Цікаві математичні вірші
Цифри я і числа вчу,
Додаю сам, віднімаю...
Все на світі порахую-полічу..
Добре математику я знаю!
Всі букви, як слухняні діти,
Оселились в алфавіті.
Кожен першокласник знає:
Буква — це знак,
Що звук позначає.
В абетці, наче на зарядку,
Всі букви стали по порядку.
А математичний знак
Називається цифра.
Ось так!
І розумний учень знає,
Що кожна цифра
Число позначає.
Цифра одна — однозначне число,
Коли поряд дві — двозначне,
Три — тризначне...
Й далі так!
Ми рахуємо кожний знак.
Стали числа по порядку,
Як солдати на парад,
Вийшов — натуральний ряд!
Та щоб числа порівняти,
Чи додати, чи відняти...
Треба добре цифри знати,
Назви їх запам'ятати
І навчитись їх писати.
Тож почнемо працювати,
Математику вивчати.
=======================================================================
Спочатку мова, як годиться,
У нас піде про одиницю.
1. Знать треба цифри, як годиться,
А перша з них — це «одиниця».
її впізнать можна здалеку.
Вона подібна до лелеки.
Ти тільки добре придивись —
І ніжка довга, й дзьоб униз.
2. Перша цифра — одиниця —
Гостроноса, ніби спиця!
Позначає що вона?
Що предмет один-єдиний:
Голова у нас одна,
Серце теж одне в людини.
3. У кожній клітинці
Цифра-знак
Свій неповторний
Долає шлях.
її шляхом ми пройдемось —
Писати цифру навчимось.
4. Одиниця, як годиться,
Шлях свій починає
З середини клітини.
Далі у верхній правий
Куточок клітинки мандрує.
А потім на нижню лінійку
На серединку крокує.
Тут і ми шлях припиняємо.
Першу одиничку маємо.
=======================================================================
А це що вигляда за голова?
Та це ж, напевно, цифра два!
1. Дійсно, друга цифра — два.
В неї кругла голова.
Вона наче лебідь в морі —
Зігнута шийка, хвіст угору.
2. Ніби лебідь вигнув шийку,
Випливає цифра двійка.
Два — це пара: Дві сестрички,
Дві руки, дві рукавички,
Ока два, По два крила Є і в півня, і в орла.
3. Одиничку писати вже вміємо,
То ж і двієчку всі зуміємо.
Очима ступаю на вищий щабель драбинки
І ставлю крапку вище серединки.
Охайно правий верхній кутик зрізаю
І ніжечку двійки вниз опускаю.
Тепер залишився хвостик:
Вгору... вниз—угору... — дуже просто!
І вийшла дуже гарна — от дива! —
Головаста і округла цифра два.
Два крючечки... О, диви!
Щось знайоме! Цифра — три!
1. Далі цифра три у нас,
Упізнав її весь клас.
Вона — це два рогалики малі.
Більший — внизу, а малий — вгорі.
2. Третя цифра, звісно, трійка!
От звилась, неначе змійка.
Люблять трієчку казки:
«Три чарівні волоски»,
«Три бажання», «Три брати»...
А всяк трикутник має три кути!
3. Ну що ж, у путь-дорогу зберемось
І трієчку писати навчимось.
Спинкою на клітинку спирається,
На нижню лінійку спускається.
Ніжку їй догори закругляємо
І гарнесеньку трієчку маємо.
=======================================================================
Хто це лікоть відставляє?
Це ж четвірка! Хто не знає?!
1. Діти, в гості запросили
Сьогодні цифру ми «чотири».
Схожа серед цифр вона
На телеграфний стовп одна.
2. Ось стілець перевернувся,
На четвірку обернувся!
Позначає цифра ця
Скільки ніжок у стільця,
Скільки лапок у котів,
А в квадратика кутів!
3. Напишемо у клітинці-квартирі
Ми якнайкраще цифру чотири.
На верхній лінії клітинки
Писать почнемо майже з серединки.
На серединку клітинки стали,
Повернулися праворуч, покрокували,
До лінійки не дійшли — зупинились.
Спочили, бо вже стомились.
Тут діждемось друзів,
Що гуляли в лузі.
З правого краю клітинки
Почався їх путь
Трохи вище її серединки.
На нижню лінію друзі спустилися
І з нами на півдорозі зустрілися,
Путь до нижньої лінійки
Пройшли разом
І зупинились на лінійці
Трохи праворуч, не на серединці.
Постарались! Хоч стомились,
А гарну четвірку писати
Навчились!
=======================================================================
Голову, таку як двійка,
Тільки меншу має трійка.
І починається вона
Там, де й двійки голова.
Верхній правий кут зрізає.
Трохи праворуч середини спиняється.
Чий то хвостик стирчить?
Цифра п'ять до нас спішить!
1. Цифра п'ять, або п'ятірка,
З нею здавна дружить зірка:
П'ять у зірочки кінців;
Є п'ять пальців на руці.
На нозі також, ось так!
П'ять копійок — це п'ятак.
2. Будем нині ми писать
Дуже гарну цифру — п'ять!
Цифра кругла, ще й з хвостом.
Наче яблуко з листком:
З яблуні на землю скік, —
І об землю збило бік.
3. Ручку всі до рук взяли
І роботу почали.
Зараз будем ми писать
Дуже гарну цифру — п'ять!
Починається п'ятірка
З того ж місця, що й четвірка.
Рівненько до серединки спускається
І спинкою, як трійка на клітинку спирається
Так само ніжку закругляємо,
Хвостик зверху додаємо —
У верхній правий кут ідемо.
І ось гарненьку п'ятірку маємо.
Від п'ятірки до шести
Недалечко нам іти.
1. Цифра шість зайшла у клас
І звертається до нас.
Каже: «Схожа я на сливку.
Трохи вгору в мене хвіст.
Називаюсь — цифра шість».
2. Цифра шість — внизу кружечок,
Зачепивсь він за гачечок!
Є шість ніжок у жучків,
У сніжинок — по шість промінців.
3. Треба трохи потрудитись,
Цифру шість писать навчитись
Цифра шість, помізкуємо трішки,
Починається звідти ж, де в четвірки
Довга ніжка —
З правого боку на лінії клітинки
Трішечки вище від серединки.
І як двійку (трійку) плавно закругляємо,
Тільки вліво напрямок міняємо.
Закругляємо ніжку, знизу закругляємо
І у коло лінію замикаємо.
Животиком шістка на праву лінію
Клітинки спирається.
Два куточки клітинки зрізає — старається.
Ось і вийшла — подивись —
Дуже гарна цифра — шість!
І не треба зволікати
Цифру «сім» почнем вивчати!
Ось косу косив косар
Й притупилася коса.
Вгору косу він підняв,
Та гострить її почав.
Дуже смішно стало всім —
Не коса, а цифра сім.
Цифра сім, що кочерга,
Це її стирчить нога!
Сім яскравих, кожен знає,
Кольорів веселка має.
Є сім нот, відомо всім.
Днів у тижні також сім.
3. Треба вивчитись усім
Нам писати цифру сім.
Від одинички вона відрізняється,
Тим, що хвостик від двійки
Угорі звивається.
Вправо від серединки спішу,
Двійчин хвостик я вправо пишу
І рівнесенько без згину
Цифра сім тримає спину.
Спускається на нижню лінійку
І стає на середину.
Звивається хвостик, а спинка рівненька,
Цифра «сім» — така гарненька!
Цифра сім, бувай здорова!
Далі про вісім у нас піде мова!
Клеїла мала Яринка
Ланцюжечок на ялинку.
Ось одне кільце зробила,
Поруч друге прикріпила.
Як уважніш придивилась —
Цифра вісім утворилась.
Цифра вісім — два кільця
Без початку і кінця.
Вісім пелюсток у квітки.
Вісім в кубика вершин.
Вже о восьмій учні в школі,
Не порушують режим.
=======================================================================
Припиняйте, друзі, галас!
Цифру вісім пишем зараз.
1. Любі хлопчики й дівчатка,
Ось прийшла до вас дев'ятка.
Так волна нам промовляє:
Мене кожен учень знає.
Хоч я гостя нині в вас,
Та мене вже знає клас.
Цифру шість ви вже писали,
А мене і не згадали.
Обернувши шість униз,
Буде дев'ять, подивись!
2. Шістка ніби акробатка:
Хвостик вниз — і вже дев'ятка!
Юнга знає це число!
Міцно взявся за весло!
Шторм — це вам не карнавал,
Чули про дев'ятий вал?
3. Треба в руки ручки взяти,
Будем дев'ять ми писати.
Дев'ять починається як шість!
Чудові справи!
Лиш хвостик справа вліво ведемо,
А не зліва направо.
У кружечок його замикаємо,
Ніжку вниз і кутик зрізаємо!
Плавно ніжку внизу закругляємо.
Як у цифри п'ять чи три...
І розпочинаєм з голови!
Як приємно працювати!
Дев'ять вміємо вже писати.
Вісімка така ж як двійка,
Тільки хвостик у кільце
Закрутився наче змійка.
Вийшло не кільце, а два:
Зверху — голова і знизу — голова.
Починаємо чаклувати...
Вісімку, як два писати.
Біля нижньої лінії
Хвостик назад закругляємо
І обидва кінці дуже вправно з'єднаємо.
«Що виходить?», — ви питаєте.
Що ви, вісімки не знаєте?
=======================================================================
І залишився нуль (чи ноль),
Що серед інших цифр — король!
Ти придивись,
Як трішки дописать,
То вийде нуль із цифри два,
Три, п'ять...
У цифрі шість сховався нуль
І у дев'ятки є!
Звичайно, він важливу роль
Завжди відіграє!
=======================================================================
Йшли по цифрах по порядку
І дійшли ми до дев'ятки.