Читання. Сердечне побажання. В. Сухомлинський «Добре слово», А. Григорук «Як стати чарівником».

Про матеріал
Вчимося працювати з текстом, формуємо вміння аналізувати, узагальнювати, удосконалюємо навички свідомого читання, формуємо чутливе ставлення до людей. Читання в особах оповідання Я. Стельмаха «Санчата». Збагачення словникового запасу. Робота над оповіданням В.Сухомлинського «Добре слово». Читання твору учнями мовчки. Перевірка первинного сприйняття змісту оповідання з елементами вибіркового читання. Визначення головної думки твору. Робота з методичним апаратом твору. Робота над оповіданням А. Григорука «Як стати чарівником». Аналіз змісту оповідання. Робота з лабіринтом. Підсумки уроку.Домашнє завдання. С.39-41. Прочитайте оповідання В. Сухомлинського «Добре слово». Складіть діалог між бабусею Надею та дідом Опанасом.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сердечне побажання. В. Сухомлинський «Добре слово», А. Григорук «Як стати чарівником».

Номер слайду 2

Перевірка домашнього завдання. Читання в особах оповідання Я. Стельмаха«Санчата».

Номер слайду 3

Збагачення словникового запасу Танути на очах - погано почуватися. Поживне - містить необхідні для живлення організму речовини; признач. для харчування медовий стільник- лист, утворений чашечками з воску, що їх бджоли роблять для зберігання запасів меду ослінчик - вид меблів, призначений для сидіння.

Номер слайду 4

сердечне бажання – надія отримати співчуття пуд (шоколаду)- одиниця ваги або маси, яка вживалася в Україні з княжих часів і до впровадження метричної системи мір . Пуд дорівнює 16,3805 кг.вовчий апетит- гостре відчуття потреби в їжі; нестримний апетитдонесхочу - до повного задоволення, скільки завгоднохимерне (слово)- яке викликає подив, не схоже на звичайне або незвичне

Номер слайду 5

Робота над оповіданням В. Сухомлинського «Добре слово». Читання твору учнями мовчки. Перевірка первинного сприйняття змісту оповідання з елементами вибіркового читання. Дайте відповіді на запитання словами твору. Хто автор оповідання? Як він назвав свій твір? Хто головний герой твору?- Що трапилося з дівчинкою? Чим харчувалася Оля, щоб одужати? Про кого забули родичі Олі?- Яке бажання залишилося у серці старенької? Що спонукало Олю до одужання?

Номер слайду 6

Визначення головної думки твору. Прочитайте прислів’я: Добре слово краще за цукор і мед. Весела думка – половина здоров’я. Без лиха не буває добра. Немає що дати, але є що сказати. Яке з них найточніше виражає головну думку твору?

Номер слайду 7

Робота з методичним апаратом твору.

Номер слайду 8

Робота над оповіданням А. Григорука «Як стати чарівником». Тату, а я можу стати чарівником? – якось запитав маленький Ростик. Навіщо тобі? – здивувався тато. Щоб геть усе, що забажаю, збувалося. А чого б тобі хотілося найдужче?Ростик на мить замислився, глибокодумно посмикав себе за вухо і сказав: Я, знаєш, чого хотів би? Цілісінький пуд шоколаду!

Номер слайду 9

- Овва, який у тебе вовчий апетит! – засміявся тато. Навіть для чарівника пуд шоколаду забагато. Від такої кількості і в нього живіт може луснути. Або розболиться , що швидка допомога примчить. Ні, Ростику, твоє бажання якесь, я б сказав, несерйозне. Навіть безвідповідальне.

Номер слайду 10

Ну, тоді я… я зробив би, щоб завжди в нас було літо. Щоб весь час сонечко гріло. Усе росло. І бідні пташки в рій не відлітали. І купайся цілий рік. По-перше, – заперечив тато, – є чимало таких місць на землі, де ніколи не буває ні снігу, ні морозу. І ходи собі в майці й шортах цілий рік. А по-друге, ти що не любиш весни, коли прокидається всяка билиночка, коли все оживає, цвіте, радіє життю? Або візьми ти осінь! Цієї пори весь світ наче в золоті.

Номер слайду 11

І ниви, й городина, і садки щедро дарують нам свої плоди. Й білосніжна зима теж не гірша. Тут тобі й новорічна ялинка. І на санчатах спускайся донесхочу. І на ковзанах бігай. І сніговика ліпи… Ні, щось ти не все, Ростику, продумав до кінця. Тоді, – рішуче сказав Ростик, – я зробив би так, щоб наші обидва дідусі з бабусями ніколи не старіли. Щоб усі люди завжди молоді були. І не хворіли ніколи.

Номер слайду 12

Оце діло! – схвально підхопив тато. – Про таке багато хто з давніх-давен мріє. І, очевидно, без чарівника тут не обійтися. Ну, а як ним стати? – нетерпляче налягав на своєму Ростик.- Я знаю один спосіб, – лукаво усміхнувся тато. – Але він непростий. Щоб стати, хлопче, чарівником, треба п’ять разів підряд швидко-швидко й жодного не збившись, проказати одне слівце.

Номер слайду 13

А воно складненьке:«орбірідонтіжурсардішкопфурт». - Прокажеш його скоромовкою п’ять разів підряд і висловлюй своє бажання. Воно тут-таки й збудеться…Вже другий тиждень Ростик тренується вимовляти це химерне слово. Але поки що без успіху. Ану ж ви спробуйте!

Номер слайду 14

Аналіз змісту оповідання. Про що розповідав автор в оповіданні?Чи всі мрії сина схвалив тато? Чому?- Яку жартівливу пораду дав тато Ростику, щоб він став чарівником?Розкажи, про що мріяв Ростик. Яке бажання, на думку Ростикового тата, є найкращим?Чому всі інші він назвав безвідповідальними?Про що ти мрієш? Як гадаєш, що потрібно для здійснення твого бажання?

Номер слайду 15

Робота з лабіринтом. Кричав Архип  Архип, охрип. Нетреба кричати Архипу до хрипу. Як ви думаєте, Ростикові легше було би справитися з цією скоромовкою?Чому? А яку скоромовку ви хочете запропонувати хлопчикові?

Номер слайду 16

Підсумки уроку. Який твір ви читали на уроці? А слухали який? Чого навчають вас твори?Що об’єднує ці оповідання? Яку пораду ви дали би Олі, а Ростикові?

Номер слайду 17

Домашнє завдання. С.39-41. Прочитайте оповідання В. Сухомлинського «Добре слово». Складіть діалог між бабусею Надею та дідом Опанасом.

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
26 серпня
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку