1- один (тема) 1 - один (тема)
2-два прикметники (опис теми) 2 - два прикметники (опис теми)
1- один (тема) 1 - один (тема)
2-два прикметники (опис теми) 2 - два прикметники (опис теми)
|
Прапор |
|
|
|
|
|
|
|
|
Герб |
|
|
|
|
|
|
|
|
Гімн |
|
|
|
|
|
|
|
Тема : Знати і поважати Герб своєї Вітчизни, її прапор і Гімн.
Мета : розширити знання учнів про державні символи України та історію їх створення; сприяти формуванню національної свідомості; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати навички поводження під час урочистих подій; національну свідомість, самосвідомість, мислення.; пізнавальний інтерес; виховувати любов до рідного краю, шанобливе ставлення до державних символів, повагу до українського народу.
Обладнання: прапор, герб, аудіо запис Гімну України, легенда про державні символи, вірш В. Сосюри «Любіть Україну», атрибути до гри «Священні символи».
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційна частина
- Добрий день, діти! Сьогодні заняття з вами проведемо ми - Максим Ігорович та
Владислав Вячиславович. Ви маєте бути уважними та активними, щоб не пропустити багато цікавого з нами!
Прошу вас, не чіпати нічого на партах, доки я вас про це не попрошу. Ми будемо все виконувати, але по черзі.
На сьогоднішньому занятті ми поговоримо про країну та її державні символи, а про яку саме, ви дізнаєтеся, прослухавши вірш.
На землі великій є одна країна:
Гарна, неповторна, красна, як калина.
І живуть тут люди добрі, працьовиті
І скажу, до речі, ще й талановиті.
Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші складають
Про ліси і гори, і про синє море,
Про людей і квіти, то скажіть же, діти,
Що це за країна?
(Наша славна Україна!)
ІІ. Основна частина
А тепер, діти, подивіться будь-ласка на дошку та спробуйте розгадати перший ребус. Хто здогадається, підніміть руку вгору та поділіться своїми думками.
Відгадка:(Герб)
Вірно!! Це слово герб, молодці.
Державний герб України — офіційний символ держави у вигляді золотого тризуба на синьому щиті. Один із трьох державних символів України. Тризуб був затверджений у 1992 році. Державний герб України має 2 види, а саме: малий та великий. Ви їх можете бачити на дошці.
Ну а зараз, діти, ми з вами трохи помалюємо. У кожного з вас на парті є аркуш білого паперу, але не простого, на ньому є клітинки в частині яких є цифри. Наш герб України має зашифроване слово і для того щоб його розшифрувати потрібно замальовувати клітинки за моїми вказівками. Для розгадування першої букви потрібно замалювати олівцем усі клітинки де написано цифру 1. Хто виконає завдання піднімайте руки.
Щоб дізнатися яка наступна буква замалюйте усі клітинки з цифрою 2.
Ви великі молодці, розгадали половину слова, для наступної букви замалюйте усі клітинки з цифрою 3.
Тепер остання буква, замалюйте усі клітинки з цифрою 4.
Дуже добре, але наш герб виглядає трохи незакінченім замалюйте усі клітинки з цифрою 7, щоб закінчити нашу роботу.
Добре! Ось і вийшов малюнок. Можете роздивитися його поближче і йдемо далі.
2. Гімн:
Діти, ще раз подивіться будь-ласка на дошку та спробуйте розгадати другий ребус. Хто здогадається, покажіть сигнал піднятою рукою.
Відгадка:(Гімн)
Вірно! Друге слово, заховане під ребусом – це гімн!
Державний гімн України — один із головних державних символів України. Державним гімном є пісня «Ще не вмерла України і слава, і воля». Слова написав Павло Чубинський, а музику Михайло Вербицький (портрети). Офіційно ухвалений 1992 року.
А зараз ми прослухаємо його. Сподіваюся ви знаєте, що потрібно робити коли грає гімн? (так) Але на всяк випадок нагадаю вам, потрібно встати і покласти руку на серце, та співати усім разом. (похвала)
Діти, у нас залишився ще один нерозгаданий ребус, давайте спробуємо його розгадати та спробуйте розгадати останній ребус. Хто здогадається, підніміть руку та поділіться своїми здогадками.
Відгадка: (прапор)
Правильно! Наше останнє слово – прапор.
Державний прапор України— сучасний прапор України, стяг із двох рівновеликих горизонтальних смуг синього й жовтого кольорів. Співвідношення ширини прапора до його довжини 2:3. Ці кольори символізуюсь жовті поля пшениці під синім небом.
4. Завдання:
1. Прослуховування легенди:
Друзі, давайте прослухаємо легенду про трьох братів, які символізують державні символи України. Слухайте уважно, будуть запитання.
Легенда про трьох братів
Жила собі жінка. І мала вона трьох синів. Сини зростали чесними, сміливими, дуже любили свою неньку і готові були віддати за неї своє життя.
Виросли сини і розійшлися по світах, прославляючи свою матір. Найстаршому матір подарувала на згадку про себе золоту корону з трьома промінцями. Корона зігрівала людей, вела вперед, показувала шлях до кращого життя. За цю трипроменеву корону люди дали першому синові ім’я Тризуб.
Середньому сину мати дала в дорогу блакитно-жовтий стяг. Сміливий та сильний був середній син, і прославив він свою матір добрими героїчними вчинками. Люди прозвали його Прапором.
А найменший син отримав у дарунок від матері соловейків голос. І де б він не був, усюди лунала його дзвінка пісня. За цей голос і величний спів люди дали йому ім’я Гімн.
Так і донині по всьому світу золотий тризуб, синьо-жовтий прапор і урочистий гімн прославляють рідну неньку – Україну.
Запитання:
2. Складання прислів’їв цеглинками:
А зараз покладіть перед собою килимки з лего. Подивіться будь-ласка на них, на кожній цеглинці є слово, якщо читати слова зверху до низу, то нічого не зрозуміло. Вам потрібно змінити порядок цеглинок так, щоб вийшло прислів’я. Потім кожен зачитає, що у нього вийшло.
3. Сенкан:
Дорогі учні, зараз нам потрібно поділитися на групи, тому я попрошу вас пересісти за інші парти. Ось є 3 парти, на кожній різні державні символи. Зараз по черзі ви будете підходити до мене та вибирати картки. Перевертати його та сідати за парту згідно того, що написано на картці.
(Пояснення як виконувати завдання)
Перед кожною групою є листочок із завданням, виконуйте його в групі допомагаючи один одному. Якщо з’являться запитання підіймайте руку.
III. Заключна частина.
Отже, діти, сьогодні ми з вами познайомилися з трьома головними символами нашої України та дізнались дещо більше про нашу Батьківщину. Перед тим, як закінчити, ми вас трішки опитаємо. Отже:
Дуже добре.
І на цьому, діти, ми з вами завершуємо наше заняття. Щоб залишити вам приємні спогади про сьогоднішню зустріч кожен з вас отримає солодкий подарунок.
До побачення!
5 |
|
9 |
|
6 |
|
|
0 |
|
|
|
8 |
9 |
|
5 |
|
|
6 |
8 |
|
0 |
|
5 |
9 |
|
|
8 |
|
9 |
|
|
|
6 |
|
3 |
|
0 |
|
|
9 |
|
|
5 |
|
9 |
|
|
|
8 |
|
|
|
5 |
|
|
0 |
3 |
3 |
3 |
|
6 |
|
8 |
|
8 |
|
|
|
8 |
|
6 |
1 |
1 |
0 |
8 |
|
|
0 |
9 |
3 |
3 |
3 |
0 |
|
|
5 |
|
|
4 |
4 |
6 |
|
|
8 |
1 |
1 |
|
|
8 |
|
0 |
|
3 |
3 |
3 |
|
5 |
8 |
|
|
|
4 |
4 |
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
0 |
|
6 |
|
8 |
3 |
3 |
3 |
9 |
5 |
|
0 |
|
4 |
4 |
4 |
9 |
5 |
9 |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
5 |
9 |
0 |
|
3 |
3 |
3 |
|
|
|
|
4 |
4 |
4 |
4 |
8 |
|
8 |
|
1 |
1 |
0 |
1 |
1 |
|
6 |
|
3 |
3 |
3 |
|
8 |
9 |
4 |
4 |
0 |
4 |
4 |
|
|
|
5 |
1 |
1 |
5 |
1 |
1 |
|
5 |
9 |
3 |
3 |
3 |
0 |
5 |
|
4 |
4 |
5 |
4 |
4 |
|
6 |
|
|
1 |
1 |
8 |
6 |
1 |
|
9 |
6 |
3 |
|
3 |
|
9 |
|
4 |
6 |
9 |
4 |
4 |
5 |
|
|
9 |
1 |
1 |
6 |
5 |
1 |
8 |
|
|
3 |
6 |
3 |
|
5 |
0 |
4 |
5 |
0 |
4 |
4 |
|
8 |
8 |
5 |
1 |
1 |
|
|
1 |
1 |
|
0 |
3 |
|
3 |
0 |
|
4 |
4 |
|
|
4 |
4 |
6 |
|
|
|
1 |
1 |
|
5 |
1 |
1 |
5 |
|
3 |
8 |
3 |
|
|
4 |
4 |
9 |
5 |
4 |
4 |
|
5 |
5 |
8 |
1 |
1 |
|
5 |
0 |
1 |
1 |
9 |
3 |
|
3 |
9 |
4 |
4 |
5 |
5 |
|
4 |
4 |
9 |
8 |
|
|
1 |
1 |
0 |
|
|
1 |
1 |
|
3 |
5 |
3 |
0 |
4 |
4 |
|
9 |
0 |
4 |
4 |
|
0 |
9 |
|
1 |
1 |
|
8 |
5 |
1 |
1 |
0 |
3 |
|
3 |
5 |
4 |
4 |
8 |
5 |
6 |
4 |
4 |
5 |
|
|
5 |
1 |
1 |
6 |
|
1 |
1 |
0 |
|
3 |
5 |
3 |
0 |
|
4 |
4 |
9 |
|
4 |
4 |
9 |
6 |
9 |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
6 |
|
5 |
3 |
|
3 |
5 |
5 |
0 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
|
|
5 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
0 |
9 |
2 |
3 |
2 |
3 |
2 |
|
5 |
5 |
4 |
4 |
4 |
4 |
5 |
9 |
8 |
5 |
1 |
1 |
|
1 |
1 |
5 |
2 |
2 |
5 |
0 |
9 |
2 |
2 |
9 |
4 |
4 |
5 |
4 |
4 |
|
5 |
|
|
1 |
1 |
|
5 |
1 |
1 |
2 |
|
9 |
6 |
|
8 |
2 |
2 |
4 |
|
0 |
4 |
4 |
0 |
|
9 |
|
1 |
1 |
8 |
|
|
1 |
2 |
6 |
8 |
5 |
0 |
|
2 |
2 |
9 |
8 |
9 |
4 |
4 |
9 |
8 |
5 |
8 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
2 |
2 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
5 |
|
0 |
|
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
2 |
2 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
2 |
2 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
|
5 |
|
|
|
5 |
|
|
9 |
2 |
2 |
6 |
|
7 |
8 |
5 |
2 |
2 |
5 |
6 |
0 |
6 |
|
9 |
|
8 |
|
0 |
|
6 |
5 |
|
2 |
2 |
0 |
5 |
7 |
0 |
6 |
2 |
2 |
9 |
5 |
|
9 |
5 |
0 |
|
|
5 |
|
5 |
5 |
|
8 |
|
2 |
2 |
9 |
7 |
5 |
2 |
2 |
9 |
8 |
|
5 |
0 |
|
|
8 |
|
9 |
0 |
|
6 |
9 |
|
9 |
5 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|
5 |
|
|
8 |
|
6 |
|
5 |
0 |
5 |
8 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
2 |
|
|
0 |
|
|
8 |
|
|
9 |
|
5 |
9 |
|
5 |
|
0 |
9 |
5 |
0 |
|
5 |
|
8 |
|
9 |
5 |
|
9 |
0 |
|
6 |
|
0 |
8 |