Cім чудес села Саджавка. Усний твір-опис пам"ятки архітектури.

Про матеріал
Конспект уроку мовленнєвого розвитку. Cім чудес села Саджавка. Усний твір-опис пам"ятки архітектури в художньому стилі. Про історичне минуле на основі стародруків і теперішніх історичних книг, а також від побачених пам'яток рідного села.
Перегляд файлу

Сім чудес села Саджавка

Усний твір-опис пам'ятки історії та культури в

художньому стилі

image

Вчитель української мови і літератури Гонтарук Н. Б


Тема: Сім чудес села Саджавка.

imageУсний твір-опис пам'ятки історії та культури в художньому стилі

image

Мета: на основі здобутих знань формувати та систематизувати вмшня описувати ,пам'ятку історії та культури; вдосконалювати культуру усного мовлення, сприяти збагаченню й уточненню словникового запасу учнів; розвивати спостережлив1сть, образне мислення, виховувати почуття шанобливого ставлення до історичного минулого.

Тип уроку: урок мовленнєвої діяльності.

Обладнання: підручник О. В. Заболотного та В. В. Заболотного «Рідна мова», тлумачн1 словники, виставка штератури, портрет О. Довженка, комп'ютерна техніка.

Епіграф:                     Народ, який не знає свого минулого, не має майбутнього.

О. Довженко

Проблемне питання. Чи вважаєте ви питання збереження пам'яток історії та культури першочерговим державним завданням? Чому?

Хід уроку L Організаційний момент.

Пісня про с. Саджавка.

IL Повідомлення теми та мети уроку.

ІІІ. Мотивація навчш,ьної діяльності уроку.

Вчитель: З давні-давен відома така істина: «Дерево життя - це гілочка, на якій ростуть три листочки. Перший листочок - символ минулого, другий сучасного, а третій - майбутнього. Щоб правильно орієнтуватися у житті, щоб бути освіченою людиною, треба знати минуле свого народу, його

історію, жити сьогоденням, а також бути щирим патріотом своєї країни.

1. Перевірка домашнього завдання.

Робота із тлумачним словником: з'ясування лексичного значення слів пам 'ятка, пам'ятник.

1


IV. Робота пад завданням уроку

Вчитель: Нашим путівником сьогодні буде число 7. 7 днів тижня, 7 кольорів веселки, 7 чудес світу, 7 чудес села Саджавка.

Знати:

       -- про ІсторІю ІХ створення.про історичні пам'ятки нашого села,.    . ..

Уміти:

-         працювати у складі творчої групи,

-         створювати опис історичної пам'ятки.

Цінувати:

-         славне минуле нашої України, - історичні пам'ятки нашого села.

Вчитель: Про історичне минуле ми довщуємося не тшьки Із

стародруків і теперішніх історичних книг, а й від побачених нами пам'яток, якими є старовинні замки, величні собори, сільські церкви, пам'ятники і меморіальні дошки видатним людям, а також музейні експонати, де зібрані побутові речі наших предків. У се це збагачує нашу уяву і знання, має велике виховне І шзнавальне значення.

Пам'ятки бувають рухомі 1image нерухом1. До нерухомих належать розташовані просто неба пам'ятки архітектури. Рухомі пам'ятки - це твори живопису, скульптури, рукописи, книжки, документи. Дослідженням нерухомих пам'яток займається пам'яткознавство. Рухомі вивчаються

1. стор1єю, археолопєю, мистецтвознавством . .       .

1. Дати відповіді на запитання.

1.   Які стилі мовлення вам відомі?

2.   Які типи мовлення ми знаємо? З. Яка будова опису? image

2

V.Завдання випереджувш,ьного характеру

imageВіртуальна екскурсія рідним селом ( перегляд презентації)

VI. Робота над завданням уроку Словникова робота.

imageВчитель: Для того, щоб скласти опис чого-небудь, нам потрібний будівельний матер1ал. Давайте звернемося до словника архітектурних терм1юв.

-         Меморіал-

-         Статуя- Рельєф- Постамент -

-         П'єдестал-

-         Реконструкція-

Творчий диктант

image

Поставте іменники у формі родового відмінка однини.

Граніт, мармур, пісок, п'єдестал, постамент, монумент.

image

Робота в групах

Складіть із запропонованими словами словосполучення і речення.

Бесіда за запитаннями

1.     Як, на вашу думку, описуючи історичну пам'ятку, що потрібно знати?

2.     Про що ми повинні пам'ятати під час опису історичної пам'ятки?

Самостійна робота над складанням твору-опису.

Зачитування чорнових варіантів твору, корекція недоліків.

з

VI. Підсумок уроку

Інтерактивний метод «Мікрофон».

-     Чи      вважаєте     ви       збереження           пам'яток      історії            та        культури першочерговим державним завданням? Чому?

VIL Мотивація оцінок.

VIII. Домашнє завдання.

imageЗакінчити роботу над твором-описом, шдготувати до контрольної здач усного твору-опису у художньому стил1.

4

pdf
Додано
17 липня 2022
Переглядів
386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку