Контрольні роботи
з математики
6 клас
Контрольна робота №1
Тема. Подільність натуральних чисел.
Варіант 1
-
З чисел 4275, 2387, 5532, 17589, 35916, 58658 випишіть ті, які діляться націло: 1) на 3; 2) на 9.
-
Розкладіть число 2520 на прості множники.
-
Знайдіть найбільший дільник чисел:
а) 21 і 35; б) 220 і 770.
-
Знайдіть найменше спільне кратне чисел:
а) 14 і 35; б) 630 і 560.
-
Установіть чи є числа 468 і 833 взаємно прості.
-
Поставте замість зірочок такі цифри, щоб число 532** ділилося на 2 і на 3.
-
Якої найменшої довжини повинна бути дошка, щоб її можна було розрізати без втрат на рівні частини завдовжки як 72 см, такі 96 см?
-
Яке найменше трицифрове число ділиться на 23?
Варіант 2
-
З чисел 65433, 8316, 7346, 27843, 65384, 19572 випишіть ті, які діляться націло: 1) на 3; 2) на 2.
-
Розкладіть число 3426 на прості множники.
-
Знайдіть найбільший дільник чисел:
а) 68 і 102; б) 480 і 820.
-
Знайдіть найменше спільне кратне чисел:
а) 8 і 15; б) 350 і 580.
-
Установіть чи є числа 715 і 567 взаємно прості.
-
Поставте замість зірочок такі цифри, щоб число 17*1* ділилося на 2 і на 3.
-
Петрик розклав зібрані груші порівну в 12 пакетів, а потім переклав їх, теж порівну, в 16 пакетів. Скільки яблук було в Петрика, якщо відомо, що їх в нього було більше за 80 і менше від 110?
-
Яке найменше чотирицифрове число ділиться на 13?
Контрольна робота №2
Тема. Порівняння, скорочення, додавання і віднімання дробових чисел.
Варіант 1.
-
Скоротіть дроби:
-
Порівняйте дроби:
-
Обчисліть:
-
На автомобіль поклали т вантажу, а потім – на т більше. Скільки тонн вантажу поклали на автомобіль?
-
Розв’яжіть рівняння:
-
Трисерійний кінофільм йшов по телебаченню протягом 5 год. Перша і друга серія – год, друга і третя – год. Скільки часу тривала кожна серія?
-
До басейну підведено три труби. Через першу трубу вся вода витікає за 10 год., через другу басейн наповнюється за 6 год., а через третю – за 4 години. Яка частина басейну наповниться за 1 год., якщо відкрити всі труби одночасно?
Варіант 2.
-
Скоротіть дроби:
-
Порівняйте дроби:
-
Обчисліть:
-
З однієї дослідної ділянки зібрали т пшениці, а з другої на т менше. Скільки тонн пшениці зібрали з обох цих ділянок?
-
Розв’яжіть рівняння:
-
Олександра, Оленка і Наталка разом зібрали 8 кг суниць. Олександра і Оленка набрали кг, Оленка з Наталкою разом – кг. Скільки кілограмів суниць набрала кожна з дівчаток?
-
До басейну підведено три труби. Через першу і другу він наповнюється за 9 і за 8 годин відповідно, а через третю трубу вода витікає за 6 годин. Яка частина басейну буде наповнена після 1 год роботи всіх трьох труб?
Контрольна робота №3
Тема. Множення і ділення дробів.
Варіант 1
-
Виконайте дії:
-
Відстань між двома містами 350 км. Автомобіль проїхав відстані. Скільки кілометрів проїхав автомобіль?
-
Довжина прямокутника 108 см, що становить його ширини. Обчисліть ширину прямокутника?
-
Розв’яжіть рівняння:
-
Виконайте дії:
-
Чотири бригади зібрали 1680 кг цибулі. Перша бригада зібрала усієї цибулі, друга – 34% решти, третя – в раза більше, ніж друга. Скільки цибулі зібрала четверта бригада?
-
Після того як Сергій витратив 50 % усіх своїх грошей на купівлю книжки, а всіх грошей – на купівлю зошитів, у нього залишилося 2 грн. Скільки грошей було в Сергія спочатку?
Варіант 2
-
Виконайте дії:
-
У класі 32 учні, з них становлять хлопці. Скільки хлопців у класі?
-
Було зібрано врожай н з 28 га поля, що становило площі поля. Яка площа всього поля?
-
Розв’яжіть рівняння:
-
Виконайте дії:
-
За чотири дні було вивезено 4060 кг вугілля. Першого дня було вивезено усього вугілля, другого 35 % решти, третього в раза більше, ніж другого. Скільки вугілля вивезено за четвертий день?
-
Вкладник зняв зі свого рахунку в банку всіх грошей, а через деякий час – залишку. Після цього на його рахунку залишилося 180 грн. який був початковий вклад?
Контрольна робота № 4
Тема. Відношення і пропорції.
Варіант 1
-
Чи істинна пропорція
-
Знайдіть невідомий член пропорції:
-
З 2,5 кг соняшникового насіння виготовляють 1,8 кг чистого насіння.
-
Скільки потрібно соняшника, щоб дістати 4,2 кг чистого насіння?
-
Який відсоток маси насіння йде у відходи?
-
У будинку 68 двохкімнатних квартир, що становить 17% усіх квартир. Скільки квартир у будинку?
-
Розв’яжіть рівняння
-
560 кг апельсинів розподілили між чотирма школами у відношенні 4 : 3 : 5 : 2. Скільки кілограмів апельсинів одержала кожна школа?
-
Дев’ять робітників виконують деяке завдання за 14 год. За який час виконають це завдання три робітники, якщо будуть працювати з тією ж самою продуктивністю праці?
-
340 кг руди одного сорту містять 61,2 кг заліза, а 260 кг руди іншого сорту – 59,8 кг заліза. В якій руді, першого чи другого сорту, вищий відсотковий вміст заліза?
Варіант 2
-
Чи істинна пропорція 5,4 : 3,4 = 8,1 : 5,1?
-
Знайдіть невідомий член пропорції:
-
З 30 кг свіжих слив одержують 10,5 кг сушених.
-
Скільки треба взяти свіжих слив, щоб одержати 14,7 кг сушених слив?
-
Який відсоток маси свіжих слив втрачається при сушінні?
-
Авансом робітник одержав 84 гривні, що становить 12 % його заробітної плати. Визначте зарплату робітника?
-
Розв’яжіть рівняння
-
1600 кг бананів розподілили між чотирма дитсадками у відношенні: 4 : 7 : 3 : 2. Скільки кілограмів бананів одержав кожний дитсадок?
-
Чотири робітники виконують деяке завдання за 24 дні. За який час виконають це завдання 32 робітники, працюючи з тією самою продуктивністю праці?
-
160 г одного розчину містить 56 г солі, а 440 г іншого розчину – 176 г солі. В якому розчині, першому чи другому, вищий відсотковий вміст солі?
Контрольна робота №5
Тема. Ймовірність випадкової події. Коло і круг. Діаграми.
Варіант 1
-
Зі скриньки що містить 2 чорних і 3 білих кульки, навмання витягують одну кульку. Яка ймовірність того, що кулька буде біла?
-
У коробці лежать 10 карток, пронумерованих числами від 1 до 10. Яка ймовірність того, що на навмання вийняті картці буде записано:
1) непарне число; 2) число яке кратне 5?
-
Обчисліть площу круга, діаметр якого дорівнює 18 см.
-
Довжина кола дорівнює 25,12 см. Знайдіть площу круга, що обмежений цим колом.
-
В овочесховищі 70% місткості зайнято картоплею, – капустою, а решта – морквою. Побудуйте:
-
Кругову діаграму;
-
Стовпчасту діаграму.
Додаткова задача. Обчисліть площу заштрихованої фігури, якщо сторони прямокутника 2 см і 6 см?
Варіант 2
-
Зі скриньки що містить 5 червоних і 6 зелених кульок, навмання витягують одну кульку. Яка ймовірність того, що кулька буде зелена?
-
У коробці лежать 10 карток, пронумерованих числами від 1 до 10. Яка ймовірність того, що на навмання вийняті картці буде записано:
1) парне число; 2) число яке кратне 3?
-
Обчисліть площу круга, діаметр якого дорівнює 24 см.
-
Довжина кола дорівнює 50,24 см. Знайдіть площу круга, що обмежений цим колом.
-
– учнів школи навчаються в позакласний час у музичній школі, 70% – у спортивних секціях, решта в – танцювальних гуртках.. Побудуйте:
-
Кругову діаграму;
-
Стовпчасту діаграму.
-
Додаткова задача. Обчисліть площу заштрихованої фігури, якщо сторони прямокутника 4 см і 5 см?
Контрольна робота №6.
Тема. Додавання і віднімання раціональних чисел.
Варіант 1
-
Виконайте дії:
-
Знайди значення виразу: якщо
-
Розв’яжи рівняння:
Додаткове завдання
-
Розв’яжіть рівняння:
-
Коли турист пройшов і ще всього шляху, виявилось, що це на 2 км менше всього шляху. Скільки кілометрів пройшов турист?
Варіант 2
-
Виконайте дії:
-
Знайди значення виразу: якщо
-
Розв’яжи рівняння:
Додаткове завдання
-
Розв’яжіть рівняння:
-
10% пір’яного борошна для годування птахів складає волога, залишку складає жир, нового залишку складає зола, а решту – білок. Скільки білка міститься у 340 ц пір’яного борошна?
Контрольна робота № 7.
Тема. Множення і ділення раціональних чисел.
Варіант 1
-
Виконайте дії:
-
Спростіть вираз:
-
Знайдіть значення виразу:
-
Спростіть вираз і обчисліть його значення:
-
Розв’яжіть рівняння :
Додаткове завдання
-
Двоє робітників виготовили 330 однакових деталей. Одному з них до виконання норми потрібно зробити ще 6% деталей, а другий перевиконав норму на 26%. Скільки деталей виконав кожен з них?
Варіант 2
-
Виконайте дії:
-
Спростіть вираз:
-
Знайдіть значення виразу:
-
Спростіть вираз і обчисліть його значення:
-
Розв’яжіть рівняння :
Додаткове завдання
-
Два поїзди йшли з однаковою швидкістю, до того ж один із них був у дорозі 8 год., другий – 5 год. Яку відстань пройшов кожен поїзд, якщо другий пройшов на 171 км менше першого
Контрольна робота № 8.
Тема. Рівняння. Розв’язування задач за допомогою рівнянь.
Варіант №1
-
Розв’яжіть рівняння
-
Довжина одного куска дроту в 7 разів більша за довжину другого. Знайдіть довжину другого куска, якщо вона менша від довжини першого на 288 м.
-
Знайдіть корінь рівняння
-
На заводі в трьох цехах працює 626 чоловік. У першому цеху працює у 2 рази більше людей, ніж у другому, а в третьому – на 142 чоловіка більше, ніж у другому. Скільки чоловік працює у другому цеху?
-
За три тижні відремонтували 69 км дороги. За перший тиждень відремонтували дороги, відремонтованої за третій тиждень, а за другий – 70% дороги, відремонтованої за третій тиждень. Скільки кілометрів дороги ремонтували кожного тижня?
-
Різниця двох чисел дорівнює 6. Знайдіть ці числа, якщо меншого з них дорівнює 20% від більшого.
Варіант №2
-
Розв’яжіть рівняння
-
В автопарку були автобуси і вантажні машини, причому вантажних машин було в 4 рази більше, ніж автобусів. Скільки в автопарку автобусів, якщо їх було на 114 менше, ніж вантажівок?
-
Знайдіть корінь рівняння
-
Між трьома школами розподілили 509 кг бананів, причому в одну школу відправили бананів у 7 разів більше, ніж у другу, а в третю – на 158 кг більше ніж у другу. Скільки бананів відправили в другу школу?
-
За три дні туристи пройшли 48 км. За другий день вони пройшли 60% відстані, пройденої за перший день, а за третій – відстані, пройденої за перший день. Скільки кілометрів проходили туристи кожного дня?
-
Сума двох чисел дорівнює 138. Знайдіть ці числа, якщо одного з них дорівнює 80% другого.
Контрольна робота №9
Тема. Перпендикулярні і паралельні прямі. Координатна площина. Графіки.
Варіант 1
-
Через точку М, що лежить поза прямою а, проведіть пряму:
-
Паралельну прямій а;
-
Перпендикулярну прямій а.
-
Позначте на координатній площині точки А(-3;4), В(4;-3), С(0;6), D(-2;-1). Проведіть відрізки АС і ВD, знайдіть координати точки перетину цих відрізків.
-
Накресліть кут АВС градусна міра якого 1540. Позначте на промені ВС точку К і проведіть через неї прямі, перпендикулярні до прямих ВА і ВС.
-
Дано координати трьох вершин прямокутника А(-4;2), В(2;2), С(2;-2).
-
Накресліть цей прямокутник.
-
Знайдіть координати четвертої вершини;
-
Знайдіть точки перетину діагоналей чотирикутника;
-
Обчисліть площу і периметр прямокутника, вважаючи, що довжина одиничного відрізка координатних осей дорівнює 1 см.
-
На рисунку зображено графік руху велосипедиста. За графіком визначте:
-
Яку відстань проїхав велосипедист за увесь час руху?
-
Упродовж якого часу велосипедист відпочивав?
-
Яку відстань подолав велосипедист після зупинки?
-
Побудуйте графік зміни температури повітря протягом 12 год, використавши дані таблиці:
Час, t (год)
|
0
|
2
|
4
|
6
|
8
|
10
|
12
|
Температура, 0С
|
-1
|
0
|
1
|
2
|
3
|
5
|
7
|
Варіант 2
-
Через точку К, що лежить поза прямою с, проведіть пряму:
-
Паралельну прямій с;
-
Перпендикулярну прямій с.
-
Позначте на координатній площині точки А(-2;2), В(3;-2), С(-3;-1), D(3;3). Проведіть відрізки АВ і СD, знайдіть координати точки перетину цих відрізків.
-
Накресліть кут АВС градусна міра якого 1240. Позначте на промені ВС точку К і проведіть через неї прямі, перпендикулярні до прямих ВА і ВС.
-
Дано координати трьох вершин прямокутника А(-5;1), В(3;1), С(3;-3).
-
Накресліть цей прямокутник.
-
Знайдіть координати четвертої вершини;
-
Знайдіть точки перетину діагоналей чотирикутника;
-
Обчисліть площу і периметр прямокутника, вважаючи, що довжина одиничного відрізка координатних осей дорівнює 1 см.
-
На рисунку зображено графік руху пішохода. За графіком визначте:
-
Яку відстань подолав пішохід до зупинки?
-
За який час пішохід подолав відстань у 10 км?
-
Упродовж якого часу пішохід відпочивав?
-
Побудуйте графік зміни температури повітря протягом 12 год, використавши дані таблиці:
Час, t (год)
|
0
|
2
|
4
|
6
|
8
|
10
|
12
|
Температура, 0С
|
3
|
5
|
7
|
6
|
4
|
3
|
0
|
Контрольна робота №10.
Підсумкова контрольна робота.
Варіант 1
-
Знайдіть значення виразу:
-
Розв’яжіть рівняння:
-
Позначте на координатній площині точки А(-3;2); В(0;-2); М(3;4). Проведіть пряму АВ. Через точку М проведіть пряму m, паралельну АВ і пряму n, перпендикулярну АВ. Виконайте символічні записи.
-
Магазин протягом трьох днів продавав завезену картоплю. Першого дня продали 32% всієї картоплі, другого – , а третього – решту 224 кг. Скільки кілограмів картоплі було завезено до магазину?
-
У книжковій шафі було в 6 разів більше книжок, ніж на етажерці. Після того, як із шафи взяли 46 книжок, а з етажерки 18, на етажерці залишилось на 97 книжок менше, ніж у шафі. Скільки книжок було спочатку в шафі та скільки на етажерці?
-
Додаткова задача. Знайдіть корені рівняння
Варіант 2
-
Знайдіть значення виразу:
-
Розв’яжіть рівняння:
-
Позначте на координатній площині точки M(-6;2); K(0;-3); A(2;4). Проведіть пряму MK. Через точку A проведіть пряму m, паралельну MK і пряму n, перпендикулярну MK. Виконайте символічні записи.
-
Спортивні змагання тривали три дні. Першого дня в них взяли участь 34% всіх учасників, другого дня – , а третього – решта 135 чоловік. Скільки всього було учасників змагань?
-
В одному ящику було в 7 разів більше апельсинів, ніж у другому. Коли з першого ящика взяли 38 апельсинів, а з другого – 14, то в другому залишилось на 78 апельсинів менше, ніж у першому. Скільки апельсинів було в кожному ящику спочатку?
-
Додаткова задача. Знайдіть корені рівняння
Література
-
Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Рабінович Ю.М., Якір М.С. Збірник задач і завдань для тематичного оцінювання з математики для 6 класу. – Х.: Гімназія, 2007.
-
Бабенко С.П. Уроки математики. – Х.: Основа, 2006
-
Возняк Г.М. Диференційовані контрольні роботи з математики для 6 класу. – Т.: Підручники і посібники, 1999.
-
Гаук М.М., Кондратьєва Л.І. Завдання для тематичного контролю знань з математики для 6 класу. – Т.: СМП «Астон», 2001.