Читання. Сестрички-сніжинки. «Мільйон мільйонів сестричок» (за Зіркою Мензатюк).

Про матеріал
Розвиваємо літературну освіченість, формуємо вміння інтонувати речення, виховуємо любов до природи. Підготовча робота до сприймання тексту «Мільйон мільйонів сестричок» (за З. Мензатюк). Сприймання та усвідомлення змісту твору. Робота над текстом з елементами вибіркового перечитування казки. Робота з методичним апаратом до казки (с. 140). Робота з прислів’ями та приказками. Підсумок уроку. Домашнє завдання : с.138-140, 3 рази читати, переказувати.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сестрички-сніжинки.«Мільйон мільйонів сестричок»(за Зіркою Мензатюк)

Номер слайду 2

Підготовча робота до сприймання тексту «Мільйон мільйонів сестричок» (за З. Мензатюк). Мо́вила- висловлювати вголос свої думки; говорила, казала. Замигті́ло- виділитися, сяючи нерівним, миготливим світлом; заблимати. Заслони́ла- Закривати, загороджувати щось собою або чим-небудь.  ша́рпати- робити різкі, поривчасті рухи, намагаючись вирватися, звільнитися від когось, чогось. Захисток - те, що захищає від кого-, чого-небудь; укриття. доса́да- почуття незадоволення, гіркоти, викликане чим-небудь

Номер слайду 3

Сприймання та усвідомлення змісту твору. Читання тексту за схемою: вчитель–учні (с. 139–140, зі слів «Дмухнув раз - цілий рій із калини знявся… і до кінця тексту). Перевірка первинного сприйняття змісту твору. З яким твором ви познайомилися? Це оповідання казка чи легенда? Чому ви так думаєте? Про що ви довідалися з тексту? Як починалася казка? Чим завершилася? Хто і що згадується в казці? Хто з героїв казки виконував таку дію: народилася (сніжинка), труснула (хмара), розсердився (Рябко), падали (сніжинки), вийшла (Олеся), засвистів (вітер), узявся (мороз), виростуть (травинки), зацвітуть (квіточки), захистили (матінку землю), лютий (холод).

Номер слайду 4

Робота над текстом з елементами вибіркового перечитування казки. Виразне читання діалогу, який відбувся між сніжинкою і бабунею- хмарою. Про що розмовляли сніжинка з хмарою? Які між ними були стосунки?2. Розгляньте малюнок до твору. Прочитайте рядки твору, які точно описують зміст малюнка. Як ви думаєте, який настрій був у дівчинки?3.Інтонаційне читання опису поведінки вітру. З яким почуттям, інтонацією ви би хотіли прочитати про те, як поводив себе вітер? Що з ним трапилося після того, як він нічого вдіяти не зміг?

Номер слайду 5

4. Визначення головної думки казки. Прочитайте останній абзац твору. Поміркуйте, що хотіла сказати вам авторка.5. Узагальнююча бесіда за змістом твору. Що сподобалося вам у казці Зірки Мензатюк? Як ви думаєте, чому авторка запропонувала саме такий початок (кінцівку)? Як авторка назвала землю? Чому вона використала таке влучне словосполучення «матінка земля»?

Номер слайду 6

Робота з методичним апаратом до казки (с. 140).

Номер слайду 7

Робота з прислів’ями та приказками. Прочитайте прислів’я і приказки. Прийшов грудень — приніс студень, око снігом радує, а вухо морозом рве. Сніг, завірюха, бо вже зима коло вуха. Не той сніг, що мете, а той, що зверху йде. Поясніть, як ви розумієте значення кожного вислову. Поміркуйте, який з них можна використати, говорячи про казку. Обґрунтуйте свій вибір.

Номер слайду 8

Підсумок уроку. Як ви думаєте, чому авторка написала казку? Що її спонукало до написання твору? Чи маєте ви бажання прочитати ще якісь твори, написані авторкою? Яка частина в казці, на вашу думку, є найважливішою? Чому? Чи буде вдячною матінка земля мільйон мільйонам сестричок? Розкажіть, як ви собі уявляєте земну вдячність.

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
25 серпня
Переглядів
97
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку