Тема : Василь Симоненко. з життя митця.
Казка ”Цар Плакс\й та Лоскотон." Pi3Hi
Мета: ознайомити учн'в [з життевим шляхом Василя Симоненка(стисло).
Визначити тейно-тематичне спрямування казки,простежити pi3Hi способи життя повеДнки д'йових oci6. Просл'дкувати pi3Hi життев' позицп царя i Лоскогона (песим\стичну й оптим\стичну). Розвивати культуру зв'язного мовлення учн'в, вм'ння виразно й осмисенно читати казку,
висловлювати особисте ставлення до зображуваного. Виховувати почугтя пошани до укра\нських високих моральних
Тип уроку: урок вивчення нового
Хай оживае проста :
Людина починаеться з добра.
момент.
етап
-——-—--Створення емоц\йно-позитивного фону— Учитель: У мене в руках кошик.
Прочитаемо яку ж мае BiH урок“)
„Що б ви запропонували покласти до нього i3 того, що згодиться нам на
(Листочки з написаними словами :
— Добре,у kiH14i уроку ми знову заглянемо до нашого кошика— Потдомлення теми тв мети урону.
Слово вчителя
---уже к\лька урок'в ми мандруемо стежками казок, Сьогодн' ми з вами познайомимося i3 життевим i творчим шляхом Василя Симоненка. Слайд 1.фото lV. Вивчення нового матер'алу
1. учителя
——Славна Полтавщина подарувала YkpaiHi багато талановитихСлайд2— Серед них i В.А.Симоненко. Народився 8 1935року уСлайдЗ.
Василько зростав без батька,тому його був для Василька i другом,ј наставником. Хлопчик був вчився на А школа,де навчався Василь,знаходилася за 9км.вЈд села,де жила ciM' я Слайд 4.
Бажання вчитися було таким великим,що BiH не пропускав взимку, хоч i були Тому школу i3 золотою медаллю. Пот\м навчався у Ки1вському працювати кореспондентом у Черкаська правда” Слайд5.
Василь Симоненко був великим правдолюбом. Можливо,це i стало причиною того,що його заарештували i жорстоко побили. ЦЕ i призвело до страшно1 хвороби,яка — забрала життя у Василя Симоненка. 13 грудня 1963року його не стало. Поховали його у Черкасах,а на пам'ятнику викарбувано слова i3 його •
Прожив 29 P0kiB. Його життя часто 3i спалахом блискавки коротким i яскравим.
За життя вийшла друком т'льки одна 36iPka BipujiB Тиша гр'м".Слайд7
У далекому п\сля смерт\ поета друга зб'рка ”Земне тяж'ння”. У спадщин' поета е твори для з найвтом'ших-казка ”Цдр та Лоскотон” слайд8. Ц'кава 'стор\я створення l.&iei казни. Над цим завданням працювали “юн'
2.Слово досл'дникам (Гл,зйд синогл
А) У В.Симоненка був син Олесь,який дуже любив слухати казки. Тому В.Симо-
ненко за одну написав казку ”Цар та Лоскотон". А вже наступного дня прочитав й сину Олесю.
Б) В.А.Симоненко критику: син друкував,а решту - доопрацював. Напевно,тому i люблять цю казку.
З.Подорож у CBiT казки.
---Робота в групах—
1 група знайомить i3 царя слайд1О
2група Знайомство i3 дядьком Лоскотоном (слайд11)
Виразне читання по частинам
З група “Арешт Лоскотона" (слайд 12)
4група (слайд1З) переказати частину
5група Лоскотона“ (слайд 14) читання по частинам-напам'ять бгрупа “ Продовження ”(слаЙд15) маршруту казку(Слайд16)
Учитель“ коментуе маршрут рядками з тексту
Л.н•ратурна дуел•,• ((лаил\?)
2пари учн'в даоть питання один одному за зм'стом кани:
—-Як' д'йов' особи ( в казц'?-
-—за що Ати й доросл' любили
—Як дооомотли Лоскотону у сврутну явилину?
Учитель: Молодц',ви справилися '3 завданням не трапилося н'яко' трагедп.
5. “ДОНЏДКОВе бюро” Робота з гидручником.(слайд18)
Установити втповтн'сть (слайд 19)
Лексичне значення (слайд20)
6. ”ЧарЈвний м'шечок”
Завдання:
А)Чому важливо було для царя,щоб день при плакали
Б)Чи думав BiH про них?
В) Чи прийшли б ви на допомогу Чому?
7. Складання павутинки у
викликае у вас слово
повага, (слайд21)
8. Вправа
До якот кратни ви б ДОБРА чи СМУТКУ? -—Що для цього потрјбно?
Як ви розумкте слова:“ Як од втоми не впадеш, в цю кратну попадеш"?— Учитель: Всяка справа може втомити, П\сля виконано[ роботи хочеться в'дпочити.
Та не можна втомлюватися робити ДОЬРО.
9, Пџдсумон урону [яч
Чи навчила вас ця казка чогось хорошого?—
—Давайте ж заглянемо до нашого кошика “М'й урок“
Учитель: А щоб ви ще поклали у нього? (кв\тку добра'(слайд 22)
Я зараз пронесу партами цю руки доторкнуться до нет. Нехай из kBiTka наповне добром серця,' залишиться до вашого навчання у cTiHax класу.
Дти,хочу побажати BaM:p06iTb перетворить ваше життя i життя оточуючих на казку. Життя- це казка,тож будьте добрими героями у
10. (Слайд2З)
На уроцј я
На уроцј я навчився..........
MeHi сподобалось..............
11. учнјв.
12.Домашне завдання у 3-х часових (слайд 24)
На наступний урок : готувати характеристику герогв,який фрагмент ще
На наступний р'к : TBopiB В.Симоненка
На весь Bik: творити добро!