Урок " Гриби:їстівні та отруйні".

Про матеріал

Шановні колеги! Урок з природознавства (Т.Г. Гіільберг, Т.В.Сак) для 2 класу " Гриби:їстівні та отруйні ". Змістовний, різноманітні види роботи. Користуйтеся.

Перегляд файлу

                                 Тема. Гриби: їстівні та   отруйні

   Мета: формувати в учнів уявлення про гриби, як окремий вид живих      організмів; продовжувати вчити розрізняти їстівні і неїстівні гриби; повторити правила збирання грибів; продовжувати формувати вміння проводити природничі досліди та аналізувати результати дослідів;розвивати пізнавальну активність дітей, уміння спостерігати; виховувати повагу і любов до природи, культуру поведінки.

Обладнання: презентація, 2 клубки ниток,зайчик, зображення грибів, картка «Будова гриба» .                                                 

 

                                          Хід уроку

 

 

І. Організація класу.

Будем працювать старанно,

Щоб почути у кінці, Що у нашім ріднім класі  Діти – просто молодці!

ІІ. Повідомлення теми уроку.

Починаємо урок природознавства, якийзапрошує нас у нову подорож, нову мандрівку в чарівний світ природи.

1.Хвилинка спостережень.

А зараз, як і завжди за одну хвилинку про нашу днинку - Яка зараз пора року?

- Який місяць осені панує у природі? Чому він так називається?

-Яке сьогодні число?

-Яка температура повітря?

-Який стан неба?

-Чи були опади?

Народний календар

Діти наші предки спостерігали за природою. Вони записували свої спостереження, а потім виводили певні закономірності – прикмети, завдяки яким можна зазирнути краєчком ока на майбутню погоду. Які ви знаєте прикмети про листопад?

Листопадовий день, що заячий хвіст.

Листопад зимі ворота одчиняє.

Листопад не лютий, проте спитає, чи одягнутий та взутий.

Як листопад дерев не обтрусить, довга зима бути мусить.

Якщо в листопаді з'явилися комарі - зима буде теплою.

 

Природа налаштовується на зимовий спочинок. А нам відпочивати ніколи. 2. А щоб природа продовжувала відкривати нам свої таємниці, давайте пригадаємо, що ми про неї вже знаємо.

«Закінчи речення»

Природа - це…

Природа поділяється на ….

До живої природи належать….

Ознаки живої природи…

Яку саме сторінку природи ми відкриємо для себе сьогодні ви дізнаєтесь, відгадавши загадку

І великі, і малі,

Повдягалися в брилі, І дощу ці одноніжки

Не бояться ані трішки.

Ліс – улюблений їх край.

А як звуться, відгадай?(гриби).

                                                                     C:\Users\Артур\Pictures\гриб.jpg

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Бесіда

  Де ми можемо побачити гриби?

В лісі, в приміщенні, на кухні, в супермаркеті.

Гриби – особливі організми..

До якої природи ми їх віднесемо?

Доведіть що гриби – це жива природа.

Слайд № 3

Ну, що ж – вперед! Відкривати таємниці природи. Отже, мандруємо по царству грибів.

1.Хвилинка настрою

 

2.Систематизація знань про отруйні та їстівні гриби.

Діти, прислухайтеся. Мені здається ніби хтось плаче.

Зайчик. Плаче все голосніше.

-   Хто ти? Чому плачеш? Виходь до нас.

Зайчик.Мені соромно. Ви будете теж наді мною сміятися.

-   Чому ти так вирішив. Ми не ображаємо ні один одного, ні тих, хто до нас приходить. Правда ж, діти?

Зайчик.А тоді відгадайте хто я.

Пара довгих вушок,

Сіренький кожушок,

Швидкий побігайчик,

А зовусь я … (зайчик)                                                                                                           

З’являється на ширмі.

-   То чому ж ти плакав?

Зайчик.А пам’ятаєте ви дивилися казку про те, як звірята приносили різні гриби. І тільки я не виконав правильно завдання. І мені тепер соромно, що я ніяк не можу запам’ятати, які гриби можна їсти, а які ні.

-   Даремно ти, зайчику, засмутився. Не соромно чогось не знати, соромно – не вчитись. А ти ж хочеш навчитись?

Зайчик.Дуже, дуже хочу.

-   Діти, допоможемо зайчикові знайти в лісі потрібні гриби? Слухай уважно і запам’ятовуй. Ми складемо для тебе пам’ятку грибника.

А допоможе нам у цьому гра «У гості до гриба»

 

Зараз будемо в гості до грибів

 - Головним буде який гриб? (Білий)                                                              C:\Users\Артур\Pictures\б.jpg                                                                                                                             

 

-   А який найвідоміший отруйний гриб?(Мухомор)

C:\Users\Артур\Pictures\м.jpg  

Умови гри: Діти отримують картки з назвою гриба або одягають коронки грибів. Стають колом. Білий гриб ходить хаотично до грибів у гості з клубком ниток, промовляючи:

«Доброго дня! Як зватитебе, дитино?Приєднуйся до моєї родини!» Дитина – гриб чіпляється до нитки, тримає її і не відпускає, промовляючи:

«Лисичка – мене звати,приєднуюсь до твоєї хати».

Опеньок,Маслюк,Печериця,Сироїжка,Підберезовик.Мухомор мене звати, не піду до твоєї хати. Бліла поганка,Сатанинський   гриб,Несправжній опеньок,Лисичка несправжня,Мухомор пантерний

 Білий гриб обходить всіх – таким чином виходить сітка-грибниця. Отруйні гриби утворюють свою грибницю.

Зайчик повторює назву кожного гриба, каже їстівний він чи отруйний.

C:\Users\Артур\Pictures\е.jpg

ІV. Вивчення нового матеріалу.

      1.Будова  грибів

 C:\Users\Артур\Pictures\20.jpg

  2.- А на що схожа стала наша ниточка, що об’єднала родину грибів?

Це дуже важлива частина кожного гриба, і називається вона грибниця. (діти повторюють слово)

Вона як корінь у рослинки. Уявіть, що така ниточка-грибниця знаходиться у кожного гриба у ґрунті і живить його поживними речовинами. Якщо вирвати гриб з грибницею, то на цьому місці дуже довго не виростуть гриби Гриб треба зрізати або обережно викрутити.

Зайчик.Як цікаво! А нам вчитель-єнот розповідав, що у кожного гриба під шляпкою є невидиме насіннячко – спори, яке розноситься вітром або тваринами на різні відстані. Спори осідають у ґрунт. А коли їх поливає дощик – утворюється новий гриб, який утворює свою грибницю.

Діти сідають на місця.

- Отже, якими способами розмножуються гриби? (гриби розмножуються двома способами: спорами і частинами грибниці)  

Зайчик.Дякую вам, діти, тепер я точно не помилюсь. Я побіжу вже. - Зачекай, Вуханю, є ще дещо важливе.

3.Демонстрація.

-Я попрошу наших науковців провести експеримент з губкою.

-Плодове тіло за своєю будовою дуже схоже на губку, і тому гриб вбирає в себе всі      речовини,    які     його   оточують. -чисте         довкілля            корисні      речовини. -Брудне, засмічене - отруйні, і тоді навіть їстівні гриби можуть стати отруйними.

-Висновок. Збирати гриби можна тільки в чистих місцях.

Зайчик. Скільки нового я дізнався про гриби. Тепер я вже не помилюсь. От тільки не можу зрозуміти навіщо потрібні всі ці мухомори, поганки. Знищити їх треба. -&Зачекай, не поспішай нищити те, про що не знаєш або не розумієш.

Послухай краще наше довідкове бюро.

4. Довідкове бюро

Отруйні гриби їдять миші, білки, кабани. І, навіть, ними лікуються. Лосі, наприклад, лікують собі хвороби шлунка за допомогою мухоморів. Трутовики      лікують     виразку       шлунку       і         деякі пухлини. Смертельно-отруйну поганку використовують у малих дозах для лікування холери.

Витяжку з білого гриба використовують при обмороженні. Японські вчені знайшли у білих грибах речовини, що запобігають раковим захворюванням.

V. Узагальнення та систематизація знань.

Впізнали гриби?

Із  своїх найперших днів

Це найбіліший із грибів.

По властивостях він цінний,

Лікар від хвороб відмінний.(Білий гриб)  

  C:\Users\Артур\Pictures\білий.jpg 

Слизьку шапку  одягнув

І під сосною заснув…

З задоволенням збирають

І на зиму закривають.(Маслюк)

   C:\Users\Артур\Pictures\маслята.jpg

Обліпили всі пеньочки

Мами, тата, сини й дочки:

Наче нитки, всі тоненькі,

Вишукані й чепурненькі.(Опеньки)

   C:\Users\Артур\Pictures\опят.jpg

Що за сестриці ростуть у травиці

Руді на колір,

Ім’я, як у лисиці?(Лисички)

 

   C:\Users\Артур\Pictures\index.jpg 

 

 

 

Я- людомор,

Червоний,  наче помідор,

Червоний колір мій – то людям небезпека!

А от для лосів і сорок –

Справжнісінька аптека!(Мухомор)

 

  C:\Users\Артур\Pictures\музомор.jpg

 

 

 

 

Я вважаю, що гриби – це важлива частина живої природи.

Якщо погоджуєтеся з цією думкою, обґрунтуйте. VI.Підсумок уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

зареєструватисьЗавантажитиЗберегти на потім Церковна Олена ОлександрівнаПриродознавство2 класРозробкиДодати розробкуТест по природоведению 2 класс "Что я знаю о природе летом?"Урок "Україна - моя БатьківщиКонспект уроку з природознавства для 2-го класу на тему "Первоцвіти"Календарні плани з природознавства для 2 класу (І-ІІ семестри)facebook 0viber 0telegram 0Twitter 0Google+ 0Зберегти на потім ЗавантажитиПоширити у Facebook Про проектКонкурс розробокЗвортний зв'язокКонкурс «Вчительська десятка»Оформлення класуОсвітній проект «На УрокУмови користуванняПолітика конфіденційності

Реєстрація на сайті

Зареєструватись за допомогою Facebook

Зареєструватись за допомогою Google

або

Начало формы

Прізвище

Ім'я

Пароль


Тип користувача

педагог (вчитель, завуч, вихователь...)

батько чи мати учня

Зареєструватись

Конец формы


Вже зареєстровані? Спробуйте увійти

×

Розсилка «На Урок»

Ми надсилатимемо наші цікаві та дуже корисні статті щоп’ятниці

Ваш e-mail

Підписатись

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!

 

docx
Додав(-ла)
Сущенко Лариса
Додано
4 січня 2019
Переглядів
994
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку