«Давньогрецька міфологія, релігія і наука . Античні Олімпійські ігри»

Про матеріал

Це урок – вивчення нового матеріалу, є підготовчим етапом до уроку практичного заняття. Форма проведеного уроку – урок, який провели учні. З методичної розробки (конспект,фото та відеоматеріали) видно, що урок має чітку структуру , спланований та продуманий. Всі етапи уроку виділяються як самостійні, підпорядковуються завданням уроку, створюють єдину логічну структуру. Обрана форма проведення уроку є цікавою для учнів. Основною метою уроку є не лише отримати нові знання, а ще й навчити учнів висловлювати власну точку зору на всі події в історії, спираючись на факти, розвинути навички самостійного навчання, пошукової діяльності та навички театрального мистецтва.

На першому етапі уроку – мотивації навчальної діяльності, завдяки вправам «Висловіть свою думку», «Асоціативний кущ» вчитель зміг налаштувати учнів на тему уроку та зацікавити темою релігійного життя стародавніх греків. Запропоновані вчителем вправи виконувались колективно, в ігровій формі разом з «богинями- гостями», що знизило рівень тривожності учнів та дозволило активізувати учнів , посилити їх увагу.

Під час вивчення нового матеріалу вчитель-учень , в основному, використовував методи роботи з фотографіями , зображеннями керонструкцій давніх грецьких споруд, уривками з літературних творів, як історичними джерелами інформації. Вдало використовується мультимедійний супровід –відео файл в якості наочності.

Перегляд файлу

 

6 клас   Всесвітня історія. Історія України.

«Давньогрецька міфологія, релігія і наука .

Античні Олімпійські ігри»

Мета уроку:

  • дати уявлення про релігійні вірування греків, сформувати уявлення про давньогрецьку міфологію;  розглянути досягнення грецької  науки;
  • розвивати вміння аналізувати та пояснювати судження давньогрецьких філософів; вдосконалювати навички роботи з підручником та історичними текстами, вміти виділяти головне;розвивати навички пошукової роботи.
  • виховувати інтерес до історії та загальнолюдських цінностей.

Обладнання: підручник, роздавальний матеріал, ілюстрації, проектор, відеозапис вистпів вчителів (підготовлений заздалегідь)

Основні терміни і поняття: міфологія, Олімпійські ігри.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, формування вмінь і навичок.

 

Хід  уроку:

I. Організаційний момент

II. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності

Вступне cлово вчителя

Не маючи змоги пояснити сили природи, люди уявляли їх у вигляді богів. Грецькі боги представляли явища природи та її силу.

А які саме боги та богині відігравали важливу роль у житті давніх греків ми сьогодні і дізнаємось.

 (Учитель оголошує тему та очікувані результати уроку)

III. Актуалізація опорних знань і вмінь

Дидактична гра  «Так  чи  ні?»(усно)

1. Храм — житло бога. (Так)

2. Портик — скульптура в будинку. (Ні)

3. Каріатиди — скульптурні фігури чоловіків. (Ні)

4. Акрополь — базарна площа. (Ні)

5. Парфенон — головний храм Акрополя. (Так)

6. Поліклет — автор «Дискобола». (Ні)

7. Статуя Зевса — чудо світу, яке створив скульптор Мірон. (Ні)

  8. Орхестра — майданчик перед скеною. (Так)

IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу

План вивчення нового матеріалу (ознайомлення учнів з планом роботи)

1. Як стародавні греки уявляли світ богів.

2. Досягнення Стародавньої Греції.

3. Олімпійські ігри.

1. Як стародавні греки уявляли світ богів

Розгляд питання відбувається як «Виступ-презентація» та самостійне заповнення таблиці (див. нижче) учнями, які не задіяні як вчителі.

     Вчителі –учні  розподілили  між собою імена богів і, використовуючи матеріал підручника та додаткову інформацію, підготували виступ презентацію «Я – Зевс», «Я- Посейдон»…

       Після завершення роботи вчителів-учнів,  учні розповідають про відповідних богів, користуючись матеріалом заповнених таблиць.

(Учитель під час виступів учнів демонструє зображення богів.)

Зразок заповненої таблиці

Світ стародавніх богів

Бог

Його функції.Основні характеристики

Як зображувався (з якими предметами)

3eвс

Бог неба, грому і блискавок, що відає усім світом.

Греки вважали, що Зевс дав їм закони і карає всіх порушників.

Мати — Рея (дочка Урана і Геї), батько — Крон

Блискавка, щит, двостороння сокира (лабрис), скіпетр, іноді орел

Посейдон

Морський цар. Бог вологи, стихійних сил природи, покровитель мореплавства. Дружина — Амфітрида

Тризуб

Аполлон

Бог світла,зцілювання,покровитель мистецтва,поезії,музики

Лук та золоті стріли

Афродіта

Богиня кохання і краси

Голуб,яблуко

Артеміда

Богиня полювання

Лук,сагайдак

Афіна

Богиня мудрості та війни

Спис,щит

Деметра

Богиня хлібних колосків,покровителька землеробства і родючості

 Сноп пшениці

Діоніс

Бог плодоносних сил землі,рослинності,виноградарства,виноробства

Виноград, глечики з вином

Феміда

Богиня закону та правопорядку

Меч,ваги

Запитання і завдання

а) Чи було схожим життя олімпійських богів на життя греків?

б) Чому греки вірили в існування олімпійських богів?

Методом «Навчаючи-вчуся» формулюємо висновок: давні греки вірили,що боги,які живуть на Олімпі, допоможуть пролитися дощу на висохлу землю, захистять на полі битви, надихнуть у мистецтві.

2. Досягнення Стародавньої Греції

1) Філософські погляди

Слово вчителя

Філософія — це наука про мудрість. Здавна людина замислювалася над тим, звідки виник світ і що це таке; намагалася пояснити явища природи, правила поведінки між людьми. Відповіді на ці питання намагалися знайти давньогрецькі філософи.

Методом «Мікрофон» учнем-вчителем, відповідальним за данну частину уроку, разом з вчителями , які запрошені на урок, обговорюються філософські висловлювання ( пояснюють їхній зміст)

Філософські погляди греків

Філософ

Його вислови

Сократ

Я їм, щоб жити, а інші живуть, щоб їсти.

Я знаю те, що я нічого не знаю.

Пізнай самого себе.

Істина народжується в суперечці.

Геракліт

Двічі в одну річку не увійдеш.

Платон

Сократ мені друг, але істина дорожча.

Скільки рабів — стільки ворогів.

Арістотель

Учням, щоб досягти успіху, потрібно наздоганяти тих, хто попереду, і не чекати тих, хто позаду.

Той, хто запитує, чому нам приємно знатися з красивими людьми, — сліпий.

Запитання

а) Якими були цінності стародавніх греків?

б) Чи актуальні їхні цінності в наш час?

в) Яких життєвих принципів дотримуєтеся ви?

Робота з історичним документом

Учитель зачитує учням «Притчу про три сита» і пропонує відповісти на запитання.

Притча про три сита

Один чоловік запитав у Сократа:

— Знаєш, що мені сказав про тебе твій друг?

— Зачекай, — зупинив його Сократ. — Просій спочатку те, що збираєшся сказати, через три сита.

— Які три сита?

— Перш ніж що-небудь говорити, потрібно це тричі просіяти. Спочатку через сито правди. Ти впевнений, що це правда?

— Ні, я просто чув це.

— Отже, ти не впевнений, що це правда. Тоді просій через друге сито — сито доброти. Ти хочеш сказати про мого друга щось хороше?

— Ні, навпаки.

— Виявляється, — продовжував Сократ, — ти збираєшся сказати про нього щось погане, але навіть не впевнений у тому, що це правда. Спробуємо третє сито — сито користі. Чи так уже необхідно мені почути те, що ти хочеш розповісти?

— Ні, в цьому немає необхідності.

— Отже, — підсумував Сократ, — у тому, що ти хочеш сказати, немає ні правди, ні доброти, ні користі. Навіщо тоді говорити?

Запитання

а) Чому перш ніж щось сказати, треба просіяти думку через сита «правди», «добра» та «необхідності»?

б) Яка користь від трьох сит для людини, а яка — для суспільства?

в) У яких випадках зникає необхідність щось говорити?

2) Розвиток науки

Вправа «Коло ідей»

Пригадайте, першопочатками яких знань володіли первісні люди, жителі Давнього Сходу.

Робота з відеофрагментами

Використовуючи відеоматеріал про розвиток науки, учні заповнюють таблицю.

Досягнення давньогрецької науки

Галузь науки

Учений

Досягнення

Математика

Піфагор

Вивів теорему, висунув теорію про походження світу, в основі якої — сума чисел

Медицина

Гіппократ

Створив моральні норми медицини, клятву для лікарів. Описав значення власних сил організму в боротьбі з хворобою

Історія

Геродот

Написав історію греко-перських війн; здійснив опис життя різних народів (персів, ассирійців, єгиптян, скіфів), що призвело до створення «Історії»

Завдання учням.

У Греції розвивались різні науки¸але одна – історія- вперше виникла саме в цій країні. Подумайте, чому історія виникла саме в Греції? Що вивчає історія?

Зробити висновок: наукові знання швидко поширювались і займали вагоме місце в житті греків.

3. Олімпійські ігри.

Метод «Словесний пазл»

Використовуючи ілюстративний та текстовий матеріал, шестикласники визначають основні характеристики Олімпійських ігор та подають їх у вигляді розповіді. 

Пазл-текст

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3b93008f1907

Запитання

1) Що з елементів Олімпійських ігор дійшло до нашого часу?

2) Що нового з’явилося в цих змаганнях сьогодні порівняно з часом проведення перших Олімпійських ігор?

Висновок: на честь богів греки влаштовували свята. На честь Зевса були засновані Олімпійські ігри,які відіграли значну роль у єднанні елліністичного світу.

За наявністю часу : Відвідати спортивну залу школи, де вчитель історії разом з вчителем фізичної культури доповнюють виступи учнів з теми «Античні олімпійські ігри», можна навіть продемонструвати деякі види спорту .

V. Закріплення та систематизація вивченого матеріалу

Завдання

  1. Поясніть, у чому полягає унікальність грецької культури.
  2. Як античні олімпійські ігри вплинули на сучасний розвиток спорту?

Питання обговорюютья та виставляються оцінки всім учням класу.

Оголошуються оцінки.

VI. Домашнє завдання

Опрацюйте відповідний матеріал підручника.

 

1

 

doc
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
26 березня 2018
Переглядів
2147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку