Вітаю вас на порозі неймовірних відкриттів та цікавих подорожей у минуле людства та світ людей, що вас оточує! Вони допоможуть вам навчитись досліджувати історію та суспільство, дізнатися, як змінювалось людство протягом тисячоліть, як жили і працювали люди в минулому, як захищали свою Батьківщину та створювали неповторну культуру і як вони роблять це сьогодні. Ці знання та вміння допоможуть вам стати освіченими людьми й гідними громадянами України.
Знайомство з підручником У підручнику запропоновано рубрики, які розкажуть вам, як працювати з текстами та завданнями. Запитання під рубрикою Обговоріть у класі запрошують вас до колективного обговорення, адже що більше думок лунає, то цікавіше засвоювати матеріал. Завдання під рубрикою Досліди пропонують вам попрацювати самостійно, в парах чи у групах, зробити власні маленькі відкриття і знайти відповіді, яких немає у текстах. Під рубрикою Поміркуйте вміщено запитання і завдання, пов’язані з текстом. Їх слід виконувати під час читання індивідуально або в парах, а результати представляти після ознайомлення з текстом. Рубрика Використовуй інструменти дослідження містить рекомендації, які допоможуть вам виконати дослідницькі завдання і розвинути вміння досліджувати життя людей і суспільства в минулому і сьогоденні. Рубрика Перевір себе покаже, як ви засвоїли новий матеріалі. Рубрика А ще ти можеш містить додаткові дослідницькі завдання на вибір, які можна виконати вдома. Рубрика Узагальнюємо і практикуємо запрошує тебедо участі у навчальному проєкті, що підсумовує розділ курсу.
Отже, прийшов час підвести підсумки…Пропоную скласти кластер Правила оформлення кластера Залежно від способу організації уроку, кластер може бути оформлений на дошці, на окремому аркуші або взошиті у кожного учня при виконанні індивідуального завдання. Складаючи кластер, використовуємо різнокольорові крейди, олівці, ручки, фломастери. Це дозволить виділити деякі певні моменти і наочнішевідобразити загальну картину, спрощуючи процес систематизації всієї інформації. Рекомендації щодо складання кластера 1. Висловлювати і фіксувати все, що спадає на думку, навіть якщо це просто асоціації або припущення.2. У ході роботи невірні чи неточні висловлювання можуть бути виправлені або доповнені.3. Учні можуть сміливо дати волю уяві та інтуїції, продовжуючи роботу до тих пір, поки не закінчаться всі ідеї або вичерпається час.4. Не варто боятися значної кількості смислових одиниць, потрібно спробувати скласти якомога більше зв'язків між ними.5. У процесі аналізу все систематизується і стане на свої місця.