матеріали містятьцікаві вправи на розвиток мислення при вивченні теми "Казки" у 2 класі на уроках літературного читання, які стануть у нагоді вчителям початкових класів.
Вправа « Істинне чи хибне твердження».
1.Казка – це художній твір про вигадані та фантастичні події.(+)
2.Оповідання – це невеликий твір, у якому рядки римуються. (-)
3.У казках тварини розмовляють.(+)
4.Літературні казки складають письменники?.(+)
5.У казках про тварин головні персонажі – це діти. (-)
Вправа «Асоціація
І.Франко «Лис Микита»
З чим у вас асоцієються лис Микита
Вправа «У театрі»
Ю. Ярмиш «Казка про Ріпку та Внучку»
Пригадайте казку «Ріпка». Розіграйте в ролях міні – спектакль для своїх однокласників.
Вправа « Знайди героїв казки» ( Таблиця).
Ю. Ярмиш «Казка про Ріпку та Внучку»
й |
т |
б |
а |
б |
а |
б |
е |
к |
ю |
д |
с |
о |
б |
а |
ч |
к |
а |
и |
а |
і |
о |
в |
н |
у |
ч |
к |
а |
ц |
я |
д |
в |
о |
в |
ч |
и |
к |
а |
я |
ь |
(дід, баба, собачка, внучка, вовчик, киця)
- Чи всіх героїв казки ви знайшли? Чи міг вовчик допомагати дідові рвати ріпку?
Вправа «Передбачення»
— Прочитайте заголовок казки. Поміркуйте, про що в ній ітиметься.
Вправа «Скарбничка»
В.Чухліб «Заячий холодок»
Що б дізнатися хто буде головним персонажем казки, треба відгадати загадку. Але із загадки випали слова, треба їх повернути на місце.
-Давайте хором прочитаємо слова, які є у загадці.
- Спробуйте додати свої слова, щоб вони римувалися.
- А тепер прочитаємо загадку.
Довгі….., куций ……
Невеликий сам на …. .
На городі побував,
Нам … попсував.
Вправаа «Хвости»
В.Чухліб «Заячий холодок»
Продовжіть речення
Хтозна, звідкіля…….
Капловухий Заєць вибрав…..
А зайці повсідалися на осонні…
Вправа «Сенкан»
Скласти сенкан про зайця
Вправа «Бутерброд»
Ш.Перо Попелюшка або «Соболевий черевичок»
Вправа « «Так» чи «Ні»»
1