Позакласне читання. Хто знає, де час відпочиває? «Сонячні вітрила», с.68-74.

Про матеріал
Усвідомлюємо цінність часу, розвиваємо правильність, виразність та швидкість читання. Розповідь вчителя. Асоціативний кущ «Що таке час?». Робота над творами розділу, с.68-74. Цікавинки про найдавніші годинники. Підсумок. Домашнє завдання. «Сонячні вітрила», с.68-74.Виразно читати, відповідати на запитання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Позакласне читання. Хто знає, де час спочиває?

Номер слайду 2

Слово вчителя. Жив на світі маленький Хлопчик. Він грався і радів життю. І завжди ходив поруч із ним і радів життю його Час. Він був великим, товстим, рум’яним – одним словом, його було багато. Вистачало часу на все: і у  футбол пограти, і телевізор подивитися. І не було у      Хлопчика проблем з часом, а у Часу – з ним.       Хлопчик підріс. У нього з’явилися друзі, колеги, появились Справи. Кожна Справа вимагала часу. Хлопчик відрізав від нього  по шматку: то машину відремонтувати. То  з дівчиною погуляти. А  час іде і всміхається: «Ще є час!»

Номер слайду 3

 Друзі, знайомі, колеги підходили до хлопчика із своїми проблемами і турботами. І кожна їх справа вимагала його часу. Не завжди Хлопчик хотів допомагати іншим, але і вони не раз йому помогли, тому мав їм віддячити, але як це зробити, коли вдома триголовий монстр ТЕТЕКО ( телевізор, телефон, комп’ютер) і вони теж його кличуть.    Озирався іноді хлопчик на час, який він сам шматував. Який рвали інші люди на шматки, але не говорив нічого: то соромно, то страшно, то незручно. Настав момент. Коли часу в нього більше не було.

Номер слайду 4

Прийшов до нього син і сказав: «Тату, ходім в зоопарк чи кіно!»- Вибач, сину, але в мене немає часу!Зателефонував його  батько:- Як ти, сину, чому не дзвониш?- Вибач, тату, але в мене немає часу!Час – безцінний і непомітний. Тому  на сьогоднішньому занятті ми повинні навчитися ставити цілі, планувати життя так, щоб, коли озирнулися назад, то побачили свій усміхнений  радісно час, який ще буде разом із нами.

Номер слайду 5

«Асоціативний кущ». - Діти, давайте поміркуємо, що таке  час? Спробуймо створити асоціативний кущ до слова час. Які слова виникають у вас? (годинник, пора, життя,  розпорядок, режим, встигнути, не запізнитися). Дійсно, ці всі слова відносяться до часу. А якщо давати точне визначення, то час – це певний момент, під час якого відбувається що-небудь: час вставати або час йти до школи.     Ще давні мудреці билися над цією проблемою і загадкою. Здавалося б, що може бути простіше за час? Адже він існує, ніби всюди — будь-яка подія протікає в часі, та й наше життя теж... Але якщо трохи за­мислитися, то ми опинимося перед великою таємницею Часу.

Номер слайду 6

 Вони говорили: «Не можна двічі ввійти в одну й ту саму ріку». Оскільки між першим і другим разом пройде якийсь час — і та вода, у яку ми входили в перший раз, просто витече. У ріці вже буде нова вода, а отже, і сама ріка вже буде іншою.     Так і з часом. Він тече всюди і постійно. І не можна ввійти двічі в ріку Часу. Тобто нічого не можна зробити в однаковий спосіб. Дуже подібні одна на одну події будуть усе-таки різними,  тому що вони розділені в часі. І тому жодна секунда не схожа на іншу. Крім того, ця «єдина» секунда ніколи не повториться! Можна скільки завгодно раз опинитися в «тому ж самому місці», але опинитися там у «той же самий час» ніколи не можливо. А все тому, що час тече тільки в одному напрямку — із минулого в майбутнє — і ніколи у зворотний бік. Тому не можна витрачати час на дрібниці, адже він ніколи більше не повертається. 

Номер слайду 7

Робота над віршем О. Думанської «Хто знає, де час спочиває?»Що говорять про час тато й мама?Чому сумно героям вірша?То де ж спочиває час?

Номер слайду 8

Робота з твором за Н. Забілою «Годинник»Про який предмет розповідається у вірші?Про що повідомляє годинник уранці, в обідню пору, увечері?Чи вмієте ви орієнтуватися в часі за годинником?

Номер слайду 9

Робота над змістом вірша Зоряни Лісевич «Дванадцять»Про кого йдеться у вірші?Перелічіть назви місяців. Опис якого місяця сподобався вам найбільше? Чому?Який з дванадцяти місяців є вашим улюбленим? Чому?

Номер слайду 10

Робота над текстом «Сонячний годинник»Де і коли люди винайшли сонячний годинник?Як виглядав найдавніший годинник?Які недоліки мав сонячний годинник?Якими годинниками користуються люди сьогодні?Люди малювали на землі коло з цифрами, а в центрі його встромляли паличку. Рухалося сонце по небу, тінь від палички падала на яку-небудь цифру і показувала час, як стрілка на нашому годиннику.

Номер слайду 11

Цікавинки про найдавніші годинники. Годинник – півень. Здавна люди дізнавалися час за співом півня. Кілька разів на добу він голосно кричав своє «Ку-ка-рі-ку-у-у». Перші півні - приблизно о десятій годині вечора проганяють злих духів; другі - опівночі проганяють мерців; треті - о другій годині ночі проганяють  відьом і злих ворожбитів. Спів третіх півнів - знак рівної відстані від півночі до вранішньої зорі - свідчить про закінчення дії нечистих сил. Уявіть собі, що "Кукаріку" чути на відстані 2 км.

Номер слайду 12

Пісочний годинник. На кораблях користувалися пісочними годинниками. Коли весь пісок пересипався з верхньої частини посудини в нижню, це означало кінець вахти. Годинник перевертали, а вахтовий матрос бив кілька разів у корабельний дзвін. На вахту заступала інша зміна. Це називалося «пробити склянки».

Номер слайду 13

Вогняний годинникІснував ще й вогняний годинник. Ним вимірювали час так: брали воскову свічу і наносили на ній смужки. Кожна смужка — година. Тане від вогню віск, зникають смуж­ки одна за іншою. Скільки смужок стануло, стільки пройшло годин.

Номер слайду 14

Годинник з гирями. Пізніше придумали годинник з гирями. Гирі на ланцюзі опускалися вниз, крутили шестірню, до якої були прироблені стрілки. Стрілки оберталися і на циферблаті показували час. Потім стрілки в годиннику стала крутити маленька пружинка. З’явилися кишенькові годинники. Вони показували не тільки години та хвилини, але й секунди.

Номер слайду 15

Відчуття тваринами часу. Це  ведмідь і  його відчуття часу. Навесні прокидається голодний - і скоріше до ріки — полювати за рибою. Не зупинить ведмедика крижана вода, і треба швидше насититися рибою, що у цей час йде на нерест. Запасається жиром клишоногий, відновлює сили після зимової сплячки. Улітку переходить на ягідники, запасається вітамінами про запас. Восени охоче ласує горіхами, добуває корисні корінці, добре очищає кишечник. Ближче до зими обладнує барліг. Узимку спить і лапу ссе, а в лапі з-під пазурів відкриваються спеціальні канальці, з яких виділяється жир, запасений навесні і влітку, що служить другу службу — рятує ведмедя від голоду.

Номер слайду 16

Годинник - квіти. Давним-давно люди помітили, що одні квіти розкриваються вранці, а вдень закриваються, інші розкриваються під вечір, треті — тільки вночі, а вдень завжди закриті. Відкриваються квіти не тоді, коли вони захочуть, а у «свій власний час». Так з'явився квітковий годинник. Але «ходить» він тільки в сонячну погоду.   Рано-вранці назустріч сонячному промінню піднімає свої голівки кульбаба, а за нею відкриває пелюстки шипшина, гвоздика польова, льон та інші. Квіти, які рано розкривають пелюстки, вдень починають засинати. У похмуру погоду квітковий годинник «не працює» зовсім. Квіти залишаються закритими у багатьох рослин. Тому люди їх використовують лише для прикрашання клумб.

Номер слайду 17

Підсумок. Цінність часу. Уявіть, що у вас є банківський рахунок, на який щоранку виплачують $86 400. Але цей баланс не переноситься на наступний день. Тобто, кожного вечора банк забирає з вашого ранку все те, що ви не змогли витратити за день. Що б ви робили? Використовували б кожен цент, правда?     Кожен з нас має такий банк. І це - ЧАС. Кожного ранку ви отримуєте 86 400 секунд. Кожної ночі, час, який ви не використали для певних цілей, вичерпується як втрачений. Він не переноситься на наступний день. Перевищити баланс не можна, тож кожного ранку для вас відкривається новий рахунок. А кожної ночі все невикористане згоряє.      Ви повинні жити теперішнім і користуватися тим балансом, який маєте. Інвестуйте в розумом, щоб отримати здоров'я, радість і успіх! Час пливе!  Живіть достойно.

Номер слайду 18

Щоб зрозуміти цінність ОДНОГО РОКУ, уявіть себе студентом, що провалив курс. Щоб зрозуміти цінність ОДНОГО МІСЯЦЯ, уявіть себе матір'ю, що передчасно народила дитину. Щоб зрозуміти цінність ОДНОГО ТИЖНЯ, уявіть себе редактором щотижневика. Щоб зрозуміти цінність ОДНІЄЇ ГОДИНИ, уявіть себе закоханими, що чекають на зустріч.  Щоб зрозуміти цінність ОДНІЄЇ ХВИЛИНИ, уявіть себе людиною, що запізнилася на потяг.   Щоб зрозуміти цінність ОДНІЄЇ СЕКУНДИ, уявіть себе особою, яка щойно уникнула нещасного випадку.   Щоб зрозуміти цінність ОДНІЄЇ МІЛІСЕКУНДИ, уявіть себе спортсменом, що виграв срібну медаль на Олімпіаді.   Цінуйте кожну СВОЮ мить! І цінуйте ще більше, коли проводите її з кимось особливим, з тим, хто цього заслуговує. І пам'ятайте: час ні на кого не чекає.

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
26 серпня
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку