Давайте познайомимось

Про матеріал
Розвивальне заняття для дітей раннього віку спрямоване на адаптацію дітей в групі одноліток, розвиток позитивної взаємодії з дорослим, підвищення настрою.
Перегляд файлу

Заняття 1: Давайте познайомимось!

 

Мета: створити атмосферу довіри та  комфорту, налаштувати дітей на спільну діяльність; формувати емоційну сприйнятливість, бажання встановлювати контакти, розвивати сенсорне сприяння, увагу, дрібну моторику руки, активний словник; виховати доброзичливі стосунки між дітьми в процесі спільної діяльності.

 

Матеріали: дидактична лялька Маринка (лялька достатньо великого розміру, зовнішність якої нагадує дитину дошкільного віку), дерев’яні або пластмасові намистини двох кольорів, тоненькі шнурки.

 

Вправа «Знайомство» (3 хвилини)

Мета: сприяти знайомству учасників з лялькою Маринкою, зняття емоційної напруги, активізація мовлення.

Матеріал: лялька Маринка.

Перебіг вправи:

       Психолог демонструє дітям ляльку Маринку, повідомляє, що вона буде частою гостею в нашій групі, бо Маринка вже доросла і має відвідувати садочок.

Психолог: Маринка хоче привітатись з вами носиком, чи є він у вас? (Психолог по черзі підносить ляльку до кожної дитини зі словами «Як тебе звуть? Привіт!».

 

Пальчикова вправа «Задрімав мізинчик трішки» (3хвилини)

Мета: розвивати дрібну моторику, увагу, активне мовлення; зняття емоційної напруги.

 

Задрімав мізинчик трішки,            (по черзі загинаємо пальчики до долоні)

Безіменний — стриб у ліжко,

А середній там лежить,

Вказівний давно вже спить.

Вранці вci вони схопились враз — (розкриваємо всі пальці) У дитсадочок бігти час.                  (показуємо долоньки).

 

Вправа «Намисто для Маринки» (5хвилин)

Мета: закріпити вміння дітей чергувати предмети за розміром, звертаючи увагу на їхню різницю розмірах; формувати вміння розрізняти слова «великий», «маленький»; розвивати увагу, мислення, зорове сприймання, дрібну моторику.

Матеріал: для кожної дитини по 8 дерев’яних або пластмасових намистинок двох розмірів, двох кольорів та однакової  форми, тоненькі шнурки, лялька Маринка.

Перебіг вправи: 

Психолог: Діти, сьогодні наша Маринка  вперше прийшла до садочка, але у неї прикрість – розсипалося намистечко. Давайте їй допоможемо – зберемо його. Розглянемо намистинки. (Діти розглядають  намистинки, звертаємо увагу на розмір, колір та послідовність нанизування.) 

         Діти по черзі називають розмір намистинок та нанизують їх разом з дорослим.

Психолог: Намистечко  готове, давайте прикрасимо намистом Маринку. Вона дуже вдячна вам, діти. 

 

Рухлива гра: «До ляльок у гості» (3 хвилини)

Мета: розвивати вміння діяти відповідно до правил гри, дотримуватись вказаного напрямку, рухатися групою, організовано; створити позитивний настрій, зняття емоційної напруги. 

Матеріали: 5-7 ляльок середнього розміру.

Перебіг гри: 

        Діти сидять на килимку. Психолог повідомляє дітям, що вони зараз підуть у гості до ляльок. 

− Де живуть наші ляльки?   (Діти вказують на ігровий куточок)

−Ходімо, діти, пограємось, тільки нікуди не будемо заходити  по дорозі, підемо прямо до ляльок.

       Діти  разом з психологом ідуть провідати ляльок. Вони вітаються з ними, розмовляють. Психолог каже:

− Уже пізно, час додому.

Діти повертаються, ідуть і сідають на килимок.

       Вказівки до проведення: кілька ляльок перед початком гри потрібно розмістити й іншому місці кімнати. При повторенні гри діти їх проведуть.

 

Прощання: «Тихо−голосно» (1 хвилина)

Мета: сприяти зняттю психологічної  напруги, покращенню настрою; розвивати увагу, слухове сприймання. 

Перебіг вправи:

 Дітям пропонують поплескати в доньки якомога сильніше,  а потім якомога тихіше, і знову − сильно, і знову − тихо.

 

Рефлексфя:

−Сподобалось вам гратись з Маринкою? Покличемо її ще раз до нашої групи?

 

 

Використані джерела

1.     Гапонюк О. Мамо, хочу в дитсадок // Психолог дошкілля. – 2013.− №5 – вкладка.

2.     Гурковська Т.Л. Супровід розвитку  дітей  раннього віку. К.: Вид. дім «Шкіл. Світ», 2011. −128с.

3.     І. Волкова пальчикові вправи. Для всіх вікових груп. –Х.: «Ранок», 2017. − 64с.

4.     Костюк Г.С. Навчально-виховний процес  і психологічний розвиток особистості. –К.: Рад. Шк.., 1989,− 260с.

5.     Кочерга О. Психофізіологія дітей 1-3 років.−К.: Вид. дім «Шкіл. Світ», 2006.−120с.

6.     Кочерга О. Психофізіологія раннього дитинства.−К.: Вид. дім «Шкіл. Світ», 2006.−120с.

7.     Крамченкова В.О. Психодіагностика розвитку дошкільників: ранній та молодший вік. –Х.: Вид-во «Ранок», 2013−160с.

8.     Лукша Т., Немержицька С., Соколова Н.Крокуємо з малечею дорогою адаптації// Психолог дошкілля. − 2012.− №8−вкладка.

9.     Манова-Томова В. Психологічна діагностика раннього віку.−К.: Вища школа, 1978.−168с.

10.Науменко Т.І. У дитсадок прийшли новенькі (Соціальна адаптація дітей молодшого дошкільного віку).− Запоріжжя: «ЛІПС. Лтд», 2002.−72с. 11.Савіна Л.П. Пальчикова гімнастика для розвитку мовлення дошкільнят. – К.: «Школа», 2001. – 53 с.

12.Савіна Л.П. Пальчикова гімнастика для розвитку мовлення дошкільнят. – К.: «Школа», 2001. – 53 с.

13.Соціалізація дошкільників в умовах ДНЗ/ уклад. Т.І. Прищепа. −Х.: Вид. група «Основа», 2009.− 169с.

 

 

 

 

pdf
Додано
21 грудня 2023
Переглядів
628
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку