Діагностична контрольна робота
10 клас
А) складається з кількох простих речень;
Б) має підмет і присудок;
В) має крім головних членів ще і другорядні.
А) Я ніскільки не соромлюсь назвати осінь найулюбленішою мені добою.
Б)Вода хлюпотіла, розливалася через верх .
В)Гуляють хмари, сонце спить.
А)Нехай не знає втоми та рука, що добре зерно в добру землю сіє.
Б) Чи то мені здається, чи то справді свист тихшає.
В)Вечір в срібній млі розтанув, ніч спустилася на землю.
4. Безсполучниковим складним є речення (0,5 б.)
А) Митцю не треба нагород, його судьба нагородила.
Б) На подвір’ї Сашко пригнувся під вікнами знову, прокрався до груші, почепив на сучок ножа, тихо обмів віником валянки.
В) Біга Катря боса лісом, біга та голосить.
Г) Незабаром форкання коней, Степанова лайка, тягуче рипіння журавля і плескіт води в кориті розтанули, згинули у вечоровій безвісті.
5. З кількох частин складається дане речення? (Розділові знаки вилучено(1 б.)
А правду каже приказка стара тоді є щастя-втіха коли своя у тебе стріха а під чужою навіть найкращою не шукай добра.
А 3
Б 4
В 5
Г 6
6. Які види зв’язку наявні даному у реченні? (0.5 б.)
Мати, найрідніша у світі людина, вірила: моя доля, яку вона вимолила у Бога, буде до мене обов’язково прихильною.
А Сурядний і підрядний
Б Сурядний, підрядний і безсполучниковий
В Безсполучниковий і підрядний
Г Тільки підрядний
7. Укажіть рядок, у якому схема відповідає поданому реченню: Ще сніг кругом, ще голі віти в дуба, і не курличуть в небі журавлі. (1 б.)
а) [ ], [ ], і [ ].
б) Ще [ ], ще [ ] і [ ].
в) Ще [ ], ще [ ], і ( ).
г) [ ], [ ], і ( ).
8. Укажіть рядок, у якому речення відповідає поданій схемі ( ), [ ], і [ ]: (1 б.)
а) Про юність золоту, що одцвіла зорею, лишились старості лиш спогади одні.
б) На старості літ Джеря любив довгими зимніми вечорами розказувати дочці й онукам, де він бував.
в) Коли тебе в саду стрічаю, сад квітне знову, і цілий світ пісні вплітає в твою розмову
г) Закрався вечір. одшуміла праця.
9. У реченні Минає літо, осінь вже бреде (1) лісів багрець торкнувся вересневих (2) і пахне чебрецем (3) і листя (4) де-не-де, кружляючи, лягає під дерева кому треба поставити на місці всіх цифр, ОКРІМ: (0.5 б.)
а) 1
б) 2
в) 3
г) 4
10. Установіть відповідність між складнопідрядним реченням та видом підрядної частини (2 б.)
1 |
Означальне |
А |
Ще не прийшла весна, хоч вже гримлять потоки. |
2 |
Часу |
Б |
Та була у нього пісня і дзвінкою, і гучною, бо розходилась по світу стоголосою луною. |
3 |
Допустове |
В |
Хто потягне в рабство ту країну, де свободи стяг затрепетав? |
4 |
Причини |
Г |
Коли сонце скотилось до самого обрію, далеко в морі з’явилася чорна крапка. |
|
|
Д |
Ніхто не знав, коли й де побудовано цю шхуну. |
11. Встановіть відповідність( 2 б.)
|
Складносурядне |
А Коли вже сідаєш у човен, то весел не забувай (Т.Севернюк) |
|
Складнопідрядне |
Б Горобина, прикрашена цими барвистими природними гірляндами, прибрала святкового вигляду (Є. Гуцало) |
|
Безсполучникове |
В Останній міст проплив удалині, колеса змащено росою голубою – і Київ на Богдановім коні пливе навстріч дніпровою водою (М.Вінграновський) |
|
Складне речення з різними видами зв’язку |
Г Остання хвиля накотилася на берег, але вона була вже безсилою (Д.Ткач) |
Д Живуть його вірші – живе поет (С.Тельнюк) |
12.Зробіть синтаксичний розбір речення (2 б.)
Я памятаю: сніг на землю падав і припадав до мерзлої землі, а батько вносив яблуко із саду, останнє, що ховалось у гіллі.