Cистема різнорівневих завдань (репродуктивного, конструктивного, творчого рівнів), що відображають докомунікативний, комунікативний та посткомунікативний етапи розвитку читацької діяльності школяра, 11 клас
Іван Багряний «ТИГРОЛОВИ»
І. РЕПРОДУКТИВНИЙ РІВЕНЬ.
-
«Хронологічний диктант» (за життям і творчістю І.Багряного). Назвати подію що відбулася у зазначеному році.
-
Робота з літературознавчим словником. Знайти визначення «пригодницький роман».
-
«Відомості з історії». Про який період історії йдеться в романі «Тигролови»?
-
Метод бесіди. Перевірка знань тексту твору (індивідуально, фронтально, у групах, тести).
-
«Знайди відповідь». Знаходження в тексті відповіді на запитання у вигляді цитати.
-
«Улюблений епізод». Які епізоди найбільше запам’яталися? Усний переказ епізодів (стислий, докладний, вибірковий).
-
Скласти план до першого розділу «Дракон».
-
«Цитатник». Виписати цитати чи зробити в тексті закладки на певних сторінках.
-
Читання інтригуючих уривків твору вголос.
ІІ. КОНСТРУКТИВНИЙ РІВЕНЬ.
-
На основі виписаних цитат до образу Григорія Многогрішного побудуйте монолог-розповідь від першої особи про головного героя роману (письмово чи усно).
-
Складіть цитатну характеристику образу Наталки.
-
Від першої особи охарактеризуйте образ Медвина.
-
У творі змальовано дві України – Сірків і Многогрішного. Порівняйте їх, даючи характеристику обом.
-
Назвіть основні композиційні елементи тексту твору.
-
На основі опрацьованого тексту визначте тему, проблематику роману.
-
Охарактеризуйте композицію і сюжет.
-
Розкрийте ідейний зміст твору.
-
Розкрийте алегоричний зміст назви роману.
ІІІ.ТВОРЧИЙ РІВЕНЬ.
-
Проблемний семінар «Чим близький нам багрянівський ідеал українського інтелігента 30-х років ХХ століття?»
-
складання тез (плану), правильність яких буде доводитись на основі осмислення прочитаного тексту з урахуванням життєвого кредо головного героя «Краще вмерти біжучи, ніж жити гниючи» та слів Сірчихи «У сміливих щастя завжди є».
-
акценти бажано розставити так: авторська позиція віри в Людину, в її спроможність знаходити гідний вихід із найскрутніших обставин, не відступаючи ні на крок від свого вибору й загальнолюдських норм: уся поведінка героя зумовлена могутньою волею не просто до життя, а до життя, гідного людини; вірність нормам загальнолюдської моралі; лицарське ставлення до жінки; ідейні акценти, що асоціюються із сьогоденням.
-
Урок-інсценізація за романом.
-
Дискусія-узагальнення. Виступ-роздум проблемного характеру.
Пам’ятка «Правила дискусії».
Побудова виступу: теза – докази – аргументи – висновок.
-
Письмовий твір на одну з тем:
-
«…Сміливі завжди мають щастя»
-
«Іван Багряний – речник українського оптимізму»
-
«Що я візьму у своє майбутнє після прочитання роману Івана Багряного «Тигролови»?»