Читання. НУШ. «Осінь у малярстві. Робота з репродукціями картин художників".

Про матеріал
Тема дня.Розповідь «Осінь у малярстві». Робота з репродукціями картин художників. Опрацювання прислів’їв «У народі кажуть». Мета:вдосконалювати навички виразного, правильного читання, збагачувати словниковий запас учнів, удосконалювати вміння висловлювати свої почуття, формувати образне, логічне, просторове, творче мислення, вміння аналізувати, навчати учнів милуватися та виражати емоційне ставлення до краси природи; формувати уявлення про кольорові контрасти для створення художнього образу, розвивати композиційні навички, кольорові відчуття, універсальні особистісні якості та здібності школярів, виховувати естетичний смак, любов до природи, розвивати пам’ять.
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________                              Читання 2 клас

 

Тема місяця.

Тема дня. Розповідь «Осінь у малярстві». Робота з репродукціями картин

художників. Опрацювання прислів’їв «У народі кажуть».

Мета: вдосконалювати навички виразного, правильного читання, збагачувати

словниковий запас учнів, удосконалювати вміння висловлювати свої почуття, формувати образне, логічне, просторове, творче мислення, вміння аналізувати, навчати учнів милуватися та виражати емоційне ставлення до краси природи; формувати уявлення про кольорові контрасти для створення художнього образу, розвивати композиційні навички, кольорові відчуття, універсальні особистісні якості та здібності школярів, виховувати естетичний смак, любов до природи, розвивати пам’ять.

Формувати групу компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;

- Ціннісно-смислову компетентність шляхом аналізу сюжету прослуханих творів засвоювати правила поведінки в суспільстві;

-Здоровязбережувальну компетентність шляхом гармонійного існування в суспільстві.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось/ ) для відповіді на запропоновані запитання

Користується прийомами уточнення значення окремих слів, виразів у сприйнятих на слух текстах

Ставить запитання за змістом прослуханого фрагменту казки чи оповідання для отримання додаткової інформації (наприклад, стосовно того, що передувало подіям або чим все закінчилося)

Обирає тему з декількох запропонованих і формулює 3 – 4 питання до свого потенційного співбесідника

Обговорює в групі проблемне питання за темою тижня

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова

Вибирає з-поміж 4-5 слів те, якому відповідає тлумачення, пропоноване вчителем

Зв’язно переказує події прочитаної казки чи оповідання

Вибирає з декількох запропонованих книжок ту, яка викликала цікавість, розглядає і розповідає про неї (чи є ілюстрації, як називається, прізвище автора)

Висловлює припущення на основі ілюстрацій та заголовку, про що може розповісти ця книжка

Читає виразно вголос тексти (логічний наголос, інтонація).

Читає виразно репліки в діалозі (читання по ролях)

Створює в групі прості медіапродукти (стіннівка, колаж тощо) з допомогою вчителя/ вчительки, враховує мету й аудиторію

Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним;

Створює, розгадує (з допомогою вчителя) анаграми

Бере на себе роль у рухливих іграх або сюжетно-рольових іграх; використовує специфічні для ролі жести, рухи

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Вправа «Емоційне налаштування»

Мета: створити позитивний емоційний настрій; згуртувати дітей.

Обладнання: осіннє листя, листя-шаблони для малювання, кольорові олівці та фломастери.

Хід проведення

- У мене зараз гарний настрій, ось такий

Описание: Похожее изображениеОписание: 1409305456_1013821546

- А у вас? Намалюйте свій настрій. Діти малюють свій настрій на листях-шаблонах

- У кого з вас гарний настрій, покажіть.

  •    Я хочу, щоб такий настрій у вас залишався до кінця дня.

Станьте в коло, усміхніться один одному, візьміться за руки. Уявіть, що ми всі осінні листочки. Подув вітер. Давайте по колу передамо рух вітру, крапельки дощу, усмішку сонця.

 

ІІ. Етап цілепокладання

  •    Діти, скільки пір року ви знаєте?
  •    Яка пора улюблена?
  •    Сьогодні ми присвятимо урок одній з улюблених пір року, а якій саме ви дізнаєтесь відгадавши загадку:

Гостя до лісу прийшла —

Фарби з собою несла.

В неї роботи чимало —

Золотом ліс фарбувала,

Сонечко вниз опустила,

І павутинки пустила. (Осінь)

  •    Як ви гадаєте, чому саме про осінь ми будемо вести мову на уроці?

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Щоденні 5. Робота зі словами

Мовленнєва розминка.

  1. Вправи для дихання.

Уявіть на долоньці осіннє листячко. Зробіть глибокий вдих і постарайтеся здути якомога більше листочків.

Робота над чистомовкою.

Ець – ець –ець – подув сильний вітерець,

         Аї – аї – аї – облітає листя в гаї,

         Го – го –го – ми збираємо його,

         Ас – ас – ас – принесем його в клас.

Робота в парах над скоромовкою

Край узлісся на осичці –

Листя шелестіло,

Лисенятам і лисичці –

Стежинку золотило.

Робота з таблицями Шульте.

Осінь у малярстві – тема нашого уроку.

  •    Що таке малярство? (Діти висловлюють  свої міркування, працюють із тлумачними словниками).
  •    Малярство, живопис — вид мистецтва, створення зорових образів за допомогою фарб, нанесених на будь-яку поверхню: натягнуте на раму полотно, папір, поверхню стін, посуд тощо, найпопулярніший вид образотворчого мистецтва. Найважливішим його засобом є колір, який нерозривно позв’язаний з малюнком. Саме колір дає можливість передати різнобарв’я навколишнього світу.

Робота зі словниковим словом

Ве́ресень

Ве́ресень (ма́їк) — дев'ятий місяць року в григоріанському календарі, він має 30 днів. Назва вересня прийшла з Полісся. Там у цей період цвіте верес — цінна медоносна рослина.

Описание: http://www.kazved.ru/Thumbnail.aspx?w=670&img=/uploadimg/326561_240896_%D1%86%D0%B2%D0%B5%D1%82%D1%8B.jpgСиза ниточка осіння –

Шовковисте павутиння…

Тче павук вуаль для гаю,

Може, кошик для врожаю…

Із туманів дивна сітка,

Або вересня борідка?

Поміж небом та землею

Описание: http://adressnew.users.photofile.ru/photo/adressnew/4074736/xlarge/99041602.jpgВітер бавиться із нею…

Із узорами мережка…

Для верби, сосни сережка?

Стрічка вільсі для браслета?

Ні, для вересня тенета!

                                      (Марина Алдон)

Прислів’я та приказки

  • Вересень весіллями багатий.
  • Садок у вересні, що кожух у січні.
  • Верещить вересень, що вже осінь.
  • Як вересніє, до й дощик сіє.

Завдання

1. Запиши слово вересень каліграфічно.

2. Вправа "Асоціативний кущ"  ( дібрати до слова вересень слова, які його характеризують)

Щоденні 5. Читання для себе

Щоденні 5. Читання разом з другом

Восени сонце особливо ніжно позолочує верхівки дерев, і листя на них змінює свій колір, набуваючи казкових відтінків — бурштинового, жовтогарячого, бузкового, лимонного... Це помітив і відобразив в одній зі своїх картин український художник Дмитро Добровольський.

Чи здогадалися ви, який час доби зображений на картині? Погляньте-но, як виграє сонце гранатовим полиском на верхівках дерев, як полум'яніють кущі понад тином! Так буває у надвечірніх сутінках. А чи впізнали ви зображену на полотні рослину? Хоча художник не виписав деталей, ми розуміємо: це калина — український оберіг, один із символів нашої Батьківщини.

Пригадайте, які на вигляд плоди калини. Вони ростуть на високих гіллястих кущах, зібрані в кетяги — в кожному по 15-20 червоних ягідок, що туляться одна до одної. Калина цвіте білим цвітом у травні, а ягоди на ній достигають на початку осені й можуть зберігатися на кущі до зими, яскраво вирізняючись на тлі білого снігу.

Скільки чудових віршів, пісень та картин присвячено улюбленій рослині українців! “Ой у лузі калина стояла”, “При долині кущ калини” — правда, ви не раз чули ці пісні? А які ще пісні, легенди та приказки про калину ви знаєте?

Уважніше розгляньмо картину. За кущами заховалася чепурна хатинка — охайно побілена, вкрита очеретом. Наші предки саджали калинові кущі на найпочеснішому місці у садибі — перед вікнами, мов своєрідний оберіг. Калина і справді оберігала господарів, зокрема допомагала їм (та й нині допомагає) долати хвороби. Запитайте в бабусі про цілющі властивості калини — дізнаєтеся багато цікавого!

(з журналу Джміль № 5, 2015 — “Осінь”)

Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=leJC7CWZw9Y

Інтерактивна вікторина про пори року з Лего

https://www.youtube.com/watch?v=-IiPk6_sF2c

Перегляд демонстраційного матеріалу з коментарем учителя.

- Осінь особливо м'яка, ніжна, як гарна мелодія. Слухаєш, спостерігаєш природу в ці дні й відчуваєш усю її урочисту красу. У ній поєдналися чарівність барв теплого літечка з першими подихами наступних холодів зими. О цій порі природа, немов справжній художник, малює різнокольоровим листям, наче фарбами. Можливо саме цьому осінь – яскрава й улюблена пора багатьох художників, тому вони і люблять її малювати.

Сприймання творів мистецтва

Описание: 1   Восени сонце особливо ніжно позолочує верхівки дерев, і листя на них змінює свій колір, набуваючи казкових відтінків — бурштинового, жовтогарячого, бузкового, лимонного... Це помітив і відобразив в одній зі  своїх картин український   художник  Дмитро   Добровольський.

Дмитро Добровольський   народився 11 квітня 1968 року в м. Києві. Закінчив Київський державний інститут декоративно-прикладного мистецтва та дизайну

ім. М. Бойчука,   Національну академію образотворчого мистецтва і архітектури. Член Національної Спілки художників України.

Описание: https://jmil.com.ua/articles/2015-5/images/Jmil-2015-5_p_10.jpg

Д. Добровольский. Червона калина

Первинне сприймання тексту.

  1. Читання вчителем.
  2. Робота над змістом

     -  Про що ви вже знали?

-  Що з почутого для вас нове?

Повторне сприймання тексту.

-  Прочитайте текст самостійно, складіть запитання для однокласників за змістом оповідання (Підручник с.58).

Читання вголос.

1. «Дощиком».

 Дощик капає- читають тихо.

 Дощик сильніший - читають голосніше.

  Злива - читають голосно.

  Дошик слабший - читають тихіше.

  Дощик крапає- читають зовсім тихо.

  Дощик перестав- припиняють читання.

2.«Земля – небо».

За командою «Небо!» раптово припинити читати і помітити очима те місце, де застала команда вчителя, а очі підняти догори (відірвати від тексту). За командою «Земля!» продовжувати читати від поміченого місця.    

Робота за картиною К. Чепіги. Осінній настрій

Описание: КОСТЯНТИН ЧЕПІГА - ВІДОМИЙ ХУДОЖНИК-ЖИВОПИСЕЦЬОписание: Картинки по запросу к чепіга осінній настрій картина

 Костянтин Чепіга - український художник. Народився 13 грудня 1941 року в селі Яблуневі на Полтавщині. Навчався у Латвійській академії мистецтва, потім у німецького художника Ганса Карла Куммера.  Живе і працює у Києві.

Опис картини (метод входження).

  •    За допомогою яких кольорів передано глибину картини?
  •    Що бачимо на передньому і на задньому плані?
  •    Опис неба, верхівок дерев, покриву землі? Які дерева ми бачимо?
  •    Який настрій навіває картина?
  •    Чим вона приваблює?
  •    Який відчуваєте  запах? Які чуєте  звуки? Чому? На вашу думку, яке на дотик листя, повітря загалом?
  •    Який настрій викликає дана композиція?

Художник майстерно передає барви, ніби наповнені золотом, які тремтять від повітря і наповнюють весь простір. Такий пейзаж можна створити лише уважно спостерігаючи за природою.

  •    На уроках образотворчого мистецтва ми знайомились з осінніми пейзажами. Давайте пригадаємо.

Щоденні 5. Слухання

https://www.youtube.com/watch?v=ZH6_IqTSP-o

Прослухайте казку. Заповніть пан бук

Метод «Критичне мислення»

Робота  в парах.

На дошці дерево з кольоровим осіннім листям. Діти по черзі зривають листочки, а потім у парі читають та пробують пояснити.

Щоденні 5. Письмо для себе

Учні виконують записи в Щоденниках вражень

Зроблю окремий листок

Мені найбільше подобається восени….

Творча хвилинка. Робота  в групах

  • А зараз давай уявимо, що всі ви відомі художники і вам усім разом потрібно намалювати осінній пейзаж.

Діти по черзі витягують один олівець чи фломастер. В групі обговорюють, що саме будуть малювати на ватмані, потім по черзі підходять і своїй кольором малюють обговорений елемент.

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

РАФТ

Спробуйте розказати про осінь.

Роль

Аудиторія

Формат

Тема

Калина

Інші рослини

Поділитися враженнями

Осіння пора

Ластівка

Горобці

Скарга

Осінній переліт

Пензлик

Фарби

Творча ідея

Осінній пейзаж

 

  • Чи сподобався сьогоднішній урок?
  • Чого ви навчилися?
  • З чим виникли проблеми?

 

Список використаних джерел

  1. https://naurok.com.ua/urok-literaturnogo-chitannya-mediavikonce-multfilmi-199361.html
  2. https://nuschool.com.ua/method/literature/319.html

 

 

 

1

 

docx
Додано
7 серпня 2022
Переглядів
1501
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку