"Цікавий світ економіки" в рамках тижня з трудового та економічного виховання

Про матеріал
Інтелектуальна гра « Цікавий світ Економіки» Мета: закріпити знання з економіки у формі інтелектуальної гри, формувати та розвивати відповідальне ставлення до своїх обов’язків, моральні принципи, вміння і навички розумової праці, почуття бережливого ставлення до результатів праці інших, почуття прекрасного та професійні риси; виховувати почуття відповідальності, співпереживання, прагнення отримувати нові знання, професійні риси, раціональне виконання трудових дій, бажання творити. Після проведення такого заходу ми хочемо вам порадити. Якщо ви будете у складній життєвій ситуації, то не впадайте у відчай, а зібравши всі свої знання і вміння, шукайте вихід. Вмійте правильно обрати місце в своєму житті. А знайшовши його, завжди допомагайте недосвідченим, ніколи не забувайте, з чого починали ви, хто навчив вас правильного вибору, хто терпляче і невтомно, крок за кроком вів вас у таку невідому, загадкову, але таку цікаву країну Економіку !
Перегляд файлу

Інтелектуальна гра « Цікавий світ Економіки»

Мета: закріпити знання з економіки у формі інтелектуальної гри, формувати та розвивати відповідальне ставлення до своїх обов’язків, моральні принципи, вміння і навички розумової праці, почуття бережливого ставлення до результатів праці інших, почуття прекрасного та професійні риси; виховувати почуття відповідальності, співпереживання, прагнення отримувати нові знання, професійні риси, раціональне виконання трудових дій, бажання творити.

Обладнання: презентація, ноутбук, телевізор,  музичний супровід, конверти із  завданням.

Тип заходу: узагальнення та систематизація знань учнів.

Форма проведення: інтелектуальна  гра

Підготовка до гри. Гру ми будемо проводити між учнями 5-6 класів. Вчитель економіки підготувала запитання, відповідно до пройденого навчального матеріалу, необхідний дидактичний матеріал ( схеми, ребуси )

Початок  гри. 

    Команди займають місця за своїми столами. На столах чисті аркуші паперу, ручки, олівці. Відповідають по черзі , на виконання завдань та обдумування відповіді дається певна кількість  хвилин.  Починає  відповідати команда,  яка першою подала звуковий сигнал, тобто підняла руку вверх.

Хід гри.

І. Організаційний момент.

  • Представлення журі.
  • Представлення команд.

ІІ.  Проведення гри.  

Ведучий. Вітаємо вас на інтелектуальній грі «Цікавий світ Економіки». На сцену запрошуються  команди по 6 чоловік у кожній команді на чолі з капітаном.

Для успішного проведення гри ми  представляємо наших ведучих, а також представляємо склад журі для оцінювання наших конкурсів. Вчитель економіки  – Брітова Г.Г.,  заступник  директора з виховної роботи –  Басараба А.В.,  вчитель трудового навчання – Гушила В.О.

   Для того, щоб не виникало певних проблем ми оголошуємо правила гри.

Грати чесно.

Не викрикувати та не перебивати інших.

Працювати дружно та злагоджено.

Ведуча. Ласкаво просимо на конкурс інтелекту, розуму, краси і молодості.

 (програш музики). Отже, оголошуємо І конкурс, який має назву «Візитка команди». Кожна команда представляється по черзі для цього їм відводиться до 5 хвилин. Конкурс оцінюється в 5 балів.

Молодці, з представленням команд ви справилися успішно.

Ведучий. Переходимо до  ІІ конкурсу нашої  гри  «Економічний ерудит »

Кожна правильна відповідь принесе для команди по 1 балу. 

Питання:

1. Посередник на біржі, який укладає операції купівлі-продажу за дорученням клієнта. (Брокер)

2. Обмін одного товару на інший. (Бартер)

3.  Перевищення видатків над доходами. (Дефіцит)

4. Ринок для якого характерними рисами є обмежений контроль над ціною і найбільш нецінова конкуренція. (Олігополія)

5. Боргове зобов'язання. (Вексель)

6. Доходи, які отримують власники акцій. (Дивіденди)

7. Ринок, для якого характерними рисами є диференційований тип продукту і незначний  контроль над ціною. (Монополістична конкуренція)

8. Дохід власників землі. (Рента)

9. Незаконне виробництво, яке уникає оподаткування. (Тіньове виробництво)

10. Процес передачі державної власності у приватну. (Приватизація)

11. Довгострокова оренда машин, обладнання, яка дає можливість їх викупу.    (Лізинг)

12. Обов’язкові платежі, які здійснюють фізичні і юридичні особи в бюджет. (Податки)

13. Документ, що посвідчує якість товару. (Сертифікат)

14. Грошове вираження вартості товару. (Ціна)

 

Що із чорного зелене? (Сходи пшениці.)

Що із зеленого золоте? (Колос пшениці.)

Що із золотого біле? (Борошно.)

Що із золотого рум’яне? (Хліб.)

 

1. Речі, виготовлені не для власного споживання, а для продажу.

2. Частина виручки, яка залишається після відшкодування всіх витрат на виробництво.

3. Предмети праці, які цілком споживаються в кожному виробничому циклі і відразу переносять свою вартість на продукцію, що виготовляється

4. Рішення продавців продати товар

5. Товари, здатні задовольнити одну й ту ж саму потребу

6. Дохід з праці

7. Природні ресурси, що використовуються у виробництві

8. Позика у грошовій або товарній

9. Відносний показник прибутковості підприємства

10. Вартість товару чи послуг виражена в грошах

11. Бажання і можливість покупців придбати певну кількість товару за певною ціною в певному місці в певний час

12. Цінний папір, що дає його власнику право брати участь в управлінні підприємством і отримувати дивіденди

13. Фінансовий план, у якому відображаються доходи і витрати. Може складатись для держави, для міста, для сім’ї

14. Обов’язкові платежі, які здійснюють фізичні і юридичні особи в бюджет

15. Соціально-економічне явище, при якому частина робочої сили не зайнята у виробництві товарів та послуг

16. Обмін грошей на товар чи послугу

17. Населення країни у віці від 16 років і старше, яке має роботу або активно її шукає

18. Засоби праці, що мають високу вартість і поступово переносять її частинами на продукцію, що виготовляється

19. Людина, що має власну справу і ризикує власним капіталом

20. Грошова форма витрат на виробництво і реалізацію продукції

21. Процес перенесення авансованої раніше вартості основних засобів на вартість продукції, що виготовляється

22. Перевищення витрат бюджету над доходами

23. Кількість продукції, яку виробляє один працівник в одиницю часу

24. Фізичні та інтелектуальні здібності людини

25. Негативний фінансовий результат діяльності підприємства

26. Показник, зворотний фондовіддачі

27. Форма оплати праці за відпрацьований час за тарифними ставками і окладами

28. Капіталовкладення у будь-які підприємства з метою отримання прибутку

29. Як називається господарська операція що передбачає надання основних засобів або землі у тимчасове користування юридичним та фізичним особам за певну плату.

30. Як називається плата за використання грошових коштів, їх еквівалентів, або сум, що заборговані підприємству

Ведуча. Молодці! Отже, ви гарно орієнтуєтеся в економіці. Переходимо до наступного ІІІ конкурсу «Встанови відповідність». Ваше завдання: за допомогою стрілочок позначити назву країни, де ходять відповідні гроші. На виконання цього завдання дається 3 хвилини. Оцінюється цей конкурс в 10 балів.

Картка « Встанови відповідність».

1. Польща                                        євро

   2. Україна                                        злотий

  3. Чехія                                             франк

4. Німеччина             рупія

   5. Японія                                            крона

 6. Індія                    йєна

    7. Туреччина     фунт стерлінгів

8. Англія            юань

9. Швейцарія               гривня

  10. Китай                    ліра

 

Правильна відповідність:

 1.  Україна          гривня

 2. Швейцарія      франк

 3. Польща            злотий

        4.  Німеччина       євро

        5. Чехія                  крона

       6. Китай                  юань

       7.  Японія               йєна

       8. Індія                    рупія

       9. Англія                фунт стерлінгів

      10. Туреччина         ліра

 

Ведучий. Конкурс показав, що гроші вам шановні учасники  довіряти можна. І ви з успіхом можете здійснити поїздки в різні країни світу. Отже, переходимо до   наступного   IV конкурсу «Народна мудрість».

Ваше завдання: напишіть прислів’я або приказки про працю та гроші . На виконання завдання дається 3 хвилини. Оцінюється цей конкурс в 5 балів.

 

Відповідь:

Хто не робить, той не їсть.

Хто не працює, той бідує…

Губами говори, а руками роби!

Де руки й охота, там скора робота.

Для нашого Федота не страшна робота.

Діло майстра величає!

Добре діло утіха, коли ділові не поміха.

Добре роби — добре й буде!

Добрий початок — половина діла.

Добре тому ковалеві, що на обидві руки кує!

На дерево дивись, як родить, а на чоловіка, як робить.

На охочого робочого діло найдеться.

Не в цім хороша, що чорноброва, а в тім, що діло робить.

Не взявшись за сокиру, хати не зробиш.

Не дивись на чоловіка, а на його діло.

Не кайся рано встати, а кайся довго спати.

Не місце красить чоловіка, а чоловік місце.

Грошей багато, а щастя мало.

З золотом, як з вогнем: і тепло з ним, і небезпечно.

Гроші всюди хороші.

За наші гроші ми всім хороші.

У кого гроші, той і хороший, а як їх нема, то всім дарма.

У кого гроші є, тому й руку всяк дає.

Хоч у голові пусто, аби грошей густо.

Совісті менше — грошей більше.

З грошима і в грязі чистий.

 

 

Ведуча. І народна мудрість довела, що життя всього вчить. Отже, переходимо до V конкурсу, який має дуже цікаву назву « Відгадай загадку ». Правильна відповідь приносить команді по 1 балу.

 

1. Що сирим не їдять, а вареним викидають?  (Лавровий лист)

2. Якого прядива за гроші не купиш?    (Павутиння)

3. Без рук, без ніг, а по столі повзе.      (Тісто)

4. Білий, як сніг, в пошані у всіх, подобаюся вам, але шкода зубам. (Цукор)

5. У череві лазня, у носі решето, одна рука – і та на спині. (Чайник)

6. Мене одну не їдять, а без мене мало їдять. (Сіль)

7. Що горить без полум'я? (Гроші)

8.   Без рук, без ніг, без голови,

   А всю країну обійшла.   ( Монета) .       

9. Не собака, а на ланцюгу; не люди­на, а ходить. (Годинник)

10. І не сонце, і не місяць, а світить ясно, як удень. (Електролампочка)

11.  Висить грушка, та не з'їсти.  ( Електролампочка)

12.

Ведучий. Переходимо до не менш цікавого VI конкурсу, який має назву

« Хто швидше?». Ваше завдання: хто швидше виконає відповідні дії  додавання та віднімання, розшифрує ребуси. Конкурс  оцінюється в 5 балів. На виконання дається до 3 хвилини.

Ребуси - приклади

ПО + ДАТИ – И + КИ =

ТО + ВАРИТИ – ТИ =

ВИ + ТРАТИТИ – ТИ =

ПО + СЛУГА – А + И =

СПО + ЖИТИ – ТИ + ВАЧ =

ЕКО + НОМ + ІКА =

ПО + ТРИ – И + Е + БИ =

Ребуси:

  1. Банк.

 

 

 

  1. Товар.

 

 

 

 

  1. Бюджет

 

 

 

 

Ведуча. І таким чином, ми підійшли до завершення  нашої гри. Всі ми з вами любимо фантазувати, творити, малювати. Вірно, ви вже догадалися, що наш конкурс матиме незвичайну назву « Її величність  Економіка». Ваше завдання: спробуйте намалювати  образ Економіки  таку, яку ви собі уявляєте. На виконання дається 5 хвилин і оцінюється в 10 балів.

ІІІ. Підведення підсумків. Нагородження переможців.

Ведучий. Журі просимо підвести підсумки  ігрового конкурсу. Поки журі підводить загальні підсумки, а також визначає хто ж став переможцем сьогоднішньої гри, ми хочемо вам  порадити. Якщо ви будете у складній життєвій  ситуації, то не впадайте у відчай, а зібравши всі свої знання і вміння, шукайте вихід.

Ведуча: Вмійте правильно обрати  місце в своєму  житті. А знайшовши його, завжди допомагайте недосвідченим, ніколи не забувайте, з чого починали ви, хто навчив вас правильного вибору, хто терпляче і невтомно, крок за кроком вів вас у таку невідому, загадкову, але таку цікаву країну Економіку !

Ведучий: До слова для оголошення результатів нашої гри запрошуємо голову журі.

Ведуча: Дякуємо всім учасникам нашого конкурсу. Добре, що ви маєте свої думки та вміло застосовуєте здобуті знання. До побачення! До нових зустрічей!

 

Таблиця для оцінювання інтелектуальної гри « Цікавий світ Економіки»

№ п.п

Клас

Конкурс

«Візитка»

Конкурс «Економічний ерудит»

Конкурс «Відповід-ність»

Конкурс «Народна мудрість

Конкурс «Відгадай загадку»

Конкурс «Хто швидше?»

Конкурс

«Творчий»

Всього балів

1.

5-А

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

5-Б

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

6-А

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

6-Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Голова журі__________________________________________________

Члени журі___________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Новоселицька гімназія

 

Інтелектуальна гра

«Цікавий світ Економіки»

для учнів 5-6 класів

(в рамках тижня трудового та економічного виховання)

C:\Users\q\Downloads\2017-09-13.png

 

https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=8c6d6080d0e797ec1878446d3c7e463d&n=13

  

 

 

 

 

https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=8c6d6080d0e797ec1878446d3c7e463d&n=13  https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=8c6d6080d0e797ec1878446d3c7e463d&n=13

Підготували:

класний керівник 5-Б класу 

Новоселицької гімназії

Дідух-Бойчук Тетяна Георгіївна,

вчитель економіки та математики

Новоселицької гімназії

Брітова Галина Георгіївна

м. Новоселиця, 2018 р.

docx
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
994
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку