Заняття для дітей дошкільного віку "Веселі звірята"

Про матеріал
Дані заняття є авторською розробкою та рекомендована до використання в групах раннього та молодшого дошкільного віку як розвивальна програма для роботи практичного психолога, або як інваріативна частина з сенсорного розвитку реалізації завдань БКДО педагогами.
Перегляд файлу

Заняття: «Зайчик-вухань»

 

Мета: формувати емоційну сприйнятливість, вміння виявляти прихильність, бажання підтримати контакт, продовжити     взаємодію; сприяти зняттю психоемоційного напруження, розвивати  увагу, мислення, просторове сприймання, активне мовлення, викликати інтерес до спільної діяльності. 

 

Матеріали: лялька Маринка, театральна лялька Зайчик, люстерко.

 

Психолог заносить до групи ляльку Марину вітається з дітьми. В цей час вихователь заносить  ляльку Зайчика, загорнутого в іграшкову ковдру.

Вітання з Зайчиком (1 хвилина)

Психолог: Діти, дивіться, кого знайшли біля садочка. (Діти розглядають Зайчика.) Як ви гадаєте, чому він завітав до нас? (відповіді дітей) Маринка мені підказує, що він мабуть змерз і зголоднів у лісі, ось і шукає порятунку.  Давайте привітаємося з зайчиком, обійнявши його.

 

Вправа: «Сонячний зайчик» (3 хвилини)

Мета: формувати емоційну сприйнятливість, вміння виявляти прихильність, бажання підтримати контакт, продовжити взаємодію; сприяти зняттю психоемоційного напруження, розвивати концентрацію уваги,  тактильне сприймання.  Перебіг гри:

Психолог: у нашого Зайчика є друг − Сонячний зайчик. Він живе у люстерку. Його можна побачити лише при сонячному світлі. Давайте його покличемо і спробуємо його зловити. (Психолог за допомогою люстерка демонструє дітям Сонячного зайчика).

− Сонячний зайчик уміє утішати: ось він сів на ручку і погрів її – одразу стало приємно, тепло та затишно. А ось сів на ніжку, і зігрів ніжку. (Діти гладять себе по ручці, по ніжці і т. д.) А інші діти вміють утішати, заспокоювати сумну дитинку? Давайте втішимо Оленку(Сашка, Миколку…).

(Діти по черзі втішають малят, які мають невеселий настрій). Погладимо їх по голівці, по спинці, обнімемо.

 

Психолог: Наш Зайчик має пухнаті лапки, а у нас є спритні рученята, покажемо зайчику, що ми вміємо робити ними.

 

Пальчикова вправа «Зайченята» (2 хвилини)

Мета: сприяти  розвитку  дрібної моторики, уваги, слухового сприймання, зняття емоційної напруги.

 

У лісі є під дубом хатка,                 (З’єднуємо подушечки пальців обох рук − 

А у ній живуть зайчатка.                Зображуємо «дах» хати. 

                                                          Потім  обома руками показуємо «зайчиків»                

Зранку прокидаються,                    Долонькою правої руки вмиваємо «зайчик», Лапками вмиваються.                    Зробленого з лівої.

Раз, два, три, чотири, п’ять –          Указівним й середнім пальцями

 Вмилися і ну стрибать!                   «стрибаємо» по колінцям.

 

Вправа: «Де сховався зайчик»  (5 хвилин)

Мета: формувати вміння  орієнтуватись в просторі, розуміти поняття «на», «під», «за», «в»; розвивати  увагу, мислення, просторове сприймання, активне мовлення, викликати інтерес до спільної діяльності. 

Матеріали: іграшка Зайчик.

Перебіг вправи:

Психолог: Зайчикові подобається у нас: він зігрівся і  йому хочеться погуляти групою. Пограємося з ним? Зайчик буде ховатись, а ви шукатимете його, а знайшовши,   кажіть, де він заховався.

Психолог садить зайчика на стілець.

− Де сидить зайчик? (Відповіді дітей «на стільці».) 

Психолог садовить Зайчика на підвіконня, під стіл, на поличку, у коробку, на іграшкове ліжко і щоразу запитує у дітей «Де  зайчик?» і т.д.

 

Рухлива гра «Зайчики біленькі» (3 хвилини)

Мета: продовжувати  вправляти дітей у виконанні рухів згідно зі словами дорослого;  розвивати увагу, слухове сприймання, загальну моторику; формувати дружні стосунки з однолітками.

Перебіг гри:    

Діти – «зайчики» сидять навшпиньки в колі. Психолог промовляє:

Ось біленькі зайчики сидять, І вушками ворушать.

(Діти піднімають долоні до голови.)

Ось та, ось так

Вони вушками ворушать.

(Діти рухають пальцями.) Ох, і холодно сидіти,

Треба лапоньки погріти.

(Діти піднімаються і, стоячи, плещуть у долоні.) Вже набридло їм стояти.

Треба трохи пострибати. Стриб, стриб, стриб, стриб, Треба трохи пострибати.

(Діти стрибають на місці на обох ногах.)

Тихо, тихо, зайці  в лісі−

Ліс шумить, білі зайчики тікайте, вовк біжить!

Вовк за деревом – тікайте! (Діти розбігаються навсібіч.)

 

Прощання: «Тихо-голосно» (1 хвилина)

Мета: сприяти зняттю психологічної  напруги, покращенню настрою; розвивати увагу, слухове сприймання. 

Перебіг вправи: 

Психолог: Малята, давайте поплескаємо  у долоньки якомога сильніше,  а потім

− якомога тихіше, і знову − сильно, і знову − тихо.

 

Запитання до дітей:

Психолог: Малята, всім було добре гратись із Зайчиком? Ніхто в групі не залишився сумним?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття : «Лисичка-сестричка»

 

Мета: формувати  вміння виявляти прихильність,  доброзичливе ставлення один до одного, бажання підтримати контакт; розвивати увагу, мислення, сенсорне сприймання, дрібну моторику  руки, координацію рухів, активне мовлення, вміння проявляти емпатію.

 

Матеріали: лялька Маринка, театральна лялька Лисичка, Мотрійки, телефон, атрибути до рухливої гри.

 

Вітання з Лисичкою (1 хвилина)

Психолог замість ляльки Маринки заносить до групи Лисичку.

Психолог: Дітки, Лисичка шепоче мені на вушко, що прийшла по запрошенню своєї подруги, Маринки, а її немає серед діток. Ви не знаєте, де вона є? Я також не знаю,   тоді давайте привітаємось з Лисичкою. (Лисичка вітається з дітьми «вушко до вушка»).

 

Вправа «Пожаліємо Маринку» (3 хвилини)

Мета: сприяти розвиту емпатії, комунікативних вмінь; формувати  вміння виявляти прихильність,  доброзичливе ставлення одне до одного, бажання підтримати контакт, прагнення проявляти свої найкращі якості у стосунках з іншими.   Перебіг вправи:

Психолог: Малята, сьогодні Маринка щось запізнюється до садочка? 

− Чи не захворіла вона часом? Давайте зателефонуємо її мамі та спитаємо, де вона є. (Психолог  «телефонує»  Маринчиній мамі).

− Маринчина мама сказала, що Маринка так спішила до садочка, що впала та поранила ніжку, тому трішки запізниться. (Вихователь, тим часом,  вносить ляльку Маринку з перебинтованою ногою до групи).

Психолог: Давайте пожаліємо Маринку та скажемо їй ласкаві слова, щоб вона не журилась, і її ніжка  переболіла. (Діти по черзі підходять до ляльки та жаліють її). 

 

Психолог: Лисичка говорить мені, що знає дуже веселу гру, яка може підняти настрій навіть нашій сумній Маринці. Пограємо  з нею?

 

Фізкультхвилинка «Лисенята» (2 хвилини)

Мета: розвиток координації рухів, слухового сприймання, зняття психоемоційної напруги.

 

Забавлялись лисенята,                (піднімають руки вгору)

Виглядали маму й тата.           (руки на поясі, повороти вліво, вправо)

Ось так − лапку до лапки.        (плескають у долоні)

Ось так −  шапку до шапки.       (руки піднімають до голови)

Ось так − вусом потрусили.     (хитають головою) Так, так, так! − Так, так, так!       (стрибають на місці) Вправа «Сестрички-невеличкі» (5 хвилин)

Мета: розвивати зорове сприймання, мислення, координацію рухів і дрібну моторику пальців; вправляти дітей у вмінні розбирати та правильно збирати Мотрійку; сприяти закріпленню знань стосовно якостей предметів. 

Матеріали: мотрійки, які вміщають кілька вкладених один у одного ляльок меншого розміру. Перебіг вправи:

Психолог: наша гостя Лисичка  має для нас подарунок, ось він. Ви знаєте, як зветься ця іграшка? (відповіді дітей)  Так, це Мотрійка, вона має секрет, хочете про нього дізнатись? (Психолог разом з дітьми відкриває Мотрійку,  промовляючи слова «Мотрійко, Марійко, чи є в тебе сестричка?» Діставши меншу за розміром Мотрійку, ставить поряд з більшою, пропонуючи дітям порівняти їх за розміром та за кольором).

       Розклавши Мотрійку повністю, психолог пропонує дітям скласти її назад, починаючи з найменшої. 

Художнє слово:

Ми − Мотрійки, ми − сестрички,  У хованки з нами пограй.

Всі подружки невеличкі. 

Ти нас швидше позбирай.

(С. Рещикова)

     Спочатку вправу слід проводити з двоскладовою Мотрійкою, потім з трьохскладовою і т.д. 

 

Рухлива гра «Зайчики та лисичка» (3 хвилини)

Мета:  закріпити вміння  дітей  виконувати рухи відповідно до слів; розвивати координацію рухів, увагу, слухове сприймання; сприяти згуртуванню дітей під час гри.

Матеріали: маска лиса.

Перебіг гри: 

Психолог: Діти, давайте з вами зараз перетворимось на зайченят. (Роль лиса виконує вихователь).  Діти сидять на килимку. Осторонь  від них – «лис».  

 

Сірі зайчики сидять, довгі вушка в них стирчать.

Ось такі вушка, малі сірі вушка.

(Діти сидять навшпиньки, приклавши долоні до вушок, показують, які довгі вушка у зайчиків.)

Бігають зайчата, гарні стрибунята.

Ось такі зайчата, гарні стрибунята!

(“Зайчики” вільно бігають по кімнаті. Під кінець куплету присідають.)  В лісі лис ганяє, стрибунят шукає.

Ой біжіть, зайчата, гарні стрибунята!

(“Зайчики” тікають, “лис” біжить за ними, ловить і залишає біля себе.) Прощання: «Тихо-голосно» (1 хвилина)

Мета: сприяти зняттю психологічної  напруги, покращенню настрою; розвивати увагу, слухове сприймання. 

Перебіг вправи: 

Психолог: Малята, давайте поплескаємо  у долоньки якомога сильніше,  а потім

− якомога тихіше, і знову − сильно, і знову − тихо.

 

Запитання до дітей:

Психолог: Малята, чи цікаво вам сьогодні було гратись з Маринкою та її подругою Лисичкою? Яка гра сподобалась найбільше?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття: «Їжачок-колючий бочок»

 

Мета: сприяти формуванню дружніх стосунків між дітьми; розвивати мислення, слухове сприймання, активне мовлення,  дрібну  моторику, концентрацію уваги, слухове сприймання, здатність орієнтуватись у просторі;  зняття психоемоційної напруги, покращення настрою. 

 

Матеріали:  лялька  Маринка, театральна іграшка Їжачок, кошик з паперовими яблуками жовтого та червоного кольорів, макет дерева, листочки жовтого та зеленого кольору,  велике яблуко, кульки Су-Джок для кожної дитини, дзвоник.

 

Психолог заносить  ляльку Маринку, яка тримає пустий кошик. Маринка вітається з дітьми.

Психолог: Маринко, а що у твоєму кошику?  (Психолог бере кошик та демонструє дітям, що він пустий). Маринка мені шепоче, що вона хотіла нарвати яблучок у садку, щоб пригостити діток. Але вони були високо на дереві, і вона не змогла їх дістати. У мене є один знайомий Їжачок, який можливо зможе допомогти  Маринці. Давайте разом його покличемо.(Діти з дорослими разом кличуть Їжачка).

 

Вітання з Їжачком (2 хвилина)

Психолог: Діти, подивіться, який гість завітав до нас сьогодні, та ще й з гостинцями. (В лапках у їжачка кошик з яблуками).  Давайте привітаємось з ним, погладивши їжачка по  спинці, та говорячи  «Привіт!» (Діти гладять його по колючкам, роблячи висновок, що наш гість зовсім не колючий).       

                                                           

Вправа «Хазяйновитий Їжачок» (6 хвилин)

Мета: вчити дітей орієнтуватись у просторі, вправляти в умінні вживати слова «вгорі», «внизу», порівнювати дві множини, використовуючи слова «один», «багато»; закріплювати знання про основні кольори: червоний, жовтий, зелений; розвивати зосередженість, увагу, мислення, моторику рук, наполегливість, самостійність.

Матеріали: іграшка Їжачок, кошик з паперовими яблуками жовтого та червоного кольорів, макет дерева, листочки жовтого та зеленого кольору.

Перебіг вправи:

Психолог: Діти, давайте роздивимося, що приніс в цьому кошику наш Їжачок.

−   Що я виймаю з кошика? 

−   Якого вони кольору?                                                             

−  Скільки яблук я вийняла з кошика? (багато), скільки кошиків? (один).            

−   Покладімо яблука до кошика, називаючи, якого вони кольору.

Їжачок по лісу гуляв,                                                                                              

Букет листочків назбирав.

(Психолог демонструє дітям паперові листочки різного кольору.)

Психолог: Малята, подивіться, чи всі листочки однакові? Які вони за розміром (великі та маленькі), а за кольором (жовті та зелені). Давайте разом покладемо жовті листочки під дерево, а зелені повісимо на дерево. Під час роботи дорослий спонукає дітей коментувати свої дії, ставлячи запитання «Якого кольору твій листочок? Ти покладеш його чи повісиш?»  

      

Психолог: Діти, подивіться, що у мене є.  (Психолог показує дітям кульки  Су-

Джок). На що схожі ці предмети?   (Відповіді дітей).  Давайте візьмемо їх до рук та пограємося з ними.                  

Самомасаж «Їжачок по лісу йшов» (3 хвилини)

Мета: розвивати дрібну  моторику, концентрацію уваги, слухове сприймання, зняття психоемоційної напруги.  Матеріали: кульки Су-Джок.

 

Йшов по лісу їжачок,          (Котимо по зовнішній стороні кисті правої руки).

В нього шубка з голочок.   (Котимо по зовнішній стороні кисті лівої руки).

Ніс багато грушечок,            (Колові рухи між долонями).

Аж болів йому бочок.

Раз, два, три, чотири, п’ять! (Натискаємо ритмічно на кульку Су-Джок,                          

Зупинився спочивать.            яка розташована між долоньками).

Піклувався їжачок                  (Стискаємо кульку то однією, то іншою рукою). Про маленьких діточок, Дуже милих і колючих,

Чарівних, непосидючих.

 

Рухлива гра «Дзвіночок» (3 хвилини)

Мета: вчити дітей  бігати по колу, орієнтуватися у просторі. Сприяти формуванню дружніх стосунків, вмінню встановлювати контакти.

Матеріали: дзвіночок середнього розміру.

Перебіг гри: 

        Діти сидять на килимку півколом. Психолог сидить обличчям до дітей.  У однієї дитини в руках дзвіночок. Психолог промовляє,  а дитина імітує рухи:

 

Із дзвіночком я біжу, усіх діток веселю, Я дзвіночок тьоті дам, і на місце сяду сам.

 

         Під час промовляння слів, дитина з дзвіночком оббігає ззовні дітей, які сидять півколом, віддає дзвіночок психологу і сідає на своє місце. Потім психолог віддає дзвіночок другій дитині, гра триває.

 

 

 

Прощання: «Тихо−голосно» (1 хвилина)

Мета: сприяти зняттю психологічної  напруги, покращенню настрою; розвивати увагу, слухове сприймання. 

Перебіг вправи:

Психолог: Малята, давайте поплескаємо  у долоньки якомога сильніше,  а потім − якомога тихіше, і знову − сильно, і знову − тихо.

 

Запитання до дітей:

Психолог: Діти, не сумували ви сьогодні на занятті?  Сподобалось гратись з їжачком?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Заняття: «Ведмедик Мишко»

 

Мета: формувати вміння дітей  діяти разом, дотримуватись інструкції дорослого; спонукати  до концентрації уваги на запитаннях  та відповідати на них; розвивати увагу, мислення, тактильне сприймання,  активне мовлення; сприяти  зняттю емоційної та м’язової напруги. 

 

Матеріали: лялька Маринка,театральна іграшка Ведмедик, «чарівна» торбинка, пірамідка, пластмасова кулька невеликого розміру, кубик невеликого розміру, неваляйка, чайна ложка, іграшкова мисочка, іграшкова чашка.

 

Вітання з Ведмедиком (1хвилина)

Психолог заносить до групи ляльку Маринку та завозить на іграшковому автомобілі театральну ляльку Ведмедика.

Психолог: Сьогодні до нас завітав Ведмедик Мишко. Діти, а на чому він до нас приїхав? (відповіді дітей). Сумно йому одному в лісі, от і приїхав він до нас з лісу на автомобілі, бо дорога не близька.  Будемо з ним товаришувати? (Ведмедик вітається з дітьми щічками).

 

Вправа «Де ви оченята?» (3 хвилини)

Мета: спонукати дітей до концентрації уваги на запитаннях дорослого та відповідати на них; розвивати увагу, мислення, активне мовлення.

Перебіг вправи:

         Діти уважно розглядають ведмедика, називаючи частини тіла, вказують на оченята, ротик, вушка, носик.  Після розглядання психолог запитує дітей, а малята дають відповідь «Ось вони!» або «Ось він!».

Психолог:

− Носику, носику! Де ти носику?

− Ротику, ротику! Де ти ротику?

− Щічки, щічки! Де ви щічки?

− Оченята, оченята? Де ви оченята? − Хвостик, хвостик! Де ти хвостик? ( Вправа продовжується поки не будуть названі всі частини тіла).

 

Психолог: Малята, у нашого Ведмедика є лапи, а у діток що є, також лапки? (відповіді дітей). Правильно, у діток є рученята. Пограємось з ними. 

 

Пальчикова вправа: «У барлозі» (3 хвилини)

Мета: розвивати дрібну моторику, увагу, слухове сприймання; зняття емоційної напруги.

 

Під ялинкою – барліг.             (показуємо ведмедя:пальці двох рук                                      

Тут ведмедик спати ліг.           переплетені, великі пальці виставлені)                         Спить всю зиму в затишку,    (ставимо перед собою стулені кулачки) Сниться йому меду діжка.

Рве ведмедик уві сні               (імітуємо зривання ягід).

Різні ягоди смачні.

 

Вправа: «Що в мішечку заховали?» (4хвилини)

Мета: вправляти дітей  у дотиковому  обстежені форм предметів; розвивати пізнавальну активність, мислення, увагу, тактильне сприймання; сприяти цілеспрямованим зусиллям; виховувати бажання доводити розпочату справу до кінця.

Матеріал: «чарівна» торбинка, пірамідка, пластмасова кулька невеликого розміру, кубик невеликого розміру, неваляйка, чайна ложка, іграшкова мисочка, іграшкова чашка. Перебіг вправи:

Психолог: До нас завітав Ведмедик Мишко та приніс цю «чарівну» торбинку. Доторкніться, та спробуйте відгадати, що тут є? (Діти за допомогою дотику намагаються відгадати, які предмети там сховали).

       Психолог  по черзі  пропонує дітям відгадати, який предмет сховано у торбинці, попередньо заховавши його. Коли дитина обстежує предмет, психолог ставить їй  допоміжні запитання. Коли дитина правильно відгадала іграшку, всі маляти плескають в долоньки.

 

Рухлива гра «Ведмедик» (3хвилини)

Мета: спонукати  дітей  виконувати рухи згідно зі словами, дотримуватись інструкції дорослого,  покращити емоційний стан. 

Матеріали: маска ведмедя.

Перебіг гри:  

Якось ми у ліс ходили і ведмедика зустріли На горбочку він лежав, під ялиночкою спав. Круг ведмедика ходили, вайлуватого будили, Прокидайся-но, вставай і маляток доганяй.

(Після цих слів «ведмедик»(роль ведмедя виконує вихователь) ловить дітей, які тікають.)

 

Прощання: «Тихо-голосно» (1 хвилина)

Мета: сприяти зняттю психологічної  напруги, покращенню настрою; розвивати увагу, слухове сприймання. 

Перебіг вправи: 

Психолог: Малята, давайте поплескаємо  у долоньки якомога сильніше,  а потім

− якомога тихіше, і знову − сильно, і знову − тихо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття: «День народження Маринки»

 

Мета: сприяти емоційному розвитку дітей у різних видах діяльності, формувати емоційну сприйнятливість, уміння виявляти прихильність, симпатію, бажання підтримати контакт, взаємодію; розвивати увагу, мислення, комунікативні вміння;формувати вміння встановлювати контакт. Виховувати прагнення проявляти свої найкращі якості у стосунках з іншими.   

 

Матеріали: лялька Маринка,  святкові ковпаки, невеликі дзвоники для кожної дитини, пластикові стаканчики різних кольорів.

 

Вправа: «Вітання носиком»  (1 хвилина) Звучить музика, з’являється лялька Маринка.

Психолог: Дітки, а хто це завітав до нас? (відповіді дітей

Так це наша Маринка. Ви всі її добре знаєте, Маринка вихована дівчинка, вона хоче зі всіма вами привітатись. А як вона це може зробити? (Маринка вітається носиком). 

 

Вправа «Посварились-помирились» (3 хвилини)

Мета: сприяти емоційному розвитку дітей, вправляти у демонстрації   виразних рухів, формувати вміння виявляти прихильність.  Перебіг вправи:

Психолог: Ось Маринка  зі всіма дітками  привіталась, але мені здається, що вона засумувала, дивіться, вона зовсім не посміхається, насупилась, а в очах сльози. (- Маринко, чому ти сумуєш?)

 Психолог:  Маринка мені зізналась, що у неї сьогодні День народження, а настрій у неї не святковий.  Допоможемо їй  приготуватись до святкування? Але спочатку давайте її розвеселим.

 

Губи щічки ми надули,                (діти надувають щічки, зморщують носики,

Посварились, відвернулись,    насуплюються та відвертаються) В коло швидше поверніться,    (повертаються в коло, посміхаються) Посміхніться, обніміться.

 

Психолог: Ось у Маринки  для вас є невеличкий сюрприз, це – святкові ковпаки, які вдягають на свято, давайте їх вдягнемо і почнемо готуватись до свята.

 

Дидактична гра: «Їстівне-неїстівне» (3 хвилини)

Мета: розвивати увагу, мислення, слухове сприймання.

Матеріали: дзвоники маленького розміру по одному для кожної дитини.

Перебіг гри:

Психолог: Діти, а що ж потрібно нам для свята? (відповіді дітей)

− Давайте допоможемо Маринці дізнатись, чим можна пригощати гостей. У цьому нам допоможуть дзвоники, давайте їх розбудемо! У всіх проснулись дзвоники? (Діти дзвонять у дзвіночки).

Психолог називає різні предмети та їжу, а діти дзвонять у дзвоники, коли чують їстівне, коли не їстівне  − ховають дзвоники в долоньки.

 

Психолог: Малята, ви знаєте багато смачних страв, а давайте ще й   «напечемо» з вами смачних калачів.

 

Пальчикова вправа «Я печу, печу, печу…»  (2хвилини)

Мета: розвивати дрібну моторику, увагу, активне мовлення; зняття емоційної напруги.

Я печу, печу, печу                    (діти імітують ліплення пирога) Діткам всім по калачу. 

Зверху маком потрушу,           (імітацію посипання «пирога») В піч гарячу посаджу.

Випікайтесь, калачі,                  (діти показують руки долоньками догори). У натопленій печі! 

 

Конструювання «Святковий  пиріг» (5 хвилин)

Мета: вправляти дітей у конструюванні з нетрадиційних матеріалів – пластикових стаканчиків; розвивати увагу, мислення, координацію рухів, вміння домовлятись; формувати дружні стосунки між дітьми. 

Матеріали: кольорові пластикові стаканчики.

Перебіг вправи:

Психолог: Діти,  давайте зробимо святковий  пиріг для Маринки з цих кольорових стаканчиків. Будемо ставити їх і по колу, і всередину, і один на одного, так, щоб ми мали «справжній» пиріг. (Співтворчість психолога і дітей).

 

Рухлива гра «Іменинний пиріг» (5 хвилин)

Мета: удосконалювати навички ходити по колу злагоджено, в одному темпі,  діяти разом; продовжувати формувати дружні стосунки між дітьми, розвивати координацію рухів, увагу, слухове сприймання, активне мовлення.

Перебіг гри:

Психолог: Ой і гарний ми зробили пиріг, тепер у нашої Маринки будуть солодощі для гостей. Малята, а яку пісеньку співають іменинникам? Так, це пісня

«Іменинний пиріг». Заспіваємо її для Маринки? 

 

Принесли у дитсадок

Іменинний пиріжок.       (діти ходять по колу)

Ось такий вузенький,      (руки підіймають уперед, долоні одна проти одної)

Ось такий низенький,    (присідають, руки відводять уперед долонями вниз) Ось такий широкий,

Ось такий високий.        (стають навшпиньки – руки піднімають у гору) Друже, часу ти не гай, Кого хочеш вибирай.

Я люблю звичайно всіх, (дитина в колі відповідає) Але  Катю більше всіх.

Дуже весело у нас,          (діти, стоячи на місці та поклавши руки на пояс,  Потанцюєм кілька раз.     Виконують танок).

 

 

 Прощання: «Тихо-голосно» (1 хвилина)

Мета: сприяти зняттю психологічної  напруги, покращенню настрою; розвивати увагу, слухове сприймання. 

Перебіг вправи:

Психолог: Малята, давайте поплескаємо  у долоньки якомога сильніше,  а потім

− якомога тихіше, і знову − сильно, і знову − тихо.

 

Запитання до дітей:

Психолог: Чи було вам весело на святі у Маринки? З чим вам більше сподобалось гратись – з дзвониками чи з стаканчиками?

 

          

Використані джерела

1.     Гапонюк О. Мамо, хочу в дитсадок // Психолог дошкілля. – 2013.− №5 – вкладка.

2.     Гурковська Т.Л. Супровід розвитку  дітей  раннього віку. К.: Вид. дім «Шкіл. Світ», 2011. −128с.

3.     І. Волкова пальчикові вправи. Для всіх вікових груп. –Х.: «Ранок», 2017. − 64с.

4.     Костюк Г.С. Навчально-виховний процес  і психологічний розвиток особистості. –К.: Рад. Шк.., 1989,− 260с.

5.     Кочерга О. Психофізіологія дітей 1-3 років.−К.: Вид. дім «Шкіл. Світ», 2006.−120с.

6.     Кочерга О. Психофізіологія раннього дитинства.−К.: Вид. дім «Шкіл. Світ», 2006.−120с.

7.     Крамченкова В.О. Психодіагностика розвитку дошкільників: ранній та молодший вік. –Х.: Вид-во «Ранок», 2013−160с.

8.     Лукша Т., Немержицька С., Соколова Н.Крокуємо з малечею дорогою адаптації// Психолог дошкілля. − 2012.− №8−вкладка.

9.     Манова-Томова В. Психологічна діагностика раннього віку.−К.: Вища школа, 1978.−168с.

10.Науменко Т.І. У дитсадок прийшли новенькі (Соціальна адаптація дітей молодшого дошкільного віку).− Запоріжжя: «ЛІПС. Лтд», 2002.−72с. 11.Савіна Л.П. Пальчикова гімнастика для розвитку мовлення дошкільнят. – К.: «Школа», 2001. – 53 с.

12.Савіна Л.П. Пальчикова гімнастика для розвитку мовлення дошкільнят. – К.: «Школа», 2001. – 53 с.

13.Соціалізація дошкільників в умовах ДНЗ/ уклад. Т.І. Прищепа. −Х.: Вид. група «Основа», 2009.− 169с.

 

 

 

 

 

pdf
Додано
21 грудня 2023
Переглядів
2320
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку