Дебати. Б.Хмельницький. Лідер чи Військовий Геній?

Про матеріал
Тема: Богдан Хмельницький: Лідер чи Військовий Геній? Мета уроку: · Розвивати навички критичного мислення та аргументації; · Ознайомити учнів з постаттю Богдана Хмельницького та його впливом на історію України; · Сформувати вміння вести дебати на визначену тему.
Перегляд файлу

Тема: Богдан Хмельницький: Лідер чи Військовий Геній?

Мета уроку:

  •          Розвивати навички критичного мислення та аргументації;
  •          Ознайомити учнів з постаттю Богдана Хмельницького та його впливом на історію України;
  •          Сформувати вміння вести дебати на визначену тему.

Структура уроку:

1. Вступ (10 хв)

  •          Оголошення теми уроку.
  •          Мотивація: Чому важливо обговорювати постаті історії? Як їх дії впливають на сучасність?

2. Теоретична частина (20 хв)

  •          Коротка біографія Богдана Хмельницького:
    •        Дати та ключові події його життя.
    •        Роль у визвольній війні проти Речі Посполитої.
  •          Основні досягнення та виклики:
    •        Укладення Зборівського мирного договору.
    •        Створення незалежної козацької держави.
  •          Проблематика:
    •        Лідерство: що таке справжнє лідерство?
    •        Геній війни: як стратегічні рішення вплинули на хід подій.

3. Формування команд (5 хв)

  •          Розподіл на дві команди: "Лідер" і "Військовий Геній".
  •          Кожна команда отримує завдання підготувати аргументи на підтримку своєї позиції.

4. Підготовка до дебатів (15 хв)

  •          Команди працюють над аргументами:
    •        Визначення основних тез.
    •        Підготовка контраргументів.
  •          Використання джерел: підказки щодо матеріалів для підготовки.

5. Дебати (30 хв)

  •          Регламент:
    •        Кожна команда має 5 хвилин на представлення своїх аргументів.
    •        3 хвилини на запитання від опонентів.
    •        3 хвилини на заключне слово.
  •          Модерація: учитель стежить за дотриманням регламенту.

6. Обговорення результатів (10 хв)

  •          Аналіз аргументів: які з них були найпереконливішими?
  •          Враження від дебатів: як команди відчували себе під час обговорення?

7. Підсумки (10 хв)

  •          Рефлексія: що нового дізналися учні про Богдана Хмельницького?
  •          Значення дебатів: як ця форма роботи допомагає краще зрозуміти історію та культуру?

8. Домашнє завдання

  •          Написати есе на тему: "Яка роль Богдана Хмельницького у формуванні української нації?" (обсяг 1-2 сторінки).

Основні тези:

1. "Політичне лідерство":

   - Хмельницький став символом боротьби за незалежність і здобув підтримку широких верств населення.

   - Уміння об'єднувати різні соціальні групи (козаки, селяни, шляхта) для спільної мети.

 

2. "Стратегічне бачення":

   - Здійснив низку важливих політичних ходів (підписання Зборівського миру) для зміцнення автономії України.

   - Зумів створити ефективну адміністрацію, що заклала основи для козацької держави.

 

3. "Моральний авторитет":

   - Хмельницький мав підтримку народу, що свідчить про його легітимність як лідера.

   - Відіграв важливу роль у формуванні національної ідентичності.

 

Контраргументи:

1. Відсутність стабільності в державних справах після його смерті.

2. Конфлікти з іншими гетьманами і шляхтою, які свідчать про труднощі у забезпеченні єдності.

Команда "Військовий Геній"

Основні тези:

1. Військова стратегія:

   - Хмельницький був талановитим стратегом, що продемонстрував на полях битв (наприклад, битва під Жовтими Водами).

   - Використання неординарних тактик, які дозволили перемогти значно сильніші війська.

 

2. Інновації у військовій організації:

   - Створив нову модель військової структури, що сприяла мобільності та ефективності.

   - Залучення нових союзників (наприклад, Московія) для зміцнення позицій козацтва.

 

3. Здатність до адаптації:

   - Умів швидко реагувати на зміни у військовій ситуації і приймати рішучі рішення.

   - Підтримка низки військових кампаній, які зміцнили позиції козацтва.

 

Контраргументи:

1. Постійні війни призвели до великих втрат серед населення і економіки.

2. Залежність від союзників, яка може бути розцінена як слабкість.

 

Загальні рекомендації для учасників дебатів:

 

1. Дослідження: Вивчайте історичні факти та документи, щоб підтвердити свої тези.

2.Структурованість: Викладайте аргументи чітко і логічно, слідкуючи за черговістю.

3. "Активне слухання" Звертайте увагу на аргументи опонентів і готуйте контраргументи.

4. "Приклади": Використовуйте конкретні приклади з життя Хмельницького, щоб підкріпити свої тези.

5. "Емоційність": Не бійтеся використовувати емоційні звернення, але вони мають бути обґрунтовані.

 

Ця структура дозволить учасникам аргументовано висловлювати свої думки та вести переконливі дебати! Якщо є додаткові запитання або потрібно уточнення, не соромтеся звертатися!

 

 

docx
Додано
5 грудня
Переглядів
38
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку