Читання Веселинки. І. Січовик «Страшний вовк», «Ласунець», «Наввипередки»; Г. Бойко «Знайду», «Пояснила».

Про матеріал
Розширюємо уявлення про твори різних літературних жанрів; удосконалюємо навички свідомого й виразного читання, виховуємо відповідальність за свої вчинки. Досліджуємо значення поняття «Веселинки», вчимося виразно читати в особах, аналізуємо зміст творів цього жанру. Домашнє завдання : с.91-92, виразно читати, спробувати скласти власну веселинку у віршованій формі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Веселинки

Номер слайду 2

- Послухайте твори. Поміркуйте, до якого літературного жанру вони належать. Раз, два, три, чотири, п’ять — П’ятеро пташат летять!Перше, друге, третє, п’яте… Йду четвертого шукати. (Лічилка)Лежебока рудий кіт Відлежав собі живіт. Біжать стежини поміж ожини. (Скоромовки)Озирнися навкруги: Дружать в річці береги, Вітерець голубить квіти. Годі сердитись!Покладемо сварці край. Бачиш –– іграшки сумують, Навіть фарби не малюють… Помиримося швиденько, Буде знову веселенько. (Мирилка)

Номер слайду 3

♦ Птицю пізнають по пір’ю, а людину –– по мові. (Прислів’я)♦ Красно говорить, а слухати нічого. (Приказка)♦ Хто на зиму роздягається, а на літо одягається? (Дерево). (Загадка)Ненька наша — Україна, Мова рідна, рідний спів. Це земля свята єдина Наших прадідів-батьків. Микола Щербак Якось до равлика завітала Не-Дуже-Чемна-Жаба. — Запроси мене до своєї хатки, — сказала вона Равлику…(Г. Малик «Чому Равлик ховається» (Казка)

Номер слайду 4

Дослідження походження слова «веселинка». Читання веселинок Солоний вітер після зливи Трусив щосили синю сливу. Упала буква «Л» зі сливи —І стала синя слива сива. Немов на батька рідний син, На місяць схожий апельсин. Мабуть, вночі, коли я спав, Цей апельсин із неба впав. Я знайшов у лісі гриб,А приніс додому … риб. Мабуть, десь поміж кущів Букву «Г» я загубив.

Номер слайду 5

Робота з підручником (с. 91–92). Читання вчителем тексту І. Січовика «Страшний вовк».- Що викликало у вас усмішку? Хто герої веселинки? Яким ви собі уявили вовка? А дівчинку? Перегляньте зміст веселинки і підготуйтеся до постановки «живої» картинки.

Номер слайду 6

Читання учнями веселинок вголос з наступним аналізом їх змісту на с.91-92- Чи відтворив художник на малюнках зміст веселинок? З веселинками яких авторів ви познайомилися? Що веселого вам запропонували автори?

Номер слайду 7

(1923-1978) Український письменник, поет і перекладач. Грицько Бойко

Номер слайду 8

Кращі твори Грицька Бойка перекладені багатьма мовами світу. В Україні ще за життя поета вийшло понад п’ятдесят його книжок. Перевидаються і популярні вони  до сьогодні.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Закріплення вивченого Робота над прислів’ям— Поясніть значення прислів’я. Веселинки розважають і життя навчають.

Номер слайду 11

Узагальнююча робота над змістом веселинок.- Хто здебільшого стає героєм веселинок? Чи треба бути уважними до всього, що нас оточує, щоб помітити «веселі» оказії? З чого «сміються» автори? Гра «Що не так?».- Послухайте і скажіть, що не так у змісті віршів. Там, де річка, там, де став, Дощ сухенький накрапав.І холодне сонце гріло на ріллю, Що дуже біла. Зайця витягнув рибак. Що в цім віршику не так?Тато Сміх і мама Смішка. В теплій хаті грались в сніжки. Їх маленькі діти Смішки. По стіні ходили пішки. Я за ними поспішавІ лякав їх: «Гав! Гав! Гав!» Ганна Чубач

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
25 серпня
Переглядів
46
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку