Тематичний блок 6. Давній Рим у VІІІ-І ст. до н.е.
Падіння республіки та рання імперія.
ВАРІАНТ 1
Початковий рівень.Виберіть правильний варіант відповіді.
1. Рим було засновано:
а) 953 р. до н. е.; б) 853 р. до н. е.;
в) 753 р. до н. е.; г) 653 р. до н. е..
2. Верховним органом державного управління в Римі за часів республіки був:
а) ареопаг; б) герусія; в) тріумвірат; г) сенат.
3. Першим,хто назвав себе імператором у Римі був:
а) Корнелій Сулла; в) Октавіан Август;
б) Гай Юлій Цезар; г) Тиберій.
4. Архітектурна споруда, призначена для проведення гладіаторських боїв, у Дав- ньому Римі називалася:
а) Колізей; б) акведук; в) Пантеон; г) терми.
Середній рівень.
5. Розташуйте події в хронологічній послідовності:
а) Убивство Гая Юлія Цезаря;
б) Завоювання Римом Італії;
в) Обрання трибуном Тиберія Гракха;
г) Правлінння імператора Нерона.
6. Поясніть значення афоризмів "перейти Рубікон","І ти,Бруте?!".
7. Виправте помилки у наступних реченнях: Рим перестав бути республікою при Октавіані Августі(1). Причиною встановлення І тріумвірату було повстання Спартака(2). У битві при Каннах і Замі перемогли римляни(3). Терми зводились на честь перемог римських імператорів(4).
8. Поясніть значення зазначених термінів:
республіка, вето, плебеї.
9. Зробіть підпис до малюнка. Стисло прокоментуйте зображене.
Високий рівень.
10. Як військова реформа Гая Марія вплинула на перетворення Риму в імперію?
11. Зробіть історичний портрет Нерона/ Траяна (на вибір).
12* Чому Рим від язичництва перейшов до християнства?
Тематичний блок 6. Давній Рим у VІІІ-І ст. до н.е.
Падіння республіки та рання імперія.
ВАРІАНТ 2
Початковий рівень.Виберіть правильний варіант відповіді.
1. Республіку в Римі було проголошено:
а) 810 р. до н.е.; в) 520 р. до н.е.;
б) 710 р. до н.е.; г) 509 р. до н.е..
2. Прийшовши до влади, Корнелій Сула встановив:
а) монархію; б) диктатуру; в) республіку; г) принципат.
3. Назвіть ім'я людини, яка реалізувала земельну реформу в Римі:
а) братам Гракхам; в) Октавіану Августу;
б) Гаю Юлію Цезарю; г) першому тріумвірату.
4. Головна площа Риму називалася:
а) Терми; б) Колізей; в)Форум ; г) Пантеон.
Середній рівень.
5. Розташуйте в хронологічній послідовності події :
а)Встановлення диктатури Сулли;
б)Правління Октавіана Августа;
в)Диктатура Гая Юлія Цезаря;
г)Повстання Спартака.
6. Поясніть значення афоризмів "жереб кинуто", "розділяй і владарюй".
7. Виправте помилки у наступних реченнях:
Найбільшої могутності римська імперія досягла за правління Юлія Цезаря.(1) Головним суперником Сулли в боротьбі завладу у Римі був Октавіан Август.(2) Мета II тріумвірату- боротьба з сенатом.(3)Храм всіх богів у Римі- це Форум.(4)
8. Поясніть значення зазначених термінів:
принцепс,сенат,республіка.
9. Зробіть підпис до малюнка. Стисло прокоментуйте зображене.
Високий рівень.
10. Чи можна назвати Рим технічно розвиненою державою свого часу? Чому?
11. Зробіть історичний портрет Сулли/ Октавіана Августа (на вибір).
12*У чому полягав смисл життя за християнської моралі?
Тематичний блок 6. Давній Рим у VІІІ-І ст. до н.е.
Падіння республіки та рання імперія.
ВАРІАНТ 3
Початковий рівень.Виберіть правильний варіант відповіді.
1. Імперію в Римі було проголошено:
а) 44 р. до н.е.; в) 54 р. н.е.;
б) 27 р. до н.е.; г) 313 р. н.е..
2. Прийшовши до влади, Октавіан Август установив:
а) монархію; б) диктатуру; в) республіку; г) принципат.
3. Назвіть ім'я людини, яка здійснила військову реформу в Римі:
а) Гай Марій; б) Луцій Корнелій Сулла; в) Тіберій Гракх; г) Гай Гракх.
4. «Храмом усіх богів» називають:
а) акведук; б) Колізей; в) Пантеон; г) Форум.
Середній рівень.
5. Розташуйте в хронологічній послідовності події:
а) Утворення Римської республіки;
б) Заснування міста Рим;
в) Створення І тріумвірату;
г) Зруйнування Карфагена.
6. Поясніть значення афоризмів "Прийшов, побачив, переміг","Хліба і видовищ".
7. Виправте помилки у наступних реченнях: Рим після Пунічних воєн захопив Гре-
цію, Сирію, але не зміг завоювати Македонію і Понтійське царство(1). Верховним бо
гом римлян був Зевс(2). І та II Пунічні війни закінчились перемогою Риму, а III- Кар
фагену(3). Найулюбленішою розвагою римлян був перегляд театральних вистав(4).
8. Поясніть значення зазначених термінів:
трибун, диктатура, тріумвірат.
9. Зробіть підпис до малюнка. Стисло прокоментуйте зображене.
Високий рівень.
10. Чому у Римській імперії назріла потреба у земельній реформі? Хто її здійснив?
11.Зробіть історичний портрет Юлія Цезаря/ Спартака (на вибір).
12*Чому християнство спочатку вороже сприймалося римлянами?