ПІ учня _____________________________________________________
Діагностична робота № 7.
Робота з літературним твором
Красиві слова і красиве діло
Серед поля стоїть маленька хатина. Її побудували, щоб у негоду люди могли сховатися й пересидіти в теплі.
Одного разу серед літнього дня захмарило й пішов дощ. А в лісі в цей час було троє хлопців. Вони сховалися в хатинці й дивилися, як з неба ллє, мов з відра.
Коли це бачать: до хатини біжить ще один хлопчик. Незнайомий. Мабуть, з іншого села. Одежа на ньому була мокра, як хлющ. Він тремтів од холоду.
І ось перший із тих хлопців, які сиділи в сухому одязі, сказав:
— Як же ти змок на дощі! Мені жаль тебе...
Другий теж промовив красиві й жалісливі слова:
— Як страшно опинитися в зливу серед поля! Я співчуваю тобі...
А третій не сказав ні слова. Він мовчки зняв із себе сорочку й дав її змоклому хлопчикові. Той скинув мокру сорочку й одягнув суху.
Гарні не красиві слова. Гарні — красиві діла. ( Василь Сухомлинський)
Завдання до тексту:
1. До якого жанру відноситься даний твір?
а) вірш б) казка в) оповідання
2. Яка головна думка твору?
а) Добре, що у лісі є хатина, де можна сховатись від дощу.
б) Важливі вчинки людини, а не її слова.
в) В людині все повинне бути красивим.
3. Встановіть послідовність подій у творі.
Хлопці сховались в хатинці у лісі і побачили, як до хатини прибіг ще один хлопчик.
Третій хлопець зняв з себе суху сорочку і дав її змоклому хлопчику.
Одного дня троє хлопців гуляли лісом і раптом пішов дощ.
Двоє хлопців поспівчували тому, хто змок на дощі.
4. Напишіть, чим вам сподобався третій хлопчик. (3 речення)
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самооцінювання:
Цю роботу я виконав(ла):