Цікава гра "Математична регата"

Про матеріал

Мета: в ігровій формі виявити ерудованість, спостережливість, логічне мислення; підвищити інтерес до вивчення математики.

Форма проведення: командні змагання між учнями в ерудованості, обізнаності, широті кругозору

Педагогічні можливості: для різної категорії учнів, спеціальні знання з математики не обов'язкові.

Перегляд файлу

Гра” Математична регата”

 Мета: в ігровій формі виявити ерудованість, спостережливість, логічне мислення; підвищити інтерес до вивчення математики.

 Форма проведення: командні змагання між учнями в ерудованості, обізнаності, широті кругозору

Педагогічні можливості: для різної категорії учнів, спеціальні знання з математики не обов’язкові.

 Вік учасників: учні 9 класу

Обладнання: секундомір; дзвіночок; мультимедійна дошка, магнітофон, емблеми учасників; крейда; призи учасникам та переможцям гри.

Ведучий: Доброго дня, шановні ліцеїсти! Давайте познайомимось. Я бывалый капитан, Я объездил много стран, Но где б я не бывал Меня тянуло в океан. Сьогодні мені випала честь відкрити першу незвичну регату - математичну. Через декілька хвилин ви познайомитися з її учасниками: двома юними командами. Але перед тим, як запросити їх на палубу, перевіримо, чи готова публіка вболівати? (запрошуються команди)

 Кожна команда називає свою назву та девіз, вітає суперників.

Ведучий: Перед тим ,як вирушити в мандрівку, я познайомлю вас з моїми помічниками. Вашу відвагу та вміння долати труднощі буде оцінювати шановна морська колегія у складі: (знайомство з журі) Далі ведучий знайомить учасників з правилами гри.

Ведучий: Зараз ми вирушаємо в мандрівку до острова ЛОГІКА На шляху вам потрібно знищити всі кораблі, які знаходяться на ігровому полі. Таких кораблів 5: - 1 трьохпалубний - 3 двохпалубних - 1 однопалубних. Крім того на ігровому полі є 4 призових сектора та 3 „переходи хода” У ведучого є копія ігрового поля , на якому позначено кораблі та виграшні сектори.

 

Л

О

Г

І

К

А

1

 

 

 

 

Н

Ь

2

 

М

Ц

 

 

 

3

 

 

 

 

 

+5

4

+5

 

 

А

 

 

5

 

 

 

П

 

 

6

 

Й

 

К

 

 

7

 

Г

 

 

 

 

8

 

 

+5

 

 

И

9

 

 

 

 

+10

 

 

2 Кожна команда має право на постріл. Постріл задається двома координатами (4; а) (5;в) і т. д.; - якщо постріл не результативний, тобто в корабель не влучили, то команді задається питання, на обговорення якого дається 30 секунд; - за правильну відповідь команда отримує 10 балів і залишає за собою право ще одного пострілу ,після якого хід переходить до іншої команди; - якщо постріл результативний, то команда отримує автоматично 10 балів та робить наступний постріл. При кожному результативному пострілі відкривається літера. Бій триває доти, доки не будуть відкриті всі літери. Але це не просто набір літер. З них потрібно скласти прізвище російського математика. Цей математик створив перший російський підручник з математики та навігації для школи. Ломоносов зберігав цей підручник до кінця своїх днів та називав його „вратами учености”. На знак визнання досягнень цього математика Петро 1 дав йому друге прізвище, чим хотів підкреслити, що розвинений розум та знання притягують до людини других людей з такою ж силою, як магніт притягує до себе залізо.(Магницький)

 Отже, прошу сигнал! (звучить дзвіночок)

Увага! А яка команда зробить перший постіл? Це вирішувати вболівальникам. Першою буде робити постріл та команда, вболівальник якої першим дав правильну відповідь. (задається питання вболівальникам).

 Питання:

Арифметический я знак,

 В задачнике меня найдѐшь во многих строчках

Лишь «о» ты вставишь, зная как,

И я – географическая точка.

 ( плюс-полюс)

Ведучий задає питання командам.

Питання

1. Ім’я якого математика складається з трьох складів, причому перший склад - число, другий - нота, а третій-одне з імен давньоєгипетського бога Сонця? (Пі-фа-гор)

2. Назва якої книжки містить число, що є добутком четвертого, п’ятого і шостого за порядком простих чисел? („Тисяча і одна ніч” 7*11*13=1001)

3. Фігура ,яка має три сторони , називається трикутником, чотири-чотирикутником, п’ять-п’ятикутником. А як називається фігура, що має дві сторони? (кут)

4. В давнину такого терміну не було. Його ввів у 17ст. франц. математик Франсуа Вієт, що в перекладі з латинської означає „спиця колеса”. Що це? (радіус)

5. Назвіть стародавній геометричний інструмент який, як стверджував рим. поет Овідій(1ст.н.е.), був винайдений в Стародавній Греції. (циркуль)

6. Хто першим запропонував нумерацію крісел у театрі по рядах і місцях? (Декарт)

7. Записані всі числа від 1 до 99. Скільки разів записана цифра 5? (20)

8. Назвіть два таких простих числа, сума і різниця яких є простими числами. (5 і 2)

9. Скільки отримаємо десятків, якщо 3 десятка помножимо на 3 десятка? (90 десятків, 30*30=900)

10.Коли ми дивимось на число 3, а говоримо 15? (годинник)

11.У мене сестер і братів порівну, а в моєї сестри сестер вдвічі менше ніж братів. Скільки нас? (4 брати, 3 сестри)

12.П’ять землекопів за 5 год. Викопують 5м канави. Скільки землекопів зможуть за 100 годин викопати 100м канави? (5 землекопів)

13.Запишіть 100 однаковими шістьма цифрами (99+99/99)

14.Скільки кг піску в ямі розмірами 2х2х2? (ніскільки) Батько старший за сина на 23 роки. Через скільки років син буде молодший за батька на 25 років? (ніколи)

15.В якому місяці 28 днів? (в кожному)

16.Її знайомство з математикою відбулося у 8 років, т.я. стіни її кімнати були обклеєні листками з записами лекцій з математики професора Остроградського. Хто вона? (С.Ковалевська)

17.Скільки горошин може ввійти в порожню склянку? (горошини не ходять)

18.По стовпу висотою 10м повзе слимак. За день він піднімається на 5м, а за ніч сповзає на 4м.Через скільки днів він досягне вершини стовпа? (через 6 днів)

19.В школі 370 учнів. Доведіть, що серед учнів цієї школи обов’язково знайдуться хоча б 2 учня, у яких день народження в один день. (в році 265, 366 днів)

20.Скільки разів цифра 3 зустрічається в числах від 1 до 39? (14)

21.Яке число в стародавньому Вавилоні вважається священним? 12

22.Хто першим запропонував нумерацію крісел у театрі по рядах і місцях? Декарт

23.Що впало на голову Ньютона? яблуко

24.Скільки сантиметрів має 1 дюйм? 2,54 см

25.Хто засновник поняття «функція»? Ейлер

Підведення підсумків, нагородження переможців.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Олійник Світлана Станіславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 серпня 2018
Переглядів
902
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку