Матеріал містить цікаві вправи на розвиток мислення для учнів 2 класу, при вивченні теми "Оповідання" на уроках літературного читання до підручника В.Науменко
Оповідання
Вправа «Шифрувальники»
Олександр Копиленко «Хоробре кошеня»
Якщо ви закреслите букви З та М, то прочитаєте назву оповідання.
МХОЗЗРЗМОБММЗРЕМКЗОМЗШЗЕНММЯ
Вправа «Передбачення»
А тепер, діти , згадаємо з яким оповіданням ми будемо працювати та подивимося на ілюстрацію до оповідання і спробуємо вгадати, про що буде йтися у творі
Вправа «Хвости»
Олександр Копиленко «Хоробре кошеня»
Вправа «6 капелюхів»
Робота в групах.
-Перед нами Гора Мислення. Попрацюємо у лабораторії «6 капелюшків». Виберіть собі колір капелюшка. Отримайте завдання, обговоріть у групі. Якщо будете готові дайте сигнал, підвівши капелюх.
Ж.К. - позитив
Ч.К. - критика
Черв.К. - емоції
З.К. – креатив
Позитив – що гарного, доброго є в оповіданні та його героях?
(була неймовірна спека і пес просто не схотів звертати увагу на кошеня, а може він вгледів у ньому дитину і не став ображати)
Критика – що негативного сталося чи могло статися?
(Історія могла закінчитися дуже сумно. Пес міг загризти кошеня. Адже всім відомо, що коти з собаками не дружать)
Емоції – які емоції викликав цей твір? Чому?
(Викликає несказанно гарні емоції , навіть тварини не ображають менших за себе)
Креатив – Поясніть прислів’я «Живуть як кішка з собакою». Можна його віднести до вивченого оповідання?
(Так говорять про тих, хто завжди свариться. Відношення до оповідання не має)
Вправа «Розвідники»
Вправа «Упізнай персонажа»
Опрацювання оповідання Ю. Старостенка «Смілива зозулька»
Сіла пташка на дубку, Завела своє: ку-ку! Стрепенувся їжачок, І зайці, й козулі: Всіх збудив той голосок – Пісенька... .
Вправа «Передбачення» (за назвою твору)
Прочитайте назву оповідання.
Як ви вважаєте, про що буде розповідатися в оповіданні?
Вправа «Читає незнайко
Щодня зеленішають на деревах листочки,
простягають зелені рученята молоді пагонці.
А гусінь уже їсть смачне листячко.
Прилетіла зозулька, всю гусінь поклювала.
Вправа «Сенкан»
Складіть сенкан до слова зозуля
Вправа «Кубування»
Прочитайте оповідання М. Трублаїні «Тико і Влохан» і складіть «товсті»запитання і завдання для вправи «Куб Блума» ( поділися…; назви…; поясни…; з’ясуй…; запропонуй…; чому…)
Прийом “Фішбоун”
М. Трублаїні «Тико і Влохан»
Робота в групах.
Завдання – «одягнути» рибний скелет за планом.
Голова. ( Тема твору.)
Хребет. (Проблема у творі.)
Хвіст. (Основна думка твору, вирішення проблеми.)
Спинні (верхні) кістки. (Персонажі твору.)
Черевні (нижні) кістки. (План твору.)
Презентація роботи кожної групи
Вправа «Сенкан»
М. Трублаїні «Тико і Влохан»
Скласти сенкан
1.Волохан
2. Маленький, волохатий.
3. Дзявкає, ухопить, урятувало.
4. Допоміг Тикові в біді.
5. Друг
Вправа «Чарівне перо»
В. Сенцовський «Бабусин онучок»
- кожен з вас може бути автором якихось змін у творі, подумайте і запропонуйте своє доповнення до цього оповідання.
Вправа «Відтвори»
Відтвори зміст за малюнками
В. Сухомлинський «Верба мов дівчина золотокоса»
1