — це вода з водоспаду витіка.

ІІІ. Розвиток математичних знань.

  1.               Виконання завдання 170 самостійно

(Результати обчислення: 19; 45; 180; 12.)

2. Розв’язання задач.

а) Задача № 171.

Учні з високим рівнем знань працюють самостійно. Решта — під керівництвом учителя. На дошці скорочений запис задачі.

http://www.subject.com.ua/lesson/mathematics/4klas_3/4klas_3.files/image067.jpg

— Що означають вирази:

36 : 3   36 : 3 ∙ 5   36 : 3 ∙ 5 - 36

— Який з них є розв'язанням задачі? Чому?

— Поставте запитання до задачі так, щоб вона розв'язувалася таким виразом

36 : 3 ∙ 5 + 36.

б) Задача № 172.

— Розв'яжіть задачі двома способами.

(Перший спосіб:1) 80 : 2 = 40 (cт.) — підремонтував один столяр за 5 днів;

2) 40 : 5 = 8 (cт.) — відремонтував один столяр за 1 день.

Другий спосіб: 1) 80 : 5 = 16 (cт.) — відремонтували два столяри за 1 день;

2) 16 : 2 = 8 (cт.) — відремонтував один столяр за 1 день.)

в) Усне виконання завдання № 173*.

3. Робота в зошит з друкованою основою.

4. Цікаві вправи.

 На скільки треба зменшити число 3827, щоб у розряді одиниць мати
цифру 2, у розряді десятків - цифру 1, у розряді сотень - цифру 3 і в
розряді тисяч - цифру 2?

(Розв'язання: потрібно дістати число 2312, віднявши від числа 3827деяке число. Таким числом є різниця 3827 - 2312 = 7575. Отже, дане число потріб­но зменшити на 1515.)

 Радіус круга 5 см. Чи поміститься у цьому крузі відрізок завдовжки 8 см?

IV. Підсумок уроку.

— Назвіть числа від 1999 до 2010.

— Прочитайте числа: 2149; 3100; 5506; 7170.

V. Домашнє завдання.

№№ 174, 175 (с. 28).

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
2 липня 2018
Переглядів
1730
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку