День Гідності і Свободи

Про матеріал

Все, що знайшла в Інтернеті - вірш, відомості про автора пісні, відео - все є у вільному доступі.

Перегляд файлу

Тема заняття: «День Гідності та Свободи».

Мета: пояснити учням, що таке час на прикладі подій, що відбувалися в Україні протягом останніх 20 років, 

вчити порівнювати, аналізувати події 2003, 2013, 2022 років, 

на основі спостережень за подіями вчити робити прості і посильні до їх віку висновки; 

виховувати в учнях найкращі патріотичні почуття, гордість за здобутки Революції Гідності, розуміння того, що жертви, принесені під час протистоянь, не забуті, пам’ять про їх подвиг та мужність живе; виховувати любов до України, повагу до українського народу; вчити бути гідними пам’яті наших предків.

Матеріали та оформлення. Відеоряд «Ой, у лузі червона калина…», «Пливе кача…», «Разом нас багато…», «Коротко про головне. Помаранчева революція», «Революція Гідності. Як це було.», стрічка часу, скретч –карти.

                                             Хід заняття

І. Організаційний момент. Починаємо з Гімну України (2хв).

ІІ. Актуалізація знань учнів. (5хв)

1. Вступне слово вчителя з елементами бесіди та «мозкового штурму».

n  Що таке час? 

n  Як його можна побачити? (фото, відео…)

n  Як його можна відчути? (процес дорослішання, старіння)

n  В якому році ви народилися? Чи відбувалися якісь визначні події в цей рік?

n  Чи знаєте, що відбувалося в Україні до вашого народження? nЯкі події відбулися після вашого народження?

2.     Як можна уявити собі час? (як стрічку, ріку…) Давайте позначимо у себе на листках цю стрічку.

image

Це пряма, на якій можемо розташувати різні дати.

3.     Робота зі скретч-картами в групах: 

- потріть стрічку монеткою, з’ясуйте, який рік там зображено: 2003, 2013, 2022, 2023. Розташуємо ці дати правильно на нашій стрічці часу.

__2003________________2013____________2022____2023_______ -Які з цих дат вам відомі? Про які хотілося б дізнатися? Обговоріть в групах, що саме ви знаєте, чули про 2003 та 2013 роки. 

ІІІ. Робота за темою заняття.

1.     Повідомлення про мету і завдання заняття. (1-3  - 5 хв)

2.     Розглянемо першу дату на нашій стрічці часу. Це 2003 рік. Давно це було. А скільки років назад відбувалися ці події? Для того, щоб це з’ясувати, віднімемо від 2023 -2003. Скільки років пройшло? (20)

3.     Восени 2003 року відбувся перший Майдан.

Майдан повстав, Майдан гудів…

На подвиг і відвагу І з міст, і з сіл, і звідусіль  Ішов народ під стягом.

Ішов народ за майбуття, 

Долав стежки і траси, Не за жебрацтво, за життя Повстали Львів, Черкаси.

Гримить Житомир, кличе Київ, 

Від заходу до сходу, 

Від Сумщини і до Волині Лунає Гімн Свободи.

 

Майдан, Помаранчева революція… Як це відбувалося. Прошу розглянути фото. 

-         Який символ Помаранчевої революції ви помітили. Чому так її назвали? (колір, що обрала політична сила В. Ющенка – помаранчевий). Так – слово, що стало визначним. Ось на малюнках ви бачите ці символи. 

-         Прошу переглянути відео і сказати, який настрій панував на майдані під час Помаранчевої революції? (Напружений, веселий, бажання перемогти, відчуття скорої перемоги). (1хв)

-         Пісня, що стала символом Майдана: «Разом нас багато…» Ґринджоли. (4 хв)

Слухаємо і підспівуємо. Вона досі актуальна. Досі має відклик в наших серцях.

(Прослуховування пісні).

-         Настрій, що панує – об’єднання, впевненість, сміливість.

4.       А що ж відбулося в листопаді 2013 року? Янукович, який прийшов до влади після Ющенка, мав підписати угоду про торгівлю с Євросоюзом, але в останній момент він відмовився. Це призвело до того, що люди вийшли на другий Майдан. Він починався, як і перший. Це було мирне протистояння. На вулиці вийшли студенти, журналісти. Одного вечора міліція, яка підпорядковувалася Януковичу, вирішила застосувати силу проти мирних студентів, їх жорстоко побили. І на наступний ранок вся країна вийшла на Майдан. За різними оцінками на Майдані Незалежності і прилеглих вулицях зібралося близько 1 мільйона громадян. Майдан стояв кілька місяців. З листопада 2013 – по лютий 2014. В кінці лютого Янукович і його шайка втекли… Ваші пропозиції – до якої країни прямували втікачі? (Звичайно, до росії).

Давайте переглянемо  фото, зроблені під час другого Майдану. Який настрій у вас виникає при перегляді? (Сум, ненависть до тих, хто вбивав українців, жага перемоги, нескореність, ЛЮТЬ). Так, все пішло не за планом московських «царків». Українці знову перемогли, оплакуючи своїх полеглих…Свою «Небесну сотню».

Перегляньте відео. «Революція Гідності та свободи. Хроніка подій». (5хв)

5.       А що ж це за пісня стала визначною, яку так багато разів ми чули під час другого протистояння? Вона не весела, діти. Ця пісня дуже відома як гімн – реквієм Революції Гідності 2013-2014 років. Реквієм – сумна прощальна пісня за невинно убієнними активістами Євромайдану, які увійшли в історію під назвою «Небесна сотня». Це пісня «Пливе кача по Тисині». Автор поетичного твору є письменник і перекладач Василь Ґренджа – Донський, який народився у 1897 році на Закарпатті. Найвідоміший варіант пісні ми знаємо у виконанні «Піккардійської терції» - українського гурту.

6.       Слухаємо, відчуваємо, порівнюємо з піснею першого Майдану. Слухання пісні «Пливе кача». (5хв)

7.       А що відбулося протягом наступних 10 років?  - Ви народилися.

-         Україна перемогла в конкурсі Євробачення. 

-         Україна отримала «безвіз», підписала всі необхідні угоди з Євросоюзом.

-         Україна провела реформування поліції, освіти, відбулась децентралізація влади, почали будувати дороги, нові школи, ремонтували садки, лікарні. І все в нас було добре, але… 

8.       Перегляд відео «Карколомне відео. Як це було!». 5 канал.

9.       А яка ж пісня стала нашим гімном, надихала нас всіх, вселяла віру в себе, давала надію на майбутнє і не дозволяла нам впасти у вир смутку і печалі?

Звичайно, це «Ой, у лузі червона калина…» Який настрій цієї пісні? Заспіваємо її. Слухання і виконання пісні «Ой, у лузі червона калина…». (5 хв).

10.  Ось ми і в нашому 2023 році. Україна продовжує свою боротьбу. Продовжує боротися і перемагає. Але ми розуміємо, скільки полеглих, скільки мирних міст і сіл стерто, розбито і знищено російськими бомбами, мінами, снарядами до «градів», «смерчів». Наша лють тільки збільшується. Як ми можемо допомогти воїнам?

11.  Волонтерство.

12.  Давайте згадаємо всіх, хто загинув за наше життя, нашу свободу і гідність. Хвилина мовчання. 

ІІІ. Підсумок заняття. 

-         Що запам’яталося найбільше?

-         Напишіть слова, які були б надихаючими для наших захисників. На своїх стрічках часу намалюйте все, що вважаєте необхідним за темою заняття.

-         Розкажіть про свою стрічку часу. 

    

pdf
Додано
19 листопада 2023
Переглядів
208
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку