Інтегрований урок з медіаграмотності з теми "Формування початкових умінь аналізувати візуальні медіаповідомлення. Звірі восени"

Про матеріал

Інтегрований урок з медіаграмотності з теми "Формування початкових умінь аналізувати візуальні медіаповідомлення. Звірі восени" націлений поглибити знання школярів про явища в живій природі, формувати в учнів уявлення про осінні явища в житті тварин, ознайомити учнів з життям звірів восени, зі змінами, що відбуваються в їх житті; формувати початкові уміння аналізувати візуальні медіа повідомлення,

Перегляд файлу

Інтегрований урок з медіаграмотності . Формування початкових умінь аналізувати візуальні медіаповідомлення. Звірі восени.

Мета: 

Формування предметних компетентностей:

- Поглибити знання школярів про явища в живій природі, формувати в учнів уявлення про осінні явища в житті тварин, ознайомити учнів з  життям звірів восени, зі змінами, що відбуваються в їх житті; формувати початкові уміння аналізувати візуальні медіа повідомлення,  вчити наводити приклади тварин, які змінюють забарвлення хутра, готують запаси кормів, готуються до зимової сплячки; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати повагу до природи, бажання оберігати тварин.

Формування ключових компетентностей:

  • уміння вчитися: формувати вміння планувати роботу на уроці, аналізувати, робити висновки, мати власну думку з приводу обговорюваних питань, обґрунтовувати її, вдосконалювати вміння оцінювати свою діяльність на уроці;
  • комунікативної: формувати вміння будувати власні висловлювання,  презентувати свою роботу;
  • соціальної: формувати навички роботи в парі, групі, колективі, набуття досвіду взаємного навчання;
  • загальнокультурної: вчити висловлювати емоційно-оцінні судження, формувати особистісне ставлення до навколишнього середовища.

Обладнання: мультимедійна презентація, ілюстративний матеріал,таблиця, роздатковий  матеріал.

Тип уроку: урок відкриття нових знань.

Хід уроку

І. Організація класу. Емоційне налаштування на урок.

Встаньте, діти, поверніться,

Гостям нашим усміхніться,

Привітайтеся чемненько.

І сідайте всі рівненько.

Природознавство ми розпочинаєм,

Дізнатися нового всі бажаєм.

Очікування . Гостинно запрошуємо всіх на урок природознавства

-  Що ми вивчаємо на уроці природознавства?

  Яким ви хочете  бачити урок? (Цікавим, веселим, пізнавальним, науковим, творчим, повчальним.)

— А якими ви обіцяєте бути  на уроці ? ( Дисциплінованими, уважними, активними, зібраними, наполегливими, розумними.)

Досягти мети допоможе план, для того , щоб не заблукати таємничим  лабіринтом природи та поповнити свій розум  новими знаннями.

План

  1. Бюро погоди
  2. Медіа повідомлення від Тітоньки Сови
  3. Експрес-опитування
  4. Знаємо-дізналися
  5. Розповідь Їжачка Хитрячка
  6. Медіа вправа «Антивірус»
  7. Підсумкове тестування

ІІ. Актуалізація опорних знань.

– Яку пору року ми заразі досліджуємо? (Осінь)

Запросимо синоптика з бюро погоди

Бюро погоди 

– Добрий день! З вами бюро погоди.

– Ось і настала пізня осінь. Сонечко світить, але не … (гріє).

– Небо вкрите … (хмарами). Часто ідуть … (дощі). Сильно віє … (вітер).

– Листя на деревах давно … (пожовтіло) і почало … (облітати). Деякі дерева стоять повністю … (голі).– Дні стали … (коротші). Незабаром настане … (зима).

Виступ синоптика: Сьогодні 17 листопада. Надворі холодно. Стан неба – ясно. Температура повітря +5 градусів. Вранці на поверхні землі був іній.

Медіаповідомлення від тітоньки сови:

  • Які природні явища відбуваються в листопаді?
  • Про яких тварин йшлося в медіа повідомленні?
  • Які прикмети листопада згадала тітонька Сова?

– Дійсно, незабаром настане зима, тому все живе ретельно готується до її приходу.

– Які групи тварин ми вже дослідили? (Комахи,риби, птахи.)

   Перевіримо ваші знання експрес-опитуванням.

  Найголовніша ознака пташок…риб… комах…

– Птахи, які на зиму відлітають у вирій – називаються…

– У теплі краї птахи  відлітають, тому що …

– Птахи, які взимку залишаються зимувати в наших краях називаються…

Гра «Перелітні чи осілі?»

Перелітні – махають крилами

осілі – присідають

(Ластівка, синичка, шпак , лелека, горобець, журавель,ворона, дятел)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  •                           Сьогоднішня зустріч готує нове дослідження та проблему.
  •                           Щоуроку нам повідомляють тему уроку наші помічники. Досліджуючи осінні зміни в житті риб , хто нам допомагав? (Карасик Золотенко), комах?(Сонечко Семикрапочка) птахів? (Сойка Синьокрила)
  •                           Як ви гадаєте, хто з друзів сьогодні до нас завітав? (Їжачок –хитрячок.)
  •                           Поміркуйте, хто буде об’єктом дослідження? (Звірі.)
  •                           Використайте ключові слова звірі, осінь та сформулюйте тему уроку. (Звірі восени )
  •                           Яку проблему, на вашу думку , необхідно вирішити? (Які зміни відбуваються в житті звірів восени?)
  •                           Вірно.
  •                           А що ми знаємо про звірів?

Інтерактивна вправа «Знаємо – дізналися».Заповнення таблиці на дошці (на цьому етапі заповнюється перша колонка таблиці).

ЗНАЄМО

ДІЗНАЛИСЯ

     Звірі – тварини.

      Тіло більшості звірів укрите шерстю.

     Мами – звірі годують діток молоком.

    Бувають хижі, травоїдні, всеїдні.

 

ІV. Сприйняття і осмислення нового матеріалу.

Робота з підручником.

  •                           Отже , відкриваємо першу таємницю природи :Які осінні явища відбуваються в житті тварин?  На черзі читалочка. Вам на допомогу прийде підручник.
  •                           Отримати нові знання вам допоможе Їжачок Хитрячок, на ст. 60 знайдіть його повідомлення про осінні турботи звірів. Уважно слухаємо та готуємо відповідь на проблемне питання та запитання для товариша.

Читання повідомлення  Їжачка Хитрячка.

  •                           Що нового ви дізналися?
  •                           Як ви вважаєте, на які осінні явища у житті звірів звернув увагу Їжачок -Хитрячок?(Линяння, накопичення запасів жиру.) Чому ви так думаєте?
  •                           Дані поняття з’явились у природничому словничку.
  •                           По секрету прокажіть один одному дані поняття.

Робота в парі. «По секрету»

Фізкультхвилинка

  •                           Яких звірів ви знаєте? Де вони здебільшого живуть?
  •                           До нас на урок завітали звірята із казок , які ви вивчали на уроках читання для того , щоб допомогти дослідити наступні таємниці природи: які звірі впадають в сплячку, а які запасають корм.

Медіа вправа «Антивірус»

  •                           Доведеться подолати невеличку перешкоду . В Лісовій школі комп’ютерний вірус знищив назву звіра. Прочитайте медіаповідомлення, поміркуйте та  впишіть  назву звіра в пропущене місце. Цим самим ви створите антивірус.

Робота в групах.

Об’єднайтесь у групи, згадаємо правила роботи в групах:  вислуховувати уважно кожного; пам’ятати, що кожен має право на власну думку.Час – не довше 2 хвилин.

Лідери груп беруть  завдання.

Починаємо обговорення.

(Після відповіді вчитель вивішує малюнки звірів на дошку)

Після зайчика фізхвилинка «Зайчик»

І група

………… живе у дуплі дерева. У ньому тепло і затишно. Головна їжа у ………. в коморі — жолуді, горіхи, сушені гриби. Шубка у …………… взимку сіра.  (Білочка)

(Заповнення таблиці)

ІІ група

…….. старанно готує барліг під корінням дерев або в сушняку. Бурий ………… — всеїдна тварина. До зими у …….. відкладається багато жиру під шкірою і він залягає у сплячку.

(Ведмідь)

ІІІ група

… має руде хутро. Живе … в нірці. Полюбляє їсти зайчиків, мишей

(Лисичка)

ІVгрупа

Сірому …  пізня осінь й зима не страшні. … постійне ганяється в пошуках поживи. Їжу  не запасає й в сплячку не впадає. Це хижий звір. Він живиться різноманітними тваринами.

 (Вовк)

  •                           Молодці!

(Виходить доповідач і помічник , один читає , інший тримає іграшку-тваринку. Роблять позначки у таблиці.)

Медіа повідомлення про осінні зміни у житті тварин

  •                           Що нового дізналися?

   Яке серйозне дослідження ви виконали ! Звірятка вами задоволені і я теж.

— Із побаченого та прочитаного скажіть мені, будь ласка, чи однаково звірі готуються до зими? (Ні) Вірно.— Таким  чином, усіх звірів можна об’єднати в групи:

  •                           Звірі, які впадають у зимову сплячку.
  •                           Звірі, які роблять на зиму запаси.
  •                           Звірі, які ведуть активний спосіб життя.

V. Узагальнення знань

Тест

  1.                       Хто із звірів залягає в зимову сплячку?

А  білка                           Б   їжак              В   вовк

  1.                       Який звір у сплячку не впадає ?

А   миша               Б   борсук                 В  ведмідь

  1.                       Хто робить собі на зиму запаси?

А кабан            Б  заєць                                  В  білка 

4. Хто змінює літнє хутро на зимове?

А  олень                           Б  заєць                           В  хом’ячок

  1.                       Що таке линяння тварин?

А зміна забарвлення і густоти хутра;  Б зміна довжини хвоста;  В зміна кольору очей;

  1.                       Для чого деякі звірі відкладають запаси жиру?

А щоб спати до весни;            Б щоб швидше бігати;              В щоб краще виглядало хутро.

Взаємоперевірка

VІ. Підсумок уроку

  •                           Що нового дізналися?
  •                           На якій сходинці плану було найцікавіше?
  •                           Отримайте корисне домашнє завдання.(диференційоване):скласти тестове питання за матеріалом підручника ; намалювати малюнок про осінні клопоти звірів; пояснити відсутнім однокласникам  тему уроку.

 

Їжак

Білка

Лисиця, вовк

Ведмідь

Заєць

Роблять запаси на зиму

 

 

 

 

 

Відкладають запаси жиру під шкірою

 

 

 

 

 

Впадають у зимову сплячку

 

 

 

 

 

Змінюють забарвлення і густоту хутра

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
24 листопада 2018
Переглядів
219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку