Демонстраційні досліди з теми «Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти)»

Про матеріал
Демонстраційні досліди з теми «Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти)» І) Дослідження вмісту ферментів у різних частинах рослин Досліди проводять паралельно: наприклад, бульба картоплі та її паросток, зелені пір’я цибулі та денця цибулини. Результати дослідів можна записати вигляді таблиці і зробити висновок, у яких частинах рослин обмін речовин йде інтенсивніше, тобто де міститься більше ферментів. ІІ) Гальмуюча дія іонів хлору на окислювальні ферменти яблука Добре відомо, що зрізи яблука під дією окислювальних ферментів дуже швидко темніють на повітрі. Дія цих ферментів може бути загальмована деякими речовинами, зокрема іонами хлору
Перегляд файлу

Демонстраційні досліди з теми «Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти)»

І) Дослідження вмісту ферментів у різних частинах рослин

Досліди проводять паралельно: наприклад, бульба картоплі та її паросток, зелені пір’я цибулі та денця цибулини. Результати дослідів можна записати вигляді таблиці і зробити висновок, у яких частинах рослин обмін речовин йде інтенсивніше, тобто де міститься більше ферментів. Такі серії дослідів можна продовжити для визначення оптимальних температур, за яких діють ферменти: з використанням льоду або охолоджувальної суміші, водяної бані з різною температурою тощо.

Для визначення оптимальної кислотності середовища: з використанням розчинів кислот, лугів та індикаторного паперу. Можна також змінити досліджувані тканини і використати молоко, дріжджі або м’язову тканину тварин, що викличе інтерес дослідників. Втрата активності ферментів може відбуватися також за присутності деяких хімічних речовин-інгібіторів. Дуже часто інгібіторами є токсини, які пригнічують дію певних ферментів.

ІІ) Гальмуюча дія іонів хлору на окислювальні ферменти яблука

Для проведення дослідів необхідні:

два яблука;

– хлорид натрію NaCl;

– хлорид калію KCl;

– йодид натрію;

хлороформ CHCl3.

Добре відомо, що зрізи яблука під дією окислювальних ферментів дуже швидко темніють на повітрі. Дія цих ферментів може бути загальмована деякими речовинами, зокрема іонами хлору. У досліді доцільно застосувати не тільки хлорид натрію NaCl (або калію KCl), але і йодид натрію NaI, і хлороформ CHCl3. NaI застосовується для доведення того, що діючим елементом у хлориді натрію є йон хлору, а не йон натрію. Застосування хлороформу засвідчує, що хлор виявляє гальмуючу дію тільки у вигляді іону.

На занятті два яблука розрізаються навпіл. Першу половинку залишають для контролю, другу посипають NaCl, третю NaI, четверту злегка змочують хлороформом. Усі чотири половинки залишають на повітрі протягом 15-20 хвилин. За цей час зрізи трьох половинок – 1-ї, 2-ї і 3-ї – темніють, а зріз 4-ї половинки залишається без змін.Таким чином, дослід показує, що іон хлору є інгібітором деяких окислювальних ферментів яблука.

При виконанні лабораторної роботи №5 учні вчаться виявляти ферменти за допомогою якісних реакцій. Як контрольне завдання вивчають екстракт природного об’єкту, властивості ферментів якого вони досліджують при виконанні експериментальної частини своєї роботи.

docx
До підручника
Хімія (профільний рівень) 10 клас (Буринська Н.М. та інші)
Додано
17 січня 2019
Переглядів
1300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку