Конспект комплексно-хвильового уроку з літературного читання у 2 -му класі

Про матеріал
Тема уроку : Робота з дитячою книгою . Вірш В. Скомаровського "Лісова колиска". Казка І. Прокопенко "Як берізка листя рлздарувала" Тип уроку : комбінований Форма проведення : уявна подорож у природу
Перегляд файлу

C:\Users\Оксана\Desktop\IMG_6050а.jpgКонспект комплексно-хвильового уроку з українського читання у 2  класі

Хоменко Л.М., учитель початкових класів, вищої категорії, «вчитель методист».

Тема хвилі: «Осінь золотокоса красуня!»

Тема урока: Робота з дитячою книгою.

Вірш В. Скомаровського «Лісова колиска». Казка І. Прокопенко «Як берізка листя роздаровувала».

Мета:

  •     Результат пошуку зображень за запитом "человечки и книги"Формування предметних компетентностей. Ознайомити учнів із  творами В. Скомаровського та І. Прокопенко: формувати навички правильного виразного читання віршованого тексту, прозового тексту казки; актуалізувати знання про осінь у природі; формування емоційно - оцінне ставлення до змісту прочитаних творів; навчити бачити красу природи восени; розвивати образне мислення; зв’язне мовлення учнів; збагачувати лексичний запас; виховувати культуру мовленнєвого спілкування.
  • Формування ключових компетентностей.

Результат пошуку зображень за запитом "человечки и книги" Уміння вчитися: сприймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії, зосереджуватися на виконанні завдань, контролювати і оцінювати свої результати.

Комунікативної: володіння позитивними навичками спілкування, уміння налагоджувати взаємодію під час роботи в групі.

Інформаційної: уміння здобувати з підручника необхідну

інформацію.

Комунікативної: уміти висловлювати свої думки; спілкуватись під час виконання завдань; зв’язно передавти почуте, побачене, прочитане.

Здоров’язбережувальної: розпізнавати правильне і неправильне сидіння за партою, дотримуватись правильного.

Загальнокультурної: дотримувати правил поведінки на уроці.

Соціальної(громадянської): співпрацювати в групі, планувати

взаємодію з учасниками спільної діяльності.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення: уявна мандрівка у природу.

Освітні галузі: мовно – літературна, соціально – здоров’язбережувальна, природнича, мистецька.

Обладнання: дитячі роботи, картки, роздатковий матеріал, проектор, комп’ютер.

Хід уроку

C:\Users\Оксана\Desktop\Рисунок1.pngІ. Вступна частина

1.Організація класу.

Дзвоник вже сигнал нам дав,

працювати час настав.

Тож і ти часу не гай,

працювати починай!

2.Привітання

E:\maxresdefault.jpgУчитель: Доброго ранку Я зичу всім, хто прийшов до нас в гості, доброго ранку всім учням, хто прийшов працювати до класу. Сьогодні у нас цікавий день, незвичний, тому що тематичний.

Тема дня: Осінь – золотокоса красуня!

Ми починаємо першу хвилю «Тепла осінь – бути довгій зимі».

У багатьох людей осінь –найулюбленіша пора року. Ми її любимо за красу, за різнобарв’я, за багатий урожай, за курликання відлітаючих журавлів і сонячні теплі деньочки. Клімат на нашій планеті постійно змінюється і вчені вже дослідили, що температура на всій планеті збільшилась на 2 °, з кожним роком підвищується температура не тільки літа, але й осені. Листопад місяць, а в нас тепло. А вересень взагалі був продовженням літа. Тануть льодовики. І всьому цьому причина діяльність людей, прогрес суспільства, викиди в атмосферу відходів підприємств; вихлопні гази і т.д.

Про це людству треба задуматись і терміново приймати рішення і заходи. Вже зараз велика кількість людей виходять з плакатами на мітинги й вимагають від урядів країн замислитись над глобальним потеплінням клімату. Грета Тунберг, ця дівчинка стала відома у всьому світі своїми екологічними пікетами-зверненнями до влади країн всього світу з вимогою забезпечити майбутнє планеті.

Але сьогодні, цілий день ми будемо говорити про красу нашої золотокосої красуні, про теплу осінь і почекаємо чи справдиться зміст народної прикмети: «Тепла осінь – бути довгій зимі».

3. Вправа «Створюємо настрій».

- З яким настроєм ви прийшли на урок?

Учні демонструють картки із зображенням смайликів, що відображають їхні емоційний стан.

                 

Продовжуємо пливти на осінній хвилі «Тепла осінь – бути довгій зимі» в явну мандрівку в природу. Візьмемо з собою гарний настрій, захоплення, інтерес, радість, тоді наш урок буде цікавим, піднесеним, корисним. Отже, вирушаймо в дорогу!

 

ІІ. Основна частина.

1.Діяльність.

1)Стук у двері і заходить дівчинка Осінь, вітається, і просить відгадати загадки.

Голі поля, мокне земля,

Дощ поливає. Коли це буває?

(Восени)

У садках, гаях блукає,

Жовті шати одягає.

Золотисту стелить постіль –

Жде сестрицю білу в гості.

(Осінь)

2)Робота з чистомовкою.

Ла – ла- ла – ла – ла –ла-

Осінь золота прийшла.

Че – че – че – че – че – че –

Сонце любе не пече.

Се – се – се – се – се – се

Сяє барвами усе!

Ту – ту – ту – ту – ту – ту

Любим осінь золоту!

3) Кожній букві - своє місце.

    різбека (берізка)               бигр (гриб)                           каїж (їжак)

                                                                                                        

                             каниял (ялинка)                  терві (вітер)

                                                         

Учитель: Молодці! Ці слова нам зустрінуться пізніше.

4) Актуалізація опорних доонових знань. Перегляд аудіофайлів.

5) Гра «Крокуй і думай»

Потрібно зробити 5 кроків, на кожен крок називаючи по одній ознаці осені.

6) Знайдіть на дошці малюнки, які відповідають сьогоденню.

Слово вчителя: Осінь панує в природі, в саду, парку, в лісі, в полі. І кожен її бачить і сприймає по своєму, кожен по своєму створює образ осені. Композитори – звуками, художники – фарбами і пензлями, письменники і поети словами. А як ви зобразили осінь, як ви її бачите і уявляєте, в своїх авторських книжечках. Кожен підійшов до цього завдання творчо.

  • А чому я задала створити книжечку не в вересні, а наприкінці листопада?
  • Назвіть осінні місяці і чому їх так назвали?

5) Групова робота.

V група.  Гра «Де чий листочок?»

Діти закривають пусті клітинки розрізаними картками з відповідним зображенням дерев і кущів.

ІІ група.  Гра «Які дерева нам це дають?»

III група. Утвори цікаву доріжку

IV група. Гра «Відгадай слово за першими літерами»

І група. Гра «Де чий плід?»

2.Робота над твором В. Скомаровського «Лісова колиска».

Результат пошуку зображень за запитом "В. Скомаровського «Лісова колиска»."1) Первинне сприймання змісту твору. Виразне читання вірша ученицею напам’ять.

Перевірка первинного сприймання змісту твору.

  • Чи сподобався вам вірш? Що здивувало? Вразило?
  • Яке незнайоме цікаве слово зустрілося у вірші? (падолист)
  • На який місяць так говорять і називають?
  • А як ще називають місяць листопад?

2) Виразне читання вірша вголос окремими учнями.

Фізкультхвилинка.

Результат пошуку зображень за запитом "фізкультхвилинка"

3. Робота над казкою І. Прокопенко «Як берізка листя роздарувала».

http://s009.radikal.ru/i308/1510/a8/fde97a471ec3.png1) Вправа «Передбачення»

- Прочитайте заголовок. Як гадаєте, про що йтиметься у казці, якщо вона має таку назву? Які події можуть відбуватися?

2) Інсценування дітьми казки, слова автора читає вчитель.

3) Перевірка первинного сприймання змісту твору.

- Чи сподобалась казка? Що вас здивувало? Вразило?

- Чи справдились передбачення щодо того, про що йтиметься у казці?

4) Словникові слова

Пояснення значення незрозумілих слів.

оксамит – тканина гладка, блискуча, нарядна.

чепуруха – акуратна яка любить наряджатися в різні наряди.

ошатний – гарно, святково вдягнений.

5) Поглиблений смисловий і структурний аналіз тексту.

Вправа «Рибки». Мовчазне читання казки учнями.

  • Хто є героями (персонажами) цієї казки?
  • Що казкового в цій казці?
  • Чому берізки взимку сплять?
  • Які риси характеру притаманні в цій казці берізці?
  • Кому вона роздарувала листя?
  • Чому заплакала берізка?
  • Хто її заколисав і заспокоїв?
  • Які слова важливі він її сказав?

Вибіркове читання

  • Знайдіть і прочитайте речення, у яких описано, якою осінь зробила берізку.
  • Знайдіть і прочитайте речення, що попрохав мураха.
  • Знайдіть і прочитайте речення,  що попрохав гриб підберезник.
  • Знайдіть і прочитайте речення, що попрохав їжак? Ялинка – чепуруха?
  • Знайдіть і прочитайте речення, в яких вітер утішає берізку.
  • Прочитайте кінцівку цієї казки.

Читання казки учнями вголос. Прийом «Небо - земля».

Читання казки за особами.

Фізкультхвилинка для оченят.

Заплющуємо очі – і темрява буде.

Розплющимо очі – і сонечко скрізь.

Очима водитиму вправо і вліво,

Бо очі втомились, треба їм відпочить.

Гра «Карусель» - групова робота. Аналіз казки за питаннями.

Вправа «Дощик»

«Накрапає дощ» (тихо)

«Дощ припускає сильніше» (голосніше)

«Злива» (голосно)

«Дощ слабшає» (тихіше)

«Дощ припинився» (читання припиняється)

 

ІІІ. Заключна частина.

  1. Вправа «Мікрофон».
  • Що нового узнали на уроці?
  • Чим створюють образи художники, композитор, поети і письменники?
  • Що б ви вибрали для створення свого образу осені?

 

  1. Групова робота «Вгадай».

На листочках написані слова. Треба їх так розташувати, щоб ми змогли прочитати назву «хвилі», якою ми закінчимо урок.

  1. Домашнє завдання

-Виразно прочитати батькам казку І . Прокопенко «Як берізка листя роздарувала».




 

docx
Додано
30 червня 2022
Переглядів
493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку