Інтегрований урок з медіаграмотності з теми "Формування початкових умінь аналізувати візуальні медіаповідомлення. Звірі восени" націлений поглибити знання школярів про явища в живій природі, формувати в учнів уявлення про осінні явища в житті тварин, ознайомити учнів з життям звірів восени, зі змінами, що відбуваються в їх житті; формувати початкові уміння аналізувати візуальні медіа повідомлення,
Інтегрований урок з медіаграмотності . Формування початкових умінь аналізувати візуальні медіаповідомлення. Звірі восени.
Мета:
Формування предметних компетентностей:
- Поглибити знання школярів про явища в живій природі, формувати в учнів уявлення про осінні явища в житті тварин, ознайомити учнів з життям звірів восени, зі змінами, що відбуваються в їх житті; формувати початкові уміння аналізувати візуальні медіа повідомлення, вчити наводити приклади тварин, які змінюють забарвлення хутра, готують запаси кормів, готуються до зимової сплячки; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати повагу до природи, бажання оберігати тварин.
Формування ключових компетентностей:
Обладнання: мультимедійна презентація, ілюстративний матеріал,таблиця, роздатковий матеріал.
Тип уроку: урок відкриття нових знань.
Хід уроку
І. Організація класу. Емоційне налаштування на урок.
Встаньте, діти, поверніться,
Гостям нашим усміхніться,
Привітайтеся чемненько.
І сідайте всі рівненько.
Природознавство ми розпочинаєм,
Дізнатися нового всі бажаєм.
Очікування . Гостинно запрошуємо всіх на урок природознавства
- Що ми вивчаємо на уроці природознавства?
— Яким ви хочете бачити урок? (Цікавим, веселим, пізнавальним, науковим, творчим, повчальним.)
— А якими ви обіцяєте бути на уроці ? ( Дисциплінованими, уважними, активними, зібраними, наполегливими, розумними.)
Досягти мети допоможе план, для того , щоб не заблукати таємничим лабіринтом природи та поповнити свій розум новими знаннями.
План
ІІ. Актуалізація опорних знань.
– Яку пору року ми заразі досліджуємо? (Осінь)
Запросимо синоптика з бюро погоди
Бюро погоди
– Добрий день! З вами бюро погоди.
– Ось і настала пізня осінь. Сонечко світить, але не … (гріє).
– Небо вкрите … (хмарами). Часто ідуть … (дощі). Сильно віє … (вітер).
– Листя на деревах давно … (пожовтіло) і почало … (облітати). Деякі дерева стоять повністю … (голі).– Дні стали … (коротші). Незабаром настане … (зима).
Виступ синоптика: Сьогодні 17 листопада. Надворі холодно. Стан неба – ясно. Температура повітря +5 градусів. Вранці на поверхні землі був іній.
Медіаповідомлення від тітоньки сови:
– Дійсно, незабаром настане зима, тому все живе ретельно готується до її приходу.
– Які групи тварин ми вже дослідили? (Комахи,риби, птахи.)
– Перевіримо ваші знання експрес-опитуванням.
– Найголовніша ознака пташок…риб… комах…
– Птахи, які на зиму відлітають у вирій – називаються…
– У теплі краї птахи відлітають, тому що …
– Птахи, які взимку залишаються зимувати в наших краях називаються…
Гра «Перелітні чи осілі?»
Перелітні – махають крилами
осілі – присідають
(Ластівка, синичка, шпак , лелека, горобець, журавель,ворона, дятел)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Інтерактивна вправа «Знаємо – дізналися».Заповнення таблиці на дошці (на цьому етапі заповнюється перша колонка таблиці).
ЗНАЄМО |
ДІЗНАЛИСЯ |
Звірі – тварини. Тіло більшості звірів укрите шерстю. Мами – звірі годують діток молоком. Бувають хижі, травоїдні, всеїдні. |
|
ІV. Сприйняття і осмислення нового матеріалу.
Робота з підручником.
Читання повідомлення Їжачка Хитрячка.
Робота в парі. «По секрету»
Фізкультхвилинка
Медіа вправа «Антивірус»
Робота в групах.
Об’єднайтесь у групи, згадаємо правила роботи в групах: вислуховувати уважно кожного; пам’ятати, що кожен має право на власну думку.Час – не довше 2 хвилин.
Лідери груп беруть завдання.
Починаємо обговорення.
(Після відповіді вчитель вивішує малюнки звірів на дошку)
Після зайчика фізхвилинка «Зайчик»
І група
………… живе у дуплі дерева. У ньому тепло і затишно. Головна їжа у ………. в коморі — жолуді, горіхи, сушені гриби. Шубка у …………… взимку сіра. (Білочка)
(Заповнення таблиці)
ІІ група
…….. старанно готує барліг під корінням дерев або в сушняку. Бурий ………… — всеїдна тварина. До зими у …….. відкладається багато жиру під шкірою і він залягає у сплячку.
(Ведмідь)
ІІІ група
… має руде хутро. Живе … в нірці. Полюбляє їсти зайчиків, мишей
(Лисичка)
ІVгрупа
Сірому … пізня осінь й зима не страшні. … постійне ганяється в пошуках поживи. Їжу не запасає й в сплячку не впадає. Це хижий звір. Він живиться різноманітними тваринами.
(Вовк)
(Виходить доповідач і помічник , один читає , інший тримає іграшку-тваринку. Роблять позначки у таблиці.)
Медіа повідомлення про осінні зміни у житті тварин
– Яке серйозне дослідження ви виконали ! Звірятка вами задоволені і я теж.
— Із побаченого та прочитаного скажіть мені, будь ласка, чи однаково звірі готуються до зими? (Ні) Вірно.— Таким чином, усіх звірів можна об’єднати в групи:
V. Узагальнення знань
Тест
А білка Б їжак В вовк
А миша Б борсук В ведмідь
А кабан Б заєць В білка
4. Хто змінює літнє хутро на зимове?
А олень Б заєць В хом’ячок
А зміна забарвлення і густоти хутра; Б зміна довжини хвоста; В зміна кольору очей;
А щоб спати до весни; Б щоб швидше бігати; В щоб краще виглядало хутро.
Взаємоперевірка
VІ. Підсумок уроку
|
Їжак |
Білка |
Лисиця, вовк |
Ведмідь |
Заєць |
Роблять запаси на зиму |
|
|
|
|
|
Відкладають запаси жиру під шкірою |
|
|
|
|
|
Впадають у зимову сплячку |
|
|
|
|
|
Змінюють забарвлення і густоту хутра |
|
|
|
|
|