Дії з раціональними числами

Про матеріал
Розробка уроку до презентації на тему: "Дії з натуральними числами" у 6 класі
Перегляд файлу

Тема. Дії з раціональними числами          Слайд 1

Мета:

     навчальна: закріпити знання алгоритмів додавання, віднімання, множення  та ділення раціональних чисел з однаковими та різними знаками, повторити

властивості дій, удосконалити навички використання правил дій раціональних

чисел, виробити вміння застосовувати їх під час обчислень, вдосконалювати

вміння використовувати сумісні арифметичні дії,  формувати математичну

компетентність;

     розвивальна: розвивати логічне мислення учнів, увагу, математичне мовлення;

     виховна: виховувати старанність, наполегливість, ініціативу,

самостійність, активність, інтерес до предмета; почуття відповідальності; формувати навички спілкування, поважати думку інших;

Тип уроку:  узагальнення і систематизація знань

Хід уроку

Усі людські вміння це суміш терпіння і часу

Оноре де Бальзак

І. Організаційний момент

Наук цариця недосяжна,

Могутня, щедра і прекрасна,

Блискуче розум розвиває,

Правильно мислити навчає.

Не перевершена її краса,

Чудова логіка струнка.

Ну, діти, хто вона така?

У відповідь я чую: — Ма-те-ма-ти-ка!

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Самоперевірка домашнього завдання за готовими розв’язками заздалегідь підготовленими вчителем     Слайд2

№1337 

3)  0,42 : х= - 0,01,

Розв’язання

х=0,42 : ( - 0,01),

х= - 42.

Відповідь: - 42.

№1340

  1.     – 67928 : 1213 – 625 : ( - 25)= - 56+ 25= - 31
  2.     - 512 : 256 + ( - 201) : 67 -968 : ( - 22)= - 2-3+44=39

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Цей етап уроку проводиться за допомогою інтерактивної технології     „ Незакінчене речення”. Слайд 3

  1. Сумою двох від'ємних чисел є число…  число від’ємне
  2. Щоб додати додатнє і від'ємне число...  потрібно від більшого модуля відняти менший і поставити знак більшого модуля
  3. Сума двох протилежних чисел...  дорівнює нулю
  4. Щоб перемножити додатне і від'ємне число...  потрібно перемножити їх модулі і перед добутком поставити знак мінус
  5. Щоб поділити два від'ємні числа...  потрібно поділити  модуль діленого на модуль дільника. Частка двох від’ємних чисел – число додатне
  6. Добуток двох раціональних чисел дорівнює нулю...  якщо один із множників дорівнює нулю
  7. Частка чисел 3,6: (-3) є число...   – 1,2
  8. Модулем числа -20 є число...   20

 

ІV. Розв’язування вправ

  1. Усний рахунок Слайд 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сьогодні ми познайомимося із жителями нашої планети, які занесені до Червоної книги.

Червона книга — список рідкісних і зникаючих видів тварин .і рослин, які потребують охорони.

4. Робота в парах (склади слово) Слайд 5,6

Ця вправа допоможе прочитати назву птаха, занесеного до Червоної книги України.

Кожна команда розв'язує по два приклади. Правильно розв'язане завдання — 1 бал.

1hello_html_d8d9d9c.jpg) -0,96 + 6,3

2) -65 : (-13)

 3) hello_html_m4f13268a.gif 

4) -2 – (-12)

5) 34 ∙ (-3)

6) -16 – 32

а

с

п

а

с

н

5

5,34

-16,5

-102

10

-48

Сапсан відомий з часів Київської Русі як птах, за яким полювали київські князі, знать. За однією з версій, малий герб України — тризуб — є стилізованим зобра­женням сокола-сапсана під час нападу на здобич і відображає силу, сміливість, швидкість.

5. Гра-тест «Вірно – не вірно»     Слайд 7, 8

Я показую приклади, а ви за допомогою сигнальних карток відповідаєте: якщо приклад правильний – зелений колір, якщо ні - червоний

«Вірно – не вірно»

  1. Робота біля дошки  (в групах)

Зараз ми з вами трішки порухаємось і побачимо наступних представників Червоної книги розв'язавши рівняння.

Правильне виконання рівняння — 1 бал.

Кожне завдання записано на окремих картках. Після виконання картки перевертаються, а на звороті — ілюстрації.

Кhello_html_m1b8243d5.jpgоманда  І                Слайд 9

  1.     3 х = -18,                 2) х:18 = -8,           3) \ х \ + 3 = 8,

     Розв’язання                  Розв’язання               Розв’язання

                             х= - 18: 3,                    х= - 8 18,                   \ х \=8 – 3,

                                       х= - 6.                         х= - 144.                        \ х \=5,

                                                                                                              х= - 5 або х= 5.

                                Відповідь: - 6                 Відповідь: - 144            Відповідь: -5, 5

Жука-оленя, або рогача, знають усі. Правда, роги є лише в самців. Ці жуки влаштовують турніри на зразок лицарських. За що ж іде боротьба? За самиць, бо їх втричі менше, ніж самців. Але є ще один об'єкт боротьби — сік, який витікає з поране­них дерев.

Кhello_html_m56315fa1.jpgоманда  ІІ           Слайд  10

  1.     7х =0,                    2)  - 36: х=2,                  3) 13 - |х| = 6

    Розв’язання                  Розв’язання               Розв’язання

   х=0:7,                            х= - 36:2,                   |х|=13-6,

х=0.                                 х= - 18.                        |х|=7,

                                                                                                 х= - 7 або х=7.

                                Відповідь: 0                 Відповідь: - 18            Відповідь: - 7, 7

Лісовий полоз, або ескулапова змія. Назва змії пов'язана з латинською назвою грець­кого бога лікування Ескулапа. Його зображали у вигляді старця з жезлом, навколо якого обвива­лася змія. Доньку Ескулапа на ім'я Гігейя (від її імені виникло слово «гігієна») також зображали зі змією, що п'є з чаші. Отже, на емблемі медиків зображено саме лісового полоза.

  1. Робота з підручником (біля дошки)

Відкрийте на ст.         №1357

Ділене: -10

Запис

Складаємо рівняння.                                                               

       - 10 : х= -25,

        х=-10 :(- 25),

х=             (х=0,4).

Відповідь.0,4. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Колективна робота (відкрий картинку)       Слайд 11

 Обчислити значення виразу, записаного на картці, якщо х = -2, у = 6.

Представники команд розв’язують по одному прикладу, правильне розв’язання 1 бал. Четвертий приклад виконує кожна команда, але один  додатковий бал отримує та команда, яка розв’яже четвертий приклад перша.

hello_html_1da47019.jpg

1) -12x – 6y (ш)

2) 12: х + 6 (-у) (п)

3) 5х -12 у (а)

4) у : х – ху (к)

 

Шпаки першими повертаються з теплих країв. Найцікавішою здатністю шпаків є вміння повторювати звуки. Шпак відтворює почуті ним пісні інших птахів, а окремі, особливо здібні, не гірше за папуг навчаються повторювати окремі слова та фрази.

Але серед шпаків є вид, занесений до Червоної книги України. Це — шпак рожевий. Він схожий на звичайного, але має специфічне забарвлення.

 

  1. Самостійна робота        (на картках)               Слайд

За даними таблиці визначте знак числа        а та добутку ав


 

V. Підсумок уроку               

Рефлексія                            Слайд 13

Продовжіть речення і наклейте  смайлик вашого настрою.

  1. Сьогодні на уроці я повторив (повторила)…….
  2. Сьогодні на уроці мені сподобалось…
  3. Сьогодні на уроці мені було важко …
  4. Сьогодні на уроці я поставив(поставила) собі оцінку… і у мене ….настрій.

VІ. Домашнє завдання                   Слайд 14

№ 1346(2) для хлопців

 

№1352(3) – для дівчат

-         3,2 : (- 0,8)+(-1,4):: (1-:(-1,8))= 4+(-)::(1-:(-))=4-*:(1-*(-))=

=4-*:1=4-*:=4-**=4-= 4-2=1

№1367 - всім

1)80*4,5=360 (км) весь шлях

2)360:4=90 (км/год) – повинна бути швидкість автомобіля

Відповідь: 90 км/год

 

 

 

 

Дякую за увагу  Слайд 15

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
8 листопада 2023
Переглядів
196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку