Цикл занять для підлітків з використанням технологій дистанційного навчання"Мій життєвий простір"

Про матеріал
Метою циклу занять є допомога підліткам у вирішенні актуальних для них питаннях, формуванні і зміцненні позитивних цінностей та переконань учнів, розвитку самопізнання.
Перегляд файлу

image

Пояснювальна записка

 

Україна сьогодні переживає чергову кризу, пов’язану з багатьма чинниками. Найбільш руйнівною обставиною сьогодення є війна.  

Перед педагогами постає питання допомоги підліткам у складний для них період. Зокрема, необхідно навчити учнів робити власний вибір, допомагати усвідомити власні цінності та формувати безпечні стосунки на засадах розуміння і толерантності;  планувати своє майбутнє, спираючись на сильні сторони своєї особистості та індивідуальності, не зважаючи на ті обставини, які заважають формуванню цих аспектів.

Підлітки потребують пильної уваги з боку фахівців, бо мають певні особливості проживання таких складних часів. По-перше, завдяки своєму віку вони недостатньо спроможні діяти виважено, відповідати за свої вчинки та стани; по-друге, часто не в змозі усвідомити обсяг лиха та можливості з ним впоратися; по-третє, процес долання ускладнюється тим, що найближчі дорослі самі перебувають у складних обставинах і не завжди мають час на розмови з дітьми. Щоб надати можливість дітям спілкуватися за межами шкільної програми, говорити про власні інтереси та цінності, збереження психічного здоров’я, вміння мріяти та планувати майбутнє виникла ідея розробити  цикл занять з використанням технологій дистанційного навчання  «Мій життєвий простір».

Метою циклу занять є допомога підліткам у вирішенні  актуальних для них питаннях, формуванні і зміцненні позитивних цінностей та переконань учнів, розвитку самопізнання.

Завдання:

              створити безпечний та комфортний простір для роботи в умовах дистанційного навчання;

              підвищити рівень поінформованості щодо психічного здоров’я, шляхів його збереження; 

              створити  умови для усвідомлення учнями значимості цінностей в житті та розвитку критичного мислення;

              навчити безпечному спілкуванню в Інтернеті; 

              формувати значимість планування свого майбутнього.

Цільова аудиторія: підлітки 13-16 років. 

Цикл складається з 5 занять, тривалість заняття 45 хвилин. 

Періодичність проведення зустрічей: 1 раз на тиждень.

Форма роботи: онлайн, з використанням технологій дистанційного навчання.

Опис вимог до матеріально-технічного оснащення закладу, необхідних для упровадження програми.

 Для проведення циклу занять знадобляться: технічні засоби (комп’ютер телефон, планшет, веб-камера), програмове забезпечення

(володіння сервісами Telegram, Padlet, Mentimeter, Zoom, Jamboard)

Інструкції для використання сервісів https://www.auto-tsou.com/zoom (Zoom).

        , http://2webmkl.blogspot.com/p/httpsrupadletcom.html (Padlet).

        file:///C:/Users/HP/Downloads/%D0%86%D0%BD%D1%81%D1%82%D1%80% D1%83%D0%BA%D1%86%D1%96%D1%8F%20%20MentiMeter.pdf

(Mentimeter).

        https://vseosvita.ua/news/google-jamboard-mozhlyvosti-dlia-dystantsiinohonavchannia-36229.html (Jamboard).

        https://www.youtube.com/watch?v=w3o3tY_fa7A&ab_channel=MoneyBoy (Telegram).

Технологічність і комплексність вирішення завдань програми.

Структура кожного заняття: вступна, основна, заключна частина, представлені певним змістом, логічно пов’язаним між собою. 

Кожна зустріч починається зі вступу психолога та вправ  на знайомство. Це сприяє створенню комфортної атмосфери, налаштуванню учасників на роботу. 

Основна частина заняття включає в себе форми роботи з використанням різних платформ та сервісів: мозковий штурм, роботу в групах, створення колажів (хмар), групові дискусії,  рухавки.

Заключна частина представлена вправою «Рефлексія» і має на меті підбиття підсумків роботи на занятті, усвідомлення отриманих знань та можливостей їх використання в подальшому житті. 

 Технічні особливості організації занять:

      Адекватний широкосмуговий інтернет або мобільний інтернет (3G, 4G).

      Якісні навушники та веб-камера.

      Комп’ютер (планшет) і програмне забезпечення.

      Яскравий екран комп’ютера.

      Налаштування камери на комфортну дистанцію.

      Увімкнений мікрофон та відрегульований звук.

      Вимкнені месенджери та інші програми, щоб не отримувати голосових повідомлень під час заняття.

      Відповідна якість звуку і камери.

Етапи реалізації програми.

І етап. Підготовчий. Анкетування учнів щодо визначення інтересів та потреб підлітків, актуальних питань, на які учні потребують відповідей. Проводиться попередньо в кожному класі шляхом створення анкети в Google формі (Додаток №1).

ІІ етап. Основний. Проведення циклу занять.

ІІІ етап. Етап оцінки результатів роботи. Вихідне анкетування в Google формі (Додаток №2).

Опис проведеної апробації.

Апробація циклу занять проходила з  квітня 2022 року до грудня 2022 року на базі комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 22 імені Ігоря Гольченка Сумської міської ради.

На І етапі впровадження циклу занять з метою визначення інтересів та потреб підлітків, актуальних питань, на які учні потребують відповідей, проведено анкетування серед здобувачів освіти 8-11 класів. В опитуванні взяли участь 63 респонденти (Додаток 1).

За результатами опитування було сформовано 5 груп, по одній на кожній паралелі класів (13-15 учнів в кожній групі) для участі у циклі занять «Мій життєвий простір».

По закінченню проведення циклу занять «Мій життєвий простір», з метою оцінки якісних змін, що відбулися в учасників за результатами участі у заняттях та ефективності проведеної роботи, було організоване вихідне анкетування.

Порівняльний аналіз результатів вхідного і вихідного опитування учасників представлено на діаграмах (Додаток 3).

Про ефективність занять свідчить підвищення на 45% кількості респондентів, яким стало легше налагоджувати стосунки з оточуючими, особливо в новому колективі. На 46% збільшилася кількість учнів, які стали частіше аналізувати свої вчинки. 50% учнів відмітили, що стали краще керувати особистими почуттями та емоціями. На 43% збільшилася кількість учнів, для яких питання планування майбутнього стало актуальним та усвідомленим.

Позитивні якісні зміни у дітей, які пройшли заняття, засвідчили і педагоги. За їхніми спостереженнями, усі учні стали більш упевненими в собі, стали висловлювати власні думки стосовно сенсу життя та важливості планування майбутнього. Слід також зазначити вплив занять на формування позитивного психологічного клімату в класах та підвищення довіри між учнями, які брали участь у заняттях. 

 

Навчально-тематичний план

№з/п  

Тема  

Час, хвилин  

Кількість годин  

Використані застосунки

1  

ЗНАЙОМСТВО

 

45 хв.

Zoom

 

 

Мета:         створити     умови           для роботи групи,           формувати доброзичливе ставлення один до одного.

Вступ. Привітання.

Вправа «Знайомство».

Вправа «Чому ми разом? Що на єднає?».

Правила роботи в групі.

Вправа «Я-квітка». Рефлексія «Мені сьогодні………». 

Ритуал прощання.

Вправа «Настрій».

 

 

 

 

3

10

5

 

5

5

10

 

5

5

 

 

 

 

 

 

 

Mentimeter 

 

Padlet 

Telegram

2  

ПСИХІЧНЕ ЗДОРОВ’Я

Мета:         ознайомити           учнів з поняттям «психічне здоров’я», формувати ціннісне ставлення до свого здоров’я, мотивацію до збереження психічного здоров'я як           необхідної складової життєдіяльності   успішної людини.

Вступ. Привітання. Вправа «Приємно познайомитися».

Вправа «Правила роботи групи»   Повідомлення теми і мети заняття.

Вправа «Мозковий штурм».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

5

 

3

5

 

10

45 хв.

Zoom

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Padlet

 

 

Jamboard 

 

 

Вправа «Метод швидкого зняття напруження».

Вправа «Муха на носі».

Вправа «Лимон».

Вправа «Дихання по квадрату».

Вправа «Аптечка моїх ресурсів».

Рефлексія.

Ритуал        прощання,        вправа

«Побажання».

10

 

 

 

 

5

 

5

 

 

 

 

 

 

Jamboard

 

3  

БЕЗПЕЧНЕ СПІЛКУВАННЯ В ІНТЕРНЕТІ

Мета: формувати вміння безпечного спілкування в Інтернеті, сформувати навички аналізу власної поведінки в Інтернеті, аналізувати загрози в Інтернеті, які можуть завдати шкоду здоров’ю.

Вступ. Привітання.

Вправа «Таємниця мого імені».

Вправа «Правила роботи групи».

Вправа «Незакінчене речення.

Вправа     «Плюси     та     мінуси

Інтернету».

Вправа «ТОП-5 порад, як зберегти своє здоров’я».

Рефлексія.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

10

3

5

5

 

10

 

10

45 хв.

Zoom

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Padlet

 

Mentimeter, 

 

4  

ЦІННОСТІ

Мета: сприяти формуванню в учнів особистої системи

 

 

 

45 хв.

Zoom

 

 

 

 

цінностей,  створення умов для усвідомлення ними значимості цінностей в житті; розвивати вміння        працювати в           групі, зв’язано           висловлювати      думки; виховувати позитивні   риси характеру,   почуття толерантності.

Вступ. Привітання.

Вправа «Правила роботи групи».

Вправа «Я неповторна людина».

Вправа «Мозковий штурм».

Вправа «Вибір цінностей».

Вправа «Обмеження».

Притча «Найважливіші речі».

Рефлексія.

Ритуал        прощання.       Вправа

«Смайлик».

 

 

 

 

 

 

 

 

2

3

5

5

7

5

8

5

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Padlet

Mentimeter

 Mentimeter 

Telegram

 

Youtube

 

 

5  

МОЄ МАЙБУТНЄ

Мета: сприяти побудові життєвої перспективи учасників, визначенню їхніх мрій та бажань.

Вступ. Привітання.

Вправа «Автомобіль».

Вправа «Правила роботи групи».

Притча «Все в твоїх руках».

Вправа        «Складові           щасливого життя».

Рефлексія.   Вправа        «Закінчи речення».

 

 

 

 

2

5

3

5

15

 

5

 

45 хв.

Zoom

 

 

 

 

Telegram

Padlet

Youtube

 

 Mentimeter,

 

Підбиття підсумку проведених занять.

Ритуал        прощання.        Вправа

«Аплодисменти».

10

 

2

 

 

 

Заняття 1 Знайомство

Мета: створити умови для роботи групи, формувати доброзичливе ставлення один до одного.

Тривалість заняття в дистанційному форматі: 45 хв.

Використані ресурси: сервіси Mentimeter, Padlet, Zoom, Telegram.

Вступ. Привітання.

Мета: налаштувати учасників на онлайн-заняття, ознайомити з особливостями роботи в дистанційному форматі.

(Паралельно створена група в Телеграмі, де учні мають змогу ділитися інформацією, викладати виконані завдання, підтримувати зв'язок з психологом. Учням необхідно вступити до групи в Telegram за посиланням в чаті.)

Психолог представляється, вітає учнів і повідомляє про початок циклу занять за темою «Мій життєвий простір». 

-                     Протягом занять ми розглянемо різні питання, які наразі актуальні для вас. Спробуємо ближче познайомитися, з’ясувати, що таке психічне здоров’я, що на нього впливає і як його берегти, поговоримо про цінності та їх значення в житті, проаналізуємо, як безпечно спілкуватися в Інтернеті, визначимо ваші мрії та бажання на майбутнє.

Сьогодні відбудеться перше заняття, яке присвячене знайомству , створенню основних правил роботи групи. Кожен учасник може представитися і познайомитися з іншими. Для зручності і збереження цікавої і корисної інформації  пропоную завести записники або папку на своєму гаджеті. 

Для комунікації один з одним та зі мною пропоную всім приєднатися до групи в Telegram, за посиланням в чаті.

Вправа «Знайомство».

Мета: формування навичок представлення себе.

-                     Пропоную вам продовжити речення:

      Мене звати ___.

      Щастя для мене, це коли ____.

      Я люблю своє життя, тому що ______.

      Запишіть речення в своєму записнику, зробіть фото і поділіться в телеграм каналі. 

-                     Пропоную за бажанням озвучити свої презентації. (Діти презентують себе). 

-                     Дякую за зворотній зв'язок і бажання ділитися. 

Вправа «Чому ми разом? Що нас єднає?» (Mentimeter).

Інструкція до застосунку:

1.       Натиснути на посилання в чаті.

2.       На  екрані з’явиться рядок, в який ви маєте написати свою відповідь.

3.       Натиснути «Відправити».

4.       Ваша відповідь прийнята.

Мета: формувати усвідомлення важливості групової взаємодії

-                     Я пропоную вам за посиланням в чаті зайти в сервіс і прописати свої відповіді на питання:  Чому ми разом? Що нас єднає?.

Обговорення.

-                     Зверніть увагу на спільні інтереси в нашій групі. Які це інтереси, і як вони нас об’єднують?

Після виконання психолог дякує учням за те, що вони знайшли багато спільного.

Під час занять ми будемо мати можливість спілкуватися, зможемо ділитися своїми почуттями і враженнями від того, що з нами відбулося, про наше життя зараз і наші мрії в майбутньому.

Правила роботи в групі (Padlet).

Інструкція до застосунку:

1.     Натиснути на посилання в чаті.

2.     В правому нижньому кутку екрану натисніть на позначку «+».

3.     У  вікні, яке з’явиться на вашому екрані, напишіть свою відповідь.

4.     Натиснути «Опублікувати».

5.     Ваша відповідь прийнята.

Мета: сприяти створенню конструктивної атмосфери у групі.

-Щоб наші заняття були цікаві, приємні та корисні для кожного, пропоную прийняти правила роботи. (Правила можна написати на віртуальній дошці. Важливо, щоби ці правила були доступні на кожному занятті.) Правила допомагають створити атмосферу довіри та підтримки, коли кожен учасник може вільно виражати свої почуття, висловлювати думки без побоювання; формувати навички спілкування.

Орієнтовні правила роботи в групі:

              заходимо на заняття за 5 хв. до початку;

              вмикаємо камеру;

              вмикаємо мікрофон, коли говоримо;

              піднімаємо долоню, коли хочемо висловитись;

              говоримо тільки за темою і від свого імені;

              кожен має право на власну думку;

              висловлюємося  коротко, по черзі;

              по сигналу «Тривога» припиняємо заняття, після закінчення тривоги, протягом 5-ти хвилин приєднуємося.

Обговорення і прийняття правил.

Вправа «Я-квітка»  (Telegram).

Інструкція до застосунку:

1.     Відкрийте застосунок Telegram.

2.     В групі прикріпіть фото своєї квітки.

3.     Відповідь прийнята.

Мета:     формувати почуття       впевненості          в        собі, усвідомлення      своєї унікальності.

        -        Уявіть себе квіткою.

А тепер відкрийте свій записник і дайте відповідь на запитання:

              Що означає ваша квітка?

              Скористайтеся Інтернетом і дізнайтесь про це.

              Поміркуйте, яка характеристика квітки, що подобається, відповідає вашим рисам характеру?

              Які емоції виникають, коли ви на неї дивитеся?

              Кому б ви її подарували?

-         Давайте наповнимо наш чат квітами. Діліться фотографіями обраних квітів.  

Рефлексія «Мені сьогодні………».

Мета: підбити підсумки заняття, отримати зворотній зв’язок.

-         Пропоную продовжити речення: «Мені сьогодні було….. тому що…».

Ритуал прощання.

Мета: сприяти встановленню соціальних контактів.

-         Пропоную кожному по черзі доторкнутися до екрану комп’ютера рукою, ніби передавши імпульс іншому, при цьому назвати своє ім’я. «Я, Катя (торкається рукою монітора), передаю привіт Маші». Дитина, яка отримала «привіт», передає імпульс іншому учаснику.

Вправа «Настрій».

Мета: проаналізувати емоції дітей після заняття.

-         Пропоную в чат поставити смайлика, який відповідає вашому настрою.

Прощання з учнями і побажання від психолога.

 

 

 

 

 

Заняття 2 Психічне здоров’я

Мета: ознайомити учнів з поняттям «психічне здоров’я», формувати ціннісне ставлення до свого здоров’я, мотивацію до збереження психічного здоров'я як необхідної складової життєдіяльності успішної людини.

Тривалість заняття в дистанційному форматі: 45 хв.

Використані ресурси: сервіси Mentimeter, Padlet, Telegram.

Вступ. Привітання

Мета: привітання учасників, налаштування на роботу та позитивний лад.

Психолог вітає учасників.

-         Пропоную привітатися за допомогою фрази «вітаю» (діти вмикають мікрофони і разом відповідають).

                «Вітаю всіх, хто зранку випив чаю!». 

                «Вітаю всіх, кому подобається слухати музику!».

                «Вітаю всіх, хто сьогодні усміхався».

-         Пропоную кожному привітати всіх учасників за допомогою якоїсь ознаки, наприклад «підняти долоньку». хто зранку вмивався,

                хто має гарний настрій, хто приготував щось смачненьке.

Вправа «Приємно познайомитись».

Мета: створити в групі доброзичливу атмосферу.

-         Щоразу, коли ми зустрічатимемося, ми будемо знайомитися порізному. Це допоможе з різних сторін побачити одну й ту й саму людину, дізнатися про неї щось цікаве і незвичайне.

Пропоную кожному учаснику у чаті прописати перші літері свого прізвищі, ім’я, по-батькові та якості характеру, які відповідають цим літерам, наприклад:

Т — терплячий,

С — серйозний,

О — оптиміст, або

С — самостійна,

В — весела,

К — комунікабельна.

(Психолог підтримує діалог у чаті, у разі ускладнень пропонує іншим долучитися до обговорення і разом пошукати риси та якості характеру.) Правила роботи групи. (Padlet).

1.     Натиснути на посилання в чаті, якщо ви маєте щось додати.

2.     В правому нижньому кутку екрану натисніть на позначку «+».

3.     У  вікні, яке з’явиться на вашому екрані, напишіть свою відповідь.

4.     Натиснути «Опублікувати».

5.     Ваша відповідь прийнята.

Мета: забезпечити конструктивну атмосферу у групі.

-         Нагадую, правила розміщені на дошці за посиланням у чаті. Якщо ви маєте щось додати, будь ласка, ви можете це зробити, дотримуючись інструкції.

Повідомлення теми і мети заняття.

-         Сьогодні наше заняття присвячене здоров’ю, про яке ми багато говорили.

Але я хочу звернути вашу увагу, на таку його складову, як здоров’я психічне. 

Ви, мабуть, не раз чули це словосполучення «психічне здоров’я», але чи розумієте ви, що саме мається на увазі, що означають ці слова..

Вправа «Мозковий штурм» (Jamboard).

1.     Натиснути на посилання в чаті.

2.     В лівому стовпчику на екрані натисніть на позначку «закріплена нотатка».

3.     У  вікні, яке з’явиться на вашому екрані, напишіть свою відповідь.

4.     Натиснути «Опублікувати».

5.     Ваша відповідь прийнята.

Мета: визначити, чи володіють учасники поняттям «психічне здоров’я», важливістю його збереження.

-         Вам необхідно зайти за посиланням в чаті і дати відповідь на питання: «Що таке психічне здоров’я?». (Відповіді дітей вносяться до віртуальної таблиці і проговорюються психологом. Якщо необхідно, то прокоментувати відповіді, які потребують пояснення). На слайді розміщене правильне визначення. 

Психічне здоров’я означає, що наш мозок добре працює, він допомагає нам навчатися в школі, переймати досвід інших, ухвалювати правильні рішення, діяти виважено в складних ситуаціях, вміти відчувати любов та підтримку.

Давайте разом визначимо за допомогою вікторини «Що, на вашу думку, необхідно людині для підтримки і збереження  психічного та емоційного здоров’я?» (Mentimeter).

1.     Натиснути на посилання в чаті.

2.     На  екрані з’являться варіанти відповідей.

3.     Натиснути на варіанти, які на вашу думку вірні.

4.     Натиснути «Відправити».

5.     Ваша відповідь прийнята.

 (Варіанти відповідей: для психічного здоров’я необхідно вміти керувати своїм настроєм, давати відпочивати мозку, організовувати свій час тощо. Учні 10-11 класів можуть самі пропонувати варіанти відповідей.)

Так, ви вірно все зазначили. Як і будь-яка інша складова здоров’я, психічне здоров’я потребує підтримки і піклування. У нашому житті багато моментів, які шкодять нашому психічному здоров’ю, і дуже добре, коли ми вміємо підтримати і допомогти тримати баланс нашій емоційній сфері.  Вправа  «Метод швидкого зняття сильного емоційного та фізичного напруження».

Мета: усвідомлення, знаходження і зняття м'язових затисків; визначення і зняття напруги в м’язах, знайомство учасників з деякими прийомами психологічної саморегуляції.

-         Пропоную вам познайомитися із «Методом швидкого зняття сильного емоційного і фізичного напруження».

Цей метод включає в себе серію вправ з довільної напруги і розслаблення основних м'язових груп. Характерною рисою кожної вправи є чергування сильної м'язової напруги і наступного розслаблення.

Коли людина стикається з неприємною ситуацією, внутрішньо напружується: підвищується тиск, частішає пульс, м'язи напружуються, готуючись до дії. Виникають м'язові затиски. Це може призвести до втоми, зниженого настрою, дратівливості або апатії, порушення сну, різних захворювань, адже фізична напруга призводить до емоційної напруги і навпаки. Уміння знімати м'язові затиски дозволяє зняти нервово-психічну напругу. Щоб досягти максимального розслаблення, потрібно напружитися максимально сильно.

З метою зняття психоемоційного напруження і самостійного освоєння прийомів саморегуляції пропоную виконати ряд вправ, таких як «Муха на носі», «Лимон», «Перепочинок».

Вправа «Муха на носі».

Мета: зняття напруги з лицьової мускулатури.

-   Сядьте зручно: руки вільно покладіть на коліна, плечі і голова опущені, очі закриті. Подумки уявіть, що на ваше обличчя намагається сісти муха. Вона сідає то на ніс, то на губи, то на лоб, то на очі. Ваше завдання: не відкриваючи очей, без рук зігнати настирливу комаху.

Вправа «Лимон».

Мета: управління станом м'язового напруження і розслаблення.

-   Сядьте зручно: руки вільно покладіть на коліна (долонями вгору), плечі і голова опущені, очі закриті. Подумки уявіть собі, що у вас у правій руці лежить лимон. Починайте повільно його стискати до тих пір, поки не відчуєте, що «вичавили» весь сік. Розслабтеся. Запам'ятайте свої відчуття. Тепер уявіть собі, що лимон знаходиться в лівій руці. Повторіть вправу.

Знову розслабтеся і запам'ятайте свої відчуття. Потім виконайте вправу одночасно двома руками. Розслабтеся. Насолодіться станом спокою.

Вправа «Дихання по квадрату».

-   Зазвичай, коли ми буваємо чимось засмучені, ми починаємо стримувати дихання.

Вивільнення дихання – один із способів розслаблення. Протягом трьох хвилин дихайте повільно, спокійно і глибоко. Можете навіть закрити очі. Насолоджуйтеся цим глибоким неквапливим диханням, уявіть, що всі ваші неприємності випаровуються.

-   Коли ви відчуваєте емоційний дискомфорт, просто перевірте, як ви дихаєте.

 Рухайтесь по сторонам квадрату і дихайте за алгоритмом:

—     Вдих на рахунок 4

—     Затримка на рахунок 4

—     Видих на рахунок 4

—     Затримка на рахунок 4

imageПовільне і глибоке дихання знижує збудливість нервових центрів, сприяє м'язовому розслабленню і заспокоює. Часте дихання, навпаки, забезпечує високий рівень     активності організму,   підтримує нервово-психічну напруженість.

Тобто змінюючи ритміку дихання, можна з розслабленого спокійного стану перейти в більш активний, бадьорий і навпаки.

Пропоную вам попрацювати з власним диханням.

Обговорення.

      Які відчуття від виконаних вправ?

      Яка вправа для вас була доцільнішою? Чому?

Дуже важливо вміти самостійно знаходити ресурси для підтримки свого психічного здоров’я. Пропоную вправу, яка стане в нагоді кожному з нас.

Вправа «Аптечка моїх ресурсів» (Jamboard).

1.     Натиснути на посилання в чаті.

2.     В лівому стовпчику на екрані натисніть на позначку «закріплена нотатка».

3.     У  вікні, яке з’явиться на вашому екрані, напишіть свою відповідь.

4.     Натиснути «Опублікувати».

5.     Ваша відповідь прийнята.

Мета: формувати вміння самостійно знаходити ресурси для відновлення свого психологічного стану.

-                     Поняття «ресурс» найчастіше характеризується в психології як певний запас життєвих можливостей, який може бути використаний людиною як засіб для відновлення, збереження та стабілізації емоційного стану. Подумайте, що може бути для вас таким ресурсом, і складемо «Аптечку ресурсів», яка стане в нагоді кожному за потребою. 

(Психолог відкриває сервіс, виводить на екран слайд «Аптечка ресурсів». Діти проговорюють ресурси, які їм допомагають тримати баланс, психолог робить відповідні записи на слайді).

Обговорення.

      Як думаєте, в яких ситуаціях ви зможете скористатися аптечкою?

      Що нового дізналися в ході виконання вправи?

Рефлексія.

Мета: сприяти узагальненню набутого досвіду.

Питання:

-                     Який настрій переважає у вас після заняття?

-                     Які вправи сподобались найбільше, і які ви візьмете собі у свою «Аптечку ресурсів»?

Я вдячна вам за роботу, і для мене важливо, що кожен візьме для себе після заняття? 

Ритуал прощання.

Вправа «Побажання».

Мета: сприяти позитивному завершенню заняття.

-Пропоную по черзі висловити побажання один одному, починаючи зі слів: «Бажаю тобі бути здоровим і … ». Завершуйте фразу своїми словами, наприклад: «… і завжди мати гарний настрій» або «… і більше спілкуватися з позитивними людьми» і т.п.

 

Заняття 3 Безпечне спілкування в Інтернеті

Мета: формувати вміння безпечного спілкування в Інтернеті, навички аналізу власної поведінки в Інтернеті, аналізувати загрози в Інтернеті, які можуть завдати шкоду здоров’ю.

Тривалість заняття в дистанційному форматі: 45 хв.

Використані ресурси: сервіси Mentimeter, Padlet, Telegram.

Вступ. Привітання.

Мета: привітання учасників, налаштування на роботу та позитивний лад.

-          Інтернет став невід’ємною частиною життя сучасних підлітків. Більшість вільного часу молодь проводить в Інтернеті, де завдяки вільному доступу ознайомлюється з різною цікавою, але не завжди безпечною інформацією. Сьогодні ми спробуємо розібратися та навчитися, як користуватися Інтернетом, щоб він не завдав шкоди нам та нашому здоров’ю.

Вправа на знайомство «Таємниця мого імені».

Мета: познайомити учасників один з одним, створити дружню атмосферу.

-          Пропоную кожному учаснику назвати своє ім’я та розповісти щось цікаве, кумедне, незвичайне про своє ім’я, можливо, історію свого імені, щоб більше дізнатися один про одного. (Перед проведенням цієї вправи психологу варто підшукати коротку інформацію про імена учасників групи (походження, значення, особливі позитивні характеристики носія такого імені). Після того як учасник висловиться й розповість, що він знає про своє ім’я, можна доповнити його розповідь кількома короткими ремарками. 

Правила роботи групи (Padlet).

1. Натиснути на посилання в чаті, якщо ви маєте щось додати.

6.     В правому нижньому кутку екрану натисніть на позначку «+».

7.     У  вікні, яке з’явиться на вашому екрані, напишіть свою відповідь.

8.     Натиснути «Опублікувати».

9.     Ваша відповідь прийнята.

Мета: активізувати увагу учасників щодо групових правил та спонукати їх дотримуватися.

-          Нагадую, правила розміщені на дошці за посиланням у чаті. Якщо ви маєте щось додати, будь ласка ви можете це зробити. 

 Вправа «Незакінчене речення» (Mentimeter).

1.        Натиснути на посилання в чаті.

2.        На екрані з’явиться рядок, в який ви маєте написати свою відповідь.

3.        Натиснути «Відправити».

4.        Ваша відповідь прийнята.

Мета: розширити знання учнів про спілкування в Інтернеті.

-          За посиланням в чаті, зайдіть в сервіс і в рядочку на екрані пропишіть продовження речення  «Спілкування  в Інтернеті для мене — це...».

Обговорення.

-          Ми створили «хмару». Давайте разом подивимося, що в нас вийшло. (Психолог виводить на екран зображення «хмари» з відповідями дітей).

Сьогодні поговоримо про Інтернет, його переваги та про вашу безпеку в Інтернеті. Користь Інтернету полягає в тому, що він ніби стирає кордони між країнами або навіть континентами. Люди без проблем можуть спілкуватися, навіть якщо вони знаходяться один від одного на відстані тисяч кілометрів. Всесвітня павутина дає можливість відшукати нових друзів або навіть любов.

Час в Інтернеті з користю можна провести, переглядаючи передачі, отримуючи нові знання, вивчаючи іноземні мови. Декому навіть вдається за допомогою нього отримати нову професію або влаштуватися на хорошу роботу. Та й сам Інтернет може стати стабільним джерелом доходів. За останні кілька років з’явилося дуже багато професій, пов’язаних саме з всесвітньою павутиною. Але, в той же час, Інтернет несе багато загроз для людини.

Вправа «Плюси та мінуси Інтернету».

Мета: розширити знання учнів про позитивний і негативний вплив

Інтернету.

Об’єднати учнів у 2 групи («плюс», «мінус»).

Завдання для учасників:

      група «плюс» наводить приклади позитивного впливу Інтернету.    група «мінус» наводить приклади негативного впливу Інтернету.

Кожна група протягом 3 хвилин працює над презентацією свого завдання.

По закінченню часу учні повертаються в загальний зал і представляють свої напрацювання. 

Обговорення. 

      Якщо ми маємо і позитивні, і негативні моменти, то на що ми маємо більше звертати увагу?  (Підвести учнів до розуміння, що враховуючи негативні сторони, ми можемо запобігти негативним наслідкам спілкування в Інтернеті).

      Яким чином ми можемо запобігти негативним наслідкам спілкування в Інтернеті?

Вправа «Робота в групах «ТОП-5 порад, як зберегти своє здоров’я».

Мета: сприяти розвитку навичок роботи в групі, створити правила безпечного користування Інтернетом.

Об’єднати учнів у 3 групи.

- Кожній групі необхідно створити ТОП-5 порад, зазначивши власні конкретні дії для того, щоб загрози в Інтернеті не завдали шкоди здоров’ю. Перша група розглядає протидію загрозам фізичному благополуччю, друга – психічному, третя – соціальному. Важливо, щоб дії були максимально реалістичними й учасники хотіли та могли їх здійснювати самостійно. Після роботи повертаємося в загальний зал до презентації напрацювань. Представники груп по черзі у вільній формі презентують їхні напрацювання.  

Обговорення.

      Що нового ви дізналися про загрози в Інтернеті? 

      Що було найважче під час вправи – визначити загрози в Інтернеті чи розробляти шляхи збереження власного здоров’я?

      Які з запропонованих вами протидій загрозам можна застосувати вже зараз? Що готові зробити особисто ви?

- Задля вашої безпеки я підготувала кожному з вас правила користування соціальними мережами (розміщені в групі в Телеграм).

1.     НЕ ПОВІДОМЛЯЙ ПРО СЕБЕ І БАТЬКІВ ПРИВАТНУ ІНФОРМАЦІЮ

(домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи), НЕ ВИСИЛАЙ НЕЗНАЙОМИМ ЛЮДЯМ ФОТО. 

2.     НЕ ВІР ВСЬОМУ, ЩО КАЖУТЬ ПРО СЕБЕ ВІРТУАЛЬНІ ЗНАЙОМІ.

Дівчинка познайомилась в соціальній мережі з своїм однолітком, хлопчиком, якого звати Іван. Вони почали спілкуватися в мережі. Аня пише: «Привіт, я Аня, мені 13 років, я шукаю друзів».

Хлопчик їй відповідає: «Привіт, Аня, я Іван, мені також 13 років і я хочу зустрітися з тобою». А на справді, цей Іван дорослий чоловік, який обманює дівчинку, переслідуючи власні цілі. Дуже часто, спілкуючись в мережі, уявляєш собі одну людину, а насправді вона зовсім інша.

3.     НЕ ПОГОДЖУЙСЯ НА ЗУСТРІЧ З ВИПАДКОВИМ ЗНАЙОМИМ, АБО РОБИ ЦЕ В ЛЮДЯНИХ МІСЦЯХ І ЗА УЧАСТЮ БАТЬКІВ.

4.     ОБМЕЖУЙ СВІЙ ЧАС ПЕРЕБУВАННЯ В СОЦІАЛЬНІЙ МЕРЕЖІ.

5.     БАТЬКИ МАЮТЬ ЗНАТИ, ЧИМ ТИ ЗАЙМАЄШСЯ, КОЛИ СИДИШ БІЛЯ КОМП’ЮТЕРУ!

6.     НЕ ОБРАЖАЙ ІНШИХ, НЕ ЛАЙСЯ, БУДЬ ЧЕМНИМ.

7.     ТРИМАЙ ПАРОЛЬ КОМП’ЮТЕРА У ТАЄМНИЦІ.

8.     ЯКЩО ОПИНЯЄШСЯ В СКЛАДНІЙ СИТУАЦІЇ, ПОГОВОРИ З БАТЬКАМИ.

Обговорення.

      Отже, що таке Інтернет?

      У чому його переваги?

      Яка небезпека чекає на користувачів Інтернету?

      Що для себе взяли найголовніше?

-         Сьогодні без соціальної мережі не може обійтися жоден з вас, проте пам’ятайте, користуватися треба розумно. Нехай біля ваших комп’ютерів будуть ці Шість правил розумного користувача Інтернету: (розміщені в групі в Телеграм).

1.                 Я буду поводитись в Інтернеті чемно і не ображати інших.

2.                 Я буду залишати підозрілі веб-сайти.

3.                 Я буду зберігати свій пароль в таємниці.

4.                 Я буду розповідати своїм батькам про проблеми й користуватися їхньою підтримкою.

5.                 Я буду шукати цікаві веб-сайти й ділитися посиланнями зі своїми друзями.

6.                 Я знаю, що можна бути легко обманутим і не буду повідомляти реальні імена, адреси й номери телефонів.

Рефлексія.

Вправа «Продовжи речення».

Мета: сприяти узагальненню набутого досвіду.

-         Продовжіть          речення:      «Після        цього          заняття       я знатиму/вмітиму/робитиму…». (Можна запропонувати прописати в чаті) - Життя людини – це найдорожчий Божий дар на Землі. Цінуйте і бережіть його, перебуваючи в Інтернеті! 

Ритуал прощання.

Мета: сприяти встановленню соціальних контактів.

-         Я пропоную кожному доторкнутися до екрану комп’ютера рукою, ніби передавши імпульс іншому, при цьому називаєте своє ім’я «Я, Катя (торкається рукою монітора), передаю привіт Маші». Дитина, яка отримала «привіт», передає імпульс наступному учаснику.

 

Заняття 4 Цінності

Мета: сприяти формуванню в учнів особистої системи цінностей,  створення умов для усвідомлення ними значимості цінностей в житті; розвивати вміння працювати в групі. 

Тривалість заняття в дистанційному форматі: 45 хв.

Використані ресурси: сервіси Mentimeter, Padlet, Telegram, Youtube, Zoom.

Вступ. Привітання.

Мета: створити позитивне налаштування на роботу групи.

-Доброго дня. Від того, як починається спілкування, залежить його подальший перебіг. І тому я пропоную привітатись, прикласти долоньку до моніторів та екранів телефонів і послати теплий привіт один одному. 

Життя... Воно прекрасне. І творить його людина. Але життя прожити - не поле перейти. Мені хочеться згадати відомі слова поета:  

«...Прислухайтесь, якщо зірки запалюють, значить, це комусь потрібно».

Так, справді потрібно. Натисніть на «долоньку» ті, хто ніколи не бачив зоряного неба? Таких серед нас немає. І, мабуть, не знайдеться жодної людини, яка б не любила дивитися в зоряне небо. Існує повір'я, що коли народжується людина, в небі спалахує зірка. Також, вдивляючись у високе зоряне небо, ви, можливо, намагаєтесь відшукати там себе, інколи навіть не усвідомлюючи, що зі своїм народженням кожен отримує безцінний дар - життя.  

Сьогодні ми поговоримо про цінності, які є у житті кожного з нас, спробуємо визначити найголовніші і менш важливі речі, без яких не може існувати життя.

Правила роботи групи (Padlet).

1.     Натиснути на посилання в чаті, якщо ви маєте щось додати.

2.     В правому нижньому кутку екрану натисніть на позначку «+».

3.     У  вікні, яке з’явиться на вашому екрані, напишіть свою відповідь.

4.     Натиснути «Опублікувати».

5.     Ваша відповідь прийнята.

Мета: активізувати увагу учасників щодо групових правил та спонукати їх дотримуватися.

-                      Нагадую, правила розміщені на дошці за посиланням у чаті. Якщо ви маєте щось додати, будь ласка, ви можете це зробити. 

Вправа « Я-неповторна людина» (Mentimeter).

1.        Натиснути на посилання в чаті.

2.        На  екрані з’явиться рядок, в який ви маєте написати свою відповідь.

3.        Натиснути «Відправити».

4.        Ваша відповідь прийнята.

Мета: розвивати вміння самопрезентації.

-                      Натисніть на посилання в чаті, відповідь напишіть в рядку на екрані. Учасникам пропонується прописати своє ім’я, найкращу рису характеру, хобі. Після цього пропонується обговорити написане. За бажанням учасники проговорюють те, що написали про себе.

Ви всі – неповторні, багатогранні, чудові і цим ви відрізняєтесь від інших. Вам справді є чим пишатися.

Вправа «Мозковий штурм».

Мета:     визначити, чи      розуміють   учасники    поняття       «цінності», чи виокремлюють їх в своєму житті.

-                      Пропоную дати відповідь на запитання «Що є цінного в житті людини?»

За посиланням в чаті, на дошці пропишіть відповідь на питання, висловлюючи свою думку, спираючись на свій досвід. 

Обговорення.

-                      Чому саме ці цінності ви вважаєте головними?

-                      Яка їх важливість особисто для вас?

  Отже, життєві цінності – це те, що люди вважають важливим для свого життя, про що вони мріють, до чого прагнуть, що визначає їх вчинки.

Вправа «Вибір цінностей»  (Telegram).

Мета: усвідомлення власної системи цінностей.

-                      Я пропоную зорієнтуватися у власній системі життєвих цінностей. На слайді записано життєві цінності. Виберіть 10 найважливіших для вас та запишіть у свої записники. Фото сторінки записника пропоную прикріпити на сторінці в Телеграмі. 

 Плакат «Життєві цінності».

-                      активне, сповнене діяльності життя 

-                      здоров'я, життєва мудрість 

-                      цікава робота

-                      краса природи і мистецтва

-                      кохання

-                      матеріально забезпечене життя

-                      вірні друзі

-                      суспільне визнання і повага оточення 

-                      пізнання та інтелектуальний розвиток

-                      особистісний розвиток, фізичне і духовне самовдосконалення

-                      розваги

-                      свобода: самостійність і незалежність у думках і діях

-                      щасливе сімейне життя 

-                      щастя інших: розвиток держави і людства

-                      творча діяльність

-                      упевненість в собі, внутрішня гармонія

-                      Чи важко було зробити вибір? Назвіть ваші вибори, визначте найбільш популярні цінності, які ви почули від учасників. А зараз наступний крок.

Вправа «Обмеження».

Мета: зважити значущість кожної життєвої цінності, зрозуміти важливість альтернативного вибору.

-                      Тепер я запропоную обмеження. Вам необхідно залишити лише половину життєвих цінностей із вашого списку. Зробіть вибір.

У вашому списку лишилося 5 життєвих цінностей. Чи важко було робити вибір цього разу? Що ви відчули, виконуючи завдання?

Тепер із 5 оберіть 3 найважливіші для вас. Які це цінності? Пропишіть у чаті зустрічі.

Таким чином, ми бачимо, які цінності для нашої групи найбільш важливі.

(Психолог зачитує цінності, які учні прописали в чаті).

Обговорення.

      Які складнощі виникли у вас, коли я ввела обмеження? Як ви гадаєте чому?

Життя – це яскравий світ, для кожного він особливий. Наше життя у наших руках, і те, як ми його побудуємо, яким змістом його наповнимо, залежить лише від нас.

Притча 2Найважливіші речі» (відео ролик). https://www.youtube.com/watch?v=sv5pQ9bVtLo&ab_channel=%D0%9C%D1%83%D0

%B4%D1%80%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C  Обговорення притчі «Найважливіші речі».

      Які життєві цінності схожі на велике каміння, які – на мале, які – на пісок?

      Як ви їх розрізняєте?

      У якому порядку ви «наповнюєте глечик» на цьому етапі свого життя?

      Як можна більше дбати про велике каміння?

      Що цінного було для вас у цій притчі?

-                      Я пропоную вам завдання для роздумів у вільний час. Спробуйте створити свою «Банку найважливіших речей» у своїх записниках і поділитись в Telegram.

Важливо, щоб ви розуміли, що цінності формуються протягом усього нашого життя – це своєрідний фундамент, на якому ми стоїмо і живемо.  Вони відіграють визначальну роль  смислів і символів, становлять основу індивідуальних і колективних суджень і вчинків. Вони є сенсом життя. Саме тому кожен із нас сам обирає  найважливіші цінності та пріоритети в своєму житті. Я вдячна вам за ваші думки, висловлювання, за те що ви були відкритими до співпраці. Кожен з вас, мабуть, дещо замислився, що можливо вже зараз необхідно змінити в своєму житті, переоцінити, поміняти місцями.

Рефлексія.

Мета: підвести підсумки заняття, отримати зворотній зв’язок.

Пропоную завершити фразу: «Для мене було корисним…  Я зрозумів, що…» Ритуал прощання.

Вправа «Смайлик». 

Мета: формувати навички рефлексії.

- Уявіть себе смайликом, виберіть його та представте нам з використанням фрази «Я – смайлик (імя). Я дарую людям …….». Поаплодуємо собі та іншим за плідну працю.

 

Заняття 5 «Моє майбутнє»

Мета: сприяти побудові життєвої перспективи учасників, визначенню їхніх мрій та бажань.

Тривалість заняття в дистанційному форматі: 45 хв.

Використані ресурси: сервіси Mentimeter, Padlet, Telegram. Zoom.

Вступ. Привітання.

Вправа на знайомство «Автомобіль» (записати в записнику і поділитися в групі в Телеграмі, зробивши скріншот).

Мета: познайомити учасників один з одним, дослідити ставлення учасників до власного «Я».

- Ми працювали разом на цих заняттях, ділилися власним досвідом і думками, кожного разу пізнавали себе по-новому. 

Для нашого знайомства на цьому занятті я попрошу вас протягом однієї хвилини уявити себе у вигляді автомобіля (можна чарівного) та дати відповіді на такі запитання:

1.   Якої марки автомобіль?

2.   Якого кольору автомобіль?

3.   Які завдання вміє виконувати автомобіль?

4.   Які є пристрої у цьому автомобілі та яка їх функція?

5.   Куди на цьому автомобілі любить їздити його власник та як він почуває себе у цьому місці?

6.   Чи хотів би власник когось покатати на автомобілі, узяти з собою в подорож?.

Запитання, які учасники обдумують протягом однієї хвилини, варто заздалегідь підготувати на слайді та розмістити їх на екрані під час виконання вправи.

Коли всі учасники впоралися із завданням, кожен по черзі презентує свій автомобіль, даючи відповіді на запитання, що були запропоновані для роздумів. 

Обговорення.

      Як ви себе почуваєте?

      Яке у вас ставлення до вашого автомобіля? Чи хочеться у ньому щось змінити, додати?

      Чи були автомобілі, які вас вразили, здивували?

      Чи були автомобілі, схожі на ваш? Чим вони були схожі?

Правила роботи групи (Padlet).

1.     Натиснути на посилання в чаті, якщо ви маєте щось додати.

2.     В правому нижньому кутку екрану натисніть на позначку «+».

3.     У  вікні, яке з’явиться на вашому екрані, напишіть свою відповідь.

4.     Натиснути «Опублікувати».

5.     Ваша відповідь прийнята.

Мета: активізувати увагу учасників щодо групових правил та спонукати їх дотримуватися.

-                      Нагадую, правила розміщені на дошці за посиланням в чаті.

Притча «Все в твоїх руках». https://www.youtube.com/watch?v=SAkjfYUi5qY&ab_channel=%D0%9C%D1%83%D0%B4%D1%80

%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C  

-                      Кожен з нас може сам керувати своїм життям, робити його різноманітним, щасливим, корисним. Але завжди треба розуміти і усвідомлювати, що потрібно для щасливого життя.

Вправа «Складові щасливого життя» (Mentimeter).

1.     Натиснути на посилання в чаті.

2.     На  екрані з’явиться рядок, в який ви маєте написати свою відповідь.

3.     Натиснути «Відправити».

4.     Ваша відповідь прийнята.

Мета: формувати в учасників бачення власних можливостей та конкретних дій для успішної самореалізації, сформувати навички прогнозування та планування майбутнього.

-                      Пропонує спільно визначити, що є складовими життєвого успіху і щастя, без чого вони неможливі.

Для цього зайдіть за посиланням в чаті, і в вільному рядочку пропишіть свою думку.

(Усі пропозиції учасників записуються на хмарі.)

Пропоную обговорити і об’єднати близькі за змістом пропозиції,( утворюючи таким чином список із шести складових: сім’я, здоров’я, друзі, робота, освіта, творчість).

Об’єднати учасників у 3 групи.

Кожна з груп має написати на одній половинці аркуша, якою саме має бути запропонована складова, аби життя було щасливим, які її особливості, характеристики, на другій половині аркуша, навпроти вже написаних якостей і особливостей складової, написати дії, необхідні для реалізації цих особливостей.

Після завершення відведеного часу учні повертаються в загальний зал.

Групи презентують свої напрацювання.

Обговорення.

      Які складнощі виникали під час роботи над завданням?

      Що було найлегшим? Чому? Що було найважчим? Чому?

      Що особисто для вас означало виконання цієї вправи?

Рефлексія.

Вправа «Закінчі речення».

Мета: підбити підсумки заняття, отримати зворотній зв’язок.

- Пропоную закінчити фразу «Для того щоб мрії збувалися, необхідно …….»

Підбиття підсумків проведених занять.

      Які враження та думки у вас після занять?

      Що сподобалось та запам’яталося найбільше?

      Що корисного залишите для себе?

Ритуал прощання «Аплодисменти».

Мета: сприяти позитивному завершенню занять.

- Дякую вам  учасникам за участь в заняттях та пропоную винагородити один одного аплодисментами та повітряними поцілунками. 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

1.                 Панок В. Г. Безпечний простір: навчально-методичний посібник / Лунченко Н. В., Богданов С. О. - Київ, Університетське видавництво ПУЛЬСАРИ,  2021-369 с.

2.                 Моє майбутнє: Навч.- метод. посіб. / Ж. В. Савич, З. А. Сивогракова, Н.

О. Лещук. — К.: Наш час, 2007. — 48 с.

3.                 «Будуємо майбутнє разом»: програма профілактики конфліктів та правопорушень серед учнівської молоді : навчально-методичний посібник [Л. В. Зуб, Т. Л. Лях, Л. А. Мельник та ін.]; за ред. Т. В. Журавель, М. А. Снітко.

– К. : ТОВ “ОБНОВА КОМПАНІ”, 2016. – 298 с.

4.                 «Вчимося керувати емоціями» : тренінгова програма для дівчат підлітків / Васлоян О.К., Москаленко В.Л., Новохатня К.А. ; за ред. А.-Д. Греам, Т.В. Журавель, А. Ріндер фон Бекерат. – К. : Агрітім Канада, 2016. – 84 с.

5.                 Культура життєвого самовизначення : інтегративний курс для учнів загальноосв. навч. закладів : метод. посіб. : [у 3 ч.] / [О.В. Безпалько, М.І.

Босенко, Р.Х. Вайнола та ін.] ; наук. кер. та ред. І.Д. Звєрєвої. – К. :

Златограф, 2004. – Ч. 2. Середня школа.

6.                 Культура життєвого самовизначення : інтегративний курс для учнів загальноосв. навч. закладів : метод. посіб. : [у 3 ч.] / [О.В. Безпалько, М.І.

Босенко, Р.Х. Вайнола та ін.] ; наук. кер. та ред. І.Д. Звєрєвої. – К. :

Златограф, 2004. – Ч. 3. Старша школа.

7.                 Розвиток життєвих навичок: навч.-метод. посіб. для роботи зі старшокласниками і випускниками інтернатних закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування [Л. Дума, Р. Краплич,

К.Сіллевіс та ін.]; за заг. ред. І. Звєрєвої. – К.: ФОП Шарко, 2011. – 160 с.

8.                 Твоя безпека : порадник для підлітків / Брижик А. В., Запорожцев А.

В., Руденко Т. Є. – К. : ОБСЄ, 2015. – 52 c.

9.                 Тренінг емоційної компетентності: навч.-метод. посібник / автор І. М.

Матійків – К.: Педагогічна думка, 2012. – 112 с.

10.             Сходинки до здоров’я : просвітницько-профілактична програма тренінгових занять з учнями навчальних закладів системи загальної середньої освіти : навч.-метод. посіб. / Лях Т. Л., Журавель Т. В., Спіріна Т. П. та ін. ; за заг. ред. Журавель Т. В., Лях Т. Л. – К. : ТОВ «Видавничий дім «Калита», 2014. – 232 с.

11.             Керівництво із соціально-педагогічного супроводу формування безпечної поведінки підлітків в Інтернеті : навчально-методичний посібник /

Черних О.О. К.: ТОВ „ЦП „КОМПРИНТ”, 2017. – 104 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Анкета для підлітків (вхідне анкетування)

Шановні учні, пропоную дати відповідь на запитання анкети, з метою визначення інтересів та потреб підлітків. За результатами анкетування буде розроблений цикл занять "Мій безпечний простір". в якому ви зможете прийняти участь. Дякую за співпрацю!  Клас

      8

      9

      10

      11

1.          Чи важко тобі налагодити спілкування у новому колективі?

      Так

      Ні

      Залежить не від мене

2.          Чи завжди ти аналізуєш свої вчинки?

      Так

      Ні

      Інколи

3.          Чи знаєш ти достеменно правила безпечного спілкування в Інтернеті?

      Так

      Ні

      Не зовсім

      Потребую допомоги

4.          Чи вмієш ти  керувати особистими почуттями та емоціями?

      Так

      Ні

      Не завжди

      Потребую допомоги

5.          Чи важливе для тебе питання планування свого майбутнього?

      Так

      НІ

      Від мене не залежить моє майбутнє

      Не бачу сенсу в плануванні

6.          На які теми ти хотів(ла) би поспілкуватися?

      що таке психічне здоров’я

      значимість цінностей в житті людини

      безпечне спілкування в Інтернеті

      планування свого майбутнього

      конфлікти

      булінг Інше:

7.          Чим тобі подобається займатися у вільний час?

8.          Які б цікаві справи ти пропонував(ла) провести у школі або вдома з друзями?

9.          Якби я був учителем, то таким учням/ученицям, як я, допоміг ось у чому...

10.     З ким ти порадишся, перш ніж прийняти яке-небудь важли­ве для тебе рішення?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Анкета для підлітків (вихідне анкетування)

Шановні учні, пропоную дати відповідь на запитання анкети, з метою визначення інтересів та потреб підлітків. За результатами анкетування буде розроблений цикл занять "Мій безпечний простір". в якому ви зможете прийняти участь. Дякую за співпрацю! 

Клас

      8

      9

      10

      11

1.    Чи важко тобі налагодити спілкування у новому колективі?

      Так

      Ні

      Залежить не від мене

2.  Чи завжди ти аналізуєш свої вчинки?

      Так

      Ні

      Інколи

3. Чи знаєш ти достеменно правила безпечного спілкування в Інтернеті?

      Так

      Ні

      Не зовсім

      Потребую допомоги

4. Чи вмієш ти  керувати особистими почуттями та емоціями?

      Так

      Ні

      Не завжди

      Потребую допомоги

5. Чи важливе для тебе питання планування свого майбутнього?

      Так

      НІ

      Від мене не залежить моє майбутнє

      Не бачу сенсу в плануванні

6. Які теми були для вас найактуальнішими і цікавими?

      що таке психічне здоров’я

      значимість цінностей в житті людини

      безпечне спілкування в Інтернеті

      планування свого майбутнього

      конфлікти булінг

      Інше: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3 Порівняльний аналіз результатів вхідного і вихідного опитування

учасників

image 

 

image 

image 

image 

 

pdf
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
9 квітня
Переглядів
224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку