З метою формування та розвитку предметних і міжпредметних навичок і умінь, так і з метою системного відстеження індивідуального розвитку здобувача освіти в процесі навчання, з метою фіксації досягнень учнів пропоную завдання з мовно-літературної освітньої галузі для 2 класу за типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Р.Шияна до підручника Ганни Остапенко «Українська мова та читання» (Київ «Світич» 2019)
Діагностична тестова робота №12. (Лексична тема. Хочу-можу-треба. Мовна тема. Закінчення та основа слова. Корінь слова. Споріднені слова) у двох варіантах містить по шість завдань відповідно до пізнавальної (когнітивної) сфери, які дають змогу шляхом формувального оцінювання відстежувати опанування навчального досвіду як основи компетентності, вибудувати індивідуальну траєкторію особистості.
Досягнення учнів співвідносяться з характеристикою (описом) очікуваного результату.
За результатом діагностичної роботи учні здійснюють самоаналіз, а вчитель – аналіз рівня досягнення учнів.
Самоаналіз |
Познач V: (Як тобі було виконувати завдання?) |
Мені було дуже легко |
Мені була потрібна допомога вчителя чи однокласників |
Мені було дуже важко |
Позначка/інтерпретація вчителя |
Результат роботи |
Коментар |
++ (має значні успіхи) |
Правильно виконав/виконала усі завдання |
Дуже добре; Я пишаюсь тобою! Чудово. Ми пишаємось твоїми досягненнями... |
+ (демонструє помітний прогрес) |
Допустив/допустила 1-2 помилки |
Добре. З успіхом тебе! Ти багато вмієш... |
V (досягає результату з допомогою вчителя) |
Допустив/допустила 3-4 помилки |
Досить вдало! Уже краще. У тебе все вийде, тільки зверни увагу на ... |
! (потребує значної уваги і допомоги) |
Допустив/допустила 5 і більше помилок |
Щодня тренуйся з друзями чи батьками. У тебе обов’язково все вийде... |
Оцінювання рівня навчальних досягнень
Діагностична робота №12
№3/п завд. |
Опис вимог (конкретизовані навчальні цілі) |
ПІБ учня/учениці
|
|||||
|
|
|
|
|
|
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1 |
Знання визначення основи, закінчення |
|
|
|
|
|
|
2 |
Знання визначення кореня |
|
|
|
|
|
|
3 |
Розрізнення споріднених слів |
|
|
|
|
|
|
4 |
Пошук спільнокореневих слів |
|
|
|
|
|
|
5 |
Вміння добирати спільнокореневі слова, визначати корінь |
|
|
|
|
|
|
6 |
Вміння замінювати словосполучення спільнокореневими словами |
|
|
|
|
|
|
Тиждень 22-23-24 Тема 6.Хочу-можу-треба.
Діагностична робота №12
Варіант 1
Тема.Закінчення та основа слова. Корінь слова. Споріднені слова.
1.Незмінна частина слова – це ...
А) основа
Б) закінчення
В) нульове закінчення
2.Спільна частина споріднених слів називається ...
А) закінченням
Б) коренем
В) основою
3.Позначте рядок, у якому всі слова споріднені.
А) гуска, курча, качка
Б) гуска, гуски, гускою
В) гуска, гусак, гусенята
4.Позначте рядок слів, споріднених зі словом синій.
А) син, синок, синочок
Б) синька, синенький, синіти
В) засинати, заснув, засинай
5.Доберіть до поданих слів спільнокореневі. Запишіть їх, позначте корінь.
Зима - ..., ...,
Сад - ..., ... .
6.Замініть подані словосполучення одним словом, яке є спільнокореневим з виділеними словами. Позначте корінь.
Людина, яка збирає гриби - ...... .
Суп із грибів - ....... .
Маленький гриб - ....... .
Тиждень 22-23-24 Тема 6.Хочу-можу-треба.
Діагностична робота №12
Варіант 1
Тема.Закінчення та основа слова. Корінь слова. Споріднені слова.
1.Частина слова, яка змінюється це - ...
А) основа
Б) закінчення
В) корінь
2.Спільна частина споріднених слів називається ...
А) коренем
Б) закінченням
В) основою
3.Позначте рядок, у якому всі слова споріднені.
А) сад, садочок, садівник
Б) рід, роду, родом
В) синій, засинати, син
4.Позначте рядок слів, споріднених зі словом літо.
А) літечко, літній, літом
Б) літак, літати, переліт
В) ліки, лікар, лікарня
5.Доберіть до поданих слів спільнокореневі. Запишіть їх, позначте корінь.
Син - ..., ...,
Гриб - ..., ... .
6.Замініть подані словосполучення одним словом, яке є спільнокореневим з виділеними словами. Позначте корінь.
Людина, яка доглядає ліс- ...... .
Маленький ліс - ....... .
Букет квітів з лісу - ....... .