Дії з двоцифровими числами. Віднімання від круглих чисел виду 40-6.

Про матеріал
Мета.Сформувати вміння віднімати одноцифрове число від круглого, закріплювати відомі учням прийоми обчислень, вміння аналізувати задачі та розв’язувати їх. Розвивати мислення, увагу.
Перегляд файлу

                                                                                  Пархоменко Оксана Михайлівна,

                                                                                   вчитель початкових класів

                                                                                   Броварської ЗОШ І-ІІІ ступенів №6

 Клас: 2

Предмет: математика.

Розділ: дії з двоцифровими числами.

 

Тема. Віднімання від круглих чисел виду 40 – 6.

Мета. Сформувати вміння віднімати одноцифрове число від круглого, закріплювати відомі учням прийоми обчислень, вміння аналізувати задачі та розв’язувати їх. Розвивати мислення, увагу.

Обладнання. Петерсон Л.Г. Математика 2 клас, 1 частина: Навчальне видання.-2019р.-Суми.: ТОВ НВП «Росток А.В.Т.». Картки для індивідуальної роботи, каси з дидактичним приладдям. 

Хід уроку

I Самовизначення до діяльності.

          Всі мерщій сідайте, діти,

          Домовляймось не шуміти.

          На уроці не дрімати,

          Правильно відповідати.

          То, ж гаразд, часу не гаєм,

          І урок розпочинаєм.

- Зробіть прогноз на сьогоднішній урок. Яким він буде? 

II Актуалізація знань. 

1. Усні вправи.

- Порахуйте від 39 до 43, від 71 до 66.

- Назвіть наступне число після 59, попереднє числу 80.

- Прочитайте числа і скажіть, скільки десятків і одиниць має кожне:

               44,   17,   26,   80.

- Що спільного в цих числах? (Двоцифрові, сума цифр 8.)

- Знайдіть «зайве» число. (44 – записане однаковими цифрами; 80 – кругле.)

- Назвіть найменше двоцифрове кругле число. (10)

2. Повторення складу числа 10.

 -  Вставте пропущені числа:

… + … = 10     … + … = 10     … + … = 10     … + … = 10

 - Назвіть інші двоцифрові круглі числа.

 

3. Гра «Збери стрічки».

 

 

 

 

 

 

III  Постановка навчальної задачі. Індивідуальна робота на картках. Виконайте обчислення швидко – за 2 хвилини.

         14 + 56                68 – 41                   30 – 6

         17 + 43                59 – 25                   40 – 3    

- Які приклади викликали труднощі? Чому? (Два останні приклади – не знаємо, як обчислити.)

- Чим вони відрізняються від усіх інших? (Виконуються дії з двоцифровим круглим і одноцифровим числом.)

-  Отже, мета нашого уроку – навчитись віднімати одноцифрові числа від круглих.

IV Побудова проекту виходу з утруднення.

1. Побудова графічної моделі.

- За правилом одиниці віднімаємо від одиниць. Але у зменшуваному немає одиниць.

- Де взяти одиниці?

- Для цього 1 десяток «дробимо» -  замінюємо на 10 одиниць.

- Який вигляд тепер має число 30? (Тепер це 2 десятки і 10 одиниць.)

- Тепер можемо відняти 3 одиниці від 10 одиниць.урок 4.jpg

- Що залишилося? (Залишилося 3 десятки і 7 одиниць, або число 37.)

2. Робота з підручником (№1, с. 8). Учні вже знайомі з такою роботою. Вони закінчують графічні моделі, з’єднують їх з відповідними виразами і записують відповіді.

- Який висновок можна зробити? (Щоб відняти одноцифрове число від круглого, треба «роздробити» десяток і відняти від нього одиниці, розряд десятків зменшиться на 1 десяток.)

V Первинне закріплення.

Застосування нового обчислювального прийому за допомогою математичних знаків.

1.Поясніть розв’язання прикладу:

    50 – 2 = 40 + 8 = 48         Учні пояснюють: У зменшуваному немає одиниць.  

40  10                                   «Дробимо» десяток. 50 – це 40 і 10. Віднімаємо

                                             одиниці: 10 – 2 = 8. Отже, залишається 4 десятки і

                                              8 одиниць, або 48.

2.Розв’яжіть з коментуванням:

 80 –  4 =                60 –  9 =

 

3.Розгляд запису прикладів у стовпчик (№3, с. 8)

- Що означає число 10 над розрядом одиниць? («Роздробили» десяток, а точка над розрядом десятків – нагадує, що їх тепер на один менше.)

 

VI Самостійна робота з самоперевіркою. Розв’яжіть решту прикладів.

 

            70          70          70          70         70

           5            4            3             2           1                    

  

 

- Перевірте:     

                                  65,  66,  67,  68,  69.

 

- Яку закономірність ви помітили? (Відємник зменшувався на 1, а різниця

збільшувалась на 1.)

 

VII Включення в систему знань і повторення.

1. Змагання «Хто швидше».

                І ряд                            ІІ ряд                             ІІІ ряд

              40 – 6                          80 – 4                              70 – 6 

              70 – 3                          60 – 9                              90 – 3 

              50 – 8                          40 – 6                              40 – 7 

              90 – 7                          70 – 5                              80 – 8 

              60 – 5                          50 – 3                              60 – 4   

 

 

 - Перевірте, чи правильно ви обчислили?

І ряд

     34, 67, 42, 83, 55.

ІІ ряд

     76, 51, 34, 65, 47.

ІІІ ряд

     64, 87, 33, 72, 56.

 

 2.Робота з підручником (№5, с.9)

- Складіть задачі за схемами і розв’яжіть їх (по групах):

а)                             ?                                 б)                  45 марок

                       хл.                                д.

                       21                              18                                         13                             ?

 

   в)                       38 пиріжків                        г)               48 рибок

                п.                 к.              м.       І

           12                15              ?                                                             18 рибок                

                                         ІІ                                                               

  

- Що позначають на цих схемах відрізки та їх частини? (Кожна група озвучує складену задачу, називає ціле і частини та пояснює, як знайти невідоме їхньої задачі.)

3.Розвязування прикладів «ланцюжком» на  додавання в межах 20 з переходом через десяток (№7 на ст.9) 

- Який приклад «зайвий»? ( 5 + 4 = 9, бо відповідь – число одноцифрове, а у решти двоцифрові.)

4.Робота з геометричним матеріалом.           урок 4 001.jpg                                                                              

-Які фігури ви бачите на кресленні? Назвіть їх. (Відрізок АВ, чотирикутник АВСD)

 - За клітинками в зошиті побудуйте фігури, рівні даним.

5.Цікаві завдання.

-Складіть всі двоцифрові числа, до складу яких входять цифри 3 і 7. (Це числа 33, 77, 37,73.)

-А скільки всього існує двоцифрових чисел? (99 – 9 = 90 чисел)

 

VIII Підсумок уроку. Рефлексія діяльності.

- Які приклади ми вчились сьогодні розв’язувати?

- Для чого треба «дробити» десяток?

- Чи справдився прогноз нашого уроку?

ІХ Домашнє завдання. Розшифруйте назву казки з № 4 на с.8 та розв’яжіть задачу №6 на с. 9.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
22 січня 2020
Переглядів
2005
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку