Інтегрований урок читання (природознавство, трудове навчання)

Про матеріал

Метою інтегрованого уроку є створення передумов для різнобічного розгляду учнями певного об'єкта, поняття, явища, формування системного мислення, збудження уяви, позитивного емоційного ставлення до пізнання.

Перегляд файлу

Інтегрований урок читання (природознавство, трудове навчання)

                                                 2 клас

Тема. Зимонько-снігуронько, наша білогрудонько.

           В. Скомаровський. Казкові шати.

           О. Сенатович. Веселий сніг.

Мета: вчити працювати з твором; уявляти прочитане, помічати нові слова та порівняння, передавати настрій твору;  збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв’язне мовлення, спостережливість, творчу уяву; виховувати любов до краси рідної природи.

Обладнання: ілюстрації, вірші, загадки, білий папір, ножиці.

І.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

   Під супровід музики підготовлені діти читають вірш.

Зима

Дорога біла стелеться,

І краю їй нема.

Сніжок мете. Метелиця.

Прийшла до нас зима.

        Льодком тоненьким скована,

        Спинилася ріка.

        Повита тихим сном вона,

        Весняних днів чека.

І ліс дріма. Безлистою

Верхівкою поник.

Над ним пісні висвистує

Лиш вітер- сніговик.

Учитель. Про зиму-чарівницю, про прекрасні її картини природи піде мова на уроці.

.ІІ. Актуалізація знань.

1.Вправа «Мікрофон».

-Чи можемо ми побачити, почути, відчути природу взимку?

(Діти висловлюють свої думки)

2.Вправа «Мозковий штурм» (природознавство)

-Чому перший місяць зими названо «грудень»?

-Другий –«січень»?

-Третій-«лютий»?

-Як змінилася висота сонця над горизонтом?

-Як день змінився? Ніч?

-Яке повітря?

-Які дерева?

-Що з річкою стало взимку? Чому?

-Чим може похвалитися зима? (Срібним інеєм, білим пухнастим снігом, прозорим льодом, морозним повітрям)

3.-А які загадки про зиму ви знаєте?

(Загадують діти)

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,                                                                                                                               воду сковую в льоди.                                                                                                              В дружбі з дітьми я всіма.

 Здогадались? Я … (зима).

                                  Хто малюнок на вікні

                                 Уночі зробив мені? (Мороз)

 Що тут сталося за нічку?

  Де була раніше річка-

  Від санчаток видно слід.

  Все скував навколо … (лід).

                              Як борошно, він білий-білий,

                             Здається, світ укриє цілий.

                            Все падає, все нароста,

                            На села стелеться й міста,

                            На гори, на ліси, на ниви,

                            Пухнастий, легкий, блискотливий.

                           Лягає майже нам до ніг

                          Із вати килим. Що це? (Сніг).

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Чудові зимові пейзажі не залишили байдужими  багатьох поетів. Їх спостережливість і багата уява допомогли створити несподівані і яскраві образи зими.

1.Опрацювання вірша А. Скомаровського «Казкові шати».

А)Виразне читання вірша вчителем.

-Закрийте  оченята, уважно слухайте і спробуйте уявити все, про що почуєте у вірші.

Б)Діти розповідають, які картини вони уявили.

В)- А  зараз відкрийте підручники на с. 78 і подивіться, що уявив художник, читаючи цей чудовий вірш.

-Які дерева ви розпізнали на малюнку?                                                            Г)Словникова робота (слова написані на дошці):шати, плетиво, зіткала нашвидку, віхола.

Д) Перечитування вірша дітьми мовчки із завданням : знайти порівняння.

Е) Зачитати порівняння, пояснити.

-Як ви гадаєте, навіщо поет використав у вірші порівняння? ( Щоб читач міг яскравіше уявити те, про що читає.

Є) Вправи у виразному читанні вірша.

2. Опрацювання вірша О. Сенатович «Веселий сніг».

А)Вправа «Мікрофон».

Прочитати заголовок вірша.  Чи може бути сніг веселим?  Спробуйте  пояснити.

Б)Читання вірша підготовленим учнем.

В)Бесіда.

-На кого падав сніг?

-Чому перехожі по різному сприймали сніг?

- Для кого сніг був веселим?

Г) Самостійне читання із завданням: знайдіть слова, які звучать однаково, а означають різне. ( Падав на ніс, гордо ніс).

Д)Вправа «Відшукай рими».

Сніг- (усіх)

Малих- (сумних)

Сміх-  (сніг)

Вліз-  (сліз)

Сніжки-  (усмішки)

Усіма-  (зима)

Е)Вибіркове читання.

-До яких рядків вірша малюнок?

Є)Вправи у виразному читанні:

-ланцюжком за реченнями,

-разом: весело, з рухами.

Іv.Узагальнення вивченого. Рефлексія.

       -Згадаємо тему нашого уроку.

       -З якими віршами ви познайомились на уроці?

       -Хто їх автори?

       -Що об’єднує ці вірші?

       -А чим вони відрізняються?

v.Домашнє завдання.

С. 78-79, виразно читати вірші, відповідати на запитання.

VІ.- А зараз уявимо себе майстрами і відтворимо красу зимової природи. Відгадайте загадку і дізнаєтесь, що ми виготовимо.

        Наша матінка-завія

        Нас із сита всюди сіє.

        А як сонце припече-

        Ми струмочком потечем.   (Сніжинки)

Ми виконаємо сніжинки у техніці витинанки.

А) Діти пояснюють значення слова «витинанка».

Б)Повторення правил безпечної роботи з ножицями.

-А тепер зробимо нашу класну кімнату по-зимовому казковою.

Виготовлення сніжинок-витинанок.

 

docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
5 січня
Переглядів
334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку