Розробка містить сценарій першого уроку в 1 класі, а також матеріали для друку та оформлення: сонечко з промінцями для гри «Знайомство»; малюнки шкільного приладдя та іграшок на магнітах для гри «Збираємо портфель»: шаблони для малювання «Долоньки дружби»; посвідчення першокласників; презентація «Що ти знаєш про Україну».
День народження 1-Б класу
Мета: створити святковий мікроклімат в класі для першої зустрічі, познайомити учнів з учителем й вихователем та учнів між собою; мотивувати учнів на навчання; розвивати інтерес і допитливість учнів; виробляти навчальні навички (вміння відповідати на запитання, слухати відповіді інших, не перебивати мовця);
формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу, розширювати знання про рідний край; сприяти зародженню дружніх стосунків, розпочати згуртування колективу;
виховувати у дітей почуття товариськості, бажання прийти друзям на допомогу; любов до людей, до України.
Обладнання: сонечко з промінцями для гри «Знайомство» (Вільний креативний простір. Майстерня казок Олександра Зімби. KAZKAZIMBY.COM); малюнки шкільного приладдя та іграшок на магнітах для гри «Збираємо портфель»: шаблони «Долоньки дружби»; посвідчення першокласників; презентація «Що ти знаєш про Україну».
Зміст
1. Привітання з учнями та батьками
- Мої любі! Сьогодні ви стали учнями, розпочалося ваше шкільне життя. Я вітаю вас із першим навчальним днем, із першим шкільним святом, із першим уроком. Сьогодні ви із звичайних хлопчиків перетворилися на учнів, школярів. Тому поверніться до свого товариша зліва, а потім справа, усміхніться йому і привітайтесь.
- Шановні дорослі! У вас теж сьогодні свято. Тож поверніться, усміхніться та привітайтесь з батьками дітей, які стали сьогодні однокласниками вашої дитини.
- Молодці!
2. Знайомство
- Сьогодні ми зустрілися вперше і, нажаль, не всі знайомі. Що треба зробити для того, щоб зручно було спілкуватися? (Познайомитися)
- Діти, а чи знаєте ви, хто я і як мене звати?
- Я ваша перша вчителька, мене звуть Олена Олексіївна. Скажіть хором моє ім’я.
- Я ваша вихователька. Мене звуть Лариса Георгіївна. Повторіть хором моє ім’я.
- Давайте за командою кожен скаже своє ім’я. Увага, приготувалися. Як вас звуть?! Нічого не зрозуміло. Може ми голосно говорили? Давайте скажемо пошепки. Знову не зрозуміло. А чому? Це тому, що разом гарно співати пісні, грати, а відповідати краще по одному, тоді тебе зрозуміють. Тож спробуємо по-іншому.
- Подивіться на наше Сонечко. Чомусь воно не сяє… Чого йому не вистачає? (Промінчиків)
- Запалимо сонечко?! У кожного на парті лежить промінчик. Я викликатиму до дошки декілька учнів, ви вийдете сюди і прикріпите промінці до сонечка. Вам потрібно слухати уважно: чи вас я назву. Я прошу вийти до дошки усіх, кого звуть …
Артем, Гордій, Михайло, Іван, Олександр, Марк і Микита, Олексій і Олег, і Євгеній.
- Ось, погляньте, яке гарне Сонечко у нас вийшло. Воно буде допомагати нам у нелегкій мандрівці Країною Знань.
- Хто зможе прочитати нам побажання? (діти читають слова-побажання на променях сонечка)
3. Ігровий момент «Справжній школяр»
- Чи всі готові стати першокласниками? Чи всі ви знаєте, що треба для навчання в школі? Перевіримо?!
Дітей запрошує він в клас.
Щоб не спізнились на урок.
Нам голос подає…. (дзвінок)
На сторінках … (букваря)
Що потрібно взяти? … (зошит)
Залишаються сліди.
Що за дивна штучка?
Це звичайна … (ручка)
Ми кладемо у … (пенали)
Хто до школи йде? … (школяр)
4. Гра «Збираємо портфель»
В мене є чудовий дім!
Все, що треба є у нім.
І живуть в будинку тому
Книжки, зошити, альбоми.
- Що це? Правильно, портфель! Або ранець, шкільний рюкзак!
- Якщо ми його правильно зможемо зібрати до школи, всіх вас зарахують до нашого класу! (Діти на магнітній дошці сортують предмети, які візьмуть до школи, а які залишать вдома.)
- Як здорово! Ми разом подолали усі іспити та можемо вирушати до Країни Знань!
5. Складання «Правил життя в класній родині»
- А Шкільна Країна Знань має свої закони та правила, i ви їх повиннi знати і виконувати, щоб легше було вчителям вас учити, а вам — вчитися. Тож, давайте зараз разом складемо «Правила життя в нашій родині».
* Щоб наша родина була доброю, потрібно (жити дружно, мирно; не сваритися, не битися).
* Щоб вона була розумною, потрібно (гарно вчитися, багато читати).
* Щоб вона була щедрою (ділитися, допомагати один одному).
* Щоб вона була веселою (посміхатися, радіти за всіх).
- Давайте станемо в коло і повторимо за мною вірш (або вчимо напам’ять):
У нас немає ТИ.
У нас немає Я.
Ми - єдиний клас.
Ми - одна сім'я.
6. Малювання «Долоньки дружби».
РУХАНКА
- Діти, громадянами якої держави ми є? (України). То хто ми є ? (Українці).
Ми всі – одна сім’я,
єдина ми родина.
Мільйони різних «я»,
а разом – Україна.
(презентація за темою вікторини)
- Урок закінчується, але свято продовжується, так як сьогодні День народження нашого класу.
- А що, зазвичай, роблять у день народження? (Дарують подарунки).
- І я вам теж їх приготувала!
(Діти отримують сюрпризи)
День народження 1-Б класу
Мета: створити святковий мікроклімат в класі для першої зустрічі, познайомити учнів з учителем й вихователем та учнів між собою; мотивувати учнів на навчання; розвивати інтерес і допитливість учнів; виробляти навчальні навички (вміння відповідати на запитання, слухати відповіді інших, не перебивати мовця);
формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу, розширювати знання про рідний край; сприяти зародженню дружніх стосунків, розпочати згуртування колективу;
виховувати у дітей почуття товариськості, бажання прийти друзям на допомогу; любов до людей, до України.
Обладнання: сонечко з промінцями для гри «Знайомство» (Вільний креативний простір. Майстерня казок Олександра Зімби. KAZKAZIMBY.COM); малюнки шкільного приладдя та іграшок на магнітах для гри «Збираємо портфель»: шаблони «Долоньки дружби»; посвідчення першокласників; презентація «Що ти знаєш про Україну».
Зміст
1. Привітання з учнями та батьками
- Мої любі! Сьогодні ви стали учнями, розпочалося ваше шкільне життя. Я вітаю вас із першим навчальним днем, із першим шкільним святом, із першим уроком. Сьогодні ви із звичайних хлопчиків перетворилися на учнів, школярів. Тому поверніться до свого товариша зліва, а потім справа, усміхніться йому і привітайтесь.
- Шановні дорослі! У вас теж сьогодні свято. Тож поверніться, усміхніться та привітайтесь з батьками дітей, які стали сьогодні однокласниками вашої дитини.
- Молодці!
2. Знайомство
- Сьогодні ми зустрілися вперше і, нажаль, не всі знайомі. Що треба зробити для того, щоб зручно було спілкуватися? (Познайомитися)
- Діти, а чи знаєте ви, хто я і як мене звати?
- Я ваша перша вчителька, мене звуть Олена Олексіївна. Скажіть хором моє ім’я.
- Я ваша вихователька. Мене звуть Лариса Георгіївна. Повторіть хором моє ім’я.
- Давайте за командою кожен скаже своє ім’я. Увага, приготувалися. Як вас звуть?! Нічого не зрозуміло. Може ми голосно говорили? Давайте скажемо пошепки. Знову не зрозуміло. А чому? Це тому, що разом гарно співати пісні, грати, а відповідати краще по одному, тоді тебе зрозуміють. Тож спробуємо по-іншому.
- Подивіться на наше Сонечко. Чомусь воно не сяє… Чого йому не вистачає? (Промінчиків)
- Запалимо сонечко?! У кожного на парті лежить промінчик. Я викликатиму до дошки декілька учнів, ви вийдете сюди і прикріпите промінці до сонечка. Вам потрібно слухати уважно: чи вас я назву. Я прошу вийти до дошки усіх, кого звуть …
Артем, Гордій, Михайло, Іван, Олександр, Марк і Микита, Олексій і Олег, і Євгеній.
- Ось, погляньте, яке гарне Сонечко у нас вийшло. Воно буде допомагати нам у нелегкій мандрівці Країною Знань.
- Хто зможе прочитати нам побажання? (діти читають слова-побажання на променях сонечка)
3. Ігровий момент «Справжній школяр»
- Чи всі готові стати першокласниками? Чи всі ви знаєте, що треба для навчання в школі? Перевіримо?!
Дітей запрошує він в клас.
Щоб не спізнились на урок.
Нам голос подає…. (дзвінок)
На сторінках … (букваря)
Що потрібно взяти? … (зошит)
Залишаються сліди.
Що за дивна штучка?
Це звичайна … (ручка)
Ми кладемо у … (пенали)
Хто до школи йде? … (школяр)
4. Гра «Збираємо портфель»
В мене є чудовий дім!
Все, що треба є у нім.
І живуть в будинку тому
Книжки, зошити, альбоми.
- Що це? Правильно, портфель! Або ранець, шкільний рюкзак!
- Якщо ми його правильно зможемо зібрати до школи, всіх вас зарахують до нашого класу! (Діти на магнітній дошці сортують предмети, які візьмуть до школи, а які залишать вдома.)
- Як здорово! Ми разом подолали усі іспити та можемо вирушати до Країни Знань!
5. Складання «Правил життя в класній родині»
- А Шкільна Країна Знань має свої закони та правила, i ви їх повиннi знати і виконувати, щоб легше було вчителям вас учити, а вам — вчитися. Тож, давайте зараз разом складемо «Правила життя в нашій родині».
* Щоб наша родина була доброю, потрібно (жити дружно, мирно; не сваритися, не битися).
* Щоб вона була розумною, потрібно (гарно вчитися, багато читати).
* Щоб вона була щедрою (ділитися, допомагати один одному).
* Щоб вона була веселою (посміхатися, радіти за всіх).
- Давайте станемо в коло і повторимо за мною вірш (або вчимо напам’ять):
У нас немає ТИ.
У нас немає Я.
Ми - єдиний клас.
Ми - одна сім'я.
6. Малювання «Долоньки дружби».
РУХАНКА
- Діти, громадянами якої держави ми є? (України). То хто ми є ? (Українці).
Ми всі – одна сім’я,
єдина ми родина.
Мільйони різних «я»,
а разом – Україна.
(презентація за темою вікторини)
- Урок закінчується, але свято продовжується, так як сьогодні День народження нашого класу.
- А що, зазвичай, роблять у день народження? (Дарують подарунки).
- І я вам теж їх приготувала!
(Діти отримують сюрпризи)
О.Зімба
Я бажаю всім і собі...