Єрмакова М.Ю.
Цікавий шлях до
рідної літератури
Тестові завдання різних типів
Українська література
Профіль українська філологія
10-11 клас
Кременівка 2018
Єрмакова М.Ю.
Цікавий шлях до рідної літератури: тестові завдання різних типів. – Кременівка, 2018. – 60 с.
Збірка складається з тестів відкритого і закритого типів, тестів на послідовність та співвідносність, ситуативних тестів із відповідями з української літератури профільний рівень (профіль українська філологія) для 10-11 класу шкіл національних меншин з російською мовою навчання. Вона розрахована на вчителів, які намагаються урізноманітнити форми роботи на уроці і зробити його цікавим. Завдяки наявності питань та відповідей, вона доступна турботливим батькам, які б хотіли допомогти своїм дітям засвоїти і закріпити шкільний матеріал.
Це видання, завдяки своїй доступності, також буде корисним дітям, яким подобається вивчення української літератури, для самостійної перевірки власних знань.
Контрольна робота з української літератури для 10 класу з теми «Вступ. Література 70-90-х ХІХ століття»
Тести закритого типу
А залізничника
Б селянина
В сільського священика
Г канцеляриста.
А працює священиком
Б учителює
В займається самоосвітою
Г багато подорожує.
А поєднання гумору і сатири
Б використання неологізмів
В наявність оповідача
Г надмірність застосування пейзажів.
А соціально-психологічний роман
Б філософська трагедія
В соціальне оповідання
Г соціально-побутова повість.
А місто вразило її своєю красою
Б набридли приниження з боку Кайдашихи
В посварилася з Лавріном
Г виявила бажання жити самостійно.
А Кайдашиха вибила Мотрі око
Б Мотря розбила глек об голову Кайдашихи
В Карпо побив дітей Лавріна
Г Мотря виколола око Кайдашисі.
А Херсонщині
Б Черкащині
В Сумщині
Г Полтавщині.
А Карпо
Б Омелько
В Лаврін
Г син Карпа.
А після революції 1905-1907 рр.
Б напередодні реформи 1861 р.
В під час реформи 1861 р.
Г перші десятиліття після реформи 1861 року.
А літературознавства
Б суспільствознавства
В фольклору
Г українознавства.
А «Покуть»
Б «Вільне слово»
В «Україна»
Г «Правда».
А майстром-пейзажистом
В корифеєм української прози
В романтиком
Г засновником критичного реалізму.
А в Київському університеті
Б Бобринецькій повітовій школі
В Полтавській духовній семінарії
Г Гадяцькій повітовій школі.
А Іван Семенович Чайченко
Б Панас Олександрович Кандиба
В Панас Якович Рудченко
Г Павло Іванович Губенко.
А соціально-психологічним
Б соціально-побутовим
В історико-психологічним
Г історико-філософським
А вимушений був заробляти на життя
Б мав бажання бути відомим в Україні
В прагнув служити народові
Г до цього його спонукала мати.
А П.Мирного
Б І.Білика
В П.Мирного, І.Білика
Г П.Мирного, О.Білецького.
Тести ситуативного характеру
Оберіть 2 і більше правильних відповідей
А лицемірство
Б невігластво
В сварливість
Г брехливість
Д показна улесливість
Е марнотратство
А працьовитість
Б співучість
В енергійність
Г непокірливість
Д лагідність
Е мовчазність.
А заздрісність
Б доброта
В затурканість
Г сльозливість
Д лагідність
Є терплячість.
А «Він ніколи не сміявся гаразд, як сміються люди»
Б «Як я з нею не оженюся, то в Росі утоплюся»
В «… коли б ти була зозулею в гаю, то я б тебе і там упіймав би»
Г «Ще хлопцем він прищепив своїми руками щепу на старому пні. Груша погналася вгору, як верба. Батько подарував йому ту грушу на багату кутю»
Д «Він був добрий стельмах, робив панам і селянам вози, борони, плуги та рала»
Е «… чоловік гордий та жорстокий, з його буде добрий посіпака».
А Хрущ
Б Лушня
В Матня
Г Ґедзь
Д Пацюк
Е Варнак.
А Чіпку смертельно поранено в одному з розбишацьких набігів
Б Галя пішла з дому й не повернулася
В Чіпку забирають на каторгу
Г Галя повісилася
Д Мотря доживала віку у Грицька
Е Мотря пішла в найми до сусідки.
А тавтологія
Б інверсія
В персоніфікація
Г антитеза
Д порівняння
Е епітети.
Контрольна робота з української літератури для 10 класу з теми «Література 70-90-х рр.. ХІХ ст.
(І.Нечуй-Левицький, П.Мирний)»
Оцінювання: 24 питання х 0,5 б. = 12 б.
Тести 1-4: обери 3 правильні відповіді.
А тавтологія;
Б інверсія;
В персоніфікація;
Г антитеза;
Д порівняння;
Е епітети.
А «Коли б можна – ввесь би цей світ виполонив, а виростив новий!»;
Б «…дуже палкий погляд, бистрий, як блискавиця»;
В «Нічого я б у світі не хотів, тільки б хату теплу, жінку любку та малу дитину»;
Г «Купивши ґрунт, почув себе зараз іншим, немов на аршин виріс, на корж потовщав»;
Д «… полюбив діда більше батька, матері; прийшлись йому до вподоби розкази страшні, а іноді й смішні»;
Е «… мав добру пам'ять; з неї ніколи не виходила думка, що він виродок… Такому нема на світі нічого такого, чого б він злякався».
А «Чорне кучеряве волосся, заквітчане польовими квітками, чудовно вилося коло білого чола; тоненькі пасма того чорного, аж полискуваного, хмелю спадали на біле, рум'яне личко ...»;
Б «Сама - невеличка, метка й жвава, з веселою усмішкою на виду, вона
так і вабила до себе»;
В «…сусідська наймичка - весела, моторна й робоча дівчина, хоч і не велика красуня»;
Г «…бідна некрасива дівчина, уже таки літня, що жила в сусідах, удвох з старою матір'ю»;
Д «Не судилося ... щастя. Не зазнала вона його змалку, не бачила дівкою, жінкою, не сподівалася замужньою вдовою»;
Е «Я б свого серця влупила та дала йому, коли б він тільки став чоловіком! Я б тоді вмерла спокійно».
А Хрущ;
Б Лушня;
В Матня;
Г Ґедзь;
Д Пацюк;
Е Варнак.
Тести 5 -15: обери 1 правильну відповідь.
А ставши сільським чабаном;
Б очоливши бунт селян;
В віддавши своє сіно селянам;
Г працюючи в земській управі;
Д грабуючи і вбиваючи заможних хуторян.
А Мотрю;
Б Христю;
В пані Польську;
Г Галю;
Д Явдоху.
А поразка Чіпки у боротьбі із земство.
Б вигнання матері з хати;
В смерть Галі;
Г вбивство на хуторі;
Д арешт Чіпки після злочину, його відправка з конвоєм.
А повітовий суд;
Б сільська управа;
В земство;
Г повітова канцелярія;
Д міське скарбництво.
А вплив злочинного товариства;
Б погана спадковість;
В втрата Чіпкою землі;
Г злиденне життя.
А широко й різнобічно зображено значні історичні події, життя народу в його різних проявах, поставлено проблеми загальнонародного значення;
Б аналіз дійсності поєднується з глибоким психологічним дослідженням внутрішнього світу людини;
В дається вільне, не обов'язково вичерпне, але виразно індивідуалізоване трактування теми;
Г подано хроніку життя селянської родини в післяреформений період;
Д описуються реальні події і факти з невеликим авторським домислом.
А у Семигорах;
Б у Вербівці;
В у Пісках;
Г у Западинцях;
Д у Стеблеві.
А реальна людина, уявлення про яку слугувало автору основою
для створення літературного характеру;
Б художній образ, у якому розкрито неповторно індивідуальне ставлення до дійсності;
В зображення людського життя в максимально індивідуалізованій формі, що заразом несе в собі узагальнююче начало, дозволяє передбачити життєві закономірності, котрі формують людей того чи іншого типу;
Г персонаж з яскраво вираженими
автобіографічними рисами;
Д один із персонажів, який найбільше виражає
задум письменника.
А Івана Вареника;
Б Остапа Хруща;
В Чіпки Варениченка;
Г Максима Ґудзя;
Д Грицька Чупруненка.
А соціально-історичний;
Б пригодницький;
В епопея;
Г історичний;
Д соціально-психологічний.
А у Відні;
Б у Харкові;
В у Женеві;
Г у Миргороді;
Д у Полтаві.
Тести 16-22: обери 3 правильні відповіді.
16. Серед запропонованих тверджень знайдіть правильні ( І.Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я»):
А головним композиційним компонентом у повісті є одруження Карпа
і прихід до хати Мотрі;
Б повість мала спочатку іншу розв'язку (груша розросталася і ще
більше дратувала сім'ї);
В тема повісті «Кайдашева сім'я» - зміни в житті пореформеного села;
Г у повісті «Кайдашева сім'я» поєднані комічна, лірична і драматична ознаки;
Д у повісті як композиційний прийом введено змалювання чотирьох
бійок між Кайдашами;
Е характер сміху в повісті можна охарактеризувати як «сміх крізь сльози.
вставала, то наближалась до тину стара видроока Кайдашиха...
Дві сім'ї, як дві чорні хмари, наближались одна до другої сумно і понуро» вжито такі художні засоби:
А тавтологія;
Б звуконаслідування;
В заперечний паралелізм;
Г порівняння;
Д епітети.
А «брови, як шнурочки; моргне, ніби вогнем сипне»;
Б «Ходить так легенько, наче в ступі горох товче, а як говорить, то носом свистить»;
В «висока, рівна, з довгастим лицем, з сірими очима, з тонкими губами та блідим лицем»;
Г «Вона вміла дуже добре куховарити... Вона довго терлась коло панів і набралась од їх трохи панства»;
Д «і гарна, і трохи бриклива, і в неї серце з перцем»;
Е «До природної звичайності української селянки в неї пристало щось уже дуже солодке, аж нудне».
А «Як я з нею не оженюся, то в Росі утоплюся»;
Б «Він ніколи не сміявся гаразд, як сміються
люди»;
В «... коли б ти була зозулею в гаю, то я б
тебе і там упіймав би»;
Г «Ще хлопцем (він) прищепив своїми
руками щепу на старому
пні. Груша погналася вгору, як верба.
Батько подарував (йому)
ту грушу на багату кутю»;
Д «чоловік гордий та жорстокий, з його буде
добрий посіпака»;
Е «Він був добрий стельмах, робив панам і селянам вози, борони, плуги та рала і заробляв добрі гроші, але ніяк не міг вдержати їх в руках».
А «широке лице було сухорляве й бліде, наче лице в ченця»;
Б «широкий у плечах, з батьківськими карими очима, з блідуватим лицем»;
В «тонкі пружки його блідого лиця з тонкими губами мали в собі щось неласкаве»;
Г «гострі темні очі були ніби сердиті»;
Д «був дуже богомільний, ходив до церкви щонеділі не тільки на службу, а навіть на вечерню»;
Е «Він був схожий з виду на матір».
А заздрісність;
Б сльозливість;
В доброта;
Г лагідність;
Д затурканість;
Е терплячість.
А лицемірство;
Б сварливість;
В брехливість;
Г показна улесливість;
Д марнотратство.
Тести 23 -24: обери 1 правильну відповідь.
А шляхом уведення ліричних відступів, які уповільнюють дію;
Б чергуючи напружені діалоги зі спокійною розповіддю;
В використовуючи прийом градації;
Г інтригуючи читача.
А Омельком Кайдашем;
Б Марусею Кайдашихою;
В батьком Мотрі;
Г матір’ю Мелашки;
Д бабою Палажкою.
Контрольна робота з української літератури для 10 класу з теми « І.Карпенко-Карий «Мартин Боруля» »
Тести закритого типу
А апеляцією»;
Б заздрощами»;
В дворянством»;
Г жадібністю».
А повітового суддю;
Б дрібного чиновника;
В пана Красовського;
Г сусідського сина.
А бідний;
Б любить випити;
В не дворянин;
Г програв своє господарство у карти.
А п’яльця;
Б веретено;
В мотовило;
Г спиці.
А Гервасію;
Б Красовському;
В Степанові;
Г Мартинові.
А дізнався, що Марися його не кохає;
Б Микола його налякав;
В подумав, що Марися чекає дитину від іншого;
Г Мартин замало дав приданого за дочку.
Тести відкритого типу
Тести на відповідність
1-В, 2-Г, 3-А, 4-Б
1 Мартин А «По батьківському молитовнику
легше молитися»
2 Марися Б «Нам що? Вдень наробишся, а
ввечері, разом з соловейком,
щебечем по садках»
3 Гервасій В «Герб – то єсть знак шляхетського
достоїнства!»
4 Микола Г «Краще жить на світі щасливим
мужиком, ніж нещасним паном»
1-Б, 2-А, 3-Г, 4-В
1 Проблема батьків і дітей А Мартин Боруля
2 Проблема людської гідності Б Степан
3 Проблема кохання В Гервасій Гуляйницький
4 Проблема праці як джерела Г Марися
матеріального достатку
1 «Сто тисяч» А Покарання за зраду
свого побратима
2 «Безталанна» Б Любовний трикутник:
головний герой кохає
одну дівчину, а
одружується на іншій
3 «Сава Чалий» В Показ незаконних
махінацій головного
героя з метою
збагачення
4 «Хазяїн» Г Показ
новонародженого,
малоосвіченого
жадібного сільського
буржуа, якому постійно
«копиталу не хватає»
1-Г, 2-Б, 3-А, 4-В
1 Націєвський А …а бумаги – тьфу. В мене
їх було доволі, а тілько я
переконався, що нам
дворянство личить як корові
седло.
2 Мартин Б Чую, як мені легко
робиться, наче нова душа
сюди ввійшла, а стара,
дворянська, попелом стала.
3 Гервасій В Як побрачимся, тоді
полюбите. Любов – ета
злодійка приходить зря,
сьогодні нєт єйо, а завтра
вот она.
4 Тренделев Г Нарешті: чи виграв, чи
програв, а грошики дай.
Живи – не тужи. Все одно
що лікар: чи вилічив, чи
залічив – плати.
1-В, 2-Б, 3-А, 4-Г
Тести «Так», «Ні»
Тести на послідовність
Зав’язка …Мартин Боруля подає в суд на Красовського, котрий його, «уродзоного шляхтича», назвав бидлом, а сина — телям.
Розвиток дії … гумористичні сцени з життя заможного хлібороба Мартина Борулі, який домагається втрачених дворянських прав.
Кульмінація … із Сенату надійшла відмова, бо в одному з документів написано не «Боруля», а «Беруля».
Розв’язка … нарештi, одна лiтера в прiзвищi (Боруля — Беруля) кладе край його змаганням за дворянське звання: рiд Мартина не визна-ли дворянським.
1-Г, 2-Б, 3-А, 4-В
А Степана залишили поза штатом;
Б в Омелька вкрали коней;
В Мартин Боруля знищив папери;
Г Мартин заборонив синові товаришувати з Миколою.
Г
А Звільнення Степана з посади канцеляриста – укладання угоди Борулі з Тренделєвим – відмова Борулі одружити Марисю з Миколою – утеча Націєвського.
Б Утеча Націєвського – укладання угоди Борулі з Тренделєвим – відмова Борулі одружити Марисю з Миколою – звільнення Степана з посади канцеляриста.
В Відмова Борулі одружити Марисю з Миколою - укладання угоди Борулі з Тренделєвим – утеча Націєвського – звільнення Степана з посади канцеляриста.
Г Укладання угоди Борулі з Тренделєвим – відмова Борулі одружити Марисю з Миколою – утеча Націєвського – звільнення Степана з посади канцеляриста.
Ситуативні тести
Оберіть 2 і більше правильних відповідей
А, Б, В, Г, Д
А Іван Карпенко- Карий
Б Микола Садовський
В Панас Саксаганський
Г Марія Садовська-Барілотті
Д Михайло Старицький.
23. Серед названих ідей Установіть відповідність між дійовими особами та їх словами: «Мартина Борулі» провідними є:
А Викриття бюрократизму новому капіталістичному суспільстві.
Б Засудження хабарництва.
В Висвітлення вад тогочасного життя.
Г Осміювання міщанства як руйнівника здорової народної моралі
Д Висміювання людей, що соромляться бути собою, надмірно захоплюються модою
Е гідність людини визначає на приналежність до привілейованого соціального стану, а чесна трудова діяльність, простота і щирість у взаєминах з людьми.
В, Д ,Е
24. Оберіть провідні жанри драми:
А трагедія
Б Комедія
В Драма
Г Трагікомедія
Д Водевіль
Е Мелодрама
А Б В Г Д Е
Контрольна робота з української літератури для 10 класу з теми «Українська література 10-х рр.. ХХ ст.. ( М.Коцюбинський, О.Кобилянська)»
Комбінована контрольна робота
Тести закритого типу та ситуативні ( по 0,25 б. за кожну відповідь).
А … бо той був старшим сином
Б … бо син часто хорів
В … бо без допомоги Михайла важко дати лад господарству
Г … бо Михайло був заручений з Анною.
А Був шибеником
Б Не спілкувався з односельцями
В Був крадієм скотини
Г Свідчив у суді проти Івоніки.
А Анна
Б Рахіра
В Докія
Г Домніка.
А Відвозив йому гроші
Б Намагався підтримати у важких умовах
В Розповів, що Анна вийшла заміж
Г Продавати товар офіцерам.
А … якщо працюватиме кілька днів на пана
Б … якщо буде єдиним сином у родині
В … якщо буде одруженим
Г … якщо в нього будуть діти.
А Допомога людей, бо помер не відразу
Б Віддати землю аві
В Одруження з Анною
Г Потоваришувати з Рахірою.
7. «Іntermezzo» є новелою, бо:
А подає детальні пейзажні описи і зміну настроїв ліричного героя;
Б це невеликий за обсягом епічний твір про незвичайну життєву подію;
В має струнку композиційну побудову;
Г це твір з несподіваним фіналом і сконденсованою дією;
Д зосереджується на внутрішньому світі і переживаннях ліричного героя;
Е має кілька сюжетних ліній і невелику кількість персонажів.
А лейтмотивом твору стає конкретний музичний образ;
Б її викладовою формою є внутрішній монолог;
В автор намагається зворушити читача образом моменту;
Г герой цієї новели філософськи осмислює своє ставлення до
дійсності;
Д людина зображується у нерозривному зв'язку з природою;
Е пошук сенсу буття головним героєм відбувається у душевних стражданнях.
А Оверко; Г Панна;
Б Оріон; Д Тревор;
В Пава; Е Трепов.
А Новела «Іntermezzo» - це єдиний твір, присвячений не людям,
а «кононівським полям».
Б Стан особливого емоційного: збудження ліричного героя в новелі «Іntermezzo» передається за допомогою розгорнутих, аргументованих фраз.
В Три крапки і знаки питання в новелі «Іntermezzo» - це звичайні розділові знаки у кінці речення.
Г Сценою, де діють дійові особи новели «Іntermezzo», виступає душа ліричного героя.
Д Розповідь у новелі «Іntermezzo» ведеться від першої особи.
Г У новелі «Іntermezzo» створено образ революційно настроєного інтелігента-демократа.
А експозиція; Г ліричні відступи;
Б зав'язка дії; Д кульмінація;
В присвята; Е заголовок.
А Іван (М.Коцюбинський «Тіні забутих предків») був не дев'ятнадцятою, а п'ятою дитиною в родині, бо п'ятнадцятеро- померло.
Б Повість «Тіні забутих предків» М.Коцюбинського має цілком оригінальний сюжет.
В За повір'ями гуцулів, світ створив чорт.
Г «Тіні забутих предків» - соціально-побутова повість.
Д Повість «Тіні забутих предків» була екранізована Сергієм Параджановим.
Е Однією з центральним проблем повісті «Тіні забутих предків» є проблема збереження природи.
ІІ рівень. Творче завдання.
2.1. Висловіть свою точку зору з приводу трагічної історії родини Федорчуків як новітньої інтерпретації християнського мотиву братовбивства. ( 4,5 балів).
2.2. Висловіть свою точку зору з приводу світу людини у зв’язку зі світом природи ( за повістю М.Коцюбинського «Тіні забутих предків» ( 4,5 балів).
Контрольна робота з української літератури для 10 класу з теми « Українська література 70-90-х рр. ХІХ ст.. ( В Стефаник, Л.Українка)
Тестування
( кожне завдання 0,5 балів)
І. Тести закритого типу. Ситуативні тести. Творчість Л.Українки.
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
А реалізм;
Б експресіонізм;
В імпресіонізм;
Г неоромантизм;
Д сентименталізм.
А «Конвалія»;
Б «Сафо»;
В «До мого фортепіано»;
Г «Стояла я і слухала весну»;
Д «Надія».
А Лариса Косач;
Б Олександра Білозерська;
В Наталя Кобринська;
Г Марія Вілінська;
Д Олена Пчілка.
А надія помирає остання;
Б мріє не зрадь;
В пам’ятай, що живеш;
Г лиш боротись - значить жить;
Д без надії сподіваюсь.
Геть те, думи, ви, хмари осінні!
Тож тепера весна золота!
Чи то так у жалю, в голосінні
Проминуть молодії літа? розпочинає вірш:
А «Слово, чому ти не твердая криця»;
Б «Скрізь плач, і стогін, і ридання»;
В «Досвітні огні»;
Г«Contra spem spero».
А комедія;
Б трагедія;
В драма-феєрія;
Г містерія;
Д водевіль.
А трьох частин;
Б трьох частин та епілогу;
В прологу, двох частин та епілогу;
Г прологу та трьох частин;
Д прологу та чотирьох частин.
А драма-феєрія;
Б побутова драма;
В містерія;
Г мелодрама;
Д драматична поема.
9. Природна циклічність, покладена в основу композиції «Лісової пісні» Лесі Українки, символізує:
А данину слов'янським міфологічним традиціям;
Б нерозривний зв'язок людини і природи;
В вічність людських поривань до щастя;
Г цілісність і завершеність твору;
Д повторення, минущість, вічність життя.
А стосунки між батьками і дітьми;
Б любов людини до природи і необхідність її збереження;
В складні та болісні шляхи шукання щастя і реалізації високої мрії;
Г життя українських селян на Волині наприкінці XIX століття,
Д становище жінки в українському суспільстві кінця XIX століття.
Я в серці маю те, що не вмирає!» - говорить у «Лісовій пісні»:
А Русалка;
Б Доля;
В Килина;
Г Лукашева матір;
Д Мавка.
А побутовий;
Б психологічний;
В філософський;
Г соціальний;
Д ритуальний.
Завдання з вибором трьох правильних відповідей
Так! Я буду крізь сльози сміятись,
Серед лиха співати пісні,
Без надії таки сподіватись,
Жити буду! Геть думи сумні! використано такі художні засоби:
А метафора;
Б оксиморон;
В алегорія;
Г риторичні оклики;
Д антитеза.
А зображує людей у незвичних умовах;
Б розкриває духовну велич людини;
В протестує проти гноблення особистості;
Г протестує проти кохання;
Д має розкішні реалістичні пейзажі;
Е в основу її покладено соціально-побутовий конфлікт.
ІІ. Тести закритого типу. Ситуативні тести. Творчість В.Стефаника.
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
А у с. Русові;
Б у м. Коломия;
В у м. Дрогобич;
Г у с. Снятині;
Д у с. Торговиця.
А відверто атеїстичні погляди Василя Стефаника;
Б політичну агітацію, якою займався Стефаник, навчаючись у гімназії;
В шлюб без батьківського благословення;
Г творчу діяльність Стефаника;
Д сімейні непорозуміння.
А детективно-пригодницького роману;
Б казки;
В новели;
Г балади;
Д драми.
А «Руської трійці»;
Б «Кирило-Мефодіївського братства»;
В «празької школи»;
Г «київської школи»;
Д «Покутської трійці».
А пейзажна новела;
Б новела потоку свідомості;
В новела настрою;
Г психологічна новела;
Д новела акції.
А випадок із життя рідного брата Василя Стефаника;
Б розповідь батька;
В листування з односельцем-емігрантом;
Г автобіографічні мотиви;
Д замітку з місцевої газети.
А соціального розшарування українського селянства кінцяXIX століття;
Б митця і суспільства;
В батьків і дітей;
Г еміграції українського селянства;
Д солдатчини.
Завдання з вибором трьох правильних відповідей.
А драматизм
Б лаконічність, ескізність, фрагментальність;
В детальні описи і моралізаторство;
Г розгорнуті авторські характеристики і ліричні відступи;
Д психологічна деталь;
Е сюжет будується в основному на вчинках людей.
А змарнованого життя;
Б Іванової старості;
В пам’яті про Івана Дідуха в рідному селі;
Г соціального гноблення і знущань;
Д могили, з якою асоціюється у селянина далека і невідома Канада;
Е важкої долі народу-трудівника, його невсипущої праці.
А еміграція як пошук кращої долі;
Б розрив людини з рідним краєм;
В історичне минуле українського народу;
Г боротьба за світле майбутнє;
Д трагедія солдатчини;
Е руйнація душевної гармонії.
10 клас Українська література
Контрольна робота за І семестр
1. У вірші «Гімн» І.Франка усі названі мотиви, крім …
а) перетворювальної сили «науки, думки, волі»;
б) турботи про майбутні покоління;
в) «приспаної волі» царем;
г) віри в сили свого народу;
д) незламності духу поневолених.
2. Івана Фрінка називають:
а) Великим Кобзарем;
б) Великим Каменярем;
в) поетом - піснярем;
г) великим гумористом.
3. Кому І.Франко присвятив збірку «З вершин і низин» ?
а) Т.Г. Шевченку;
б) Ользі Рошкевич;
в) Ользі Хоружинській;
г) Г. Сковороді.
4. Прочитайте уривок з поезії І.Франка, визначте віршовий розмір.
Та слави людської ми зовсім не бажали,
Бо не герої ми і не богатирі.
Ні, ми невольники, хоч добровільно взяли
На себе пута. Ми рабами волі стали;
На шляху поступу ми лиш каменярі.
а) чотиристопний дактиль;
б) чотиристопний анапест;
в) шестистопний ямб;
г) п'ятистопний ямб.
5. Вірші І.Франка «Гімн», «Декадент» об'єднує мотив:
а) приходу весни як передбачення перетворень у суспільстві;
б) незламної віри у світле майбутнє свого народу;
в) ролі поета й поезії в житті сусільства;
г) фаустівського шукання сенсу бутя.
6. У вірші І.Франка «Декадент» звучить:
а) підтвердження належності до декадентів;
б) уболівання з приводу тяжкої долі пригнічених;
в) думка про роль історичної пам'яті у вихованні нових поколінь ;
г) життєствердна позиція ліричного героя-митця.
7. У вірші "«Гімн» І. Франка звучать мотиви:
а) віри в сили свого народу;
б) краси людської праці;
в) «приспаної волі» царем;
г) впевненого поступу майбутньої волі та нового життя.
8. Як І.Франко назвав збірку «Зів'яле листя» ?
а) лірична пісня;
б) лірична трагедія;
в) лірична драма;
г) комедія.
9. На початку твору несказанно радий був Мартин Боруля ( за твором І.Карпенка-Карого «Мартин Боруля»)
а) поверненню сина;
б) заміжжю дочки;
в) приходу листа про розгляд підтвердження дворянства;
г) приходу Красовського.
10. За кого хотів видати заміж дочку Мартин Боруля? ( за твором І.Карпенка-Карого «Мартин Боруля»)
а) канцеляриста;
б) дворянина;
в) суддю;
г) чиновника, регістратора в ратуші.
11. До яких позасюжетних елементів найчастіше вдається автор «Кайдашевої сім’ї»:
а) описи;
б) роздуми;
в) ліричні відступи;
г) публіцистичні відступи.
12. Роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного та Івана Білика започаткувався твором:
а) «П'яниця»;
б) «Подорож від Полтави до Гадяча»;
в) «Лихий попутав»;
г) «Пропаща сила».
13. Установіть відповідність між цитатою і назвою твору.
1. «Вічний революцьонер – а) «Гримить».
Дух, що тіло рве до бою…» б) «Каменярі».
2. «…І з заходу темная хмара летить – в) «Гімн».
Гримить!»
г) «Сідоглавому».
3. «…Чудові очі ті ясні сумні, д) «Чого являєшся
немов криниці дно студене » мені у сні?»
4. «Я бачив дивний сон. Немов передо мною
Безмірна, та пуста і дика площина…» е) «Декадент»
5. «Чом твої устонька – тиха молитва, є) «Ой ти, А твоє слово остре, як бритва? дівчино, з горіха
зерня»
6. «Поки живий, я хочу справді жити,
А боротьби життя мені не страх».
1В, 2А, 3Д, 4Б, 5Є, 6Е.
14. Що є предметом зображення в повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»:
а) трагічні події українського села, пов’язані з підготовкою до реформи 1861р.;
б) традиційний патріархальний устрій українського села;
в) сім’я як середовище безперервних конфліктів, зумовлених надто великою кількістю людей;
г) розшарування селянства, розпад патріархальних норм родинного життя під тиском пореформених обставин, темрява і неуцтво, індивідуалізм.
15. Укажіть, які образи створює у своїх творах І.Нечуй-Левицький:
а) типові; б) трагічні; в) героїчні; г) ідеальні.
16. Визначте специфічність гумору в повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»:
а) гумор з елементами іронії, наближеної до сатири;
б) викривальний сміх;
в) сміх крізь сльози співчуття;
г) гумор заради розваги.
17. Вкажіть назви тропів і фігур,використаних у даному уривку:
а) епітет;
б) персоніфікація;
в) порівняння;
г) риторичний оклик;
г) гіпербола:
«Небо незміряно всипане зорями –
Що то за Божа краса!
Перлами зорями теж під тополями
Грає перлиста роса»
18. Яким правилом керувався в житті «чесний труженик» Грицько Чупруненко:
а) «Коли б можна, – увесь би цей світ виполонив, а виростив новий… Тоді б може й правда настала!..»;
б) «Береженого й Бог береже»;
в) «Своя сорочка ближче до тіла»;
г) «А що люди про мене скажуть?».
19. Встановити відповідність між назвами літературних напрямів та їх визначальними рисами.
А Романтизм 1. Підвищена емоційність зображення подій та характерів.
А Класицизм 1. Культ почуттів.
Б Реалізм 2. Обов'язкове
дотримання
канонічних правил
написання творів.
В Сентименталізм 3. Принцип точної
відповідності реальній
дійсності.
4. Зображення не самого
предмета, а враження від
нього.
20. Встановіть відповідність між терміном та його визначенням.
А гумор 1. Слово чи вислів, ужитий у
переносному, образному значенні.
Б сатира 2. Художні твори різних жанрів, у
яких смішне в житті людей
зображується в доброзичливому,
жартівливому тоні
В троп 3. Глузливо-критичне ставлення
митця до предмета,
4. Прихована насмішка.
Г іронія 5. Твори викривального
характеру, у яких гостро
висміюються негативні суспільні
явища.
А2, Б4, В1, Г3.
21. Що заперечує автор у повісті «Кайдашева сім’я», створюючи комічні ситуації і сцени:
а) необхідність відокремлення господарства старшого брата Карпа від молодшого Лавріна зі своїм господарством;
б) крутий характер Марусі Кайдашихи;
в) постійне вживання спиртного старим Кайдашем;
г) безглузде марнування життя і здоров’я на суперечки, які порушують цілісність і міцність родини.
22. Укажіть хибне твердження:
а) «Кайдашева сім'я» - реалістична повість;
б) «Кайдашева сім'я» - соціально-побутова повість;
в) «Кайдашева сім'я» - енциклопедія народознавства;
г) «Кайдашева сім'я» - соціально-психологічна повість.
23. Укажіть термін, який випадає з логічного ряду:
а) зав’язка; б) метафора; в) експозиція;
г) кульмінація.
24. Термін Визначення
1. Історичний факт А народжена творчою уявою
письменника, художньо
видозмінена дійсність
2. Художній вимисел Б будова художнього твору
3. Сюжет художнього твору В описи в художньому
творі
4. Композиція художнього твору Г справжня подія, що
відбулася в
конкретний час і
документально зафіксована
Д послідовний виклад
подій у художньому творі
1Г, 2А, 3Д, 4Б.
Контрольна робота з української літератури для 11 класу за темою
«Українська література І пол.. ХХ ст. (П Тичина,
М.Рильський, М Хвильовий)»
Тести закритого типу та ситуативні ( з вибором 3 правильних відповідей)
Оберіть 1 правильну відповідь
А «Золотий гомін»;
Б «Сонячні кларнети»;
В «Замість сонетів і октав»;
Г «Вітер з України»;
Д «В космічному оркестрі».
А «Ви знаєте, як липа шелестить ...»;
Б «Коли в твої очі дивлюся»;
В «Розкажи, розкажи мені, поле»;
Г «Гаї шумлять..,»;
Д «Хтось гладив ниви».
А «Арфами, арфами ...»;
Б «Похорон друга»;
В «Ви знаєте, як липа шелестить ...»;
Г «Я сказав тобі лиш слово»;
Д «О, панно Інно».
А романтизм;
Б реалізм;
В експресіонізм;
Г футуризм;
Д символізм.
А живопису;
Б скульптури;
В музики;
Г театру;
Д архітектури.
А порівняння;
Б синекдоха;
В паралелізм;
Г уособлення;
Д алегорія.
А «Арфами. Арфами ...»;
Б «Ви знаєте, як липа шелестить ...»;
В «Пам'яті тридцяти»;
Г «Скорбна мати»;
Д «Золотий гомін».
А подано картину місячної ночі за допомогою звукових і зорових образів;
Б кількома штрихами створено незримо присутній образ сплячої коханої;
В світосприйняття природи і людини в їх гармонійній єдності;
Г створено монолог ліричного героя, який переживає нерозділене кохання;
Д відображено роздуми над плинністю людського життя і його неминучий кінець.
А громадянської і пейзажної;
Б громадянської і медитативної;
В пейзажної та інтимної;
Г громадянської та інтимної;
Д інтимної та медитативної.
А прийняття універсалу Центральною Радою - проголошення незалежності України;
Б буржуазно-демократичної революції в Росії;
В жовтневого перевороту 1917 року;
Г Першої світової війни;
Д початок Директорії.
А події лютневої революції в Україні;
Б створення Центральної Ради;
В поетизація краси Києва і його мешканців;
Г пророкування трагічних наслідків революції 1917 року;
Д змалювання масштабності події – само встановлення України.
Оберіть 3 правильні відповіді.
Ви знаєте, як липа шелестить
У місячні весняні ночі? -
Кохана спить, кохана спить,
Піди збуди, цілуй їй очі ... використано такі художні засоби:
А паралелізм; Г риторичне запитання;
Б епітети; Д тавтологія;
В оксиморон; Е гіпербола.
Оберіть 1 правильну відповідь.
А «Аспафунт»;
Б «Плуг»;
В ВАПЛІТЕ;
Г «Жовтень»;
Д «Авангард».
А 1921-1924 рр.;
Б 1925-1928 рр.;
В 1930-1933 рр.;
Г 1921-1928 рр.;
Д 1925-1929 рр..
А сформованість особистостей головних героїв;
Б детальні пейзажні описи;
В невелика кількість дійових осіб;
Г великий часопростір;
Д несподівана розв'язка.
А музична;
Б акції;
В потоку свідомості;
Г пейзажна.
А «І мертвим, і живим ...» Тараса Шевченка;
Б «Перехресним стежкам» Івана Франка;
В «Цвітові яблуні» Михайла Коцюбинського;
Г «Лісовій пісні» Лесі Українки;
Д «Іntermezzo» Михайла Коцюбинського.
А футуристична;
Б імпресіоністична;
В реалістична;
Г барокова;
Д неокласична.
А прагнення до особистої наживи;
Б кримінальний злочин;
В садистські нахили окремих носіїв комуністичної моралі;
Г більшовицький фанатизм;
Д вандалізм і аморальність.
20. Уривок з новели «Я (Романтика)» М.Хвильового «Помешкання наше-фантастичний палац: це будинок розстріляного шляхтича. Химерні портьєри, древні візерунки, портрети княжої фамілії» є зразком:
А ліричного відступу;
Б портретного опису;
В інтер'єру;
Г ремарки;
Д пейзажного опису.
Завдання з вибором трьох правильних відповідей
21. Якими словами найточніше передано характеристику «чорного трибуналу Комуни» у новелі «Я (Романтика)»:
А «... бандит- за одною термінологією ...»;
Б «... бенкет дикої країни»;
В «... наївність, тиха жура і добрість безмежна ...»;
Г «… майже невинний обивательський хлам ...»;
Д « ... тут засідає садизм ...»;
Е «... тиша й мовчазний передзвін сердець
22. До проблем, розглянутих у новелі «Я (Романтика)» належать:
А осмислення явищ мистецтва як елементів культури певного часу;
Б добро і зло в суспільному житті та в душі людини;
В європейська ідея бунту;
Г проблема внутрішнього роздвоєння людини між гуманізмом і
обов'язком;
Д ідеологічна заангажованість особистості;
Е активна протидія зовнішнім обставинам.
23. Установіть відповідність
А «Лебеді» Михайла Драй-Хмари 1 голод 1920-1921 рр.
Б « Обри» Миколи Зерова 2 життєствердний настрій весни
В «Київ – традиція» Миколи Зерова 3 захоплення античними образами
Г «Солодкий світ!..» Максима 4 предковічні традиції славного міста
Рильського 5 місія неокласиків у літературі
А 5, Б 1, В 4, Г 2.
24. Установіть відповідність
1 звуконаслідування А «Де тополя
росте, Серед поля стою»
2 алітерація Б «З золота
зіткане сяєво ллється,
Ліс в нім купається,
листя сміється»
3 асонанс В «О, я не невільник,
Я ваш беззаконник.
Я – сонце прихильник.
Я – вогнепоклонник»
4 анафора Г «Одчиняйтедвері –
Горобина ніч!»
Д «Хай схитнеться –
Жито усміхнеться:
Тінь!
Тінь!»
1 Д, 2 Б, 3 А, 4 В.
Контрольна робота з української літератури для 11 класу за темою «Українська література
І пол.. ХХ ст. ( В. Підмогильний, О.Вишня, Ю Яновський)»
Тести закритого типу ( оцінювання 12 питань по 0,5 б. = 6 б.)
А збірку поезій «Прекрасна УТ»
Б роман «Майстер корабля»
В роман «Чотири шаблі»
Г збірку оповідань «Кров землі»
Д «Думи про Британку».
А роман-хроніка
Б роман у новелах
В роман-утопія
Г роман-епопея
Д роман-оповідь.
А в Солонському Яру
Б поблизу Диканьки
В біля Зачіплянки
Г у степу під Компаніївкою
Д на півдні від Каховки.
А фантастичним елементом
Б авторським вимислом
В алегорією
Г гіперболою.
А Андрію Половцю
Б прадіду Данилу
В Мусію Половцю
Г маленькому Данилку
Д старій Половчисі.
А денікінець Андрій
Б петлюрівець Оверко
В махновець Панас
Г підліток Сашко
Д червоноармієць Іван.
Жанровими ознаками роману є:
А змалювання життя одного чи кількох персонажів
Б несподівана розв’язка
В великий обсяг і складна композиційна побудова
Г відображення важливих історичних подій
Д невелика кількість стислих описів
Е наявність кількох сюжетних ліній, які переплітаються між собою.
Риси індивідуального почерку О.Вишні
А м’який гумор
Б викривальний пафос
В життєвий оптимізм
Г психологізм
Д любов до людини і природи
Е умовність викладу.
А карикатура
Б памфлет
В фейлетон
Г гумореска
Д усмішка.
А є мудрою людиною
Б обвинувачує мисливців
В любить їздити на полювання без товаришів
Г розвінчує мисливські побрехеньки
Д є другом природі
Е видає чужі думки за власні.
А Надійкою
Б Тамарою Степанівною
В Зоською
Г Маргаритою.
А маргінальність
Б психологізм
В екзистенціалізм
Г скепсис.
Дайте коротко відповіді на поставлені запитання.
Оцінювання: 4 питання по 1 б. = 4 б.
Оцінювання: 2б.
Контрольна робота з української літератури для 11 класу за темою
«Українська література ХХ ст.
(М.Куліш, Б.-Ігор Антонич)»
Завдання з вибором 1 чи 3 правильних відповідей.
Оцінювання: 24 питання по 0,5 б. = 12 б.
А основне питання, яке висвітлює автор на певному життєвому матеріалі
Б основна думка про зображені у творі життєві явища
В почуття особливого піднесення, захоплення;
Г протиборство між характерами й обставинами
Д низка складних питань, що потребують розв'язання.
А життя української інтелігенції у 20-30-х роках XX століття;
Б філологічна дискусія;
В шовіністична політика Росії;
Г міщанство й українізація;
Д ідейно-моральні шукання радянської молоді.
А «Молода Муза»;
Б «Молодняк»;
В «Молодий театр»;
Г «Березіль»;
Д ВАПЛІТЕ.
А образ ліричного героя;
Б об'єктивне зображення подій;
В змалювання характеру людини безпосередньо через дію;
Г медитативність;
Д розповідь та опис як основний спосіб ,викладу художнього матеріалу.
А українізація;
Б колективізація;
В індустріалізація;
Г мілітаризація;
Д урбанізація.
А міського мешканця;
Б колишнього сільського мешканця, який оселився у місті;
В міського мешканця, який переїхав до села;
Г людей з обмеженими дрібновласницькими інтересами і вузьким кругозором, обивателів;
Д соціальну групу людей, що складається з нижчих службовців, ремісників, дрібних торгівців.
А політичним;
Б соціальним;
В побутовим;
Г філологічним;
Д психологічним.
А Єсенін;
Б Тюльпанов;
В Де Розе;
Г Мазайло-Квач;
Д Мазєнін.
А історії;
Б філології;
В антропології;
Г наукового комунізму;
Д етимології.
А «Біла гвардія»;
Б «Життя пана де Мольєра»;
В «Театральний роман»;
Г «Майстер і Маргарита»;
Д «Дні Турбіних».
А дядько Тарас Мину;
Б Мокій батька;
В дядько Тарас тьотю Мотю;
Г Мокій Рину;
Д Мокій Баронову-Козино.
А антирадянські настрої;
Б опір українізації;
В службові зловживання;
Г невиконання посадових обов'язків;
Д антисемітизм.
А дружина Мини;
Б дочка Рина;
В тьотя Мотя;
Г Баронова-Козино;
Д Мина Майзайло.
А псевдонімами;
Б номерами;
В довідками;
Г званнями;
Д прізвиськами.
А епіграф;
Б ліричний відступ;
В авторська мова;
Г репліка;
Д ремарка.
А Мокій;
Б Мина Мазайло;
В дядько Тарас;
Г комсомольці;
Д немає жодного.
Завдання з вибором трьох правильних відповідей
А Баронова-Козино;
Б Уля;
В дядько Тарас;
Г Рина;
Д Мина;
Е Мокій.
А «Дороги»;
Б «Різдво»;
В «Вишні»;
Г «Обри»;
Д «Київ – традиція»;
Е «Молодість».
А філологія, малярство;
Б техніка, медицина;
В будівництво, архітектура;
Г механіка, машинобудівництво;
Д спорт, музика.
А риси модернізму;
Б риси символізму;
В міфологічна поетика;
Г асоціативність;
Д медитативність.
А «Українізація - це спосіб робити з мене провінціала, другосортного службовця і не давати мені ходу на вищі посади»;
Б «А як хочеться знайти собі такого друга, теплого, щирого, щоб до нього можна було промовитись словом з Грінченкового словника та й з власного серця»;
В «Оце саме «ге» і є моє лихо віковічне. Прокляття, якесь каїнове тавро, що по ньому мене впізнаватимуть навіть тоді, коли я розговорю не те що чистою руською, а небесною, ангельською мовою»;
Г «Рідня - а нема до кого слова промовити, тим паче українського»;
Д «Нічого з вашої українізації не вийде, а якщо і вийде, то пшик з бульбочкою»;
Е «Сиджу сливе сам удень і вночі та перебираю, потужно вивчаю забуту й розбиту і все ж таки багату, прекрасну нашу мову».
А«Я не розумію, що таке українці, хто вони такі: євреї, татари, вірмени?»;
Б «У мене очі українські, ноги українські, все, все»;
В «А хіба селяни - українці? Селяни - мужики»;
Г «І я вірю, що все оце минеться. Зостанеться єдина, неподільна ...»;
Д «Буду на зло, на досаду декламувати українське слово»;
Е «Взагалі українські прізвища оригінальні, змістовні, колоритні ... Рубенсівські – от!».
А запорожець;
Б кріпак;
В наймит;
Г селянин;
Д бурлака;
Е чумак.
А «Привітання життя»;
Б «Три перстені»;
В «Книга Лева»;
Г «Старі поезії»;
Д «Солодкий світ!».
1