Читання. Вчи лінивого не молотом, а голодом. «Лінива дівчина» (українська народна казка).

Про матеріал
Розвиваємо мовлення, вчимося обмінюватись думками, вдосконалюємо навички роботи з казкою, виховуємо любов до праці та до своїх обов’язків. Активізація читацького досвіду(пригадуємо, які казки читали в розділі, чому вони навчили), робота з прислів’ями, словникова робота, прогнозування змісту казки, робота над казкою(слухання, перевірка сприйняття ,читання казки учнями, характеристика персонажів казки, розгляд взаємостосунків між персонажами казки, робота з методичним апаратом казки,) підсумок. Домашнє завдання : с.104-105, прочитати, розповідати прочитане, виконати тестову перевірку. За бажанням (на високий рівень) : придумати продовження історії про ліниву дівчину.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вчи лінивого не молотом, а голодом.«Лінива дівчина» (українська народна казка).

Номер слайду 2

Активізація читацького досвіду учнів. Пригадайте, з якими українськими народними казками ви познайомилися на уроках читання. Яка з них викликала у вас приємні спогади? Яка з казок навчала вас справедливості? Яку з казок вам би хотілося прослухати або перечитати ще раз? Чому?

Номер слайду 3

Робота з прислів’ями та приказками. Мала бджілка, а йто честь і славу матимеш.лінь марнує.та працює. Якщо добре працюватимеш,Праця чоловіка годує, а. Діти, на картках записані частини прислів’їв і приказок. Вам треба поєднати пазли так, щоб вийшла завершена думка. Поясніть значення складених прислів’їв і приказок.

Номер слайду 4

Підготовча робота до сприймання казки «Лінива дівчина». Лексико-семантична робота. Заможний - який володіє значними матеріальними цінностями, має велике майно; багатий. Пустотлива - яка любить пустувати, схильна до пустощів; грайлива. Прясти - скручуючи волокна коноплі, льону і т. ін., робити безперервну тонку нитку, пряжу. Молодиця - молода заміжня жінка. Поратися - (виконувати якусь хатню роботу, займатися господарськими, справами тощо), клопотатися, порядкувати. Завітати- зайти, заїхати до кого-небудь, куди-небудь, відвідати когось.

Номер слайду 5

Прогнозування орієнтовного змісту казки за ланцюжком опорних слів. Поміркуйте, про що може розповідатися в казці, якщо в ній є такі слова, як жив — сім’я — працьовиті — наймолодша — ледача — питає — хто що робив — смачно пообідали — невістка голодна — води принесла — поратися по господарству — працьовита стала — не буду лінуватися — голод страшніший за будь-яку роботу

Номер слайду 6

Робота над казкою «Лінива дівчина».1. Слухання казки учнями (читає вчитель).2. Перевірка первинного сприйняття змісту казки.- Який настрій викликала у вас прослухана казка? Ваші передбачення змісту такі, як зміст самої казки? Якою ви собі уявили дівчину на початку казки, а якою — в кінці?3. Повторне читання казки учнями.

Номер слайду 7

Аналіз-характеристика персонажів казки. Гра «Впізнай мене». Діти, я називатиму риси персонажів казки, а ви впізнайте цього героя. Працьовитий, дбайливий, заможний … (господар, чоловік, батько великої сім’ї). Ледача, пустотлива, нічого не вміла, а пізніше стала працьовитою … (донька з великої заможної сім’ї, невістка). Мудрий, працьовитий, передбачливий, хитрий … (батько чоловіка невістки). Чому ви так вважаєте?

Номер слайду 8

Розгляд взаємостосунків між персонажами казки.- Як ви думаєте, діти, чому батько дівчини інколи сварився на доньку? Хто ставав на захист доньки? Чи правильно чинила мати доньки? Чому?- Чи так само поводили себе батьки нової родини? Як вони вирішили привчити невістку до роботи? Чи вдався батькам їх задум? Підтвердьте свої думки словами казки. (Останній абзац тексту на с. 105).

Номер слайду 9

Робота з методичним апаратом до казки. Відповіді на запитання, вміщені в кінці казки. Аналіз змісту малюнка та його «озвучення» словами казки. Виконання різнорівневих завдань та їх перевірка.

Номер слайду 10

Складання плану до казки28 листопада. Класна робота. Казка «Лінива дівчина»План. Ледача та пустотлива наймолодша донька. Дитину забирають гарні люди.3. Молодиця залишається голодною.4. Невістка приносить воду із криниці.5. Дівчина стає працьовитою.6. Голод страшніший за будь-яку роботу.

Номер слайду 11

Підсумок уроку. Чи виправдовує себе назва казки? Чому ви так вважаєте? Кому б з героїв казки вам хотілося поставити запитання? Які саме? Перегляньте складені вами прислів’я і приказки. Поміркуйте, хто з персонажів казки міг би їх використати при розмові з дівчиною? (Батько, мати, батько чоловіка невістки). Чому ви так думаєте?

Номер слайду 12

Тестова перевірка змісту творуhttps://naurok.com.ua/test/ukra-nska-narodna-kazka-liniva-divchina-2373699.html

Номер слайду 13

Домашнє завдання : С.104-106, прочитати, розповідати прочитане, виконати тестову перевірку. За бажанням (на високий рівень) : придумати продовження історії про ліниву дівчину.

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
25 серпня
Переглядів
22
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку